Noms poc comuns
Re: Noms poc comuns
Hola noies!
M'encanta aquest post! Hi ha molts noms interessants!. Tuijo, confesso que desde que et conec em va cridar molt l'atenció el nom de Sira, el trobo molt dolç!
Fins a finals de mes no sabrem si esperem un nen o una nena però el Pau, el meu primer fill ja fa dies que pensa noms i aquest matí m'ha dit que li agrada Nobisuke (!!! Ho diu pel shin chan, que el veu al migdia i estan fent els capitols en que la mare esta embarassada i busquen noms... Japonesos, es clar! :0) he pensat que potser es hora de pensar algun nom més normalet. El cas es que he estat xafardejant per internet i no n'he trobat cap que em cridi, i ara mirant per aqui us he trobat i n'he trobat uns quants de ben xulos!
Jo també vull col•la borar amb dos noms ben poc sentits:
Eila i Ingrid. Son molt diferents l'un de l'altre però tenen algo. El primer vol dir lluna i es molt poc sentit i el segon el trobo com d'actriu glamurosa dels anys 50. Es molt "vintage". Tambe m'agrada molt Milena. No son els típics noms catalans, de fet no son catalans, però trobo que en català sonen molt be. Que us semblen?
M'encanta aquest post! Hi ha molts noms interessants!. Tuijo, confesso que desde que et conec em va cridar molt l'atenció el nom de Sira, el trobo molt dolç!
Fins a finals de mes no sabrem si esperem un nen o una nena però el Pau, el meu primer fill ja fa dies que pensa noms i aquest matí m'ha dit que li agrada Nobisuke (!!! Ho diu pel shin chan, que el veu al migdia i estan fent els capitols en que la mare esta embarassada i busquen noms... Japonesos, es clar! :0) he pensat que potser es hora de pensar algun nom més normalet. El cas es que he estat xafardejant per internet i no n'he trobat cap que em cridi, i ara mirant per aqui us he trobat i n'he trobat uns quants de ben xulos!
Jo també vull col•la borar amb dos noms ben poc sentits:
Eila i Ingrid. Son molt diferents l'un de l'altre però tenen algo. El primer vol dir lluna i es molt poc sentit i el segon el trobo com d'actriu glamurosa dels anys 50. Es molt "vintage". Tambe m'agrada molt Milena. No son els típics noms catalans, de fet no son catalans, però trobo que en català sonen molt be. Que us semblen?
litusina l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 14, 2014 6:50 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Re: Noms poc comuns
Quina font d'idees!!
Però no sé si a vosaltres us passa el mateix que a mi... els noms de nena, ja tinc la meva sel·lecció feta, però de nen... buff.. no em convenç cap!! bé, mentida... des de ben petita, m'encantava Jordi (molt d'aquí, clàssic i fonèticament m'agrada molt!) però qui em diria que em casaria amb un Jordi!! i a mi això de que fills comparteixin nom amb els pares no m'agrada!!
tinc alguns escollits, però cap em fa el pes!
Però no sé si a vosaltres us passa el mateix que a mi... els noms de nena, ja tinc la meva sel·lecció feta, però de nen... buff.. no em convenç cap!! bé, mentida... des de ben petita, m'encantava Jordi (molt d'aquí, clàssic i fonèticament m'agrada molt!) però qui em diria que em casaria amb un Jordi!! i a mi això de que fills comparteixin nom amb els pares no m'agrada!!
tinc alguns escollits, però cap em fa el pes!
- Nanuka1987
- :: tortuga

- Entrades: 307
- Membre des de: dt. ago. 13, 2013 5:55 pm
- Ubicació: Barcelona
Re: Noms poc comuns
La nostra pitiua es diu Arlet.
La seva bisavia li diu Arlem i quan li dic: Arlet! Comença: doncs això he dit: Arlem!...en fi...
I els meus sogres, la sogra ja ho fa millor però ell...arrrrg ho fa castellanitzat, amb la E tancada i queda lleig! Sempre li dic: Ramiro Arèèèèèt!!!
picarols sap dir Ramiro i no Arlet?jejeje
La seva bisavia li diu Arlem i quan li dic: Arlet! Comença: doncs això he dit: Arlem!...en fi...
I els meus sogres, la sogra ja ho fa millor però ell...arrrrg ho fa castellanitzat, amb la E tancada i queda lleig! Sempre li dic: Ramiro Arèèèèèt!!!
picarols sap dir Ramiro i no Arlet?jejeje

- Rossinyola
- :: pantera

- Entrades: 806
- Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am
Re: Noms poc comuns
Hola,
A mi m'agraden els noms poc comuns però curts i fàcils de pronunciar, i a poder ser unisex, i l'altre dia vaig veure una reportera de tv3 que es diu Sion, el vaig trobar bonic,original i pel que es veu és tan de nen com de nena
A mi m'agraden els noms poc comuns però curts i fàcils de pronunciar, i a poder ser unisex, i l'altre dia vaig veure una reportera de tv3 que es diu Sion, el vaig trobar bonic,original i pel que es veu és tan de nen com de nena

Re: Noms poc comuns
Bona tarda! La nostra petita està a punt de néixer i es dirà Clara. La veritat és que buscàvem un nom comú i que la familia sapigues pronunciar i que no me'lcastellanitzessin! De totes maneres, pensant altres alternatives que tenia (jo, pq el meu marit no li acaben de fer el pes) una era Vinyet i l'altre Nit! Nit ja el convenç més, per tant, si tenim una segona filla potser serà un dels noms que tindrem en compte!
- VespresVerds
- :: cèrvol

- Entrades: 569
- Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am
Re: Noms poc comuns
jojo14 ha escrit:Bona tarda! La nostra petita està a punt de néixer i es dirà Clara. La veritat és que buscàvem un nom comú i que la familia sapigues pronunciar i que no me'lcastellanitzessin! De totes maneres, pensant altres alternatives que tenia (jo, pq el meu marit no li acaben de fer el pes) una era Vinyet i l'altre Nit! Nit ja el convenç més, per tant, si tenim una segona filla potser serà un dels noms que tindrem en compte!
Tindrà molta gràcia si una es diu Clara (nom ple de llum) i Nit (ben fosc!), què literari i què bonic! M'encanta!

Re: Noms poc comuns
VespresVerds ha escrit:jojo14 ha escrit:Bona tarda! La nostra petita està a punt de néixer i es dirà Clara. La veritat és que buscàvem un nom comú i que la familia sapigues pronunciar i que no me'lcastellanitzessin! De totes maneres, pensant altres alternatives que tenia (jo, pq el meu marit no li acaben de fer el pes) una era Vinyet i l'altre Nit! Nit ja el convenç més, per tant, si tenim una segona filla potser serà un dels noms que tindrem en compte!
Tindrà molta gràcia si una es diu Clara (nom ple de llum) i Nit (ben fosc!), què literari i què bonic! M'encanta!
Jejejejeje doncs si! Jo conec una Nit i la germana es diu Alba! Tb ho trobo molt xulo!!!! ;)
Re: Noms poc comuns
Hola,
sempre em connecto però no dic gaire res, però el tema noms és apassionant, us deixo els meus:
Jo em dic Clara, és clàssic i conegut però no massa posat.
La meva filla es diu Mariona, també clàssic, i més posat, quan triàvem pensavem que potser Maria... i al saber que seria nena vam dir Mariona, que per nosaltres és el mateix, de fet celebrem el seu sant el 15 d'agost, tot i que hi ha Mariones que ho celebren pel setembre.
El meu fill es diu Marcel, un altre clàssic però tampoc tan posat, l'únic problema és que s'assembla tant a Marçal, tot i que són sants diferents que a vegades la gent li diu Marçal, ep! que també és molt bonic, però nosaltres vam triar MARCEL.
I tot i que no ho vam fer pas expressament, els dos noms comencen per MAR--- i a vegades quan els renyo o els he d'avisar em confonc i li dic Marcel quan és la Mariona o al revés, mira que em vaig complicar la vida...
Ah! i la meva neboda es diu Ainet, també m'agrada molt, aquest no té sant, és un poble de la Vall de Cardós, i n'hi ha un altre a la Vall de Besan (totes dues al Pallars Sobirà).
Al principi les besàvies de la família hi tenien problemes però ara ja està i tots el trobem original, i molt dolç.
Apa! més opcions a sobre la taula dels que busqueu noms!!
sempre em connecto però no dic gaire res, però el tema noms és apassionant, us deixo els meus:
Jo em dic Clara, és clàssic i conegut però no massa posat.
La meva filla es diu Mariona, també clàssic, i més posat, quan triàvem pensavem que potser Maria... i al saber que seria nena vam dir Mariona, que per nosaltres és el mateix, de fet celebrem el seu sant el 15 d'agost, tot i que hi ha Mariones que ho celebren pel setembre.
El meu fill es diu Marcel, un altre clàssic però tampoc tan posat, l'únic problema és que s'assembla tant a Marçal, tot i que són sants diferents que a vegades la gent li diu Marçal, ep! que també és molt bonic, però nosaltres vam triar MARCEL.
I tot i que no ho vam fer pas expressament, els dos noms comencen per MAR--- i a vegades quan els renyo o els he d'avisar em confonc i li dic Marcel quan és la Mariona o al revés, mira que em vaig complicar la vida...
Ah! i la meva neboda es diu Ainet, també m'agrada molt, aquest no té sant, és un poble de la Vall de Cardós, i n'hi ha un altre a la Vall de Besan (totes dues al Pallars Sobirà).
Al principi les besàvies de la família hi tenien problemes però ara ja està i tots el trobem original, i molt dolç.
Apa! més opcions a sobre la taula dels que busqueu noms!!
Re: Noms poc comuns
Ostres sí, Clarona, mira que està clar que són dos noms ben diferents Marcel i Marçal. A mi Marçal i Mallol m'agraden.
Ainet tampoc el coneixia i el trobo ben dolç.
Clara, Alba, Nit... quina gràcia!
De Cinta n'hem parlat? Hi ha algunes àvies que se'n diuen. Són Maria Cinta. Ara conec una petitona que se'n diu.
I avui me n'han dit un.... que serà la tercera nena a Catalunya que se'n digui així (agafant com a dades les últimes del Idescat): Senda.
Els agrada Ermessenda però el troben massa fort i es queden amb el diminutiu.
au, fins la propera
Ainet tampoc el coneixia i el trobo ben dolç.
Clara, Alba, Nit... quina gràcia!
De Cinta n'hem parlat? Hi ha algunes àvies que se'n diuen. Són Maria Cinta. Ara conec una petitona que se'n diu.
I avui me n'han dit un.... que serà la tercera nena a Catalunya que se'n digui així (agafant com a dades les últimes del Idescat): Senda.
Els agrada Ermessenda però el troben massa fort i es queden amb el diminutiu.
au, fins la propera

Re: Noms poc comuns
Jo el dia que hagi de decidir noms m'agradaria que fos un nom que es pronunciés igual tant en català com en castellà. El que veig que serà difícil serà posar-me d'acord amb el meu marit, perquè a vegades que fem broma i pensem noms de nena ens posem d'acord de seguida però de nen no hi ha manera!! jajajaja!!!
Re: Noms poc comuns
Sibil·la ha escrit:I avui me n'han dit un.... que serà la tercera nena a Catalunya que se'n digui així (agafant com a dades les últimes del Idescat): Senda.
Els agrada Ermessenda però el troben massa fort i es queden amb el diminutiu.
Jo en conec una!

- Socatchick
- :: papallona

- Entrades: 115
- Membre des de: dc. jul. 31, 2013 1:22 am
Re: Noms poc comuns
La meva tieta es diu cinta!! :))
Senda també el trobo molt bonic i dolç
Senda també el trobo molt bonic i dolç
Re: Noms poc comuns
Senda m encanta! De fet el tenia a la llista igual q sinda ( l avja del meu home es diu gumersinda i li diuen sinda q el trobo molt bonic)
La cinta petita tb sé qui es sibil.la!!!
La cinta petita tb sé qui es sibil.la!!!
Re: Noms poc comuns
Ahhhh m oblidava tinc uns amics que li volien posar ermessenda jo els hi deien senda i ells no no ermessenda tot sencer. al final va ser un oleguer
Re: Noms poc comuns

Re: Noms poc comuns
Rossinyola, a mi també em criden molt l'atenció els noms unisex. M'agrada molt Aran, quan era petita a la meva escola una nena se'n deia, i ja de gran vaig conèixer un noi que es deia Aran.
M'agrada el nom, però com que al meu company no li agradava, i altres noms si que ens agradaven als dos, ens vam decidir per una opció més convencional.
M'agrada el nom, però com que al meu company no li agradava, i altres noms si que ens agradaven als dos, ens vam decidir per una opció més convencional.
Re: Noms poc comuns
Osti a mi Senda em recorda a la moto, la derbi jajajaja
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
Re: Noms poc comuns
Cinta a mi també m'agrada molt. I encara més quan vaig descobrir que en indonesi vol dir "estimar", ho trobo molt dolç.
Re: Noms poc comuns
oh, que bonic
Tona! A veures si coneixes aquesta, ja seria la repera!
Ahir va néixer la filla d'un amic d'infància... li han posat MARLA (la mare és del Brasil)
El trobo molt bonic, sonor...
Tona! A veures si coneixes aquesta, ja seria la repera!
Ahir va néixer la filla d'un amic d'infància... li han posat MARLA (la mare és del Brasil)
El trobo molt bonic, sonor...
Re: Noms poc comuns
Eps sibil.la!!! No de moment no!! Pr es molt recent. si es del teu poble segur que m arriba!!! Per cert aquest estiu en vaig tenir una de marla al casal.!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |

































