Al.lèrgia estacional i gestació
Al.lèrgia estacional i gestació
Bon dia i bonhora!
Ara arriba el bon temps, arriba el sol, les floretes
i els petits bitxets pol.linitzadors, tot sembla més bonic... menys... l'al.lèrgia estacional.
Es calcula que el 20-30% de dones embarassades (o que cerquen un embaràs) pateixen de processos al.lèrgics (rinitis, picors, conjuntivitis...) i com una servidora, totes podem aguantar una miqueta, però arriba un punt en que mirem amb amor les boniques pastilles que hem pres tota la vida per l'al.lèrgia, i ens trobem amb el dubte... Les puc prendre durant la cerca??
Si teniu una ginecòloga com la meva, no us deixarà prendre ni un paracetamol pel mal de cap, mentre busqueu i durant els 9 mesos d'embaràs, però clar, entenc que ella no ha hagut de passar mai el calvari de deshidratar-se amb la quantitat de mocs que un mateix pot fabricar, no saber si tens ulls o flames sortint dels globus oculars, ... etc.
Aixi doncs, com que ella no ha volgut ser de molta ajuda, m'he espavilat, he buscat i consultat i vinc a compartir amb la resta de foreres l'informació que he adquirit, per si fos útil.
Dir que:
- No us estic llençant a prendre medicació de manera descontrolada (sóc de les que pensa, que si es pot millor sense, doncs sense).
- No puc assegurar que el que escric sigui 100% fiable, tot i que ho he buscat en articles sanitaris.
- Recomano que en parleu amb el vostre metge de capçalera i/o ginecòleg.
- Accepto qualsevol experiència que pogueu aportar!!
En el següent enllaç us apareix un article curtet i concís on surt una taula amb els tipus d'antihistaminics de 1ª elecció, 2ª elecció i no recomanats
[url]
http://www.fundacion1000.es/IMG/pdf/32- ... os_H1A.pdf[/url]
I en el següent article:
http://revista.isciii.es/index.php/ecemc/article/view/727/788
Parla de
- L'ús d'una combinació antihistaminics (coneguda com Cariban) per les nausees durant el primer trimestre de l'embaràs.
- Que el porcentatge de població amb al.lèrgia augmenta i per tant també les dones embarassades o en vies d'estar-ne.
- I conclueix (cito textualment):
Espero doncs, que aquesta informació us sigui d'ajuda. Que tingueu metges comprensius que us preescriguin/recomanin medicació si la necessiteu. I que aquest post serveixi per treure pors de prendre medicació si es necessària i viable de prendre, i que pogueu aportar la vostra experiència/granet de sorra.
Petonets a totes!!!
Ara arriba el bon temps, arriba el sol, les floretes
i els petits bitxets pol.linitzadors, tot sembla més bonic... menys... l'al.lèrgia estacional.Es calcula que el 20-30% de dones embarassades (o que cerquen un embaràs) pateixen de processos al.lèrgics (rinitis, picors, conjuntivitis...) i com una servidora, totes podem aguantar una miqueta, però arriba un punt en que mirem amb amor les boniques pastilles que hem pres tota la vida per l'al.lèrgia, i ens trobem amb el dubte... Les puc prendre durant la cerca??
Si teniu una ginecòloga com la meva, no us deixarà prendre ni un paracetamol pel mal de cap, mentre busqueu i durant els 9 mesos d'embaràs, però clar, entenc que ella no ha hagut de passar mai el calvari de deshidratar-se amb la quantitat de mocs que un mateix pot fabricar, no saber si tens ulls o flames sortint dels globus oculars, ... etc.
Aixi doncs, com que ella no ha volgut ser de molta ajuda, m'he espavilat, he buscat i consultat i vinc a compartir amb la resta de foreres l'informació que he adquirit, per si fos útil.
Dir que:
- No us estic llençant a prendre medicació de manera descontrolada (sóc de les que pensa, que si es pot millor sense, doncs sense).
- No puc assegurar que el que escric sigui 100% fiable, tot i que ho he buscat en articles sanitaris.
- Recomano que en parleu amb el vostre metge de capçalera i/o ginecòleg.
- Accepto qualsevol experiència que pogueu aportar!!
En el següent enllaç us apareix un article curtet i concís on surt una taula amb els tipus d'antihistaminics de 1ª elecció, 2ª elecció i no recomanats
[url]
http://www.fundacion1000.es/IMG/pdf/32- ... os_H1A.pdf[/url]
I en el següent article:
http://revista.isciii.es/index.php/ecemc/article/view/727/788
Parla de
- L'ús d'una combinació antihistaminics (coneguda com Cariban) per les nausees durant el primer trimestre de l'embaràs.
- Que el porcentatge de població amb al.lèrgia augmenta i per tant també les dones embarassades o en vies d'estar-ne.
- I conclueix (cito textualment):
Por ello, es importante recordar que una alergia da lugar a un proceso inflamatorio que se produce por una alteración del equilibrio del sistema inmunológico en su respuesta a un agente ambiental. Si ese proceso es leve, lo más probable es que no tenga efectos importantes sobre el desarrollo embrionario, pero también hay que cuidar el bienestar de la madre prescribiéndole un tratamiento adecuado. Sin embargo, si el proceso es más generalizado y grave, aunque no comprometa la vida materna, si no se trata podría afectar al desarrollo y crecimiento del embrión y feto. Y hay que recordar que un retraso del crecimiento fetal se considera que es un defecto congénito importante; de hecho ya se ha relacionado con la aparición de diferentes enfermedades durante la infancia y la vida adulta, tales como asma y diabetes, entre otras.
Por consiguiente, existiendo fármacos AH1 seguros (es decir, que no incrementan el riesgo que tiene cada pareja para que el hijo nazca con defectos), que controlan estos procesos, no existe justificación alguna para dejar sin tratar los procesos alérgicos en una mujer por el hecho de estar embarazada, o que pudiera estarlo. Por ahora, y sólo como una medida de prudencia, según ya se ha comentado, el grupo de las Piperidinas no se debería usar como primera opción durante el embarazo, aunque si éstas fueran las únicas a las que responde una mujer embarazada, se deben utilizar y, como para cualquier otro fármaco, partiendo siempre de las dosis mínimas y subirlas si es necesario hasta que se alcance el efecto terapéutico.
Espero doncs, que aquesta informació us sigui d'ajuda. Que tingueu metges comprensius que us preescriguin/recomanin medicació si la necessiteu. I que aquest post serveixi per treure pors de prendre medicació si es necessària i viable de prendre, i que pogueu aportar la vostra experiència/granet de sorra.
Petonets a totes!!!
Re: Al.lèrgia estacional i gestació
Jo per l'al.lèrgia prenia un Cariban al dia. En realitat és un medicament per les nàusees de l'embaràs, però com que vaig llegir que era antihistamínic, vaig voler provar si m'aliviava. I genial, no vaig tenir cap problema amb les al.lèrgies. En vaig prendre un al dia fins el dia del part, en què vaig passar a la Loratadina.
Re: Al.lèrgia estacional i gestació
Bon día! Jo tinc alergia estacional I tinc unes crisis q deunido! ! Aixi q vaig prenent una pastilla d cetirizina, ara vec q son les mes recomanable, doncs me n'alegro pq encara q no estic embarassada penso en q si ho estic no podría passar sense prendre res.. al menys fins q passi la primavera.
Gracies pel post!!!
Gracies pel post!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |





