Cèl·lules mare

La recuperació del cos després de l'embaràs i altres temes relacionats.
olgabarba98
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dc. juny 17, 2015 2:33 pm

Cèl·lules mare

EntradaAutor: olgabarba98 » dv. juny 19, 2015 6:37 pm

Hola!
Em dic Olga i actualment estic cursant 1r de Batxillerat. Aquest any em toca fer el Treball de Recerca i he decidit fer-lo sobre les cèl·lules mare procedents del cordó umbilical.
Com que he vist que en aquest fòrum ja hi ha algun tema que en parla, m'agradaria saber si algú de vosaltres o algun conegut vostre ha tingut o tindrà alguna experiència amb aquestes i si estaria disposat a explicar-me-les (conservació de la sang del cordó en alguna empresa, donació al Banc públic, ús d'aquestes per curar alguna malaltia...).
Moltes gràcies,
Olga.
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Cèl·lules mare

EntradaAutor: FloR » dv. juny 19, 2015 8:14 pm

Hola! Nosaltres vam fer donació del cordó al banc públic, si et puc ajudar :-)
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Nineta22
:: tortuga
Entrades: 328
Membre des de: dt. set. 03, 2013 2:39 pm

EntradaAutor: Nineta22 » dv. juny 19, 2015 8:36 pm

Jo puc informar-te sobre la utilitat d'aquestes i et puc orientar sobre on pots anar a informar-te! Si vols escriu-me un privat!
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

EntradaAutor: Maroa » ds. juny 20, 2015 11:28 am

Si m'escrius un privat, jo també puc explicar-te la meva experiència.
Saris
:: cèrvol
Entrades: 504
Membre des de: dc. gen. 15, 2014 10:27 am

EntradaAutor: Saris » dl. juny 22, 2015 9:32 am

Jo també et puc ajudar, he fet donació privada i tinc experiència en l'aspecte més legal del tema. Si vols, m'escrius també un privat.
Imatge Imatge
Nineta22

EntradaAutor: Nineta22 » dl. juny 22, 2015 9:56 am

Saris, puc preguntar perquè vas fer donació privada i no pública?
Saris

EntradaAutor: Saris » dt. juny 23, 2015 9:28 am

Sí, Nineta, pel meu marit.

Estic bastant al dia d'aquests temes, doncs he portat l'assessoria jurídica a una empresa privada que es dedica a fer d'intermediari en la recol·lecció de cel·lules, i jo tinc moooolt clar que prefereixo la donació pública per molts motius, la majoria dels quals ja estan indicats en aquest foro, en un altre apartat (Un altre tema és si és bo o no extreure la sang mentre el cordó encara batega, però no és objecte del que parlem aquí).

Ara, hi ha una cosa que és certa: si algun dia necessites les cèl·lules del teu fill per algun motiu (no entro a valorar quins, ni l'estat actual de la ciència) el banc públic no et garenteix que estiguin disponibles.

Per a mi aquesta no era una raó de pes, però pel meu marit sí. I en el nostre matrimoni tenim una premisa, que és que normalment, si no ens posem d'acord, guanya l'opció més restrictiva. I la conservació privada era la més restrictiva.
Imatge Imatge
Nineta22

EntradaAutor: Nineta22 » dt. juny 23, 2015 5:00 pm

Saris, es un bon argument. Ara faré una mica d'advocats del diable (jejeje) i la meva pregunta és: si el teu fill (i Déu o qui estigui aquí dalt que ens escolta, si és que hi ha algú, no ho vulgui) tingués alguna malaltia que necessités aquest tipus de cèl·lules, seria convenient posar-ni de les seves, que no sabem si tenen alguna alteració cromosòmica, o les d'un altre cordó sa? No ho sé... Són coses que em plantejo jo!

Una altra cosa és si el banc privat et donen garanties que el cordó és adequat... En el banc públic, de cada 10 cordons que arriben, només se'n poden aprofitar 3 o 4 com a molt, perquè els altres no serien útils per al trasplantament. Els bancs privats suposo que tenen interès en conservar-ho tot, no? Et donen alguna garantia? És que jo sé com funciona el banc públic però no el privat i tinc curiositat!!

El tema de tallar el cordó abans que deixi de bategar no en tinc ni idea...
Saris

EntradaAutor: Saris » dj. juny 25, 2015 8:53 am

Depenent del tipus de malaltia, probablement no serviríen. És més, hi ha escrits científics, el que no recordo és si la base és amb estudis demostrables, que ja apunten a que, segons la malaltia, aquesta està en la cèlula mare i que, al fer el transplantament, la cura podria ser temporal, perquè tard o d'hora la malaltia es tornaria a desenvolupar.

I tens raó en què hi ha un interès econòmic en un banc privat que el públic no el té. A mi m'han fet arribar certificats conforme la preservació ha estat feta correctament, ara no et puc dir què passaria si les cèl·lules es necessitessin, si serien bones o no.

També et diré que el meu principal argument per fer la preservació en un banc públic és un i únic: hi ha més probabilitats que les cel·lules li siguin útils un tercer que al meu propi fill, per tant amb això ja tindria prou (és pura estadística).
Imatge Imatge

Torna a “Postpart”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::