El mon del Xumet!!
El mon del Xumet!!
Hola!
M'agradaria saber quan vau començar a donar el xumet als vostres petits/tes, a quina setmana o mes de vida. en quin moment, si molta estona, nomes a la nit o quan ploraven.... i quin creieu que son els millors
M'agradaria saber quan vau començar a donar el xumet als vostres petits/tes, a quina setmana o mes de vida. en quin moment, si molta estona, nomes a la nit o quan ploraven.... i quin creieu que son els millors
Re: El mon del Xumet!!
Hola
suposo que les mamis amb experiència en xumets ja et donaran la info que demanes, però jo voldria aportar que no és necessari fer servir xumet.
El meu fill no n'ha fet servir mai (jo no n'hi he ofert mai) i no l'ha necessitat (ara té 26 mesos). Si estava neguitós o plorava l'agafava en braços, el passejava, li donava el pit... I per adormir, teta al principi i des de fa temps s'adorm amb les carícies, contes, massatges i històries del papa
No sé si estàs embarassada, tens un fill o què però en tot cas, si li dones el pit o si li vols donar el pit es recomana no donar xumets ni bibes fins que la lactància estigui ben instaurada... no et sabria dir quan és això però 3 setmanes com a mínim m'esperaria i si pot ser una mica més millor
suposo que les mamis amb experiència en xumets ja et donaran la info que demanes, però jo voldria aportar que no és necessari fer servir xumet.
El meu fill no n'ha fet servir mai (jo no n'hi he ofert mai) i no l'ha necessitat (ara té 26 mesos). Si estava neguitós o plorava l'agafava en braços, el passejava, li donava el pit... I per adormir, teta al principi i des de fa temps s'adorm amb les carícies, contes, massatges i històries del papa
No sé si estàs embarassada, tens un fill o què però en tot cas, si li dones el pit o si li vols donar el pit es recomana no donar xumets ni bibes fins que la lactància estigui ben instaurada... no et sabria dir quan és això però 3 setmanes com a mínim m'esperaria i si pot ser una mica més millor
Jo igual que la ponioleta no li he donat mai xumet. Ja té 18 mesos, i no ho necessittat mai. Pit, braços, caricies i ja es relaxa. Tampoc fa mai pipa a,b el dit.
A veure què et diuen, però pot ser t'ho Pots estalviar.
A veure què et diuen, però pot ser t'ho Pots estalviar.
- sargantana:28
- :: poltre

- Entrades: 646
- Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am
Jo si que li vaig donar al cap d'un parell de dies d'haver nascut i tot i que és cert que hi ha nens que li costa instaurar la lactància materna ella no va tenir cap problema...al principi l'utilitzava poc però per diversos motius als 2 mesos vaig deixar de donar-li el pit i llavors li donc el xumet per dormir tot i que a la que està adormida l'escup i no el troba pas a faltar...no ho sé això del xumet és una cosa que has de decidir tu, a mi em feia molta cosa que fes pipa amb el dit perquè pot costar força més de treure que el xumet i a vegades he tingut nens a l'escola que no han volgut mai el xumet i els hi costa molt calmar-se quan estan molt nerviosos i no tenen cap "suport" per relaxar-se...suposo que cada cas és diferent, si tu pots oferir-li el pit sempre que calgui potser no cal xumet però jo he de tornar a la feina i a ella el xumet li relaxa
- sargantana:28
- :: poltre

- Entrades: 646
- Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am
Ai per cert, jo li he comprar els anatòmics de la suavinex i cap problema
Com ja t'han dit no es "obligatori" que tinguin xumet, despres treure'l és un problema, però per poder li pots donar desde el primer dia.
El meu fill té 15 mesos i no ha utilitzat mai el xumet, als 2 mesos quan tenia uns còlics molt forts als vespres li provavem de donar però no el va voler mai, vam passar uns dies que només volia pit i mimos i així ho hem fet, no ha tingut mai la necessitat d'utilitzar-lo!! Per nosaltres molt millor així!
Nosaltres no volíem donar-li però quan tenia un mes i per pressió familiar li vam acabar donant. Vam intentar no abusar mai del seu ús. Li donavem quan estava neguitós i no podiem agafar-lo a l'instant (al cotxe, en moments crítics a la cuina...) i no et negaré que ens va anar bé per moments puntuals. Després, abans que ell comencés l'Escola Bressol el va cuidar uns mesos la meva sogra que li enxufava el xumet encara que estigués tant feliç sense
i això sí que crec que és un error. Quan ja anava a l'Escola Bressol cada vegada li oferíem menys el xumet, tampoc el demanava o el calmàvem amb altres mètodes. Cap als 10-11 mesos ja no el va fer servir més i va passar a ser una joguina més de la banyera
Tot i que jo no oferiré el xumet al meu proper fill, penso que fent-ne un ús moderat pot anar bé en determinades ocasions.
En aquest post parla del tema:
viewtopic.php?f=21&t=24891&p=1302138&
Tot i que jo no oferiré el xumet al meu proper fill, penso que fent-ne un ús moderat pot anar bé en determinades ocasions.
En aquest post parla del tema:
viewtopic.php?f=21&t=24891&p=1302138&
En el meu cas, quan tenia un mes i mig. L'"infractor" va ser el seu pare, ja que jo no volia. Pero clar, ell no te pits
Nomes el fem servir quan anem en cotxe, i no sempre. No li mola massa. Per sort....
Nomes el fem servir quan anem en cotxe, i no sempre. No li mola massa. Per sort....
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

A la primera amb omifin!!!