Cures punts
Cures punts
Hola noies, resulta que en el part em van practicar una episiotomia i a la vegada vaig tenir un desgarro, total que vaig ben cusida i em molesten bastant, em noto la zona sense sensibilitat i dura, em costa seure i em fan mal, la gine no m'ha recomanat res en especial, a vosaltres, les que hem patit això dels punts, què heu fet per alleugar aquests mals tant incòmodes?

- Cabana
- :: tortuga

- Entrades: 349
- Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
- Ubicació: Al país de la Tramuntana
Re: Cures punts
Torno a ser jo, jeje.
A mi em van haver d'ajudar a fer avancar el cigru amb espàtules i les espàtules em van fer un tall dins la vagina. A l'hospital em van administrar nolotil en vena el primer dia, després, tant el ginecòlec com la llevadora em van dir que podia prendre ibuprofè i paracetamol. La llevadora em va dir que prengés ibuprofè cada 6 hores i que si entremig notava que em molestaven els punts, em prengués un paracetamol, que no hi ha motiu per patir i que no interfereix amb la lactància materna.
I per la cicatriu ja ho saps: oli de rosa de mosqueta!
A mi em van haver d'ajudar a fer avancar el cigru amb espàtules i les espàtules em van fer un tall dins la vagina. A l'hospital em van administrar nolotil en vena el primer dia, després, tant el ginecòlec com la llevadora em van dir que podia prendre ibuprofè i paracetamol. La llevadora em va dir que prengés ibuprofè cada 6 hores i que si entremig notava que em molestaven els punts, em prengués un paracetamol, que no hi ha motiu per patir i que no interfereix amb la lactància materna.
I per la cicatriu ja ho saps: oli de rosa de mosqueta!
Jo al dutxar-me ho feia amb un sabó que porta farigola de la marca saugella, el recomanen també pel postpart i al eixugar-me feia servir l'assecador del cabell ben fluixet.
Per seure vaig optar per fer servir un flotador inflable d'anar a la piscina, m'alleugeria una mica o com a mínim podia passar estones assentada, me'l emportava a tot arreu!
Molta sort i paciència, ja veuràs que cada dia serà una mica millor!!!!
Per seure vaig optar per fer servir un flotador inflable d'anar a la piscina, m'alleugeria una mica o com a mínim podia passar estones assentada, me'l emportava a tot arreu!
Molta sort i paciència, ja veuràs que cada dia serà una mica millor!!!!
Com diuen paciencia!Jo ja fa 9 mesos que vaig tenir el meu cigrojen, em van fer episiotomia i forceps, a lhospital em donaven nolotil i m'alleugava el dolor, pero un pic vaig estar a casa uff!!Quan m'assentava veia les estrelles, jo no vaig utilitzar cap flotador, anava fent canvis posturals, je je!!Tampoc vaig pendre medicacio. Per fer l' higiene intima feia servir un sabo que em va recomanar la llevadora (ara mateix no recordo el nom) i el secador per secar-me i alleugerava una mica el dolor, ah i al posarme les compreses post part febus tambe feien de cooxi per dir-ho d'alguna manera.
Jo feia servir un sabo q es diu Epixelle i despres d'assecar-me amb el secador em posava blastoestimulina...em van anar molt be tots dos!!
Hola, a mi també em van fer un bon tall i a les classes prepart ens van recomanar un sabó cicatritzant Episelle (crec que es diu així) i sobretot a l'acabar la dutxa assecar amb el secador els punts.
Entre això i el repòs que vaig haver de fer, poc a poc, se'm va anar curant la ferida.
I si tenia dolor també optava per un paracetamol.
Ja veuràs com ben aviat t'aniràs trobant millor.
Entre això i el repòs que vaig haver de fer, poc a poc, se'm va anar curant la ferida.
I si tenia dolor també optava per un paracetamol.
Ja veuràs com ben aviat t'aniràs trobant millor.
- petitoneta
- :: puça

- Entrades: 49
- Membre des de: dl. set. 17, 2012 8:33 pm
Si, tot el que han dit les noies és correcte: canviar-se sovint la compresa perquè com més secs estiguin els punts millor, fer servir un sabó íntim antisèptic, assecar-se els punts amb secador i Blastoestimulina en esprai dues vegades al dia! Ah, i per descomptat el flotador!!
- petitoneta
- :: puça

- Entrades: 49
- Membre des de: dl. set. 17, 2012 8:33 pm
Ah, i l'analgesic més segur amb la lactància és el paracetamol!
Noies, flotador no, que tiba la pell!! Un coixí de plomes...
A mi em va anar molt bé el paracetamol sempre q ho necessitava i la blastoestimulina en esprai un parell de cops al dia, quan em netejava la ferida. I per seure imagineu, entre els punts i la morena!!! Flotador imposible, el millor un coixí ben tou i mullidet!!!
hola
a mi un dels punts em va fer reacció i no hi havia qui s'assegués o caminés.
El ginecòleg em va recomenar, iboprufé o paracetamol, el sabó epixelle (jo em dutxava dos cops al dia) i l'assecador. He trigat prop d'un mes en que es reabsorvís el punt dels nassos... així que paciéncia!
El spray que et diuen crec que també et pot anar bé, i el que NO fagis és seure damunt del coixí, pensa que és tou i al seure encara dones més els punts. Jo seia damunt superficie tova però no en excés i buscava la posició que em fes menys mal.
Sort i ja ens diras.
a mi un dels punts em va fer reacció i no hi havia qui s'assegués o caminés.
El ginecòleg em va recomenar, iboprufé o paracetamol, el sabó epixelle (jo em dutxava dos cops al dia) i l'assecador. He trigat prop d'un mes en que es reabsorvís el punt dels nassos... així que paciéncia!
El spray que et diuen crec que també et pot anar bé, i el que NO fagis és seure damunt del coixí, pensa que és tou i al seure encara dones més els punts. Jo seia damunt superficie tova però no en excés i buscava la posició que em fes menys mal.
Sort i ja ens diras.
Jo recordo que feia banys amb uns sobres que es deien rosalgyn i anava molt be
bones!
a mi em va anar bé un flotador no massa inflat, ibuprofré des del primer dia, blastoestimulina pels punts (abans assecats amb secador de cabell) i el sabó saugella (de farigola natural i desinfectant) ja t'hi pots rentar igualment quan la cicatriu estigui tancada....
a mi em va anar bé un flotador no massa inflat, ibuprofré des del primer dia, blastoestimulina pels punts (abans assecats amb secador de cabell) i el sabó saugella (de farigola natural i desinfectant) ja t'hi pots rentar igualment quan la cicatriu estigui tancada....
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
La patufa quasi 3!
Ah!!!! i un cop tancada la cicatriu, fregues amb rosa mosqueta per "ablandir" la duresa de la cicatriu i tornar-la elàstica...jo ja no me n'he sentit més amb tot això!! i duïa una 20a de punts ....
un bon tall em van fer... 
El rei de la casa 7anys i mig!
La patufa quasi 3!
La patufa quasi 3!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |