lateralitat creuada

Problemes durant l'embaràs.
crismar
:: puça
Entrades: 10
Membre des de: dt. oct. 29, 2013 10:39 am

lateralitat creuada

EntradaAutor: crismar » dt. oct. 29, 2013 11:00 am

Hola a tots, el meu fill Lluc de 7 anys té lateralitat creuada, ell és esquerrà de ma, xuta la pilota amb les dues cames però domina l'ull dret. Li van diagnosticar quan feia primer, ara fa segon però te bastants problemes en la lectura, ell fa les lletres bé, els números bé però tema lectura li costa molt a part que segons com gira alguna paraula,(per exemple la et llegeix al).
Està molt angoixat perquè veu que no pot fer més i tampoc seguir el mateix ritme dels altres nens a classe. El mestre l' ha posat unes hores amb la noia d'educació especial per a veure si així pot estar més per ell tot i que son quatre nens. Jo la veritat és que soc molt patidora i també estic bastant angoixada perquè no se cap a on tirar, la psicopedagoga em va donar una sèrie d'exercicis per fer a casa a l'ordinador per motivar-lo una mica més a llegir, però està cansat de fer-los.
També no se si és normal però es mossega molt les ungles m' imagino de l' ansietat i encara es fa pipi al llit cada dia.
Si algú em pot donar un cop de mà o agrairia, començo a estar preocupada per ell. Des de Banyoles us envio salutacions.
Moltes gràcies
crismar Entrades: 1Membre des de: dt. oct. 29, 2013 11:39 am
Maria V.
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: lateralitat creuada

EntradaAutor: Maria V. » dt. oct. 29, 2013 12:19 pm

Heu dut el nen a l'oculista? Ho pregunto perquè podria ser un esquerrà autèntic amb algun problema de visió a l'ull esquerre que el portés a tenir com a dominant (fals dominant) el dret. En aquests casos, de vegades, es pot corregir el petit defecte amb ulleres i/o amb rehabilitació visual. Així podria passar a fer servir l'ull esquerre com a dominant i el nen tindria els problemes de tots els esquerrans, però no pas més.
Només ho dic per si de cas. La meva filla és dretana i no va tenir el problema del teu perquè l'ull que no hi veia bé era l'esquerre, la lateralitat no li quedava creuada, però sort que l'oculista va veure la deficiència i li vàrem fer fer rehabilitació de l'ull que era miop (li tapàvem el dret unes hores al dia, però em sembla que avui dia hi ha mètodes millors; ara ella ja té 36 anys i tot ha avançat molt). A l'ull "dolent" hi té una agudesa del 80%, que està força bé, però si no ens n'haguéssim adonat li hauria quedat aquell ull amblíop. Encara que amb l'altre hi veu perfectament, no deixaria de ser una llàstima.
Maria V.
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dt. oct. 29, 2013 12:47 pm

Se m'acut una idea, que pot ser molt incòmoda i només es pot fer si el nen ho vol provar, ja que dius que està angoixat: podria mirar de fer els exercicis d'ordinador amb l'ull dret tancat. Només és una possibilitat per si ell té ganes d'intentar-ho.
mireiafor
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dt. oct. 29, 2013 1:21 pm

Hola, la meva filla tenia lateralitat creuada i vaig obrir un post amb tot el procés, teràpia, etc. Et poso l'enllaç:

viewtopic.php?f=75&t=15970&hilit=lateralitat+creuada

Si necessites alguna cosa no dubtis en preguntar-me :ok:
Imatge

Imatge
crismar

EntradaAutor: crismar » dt. oct. 29, 2013 2:19 pm

Hola maria, la veritat es que no l' he portat a l'oftalmòleg, però volia demanar hora perquè veig que com ha de forçar tant la vista per llegir, no li quedi cansada.
Tema fer els exercicis provarem de fer-los amb l'ull dret tancat.
gracies :***:
crismar

EntradaAutor: crismar » dt. oct. 29, 2013 2:23 pm

Hola Mireia moltes gracies per contestar la meva pregunta, la veritat és que he llegit la historia de la teva filla.
entraré en el teu link, per qualsevol dubte no quedaré en preguntar-te. Moltes gracies.
Suposo que tu que t 'hi has trobat m'entens que es una situació molt angoixant.
mireiafor

EntradaAutor: mireiafor » dt. oct. 29, 2013 2:46 pm

crismar ha escrit:Hola Mireia moltes gracies per contestar la meva pregunta, la veritat és que he llegit la historia de la teva filla.
entraré en el teu link, per qualsevol dubte no quedaré en preguntar-te. Moltes gracies.
Suposo que tu que t 'hi has trobat m'entens que es una situació molt angoixant.

Sí que és angoixant i a més et sents impotent perquè no saps con ajudar el teu fill/a en aquesta situació. El cole al menys demostra que s'ho pren seriosament i us fa costat :ok: . T`has plantejat algun tipus de teràpia? Com ja vaig comentar bàsicament hi ha dues opcions els exercicis optometristes o la teràpia integral. Podries informar-te a veure quina d'elles et dóna millors sensacions i si creus que amb alguna podries complementar l'ajuda que rep el teu fill. Nosaltres vam triar l'opció de la teràpia integral però això ja va ser una tria personal.

Encara que ho estigueu passant malament, pensa que hi ha llum, que hi ha sortides, que hi ha solucions, nosaltres hi vam passar i ja ho hem deixat enrera com una cosa del passat. Segur que vosaltres també podeu :ok: :ok:

Connecta amb mi per tot el que necessitis, per aquest post, el de la meva filla o per MP. Una abraçada!!
Imatge

Imatge
crismar

EntradaAutor: crismar » dt. oct. 29, 2013 3:09 pm

Bé Mireia, el problema del cole es que en poc temps ha tingut 3 mestres diferents, la primera es va jubilar, el segon, que es quan feia primer, es el que s' en va donar conte juntament amb la meva psicòloga i psicopedagoga privada mentre ell hi era anàvem fent, però ara a segon te un altre mestre nou que per el que veig va una mica perdut en aquet tema, em va dir que parlaria amb la meva psicopedagoga privada i encara no ho a fet perquè diu que vol esperar les psicopedagoges de l'escola a veure que i diuen elles, però jo veig que en lluc no avança i que el temps va passant, això es el que també em fa estar neguitosa. La meva psico privada em diu que estiguem tranquils que no es un cas dels mes greus que a tingut en aquet cas nomes en en la lectura que tenim el problema, però ja ha fet dos exàmens un de mates de problemes i un de llengua, però com que te dificultats per entendre el que llegeix, no a pogut resoldre bé res i tots dos suspesos. Jo es aquí a on em preocupa que veig que no anem endavant sinó que anem endarrera.
El nen te por que el tornin a fer repetir segons perquè veu que no s' en surt.

aquesta noia la psico em va donar uns exercisis de gencat.cat llegeuix, però el nen ja els te entrabassats .

En fi....... :-o00m
mireiafor

EntradaAutor: mireiafor » dt. oct. 29, 2013 3:28 pm

Això que em comentes que els exercicis aquests es fan pesats i monòtons i que es deixen aviat, ja m'ho havia dit una altra persona que li havia passat a la seva filla. Nosaltres vam optar per la via de la teràpia i ens va anar genial, però això és una decisió molt personal...
Imatge

Imatge
crismar

EntradaAutor: crismar » dt. oct. 29, 2013 6:24 pm

Potser li comentaré a la psicòloga pedagoga privada a veure que diu, a lo millor podem provar això que dius tu de fer teràpia, potser li anirà millor.
gracies Mireia per els teus consells.
Qualsevol costa que tingui dubtes no quedaré en preguntarte.

Torna a “Quan les coses no van bé”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::