Escola Aula de Barcelona

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Elsa pataki
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dl. juny 13, 2011 8:07 pm

Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Elsa pataki » dl. juny 13, 2011 8:29 pm

Bona nit,
voldría saber referències de l'escola Aula, pel que m'han dit és força dura, però molt bona en llengües ja que aprenen i surten amb català, castellà, anglès i francès parlat i sense faltes ortogràfiques, cosa rara avui dia! La única pega és que si no assoleixen el nivell requerit han de marxar a una altre escola. D'altra banda m'han comentat que allà s'aproven els examens amb un 6, quan normalment és un 5. I que molts estudiants marxen per fer el batxillerat en una altre escola per tal d'obtenir una nota més alta de cara a la selectivitat. Pel que he vist a la web tenen força línies d'autocars de transport per als nens. I jo que em feia la idea de portar-los en cotxe...

Algú té més informació sobre preus, etc?
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Alehop » dt. juny 14, 2011 8:45 am

Hola Elsa,

Jo hi vaig anar i, si pot ser, m'agradaria que la Mar també hi anés.

L'Aula és una escola on fan treballar força i on donen molta importancia als idiomes: és cert el tema del domini de les quatre llengües quan s'acaba el cole, i és cert el tema de les errades ortogràfiques.

També és veritat que no assumeixen mai cap responsabilitat, en el sentit que si el nen va bé el mèrit és de l'escola, però si no va bé i té cap problema, el problema és del nen i de la família. Total...que a nivell de formació és molt bó, però a nivell humà trobo que és on pot patir alguna carència. Et parlo de quan jo vaig acabar (l'any 97), o sigui que probablement alguna cosa hagi canviat. Tot i així, jo trobo que el balanç és positiu.

Respecte de les notes, no és que s'hagi d'aprovar amb un 6; el sistema d'avaluació és de l'1 al 7 (on l'1 és la millor nota i el 7 la pitjor). Els aprovats van de l'1 al 4, i el 5, 6 i 7 són suspensos.

Jo vaig fer tota la meva escolarització allà (dels 3 als 18) i en vaig sortir bastant satisfeta.

Si tens cap dubte envia'm un MP i en parlem
Elsa pataki
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dl. juny 13, 2011 8:07 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Elsa pataki » dt. juny 14, 2011 9:46 am

Moltes gràcies Alehop!!!
Això és molt bona senyal el fet de que tu estudiessis allà i vulguis que la teva petita hi vagi. He llegit comentaris per internet que comentaven que abans quan hi havia l'antic director Ribera les normes eren molt estrictes.

Està considerada l'escola amb més nivell d'educació a Barcelona.
És cert que a Batxillerat es queden amb només 35 alumnes, i la resta que son els que no assoleixen el nivell requerit els acompanyen a buscar-se una altre escola? També m'han arribat veus de que molts marxen a fer el Batxillerat en una altre escola de nivell més baix per tal d'obtenir una nota alta a la selectivitat, donat que aquests alumnes tenen un nivell més alt pel fet d'haver estat a Aula Escola Europea, a la resta d'escoles ells tenen un nivell superior i per tant la majoria entren a les carreres desitjades.

Jo vaig anar a l'escola Thau, les instal·lacions estan genials, multitud de patis, camps de futbol de gespa artificial, hi ha un anfiteatre, sala de música, està força bé en aquest aspecte, en quan a idiomes ningú va sortir que jo recordi amb l'anglès perfecte, la majoria teniem anglès extraescolar per a reforçar per què el nivell no era molt bo, també feiem francès però encara sortiem amb un nivell més baix que d'anglès. Català perfecte i castellà igual. Es clar sent una escola tant catalanista! Les tradicions catalanes les mantenien prou bé, feiem jocs florals, les caramelles, etc etc Jo reconec que és bona escola però el nivell tampoc és per tirar coets... Per mi sortir amb l'anglès perfecte és essencial, i moltes escoles encara tenen nivells d'englés pels terres i els pares han de posar classes extra escolars per què aprenguin més anglès. Feiem assignatura d'etica però molt poc, és força atea l'escola.

Jo sóc de les que pensa que al seu fill el millor que l'hi pot donar és educació, i no regals i diners...

Una altre escola que pinta molt bé és la Montserrat, han innovat en formació amb un estratègic sistema de Harvard, que els està donant molt bons resultats, en el ranking de escoles de Barcelona està en la primera posició en el estudi de 100 escoles d'Espanya del diari El Mundo. Aquest però és religiós(cosa que em tira enrere). Aula no és gens religiós oi?

Per cert saps què pot costar al més amb menjador i autocar?? m'imagino que el preu és diferent a la ESO que a parvulari o primaria...

En quan a mùsica us ensenyaven a tocar algun instrument? Tradicíons catalanes? Recordes si us feien jocs d'aprenentatge estratègic, ETC...

Gràcies Alehop per el teu temps!
Elsa pataki
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dl. juny 13, 2011 8:07 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Elsa pataki » dt. juny 14, 2011 9:23 pm

Mya, gràcies per la teva opinió!

Mirant la part negativa: és cert que té que ser molt dur que et truqui el director avisant que el teu fill hauría de buscar-se una altre escola ja que no segueix el nivell dels "més llestos", i et conviden a marxar a una altre escola.

Part positiva: és que m'han dit que val 400€, no se si m'equivoco, i no em sembla gens car per el nivell que es dona.
Elsa pataki l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 15, 2011 10:23 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
xinxeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: xinxeta » dt. juny 14, 2011 9:35 pm

Elsa pataki ha escrit:Mya, gràcies per la teva opinió!

Mirant la part negativa: és cert que té que ser molt dur que et truqui el director avisant que el teu fill hauría de buscar-se una altre escola ja que no segueix el nivell dels "més llestos", i et conviden a marxar a una altre escola.

Part positiva: és que m'han dit que val 400€, no se si m'equivoco, i no em sembla gens car per el nivell que es dona. Els vostres fills quan surtin de l'escola seran un més de la "manada" a no ser que siguis fill de una parsona coneguda.
Per tant esta bé educarlos de forma estricte, exigent, i competent per tal de que en surti el millor del nen, i aquest destaqui per sobre de la resta. Per tant se l'hi ha de fer entendre que els millors, els que s'esforcen i lluiten per el que volen son els que arriben lluny, i que si baixa el seu rendiment l'escola els acomiadarà, igual que en la vida. La vida si us hi pareu a pensar és això... discrimina als pitjors i alava als millors... és dur pensar que pugui ser així però és totalment cert.

Aviam si s'anima això!!


Ho sento però no estic d'acord en això que dius.. no crec que exigint i sent estricte es pugui treure el millor del nen.. però clar, tot depèn de com vulguis que sigui el teu fill/a de gran... per mi la vida no es basa només en que serà de gran, o a què es dedicarà, o com es guanyarà la vida... per mi aqui juguen moltes més coses, valors humans, amor, respecte,....i no crec que aquesta visió d'escola doni tot això. Educar no és només ensenyar teoria, educar implica moltes més coses. Crec que si volem que els nostres fills siguin els "millors" hem d'educar la seva ment i el seu cor, i pressionant pq siguin millors que els altres no crec que es pugui aconseguir.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Alehop » dc. juny 15, 2011 8:48 am

Jo haig de dir que comparteixo totalment el que diu la Xinxeta.

M'agradaria que la meva filla hi anés perquè considero que l'escola ofereix un molt bon nivell d'ensenyança, però per damunt de tot vull que la Mar sigui una nena feliç i que sàpiga desenvolupar i aprofitar la seva intel.ligència emocional. I que creixi i s'eduqui en uns valors que jo comparteixo.

Per tant, en el moment en que es veiessin enfrontats el sistema educatiu de l'escola, la forma de tractar-la meva filla i els meus valors, aquests darrers passarien per damunt de tot.

Penso que és molt important estar ben preparat acadèmicament, però que ho és molt més ser bona persona i tenir uns valors ben arrelats.
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Alehop » dc. juny 15, 2011 8:50 am

Elsa pataki ha escrit:Els vostres fills quan surtin de l'escola seran un més de la "manada" a no ser que siguis fill de una parsona coneguda.
Per tant esta bé educarlos de forma estricte, exigent, i competent per tal de que en surti el millor del nen, i aquest destaqui per sobre de la resta. Per tant se l'hi ha de fer entendre que els millors, els que s'esforcen i lluiten per el que volen son els que arriben lluny, i que si baixa el seu rendiment l'escola els acomiadarà, igual que en la vida. La vida si us hi pareu a pensar és això... discrimina als pitjors i alava als millors... és dur pensar que pugui ser així però és totalment cert.

Aviam si s'anima això!!


No entenc bé què vols dir amb això...però crec que no ho comparteixo gens
Elsa pataki
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 68
Membre des de: dl. juny 13, 2011 8:07 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Elsa pataki » dc. juny 15, 2011 10:21 am

Em sap greu aquest comentari d'ahir nit, possiblement no em vaig expressar com volia.

L'ho únic que vull dir és que com més preparats estiguin els fills, més competents seràn i és el que demostra aquesta escola, donar-los una molt bona educació per treure'n el millor del nen. Per què tingui les suficients eines per arribar lluny. :ok:
Si us hi fixeu en com està montada l'escola, és per donar a coneixer al nen la millor educació, i els millors valors però també estan advertits de que alguns marxaràn per què segons l'escola no tenen el nivell requerit.
En el fons els fan entendre desde que entren que s'ha d'esforçar per estar entre els millors que son els que es quedaràn. O almenys això és el que m'han dit, corretgiu-me si m'equivoco.
I no descarto obviament que si el nen no hi va feliç se'l treuràl de l'escola. Però pel que m'han dit els nens van força contents. Comparant-ho amb un procès de selecció de personal, és el mateix que passa quan anem a buscar feina, segons el criteri del jefe esclar, tria a la persona que l'hi sembla més preparada per a fer la feina, i la resta hauràn de continuar buscant...

Alehop tu hi vas estar fins a batxillerat? Saps s'hi hi van treure molta gent? Els ensenyen tradició catalana? Per mi això també és important saber-ho.
Avatar de l’usuari
xinxeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2767
Membre des de: dt. març 07, 2006 4:02 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: xinxeta » dc. juny 15, 2011 7:01 pm

Tens raó Mya, tota la raó

Jo no dic res ni en contra ni a favor d'aquesta escola perquè no la conec, només feia el comentari a partir del que va dir l'Elsa. Si aquesta escola treballa així o no, no ho puc dir pq com he dit no la conec. :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Alehop » dj. juny 16, 2011 9:30 am

Hola noies

Veig que aquest post és una mica controvertit...com l'escola ;-)

Us explico la meva experiència que no és més que això: una experiència personal. Jo vaig començar a P3 (llavors li deien J3) i vaig acabar a COU. Sempre vaig tenir bones notes, em portava bé, era bona nena, bona estudiant i seguia el ritme, per tant, zero problema.

El meu germà, en canvi, era un nen molt mogut, mal estudiant, entremaliat, etc...que el van "convidar a marxar" a sisè d'EGB.

Professors de l'escola (director inclòs) s'havien referit a alumnes amb males notes o "dispersos" com "gos de pis" "malcriat de la mama", "inútil", "inepte", "tú ets el tonto dels germans" etc. I això davant la resta de companys de classe. Total: si vas bé perfecte, però si vas malament et desqualifiquen sense pietat i sense miraments.

Us parlo de quan jo hi anava; ara amb el canvi de direcció i de personal no sé com està el tema.

Tinc amics que hi porten els nens i estan molt contents, però també és cert que els fills dels meus amics estan al parvulari...encara no hi ha un sistema d'avaluació! Per tant, de moment no hi ha queixes.

En resum: com que jo he vist patir de debò amics i companys de classe per aquesta mena de comentaris que feien els professors i el director, i sé que segons el grau de maduresa de l'alumne pot afectar, i molt, tinc claríssim que, en el cas de que la Mar estudiés a l'Aula, si anés bé, perfecte, però al mínim indici de que no va tan bé com ells desitjarien, la nena aniria fora, sense donar la possibilitat a l'escola de fer un "matxaque psicològic" com els que jo he vist fer anys enrere.

Passi per davant que el nivell acadèmic és molt bó, però com ja he dit abans, per mi és molt més important que la meva filla sigui feliç i tingui uns valors positius, que que tingui al seu curriculum que ha anat a l'Aula.

Elsa, em preguntaves per tradicions catalanes. L'única celebració que es fa en tot l'any és el dia de sant Jordi: es decora l'escola i no hi ha classes perquè es fa una fira de llibres, però no recordo que hi hagués cap altre esdeveniment remarcable. Una altra cosa que no m'agrada és que no fan els pares partíceps de res del que es fa a l'escola (no hi ha obres de final de curs, ni activitats amb els pares, etc)

Finalment, dir-te que en el cas de la meva promoció, vam començar 90 a J3 i vam acabar 30-35 persones a COU.

I respecte del preu...ni flowers, sorry...

Com us deia, és una experiència personal; com tot, l'Aula té coses molt bones...i d'altres de molt dolentes.

si teniu cap dubte...ja sabeu!
Avatar de l’usuari
su392
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: su392 » dv. juny 17, 2011 8:10 am

Alehop ha escrit:
Professors de l'escola (director inclòs) s'havien referit a alumnes amb males notes o "dispersos" com "gos de pis" "malcriat de la mama", "inútil", "inepte", "tú ets el tonto dels germans" etc. I això davant la resta de companys de classe. Total: si vas bé perfecte, però si vas malament et desqualifiquen sense pietat i sense miraments.


I et puc demanar com li va afectar això al teu germà ?
Perdoneu, però personalment penso que si aquest son valors que inculquen als nostres fills "apaga y vamonos " . No portaria mai la meva filla a una escola on el respecte vers els altres es nul.la...
No tinc cap objectiu al que ha d'arribar la meva filla, bé, perdoneu, si un: que sigui Feliç. I aquí, a la meva manera d'entendre, és que sigui respectuosa i que rebi respecte, és que sàpiga expressar els seus sentiments sense sentir-se jutjada, menyspreada i humiliada.... Si volem un futur millor pels nostres fills, per nosaltres i per les generacions futurs, aquest no és el camí....
Imatge
||*||
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Alehop » dv. juny 17, 2011 8:22 am

Afortunadament,al meu germa no li va arribar a passar; els meus pares van detectar el tema abans i el van canviar d'escola.
Avatar de l’usuari
su392
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: su392 » dv. juny 17, 2011 8:39 am

tot i així, la etiqueta de "no ets prou per nosaltres" no se la va treure de sobre... no sé, suposo que et deus sentir com si haguessis fallat a algú, que ets menys que els altres... Quina imatge et deus endur de tu mateix... ???.... Que ets un fracassat .. ??? ... i això tenint en compte que son NENS... :ufs:
Imatge
||*||
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Alehop » dv. juny 17, 2011 8:50 am

com us deia, jo us parlo de la meva pròpia experiència, eh?

El meu germà mai no ha tingut cap problema posterior d'autoestima ni res per l'estil (afortunadament! :ok: ); segurament detectar-ho a temps i prioritzar va ajudar a que així fos.

Quan us parlava d'aquest tipus de comentaris, anaven adreçats a nens més grans (8è aprox); que són injustificables igualment però que no us pensau tampoc que això ho deien a nens petits, que igual no ha quedat prou clar!

Total, que com tot, té coses que agraden més i menys...Jo hi vaig anar tota la vida i tampoc no m'ha quedat pas cap seqüela; o sigui que és dur, però que igual llegir-ho aquí sense haver-ho viscut fa que sembli molt més dolent del que realment ho és!
Avatar de l’usuari
Laure
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Laure » dg. juny 19, 2011 7:28 pm

Ei! quina propaganda , no, aquesta escola?

Perdona, Alehop però flipo que sabent tot això vulguis portar-hi a la teva filla!! :-:) ?-) i que diguis que la treuràs si veus que a ella li fan això, o sigui que si ho fan a d'altres nanos, davant de la teva filla, tant te fa? ?-)

Una mica surrealista , aquest post, no?

Alehop ha escrit:Afortunadament,al meu germa no li va arribar a passar; els meus pares van detectar el tema abans i el van canviar d'escola.


Però no has dit que a sisè el van convidar a marxar?? o m'estic fent jo un embolic? :miko:
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Alehop » dg. juny 19, 2011 10:10 pm

Com us deia,segurament llegint el post es te una idea distorsionada de la realitat, molt diferent de la que es tindria coneixent l'escola.

Laure,efectivament,el van convidar a marxar. Van parlar amb els meus pares per informar-los de que no seguía el ritme desitjat i els meus pares van decidir que no continues alla, enlloc de forçar la màquina.Zero trauma per ningú...no serà la primera persona que fan fora d'una escola!

Igualment,sí m'agradaria que la meva filla hi anés. Jo hi vaig anar i no m'ha passat res...i em considero una persona normal i preparada. Si els meus pares haguessin vist que jo no era feliç i que no anava contenta a l'escola haguessin tallat rapid el tema, igual que faria jo amb la meva filla.
Avatar de l’usuari
tombarella
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: tombarella » dl. juny 20, 2011 1:49 pm

su392 ha escrit:
Alehop ha escrit:
Professors de l'escola (director inclòs) s'havien referit a alumnes amb males notes o "dispersos" com "gos de pis" "malcriat de la mama", "inútil", "inepte", "tú ets el tonto dels germans" etc. I això davant la resta de companys de classe. Total: si vas bé perfecte, però si vas malament et desqualifiquen sense pietat i sense miraments.


I et puc demanar com li va afectar això al teu germà ?
Perdoneu, però personalment penso que si aquest son valors que inculquen als nostres fills "apaga y vamonos " . No portaria mai la meva filla a una escola on el respecte vers els altres es nul.la...
No tinc cap objectiu al que ha d'arribar la meva filla, bé, perdoneu, si un: que sigui Feliç. I aquí, a la meva manera d'entendre, és que sigui respectuosa i que rebi respecte, és que sàpiga expressar els seus sentiments sense sentir-se jutjada, menyspreada i humiliada.... Si volem un futur millor pels nostres fills, per nosaltres i per les generacions futurs, aquest no és el camí....


Exacte!!!! >.-<:

I és que no només es tracta que el nostre fill o filla "arribi" a complir les expectatives. És que jo no voldria pas que la meva filla veiés com es maltracta psicològicament a algú que no hi arriba. Ho trobo molt greu, la veritat... :ufs:
Imatge Imatge

||*||
Avatar de l’usuari
tombarella
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: tombarella » dl. juny 20, 2011 1:54 pm

Alehop ha escrit:no serà la primera persona que fan fora d'una escola!


Et dic, amb coneixement de causa, que les expulsions solen ser molt meditades i, en tot cas, per mal comportament i seguint les sancions establertes per la LEC. Que es faci fora a algú perquè farà baixar el nivell del centre (parlant en plata, és això, no ens enganyem) no ho trobo ni moral ni decent ni educatiu ni res de res.

Sento si el meu to està una mica apujat, però és que hi ha coses que em treuen de polleguera...
Imatge Imatge

||*||
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: Alehop » dl. juny 20, 2011 2:42 pm

noies, jo he explicat la meva experiència en resposta a una pregunta concreta de l'Elsa.

Una cosa és expresar una opinió i una altra jutjar una persona; no sé si és la vostra intenció o no, però la veritat és que em feu sentir bastant qüestionada...i de pas als meus pares, per haver estat taaaaaaaaaaaaaaaan cruels per haver-me fet passar per una experiència taaaaaaaaaaaaan traumàtica... :ufs: :ufs:

Com us he dit abans, una cosa és viure una situació (com jo he fet en primera persona) i una altra conèixer-la a través d'uns missatges escrits a un foro (com la majoria de vosaltres). És normal que tingueu la vostra opinió al respecte, faltaría més!! però també és veritat que no teniu coneixement de la realitat al 100% i que no podeu ponderar tots els aspectes que aquesta escola ofereix.
Avatar de l’usuari
tombarella
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

Re: Escola Aula de Barcelona

EntradaAutor: tombarella » dl. juny 20, 2011 4:21 pm

Alehop, em sap greu si t'he fet sentir malament amb algun dels meus comentaris. No m'estava dirigint a tu com a persona, ni molt menys. I, de fet, ni tans sols parlava d'aquesta escola en particular (si bé sí que servia d'exemple i ha estat el motiu de la conversa), sinó d'un model educatiu en concret. Que no només apliquen en aquest centre, però és que en discrepo completament. Però això no vol dir que hi hagi qui hi pugui estar d'acord, sempre en coherència a la manera de fer de cadascú. :ok:

D'altra banda, conec aquesta escola no només pels comentaris del SP, sinó per comentaris de mestres als quals van oferir de treballar-hi, però van denegar l'oferta per raons prou potents. I van en aquest sentit: el model educatiu del centre. Si hi estàs d'acord, endavant! Té molta força i les idees clares. Però si no... més val que ni hi comencis, perquè xocaràs a la primera de canvi. I això val tant per a docents com per a pares i mares. ;-)
Imatge Imatge

||*||

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::