Mutació genètica Factor V leiden i gen MTHFR

Problemes durant l'embaràs.
meri68
:: girafa
Entrades: 2934
Membre des de: ds. des. 01, 2007 2:35 pm
Ubicació: Barcelona

Mutació genètica Factor V leiden i gen MTHFR

EntradaAutor: meri68 » dg. set. 28, 2008 7:12 pm

No se si algú s'ha trobat amb el mateix o li sona, i si es així, han rebut un tractament, estic molt perduda amb aquest tema:

Tinc fet un estudi genetic de un parell de mutacions per temes familiars, i presento les mutacions, una de forma heterocigota (per part de un dels pares), i l'altre homocigota (per les 2 parts).

Total, que una mutació, la del gen V leiden, en heterocigosis, pot ser responsable de abortaments al segon i tercer trimestre, i més rarament, al 1er trimestre... cagate lorito. Tot i que jo he insistit en el tema als 2 gines que m'han vist, cap d'ells ha donat mostres de preocupació, ni m'han tractat un cop arribats al embaràs o abans. Mirant per internet he vist que es tracta amb aspirina però sobretot amb heparina, i es comença ja abans del embaràs... estic que mossego

El mes gros es que l'altre mutació, la del gen MTHFR, que la tinc en homocigosis (molt pitjor), es responsable de problemes d'implantació i abortaments incipients, i també es tracta amb heparina, aspirina i àcid fòlic en quantitats superiors a les habituals... PERQUE CONY ELS GINES NO LI HAN DONAT IMPORTÀNCIA? ESTIC MOLT I MOLT CABREJADA

us copio un dels milers de textes que he trobat comentant el tema d'aquesta mutació:

"MUTACION GEN MTHFR EN ESTADO HOMOCIGOTO
« : Mayo 27, 2008, 03:17:44 »

Hola chicas,
A mi mujer le han detectado en sus pruebas de infertilidad la mutacion del gen mthfr (en estado HOMOCIGOTO), alguien sabe que tratamiento deberíamos de hacer?
Creo que esto lo que le hace es provocar trombofilia y es por eso que no llevamos a termino los embarazos (4 Abortos seguidos).
Se tretaria con ácido folico simplemente o necesita heparina?
Agradeceria me contesteis.

Re: MUTACION GEN MTHFR EN ESTADO HOMOCIGOTO
« Respuesta #1 : Mayo 27, 2008, 03:27:40 »

Hola lluis7 yo tembien tengo ese gen mal pero en mi caso es heterocigótico y en principio no me afecta para mis abortos ,me han recetado acido fólico y no me hace falta heparina ,pero en el caso de tu mujer seguro al 100% que si va a necesitar heparina porque el estado homocigótico y es el causante de los abortos de todos modos el ginecólogo os hara saber mejor de este gen .mucha suerte ."
Imatge
Elidé
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dg. set. 28, 2008 7:36 pm

Ostres Meri! Potser és qüestió d'orgull professional malentès per part dels metges que t'han atès, però de totes maneres... quina ràbia! :-(( ?-) ?-)
meri68

EntradaAutor: meri68 » dg. set. 28, 2008 7:46 pm

Doncs si no saben ben be que fer, que em derivin a un hematòleg, o a un genetista, o que se jo... QUINA RABIA
Imatge
Laure
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: Laure » dg. set. 28, 2008 8:07 pm

Em sap greu Meri, deus sentir-te molt impotent! Quina ràbia aquests ginecòlegs!! trobo que es podrien informar una mica abans de treure-li importància a uns temes tan delicats.
Sort que ara saps que el què tens segurament s'ha de tractar i axií podràs aconseguir tirar endavant amb el següent embaràs. Espero que trobis un bon professional,guapa. Molta sort!!!!
Carme74
:: zebra
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm

EntradaAutor: Carme74 » dg. set. 28, 2008 8:42 pm

Quina ràbia!!!
Jo tornaria al gine i li expliaria tot el que has investigat.
Que s'empassi l'amor propi i que et posi el tractament correcte des d'ara mateix!
Imatge

Imatge
meri68

EntradaAutor: meri68 » dg. set. 28, 2008 8:44 pm

es que jo ja porto 2 abortaments seguits... 2!!!!
Imatge
Carme74
Entrades: 1478
Membre des de: ds. març 01, 2008 7:08 pm

EntradaAutor: Carme74 » dg. set. 28, 2008 8:57 pm

Ànims meri!
Estàs en el bon camí!
Però si el ginecòleg no es convenç, jo de tu canviaria sense contemplacions.
Imatge

Imatge
mari09
:: tortuga
Entrades: 348
Membre des de: dl. jul. 14, 2008 11:59 am
Ubicació: Barcelona/ Cornellà de LLobregat

EntradaAutor: mari09 » dg. set. 28, 2008 9:08 pm

Hola maca!

El què et pot dir és q jo també estic portadora d'una mutació genetica ,és diu G20210A del gen de protrombina. Ja sé q no és el mateix q tens tu però el més important és q el tractament és el mateix:aspirina infantil i heparina ( en el meu cas clexane). Jo vaig tenir 3 abortaments,ningú metge em va dir q havia de mirar això de la hemofília (q em sembla una bestiessa!!!!!) tothom em deía q estic sana i això em cabreava bastant perquè jo passava per una trauma psicològica i ningú em feia cas. En fí...ni em vull recordar...
El més important és q ara estic embarassada de 25 setmanes i gràcies al tractament!
Aaaaaaa per no dirte q per no donarme la heparina des del principi vaig estar a punt d'avortar per culpa d'un hematoma q és va formar!!!!!! Jo tb havia llegit i sabia quin tractament s'imposava però com la meva opinió no importava em van deixar només amb l'aspirina q en el meu cas no va ser suficient.
El meu consell: buscat un hematòleg i no un ginecòleg,q sapiga d'aquest tema perq és fundamental sí vols tenir un fill !!!!

Molta sort !!!!!!!!!!
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
meri68

EntradaAutor: meri68 » dg. set. 28, 2008 9:19 pm

Ostres mari09, gràcies!!!! jo ja pensava en un hematòleg! escolta, t'envio un privi, per demanar-te dades mes concretes...

GRÀCIES!!! :ok:
Imatge
mari09
Entrades: 348
Membre des de: dl. jul. 14, 2008 11:59 am
Ubicació: Barcelona/ Cornellà de LLobregat

EntradaAutor: mari09 » dg. set. 28, 2008 9:45 pm

Me'n alegro poder-te haver ajudat! Ja sé q significa sentirte impotent,desamparada i frustrada...podria escriure un llibre sobre tot això,potser en su día ho faré!
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
cgas
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dt. ago. 19, 2008 5:00 pm

EntradaAutor: cgas » dg. set. 28, 2008 9:57 pm

Hola!

Jo vaig patir una mort fetal a les 41 setmanes (juliol 2008), ara al setembre amb els resultats autòpsia en mà m'han comentat que la mort va ser deguda a petits infarts a la placenta. l'últim ginecòleg que he consultat (doctor Laïlla, cap de servei ginecologia de l'Hospital Sant Joan de Déu BCN) em va comentar que un gran nombre d'aborts i morts fetals son deguts a la trombofilia o al síndrome Lupus Like. Ara m'haig de fer uns anàlisis de sang per descartar-ho.
També em va comentar que caldria seguir un tractament en cas que sortis positiu, i si fos negatiu una aspirina infantil diària.

Estic a l'espera que em facin els anàlisis i poder descartar-ho.
meri68

EntradaAutor: meri68 » dg. set. 28, 2008 10:07 pm

Ostres, cgas, ho sento molt, bonica...

No entenc com no es fan més proves en aquest camp, donat que es un cas bastant freqüent d'avortament... es inaudit...

Sort que ens podem ajudar i informar-nos les unes a les altres, per que si no...

GRÀCIES UN ALTRE COP, us informaré de les novetats
Imatge
molly
Entrades: 1947
Membre des de: dt. nov. 27, 2007 5:29 pm

EntradaAutor: molly » dg. set. 28, 2008 11:00 pm

meri...
ostres... entenc que estiguis cabrejada!!!
no ho entenc...

fes això, ves a un bon hematòleg i mira de treure l'entrellat de tot plegat...

cgas, mari.. em sap molt greu el que heu viscut... :-()-)
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dl. set. 29, 2008 9:27 am

osti Meri, quin greu!

assesora't be! i fes cas de les noies, que aqui sempre tenim experiències per tots els gustos. Ho aconseguiràs!
ImatgeImatge
Aial
Entrades: 4
Membre des de: dt. set. 23, 2008 9:24 pm
Ubicació: la selva interior
Contacta:

EntradaAutor: Aial » dl. set. 29, 2008 10:17 am

Ei no sé si us pot servir la informació...
la meva germana va tenir sospita de mielodisplàsia (un tipus de càncer a la mèdula), al final, per sort, va resultar ser un ensurt però durant anys ha hagut de fer seguiment amb el servei d'hematologia de l'hospital clinic, el cap de la unitat és el Dr.Mondedeu (si no recordo malament) i ella està molt agraida tan pel tracte rebut com per la informació clara que li han estat donant
ânims!
mandarina
Entrades: 2940
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:30 pm

EntradaAutor: mandarina » dl. set. 29, 2008 11:06 am

Meri segur que als hospitals grans a les unitats d'embarassos de risc tracten més casos com el teu, de forma conjunta amb l'hematòleg. Jo intentaria contactar-hi abans d'estar embarassada de cara a planificar el tractament i el seguiment.
Ara estàs orientada en la direcció correcta. Ànims i mira endavant, mirar enrere només et farà mala sang. Molta sort guapa!
Andresa
:: pantera
:: pantera
Entrades: 836
Membre des de: dt. maig 22, 2007 6:03 pm

EntradaAutor: Andresa » dl. set. 29, 2008 12:46 pm

Meri, l'hospital on treballo, recordo vam tenir un cas... t'envio un privat.
Imatge

Si vols coneixer al Marc, entra aquí:
viewtopic.php?f=91&t=22484
Ixena
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: dv. març 16, 2007 6:57 pm

EntradaAutor: Ixena » dl. set. 29, 2008 2:40 pm

Jo també he hagut d'anar a l'hemtòleg, per tot plegat. T'he enviat un privat!
nin
:: poltre
:: poltre
Entrades: 611
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 9:04 am

EntradaAutor: nin » dl. set. 29, 2008 3:19 pm

Hola Meri68
M´ha impresionat veure aquet post dons jo fa nomes uns dies que se que tin tambe la muatcio de gen en estat homocigot, Jo ja he patit tres abortaments ( 1 de 11 setmanes, de 6 y de 8 ) en 9 mesos i els del laboratori m´han dit que segur que es aixo el que ho produeix.
Jo avui vaig al meu gine a portar-li els analisis aveure que hi diu , de fet no va ser ell qui amb va demanar les proves va ser una clinica de reproducccio que vam anar a consultar, amb ells tinc visita dimecres.
Si vols ja et dire que m´han dit i quin tractament creuen que haig de fer.
( aveure si coincideixen ).
Ja us mantidre informades per si us serveix de ajuda
meri68

EntradaAutor: meri68 » dl. set. 29, 2008 3:43 pm

Ostres, no us podeu imaginar el que m'ajuden les vostres aportacions!!!
Molly, Nushka, Mandarina, gràcies pel suport,
Aial, Ixena (me'n alegro de llegirte!!!), Andresa, gràcies per la informació, de veritat , boniques, mil gràcies!!!
Nin, he flipat, estem al mateix punt, jo estava a punt d demanar hora al IVI, per veure si trobaven una solució...a quina clínica et porten?

Noies, jo també us mantindré al dia amb aquest tema, a veure si en podem treure l'aigua clara

UNA ABRAÇADA A TOTES
:-()-) :-()-) :-()-) :-()-) :-()-)
Imatge

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::