DPG ajuda

Tractaments, clíniques, medicaments..
Lluna12
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dl. març 28, 2022 11:28 am

DPG ajuda

EntradaAutor: Lluna12 » dl. març 28, 2022 1:17 pm

Hola! Algú en podria ajudar? Estic feta un embolic, en que consisteix la fiv segmentada per fer dpg? Algú ha fer dgp al cirh? Recomeneu el centre per la dgp se que és important el laboratori en aquests casos .Normalment si tens la reserva baixa s'ha de fer altre cicle? Gràcies.
Piruleta15
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 332
Membre des de: dl. ago. 23, 2021 3:18 pm

Re: DPG ajuda

EntradaAutor: Piruleta15 » dl. març 28, 2022 1:33 pm

DGP en FIV segmentada és perquè per fer dgp (anàlisi de blastos) cal analitzar-los en dia 5-6 i després triguen els resultats i ja no pots fer transferència, caldria congelar els que estiguin bé.

Jo estic a CIRH però no he fet dgp (per tant a nivell laboratori no et puc dir massa), si que et puc dir que m'han arribat 5 blastos (me'ls van cuidar bé al laboratori suposu jaja).

I en baixa reserva...no et sabria dir que és millor...hi ha gent que fa varies FIV per acumular i després fer dgp q tots (a mi no m'ho recomanaven això de segmentar).

Jo potser el que faria és fer procés i veure a dia 3 quants tens fecundats i arribats a +3 i decideixes si prefereixes fer dgp o si tens pocs ho deixes estar i fins i tot transfereixes a dia 3 no ho sé. És difícil...jo a vegades penso que ho podria haver fet, altres que no té perquè anar malament... No ho sé!

Molta sort :)
núvolblanc
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 83
Membre des de: dt. ago. 03, 2021 10:29 pm

EntradaAutor: núvolblanc » dl. març 28, 2022 1:38 pm

Hola, Lluna12!

La FIV amb DGP significa que, un cop obtinguts els embrions (normalment en estadi de blastòcit, és a dir 5 dies de vida, tot i que també es fa amb 3 dies), se n'extreu unes poques cèl·lules del trofoectoderm (membrana externa que donarà lloc a la placenta) per analitzar-ne el nombre de cromosomes. Els embrions es congelen, i te'ls han de transferir en cicle diferit (normalment pot ser al cicle següent), perquè els resultats del DGP triguen entre 2-3 setmanes i un mes, segons el laboratori.

Amb el DGP t'assegues, amb molt poc marge d'error, que els teus embrions tenen els 23 parells de cromosomes (en diuen "euploides") i que, per tant, no tindran alteracions cromosòmiques que puguin causar possibles avortaments o altres patologies.

És possible que amb baixa reserva hagis de fer més d'un cicle, sí. Però això no ho saps mai fins que t'hi poses. A vegades pots tenir molts embrions i de poca qualitat, però també es dona el cas contrari (és el que m'ha passat a mi).

Pel que fa al CIRH, jo no ho he fet allà, però em consta que té molt bons laboratoris. Al fil de "Fiv 2022" hi ha unes quantes noies que hi van, i potser et poden assessorar més. També corre un altre fil pel fòrum que es diu "Les lluitadores del Cirh".

Espero haver-te ajudat!

Que tinguis molta sort.

8/2016 Avortament espontani 6s
1/2018 Naixement de l'A. Embaràs natural
7/2020 Avortament espontani 5s
3/2021 ILE per T13, 14s
7/2021 Avortament diferit 9s
12/2021 1a FIV. 2 blastos a DGP, 1 de sa. Beta -
3/2022 2a FIV. 1 blasto a DGP, 1 de sa. Beta +
Lluna12
Entrades: 17
Membre des de: dl. març 28, 2022 11:28 am

EntradaAutor: Lluna12 » dl. març 28, 2022 8:42 pm

Moltes gràcies per la informació sóc nova en aquests temes i estic una mica espantada

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 11 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::