Taca en el ronyo a la setmana 32

Problemes durant l'embaràs.
PRUNAENSUCRADA
:: cèrvol
Entrades: 511
Membre des de: dl. feb. 18, 2008 2:26 pm
Ubicació: Porqueres

Taca en el ronyo a la setmana 32

EntradaAutor: PRUNAENSUCRADA » dj. gen. 21, 2010 1:07 pm

Bones,

la meva germana està embarassada de 32 setmanes, i des de fa algunes setmanes han vist que la nena té una taca en un dels ronyons. Primerament van dir-nos que podia no ser res, però fa uns dies ens han dit que tot apunta a que es tracti d'un tumor benigne. Ens han dit que no ha crescut gens des que el van detectar i que això és una bona senyal.

Dilluns ens confirmaràn si finalment es tracta d'un tumor o no i ens diràn què caldrà fer. L'altre dia li van dir a la meva germana que si no creixia potser podrien esperar a que la nena neixes per si sola i llavors operar-la per treure-li, però que si creix doncs caldrà fer-la nèixer cap a la setmana 37 i operar-la llavors.

No sé si alguna de vosaltres s'ha trobat amb la mateixa situació o coneix algu que ha passat per lo mateix i ens podeu explicar una mica la vostra experiència. A ella li van dir que això que tenia la nena es deia el "Sindrome de ...." amb els nervis no recorda què li va dir però li sona que comença per Re... no se, si ens podeu ajudar i treure'ns una mica els dubtes us ho agraïrem molt :ok:

Gràcies per tot!
Imatge
Imatge
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Taca en el ronyo a la setmana 32

EntradaAutor: charito » dj. gen. 21, 2010 2:35 pm

Hola pruna, no se si et puc ajudar gaire perquè el cas que conec no es el mateix, però bé, t'explico:

Tinc una amiga que mes o menys quan estava com a la teva germana, li van dir que la nena tenia una taca a un pulmó i que hauria de parir a Vall d'Hebron perquè només nasqués la poguessin operar. Pobreta es va endur un disgust i va estar molt amoïnada.

Mica en mica, conforme pasaven les setmanes, el pulmó va anar creixent i la taca es va quedar igual, pel que li van dir que igualment el tenia que tenir a Vall d'Hebron pero que segurament no tindria cap problema i l'operarien de mes gran.

La nena ha nascut aquest cap de setmana perfectament per part vaginal i nomes ha estat 1 dia ingressada a la UCI per observar-la, a les 24 hores cap a caseta!!! Ara tindrà que visitar-la un neumoleg i ja veuran que han de fer.

Espero que tingueu sort i tot es quedi en un ensurt!!! :-()-)
PRUNAENSUCRADA

EntradaAutor: PRUNAENSUCRADA » dj. gen. 21, 2010 2:58 pm

Gràcies Roser!

A nosaltres també ens van dir que hi havia la possibilitat que depènen de com estiguès tot quan neixi la nena, si no ha crescut gens, potser es podrà esperar i anar fent controls, no se....

Merci per la teva aportació, tot i que es tracti d'organs diferents crec que la cosa va per allà mateix per el que m'has explicat. A ella (per cert, es dirà Jana), els ronyó li creix perfectament i a més li funciona perfectament. Tranquil.litza una mica saber de casos on tot ha sortit bé.

Gràcies per tot!!
Imatge
Imatge
glauc
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4272
Membre des de: dc. nov. 28, 2007 10:06 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: glauc » dj. gen. 21, 2010 3:17 pm

Prunaensucrada espero que no sigui res!!!! segur que la Jana no tindrà cap problema! ja veuràs!
Un petonarro guapa! :love:
Imatge
ImatgeImatgeImatge
ENS VOLS CONÈIXER? viewtopic.php?f=50&t=11455
PRUNAENSUCRADA

EntradaAutor: PRUNAENSUCRADA » dj. gen. 21, 2010 3:30 pm

Merci guapíssima!

Per cert, tens dues floretes precioses amb uns ullarros que enamoren!!!
Imatge
Imatge
maura
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 320
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:41 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: maura » dj. gen. 21, 2010 3:32 pm

Prunaensucrada, a mi també em van veure una taca al ronyó del nen quan em van fer la morfològica.
Per altres motius, jo vaig tenir un part prematur a les 27 setmanes i el nen va estar 3 mesos ingressat a la Vall d'Hebron. Vaig comentar als metges això de la taca i li van estar mirant. Em van dir que no havia tingut res a veure amb el que havia passat i que ara no veien res al ronyó, que estava perfecte. Em van dir que el més segur fóra que s'hagués absorvit o desfet i que no em preocupés.
Imatge Imatge
PRUNAENSUCRADA

EntradaAutor: PRUNAENSUCRADA » dj. gen. 21, 2010 9:50 pm

Merci Maura, la veritat és q ja tenim ganes q sigui dilluns a veure que li diuen, pq ara fa dies ja des de l'última eco en la que van veure que no havia crescut la taca....

Tens un nen molt guapo i reialler!!!! per cert, no sé si Maura és el teu nom real, però el trobo molt bonic!
Imatge
Imatge
perla
:: zebra
Entrades: 1099
Membre des de: dv. des. 14, 2007 11:46 am

EntradaAutor: perla » dt. gen. 26, 2010 7:23 am

A nosaltres també ens van veure una taqueta al ronyó quan estava embarassada, un cop va neixer la nena li van fer un parell d'ecografies, però es va anar reduïnt i no va ser res, es va reabsorvir tot sol. Anim dona, que tot s'arreglarà!
Imatge
Imatge
pesol
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dc. gen. 27, 2010 1:38 pm

Ostres, potser arribo una mica tard però espero ajudar-te.
Una cosina meva quan estava bastant embarassada (8 mesos aprox) li van trobar una taqueta al ronyó. Ho van anar controlant perquè la taqueta anava creixent. La nena va néixer normal i corrent quan ella va voler i li van estar controlant la taca que no només va deixar de créixer sinó que amb els mesos va desaparèixer. Sembla ser (ho van veure un cop la nena havia nascut) que la taca no estava dins al ronyó sinó que estava sobre. Ara és una nena preciosa i riallera de 3 anys.

Espero que no sigui res!
PRUNAENSUCRADA

EntradaAutor: PRUNAENSUCRADA » dj. gen. 28, 2010 12:23 pm

Hola a totes!!

Primer de tot volia donar-vos les gràcies per la vostra aportació, i també us volia donar una bona notícia que ens han donat.

La meva germana va anar amb la gine i aquesta ha pogut veure bé que no es tracta de cap tumor, sino que sembla que és com una bosseta buida, com si s'anés a formar un 3r ronyó i que ha quedat com un caputxó a sobre del ronyó bó. Això vol dir que en principi deixaràn q la nena neixi per si sola i llavors li aniran controlant, ja que tot i que ara només és una bosseta q no s'alimenta de sang ni res, en un futur podria "enganxar-se" al ronyó i llavors sí s'hauria de treure, però per ara no. I tot i que s'hagués de treure, només seria aquesta bossa, no tot el ronyó. De totes maneres a la setmana 36 la tornaràn a mirar per si les mosques.

La veritat és q ens hem quedat molt més tranquils, almenys podem respirar una mica d'aki al final de l'embaràs.

Novament gràcies per preocupar-vos, en aquest forum hi ha gent fantàstica. :-()-)
Imatge
Imatge
Exedra
Entrades: 1690
Membre des de: dj. març 02, 2006 9:12 pm
Ubicació: ♥Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥

EntradaAutor: Exedra » dj. gen. 28, 2010 8:42 pm

Pruna que buenas noticias, me alegro que todo este bien para tu hermana y la pequeña!
ImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatge

24.11.2008Imatge07.11.2009Imatge
Fuzztoon
Entrades: 2549
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 5:01 pm

EntradaAutor: Fuzztoon » dv. gen. 29, 2010 7:52 am

Enhorabona Pruna!!!!!