Alternativa a FIV - control del cicle natural

Tractaments, clíniques, medicaments..
Noala
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dt. jul. 20, 2021 3:47 pm

Alternativa a FIV - control del cicle natural

EntradaAutor: Noala » dt. jul. 20, 2021 4:14 pm

Bones, (nova per aquí :--/) )

Voldria saber si teniu alguna experiència amb ginecòlegs que controlin el vostre cicle natural mitjançant eco + analítica i medicació per fer viable embaràs en cicle natural. He sentit a parlar de la naprotecnologia, però desconec si es basen en això o hi ha altres metges que també ho fan? Em podeu ajudar amb qualsevol informació al respecte El nostre context es la falta de informació en tots els procediments FIV que hem fet a hores d’ara encara no sabem si el meu cicle ovula bé, podem utilitzar les tires d’ovulació però qui ens diu si els estrogens estan al nivell que toca, a l’hora que la progesterona, i que el folicle es trenca correctament... etc. etc

————————-
Buscant des de 2018
2020: 1er FIV 1 embrió beta negativa
2ona FIV 0 embrions cancelada
3 era FIV 0 embrions cancelada
2021: 4rt FIV 2 embrions: 1 perdua 9+4sdg
1 x*x*x
38 anys
KIR AA C1 C2 NK altes
Inici: 2018
2020-2021 5 FIV’s - avortament 9 sdg
2022 - Ovodonació
1er transfer - avortament 6 sdg
Embaràs espontani - 7/23 benvinguda Bruna
Fruites
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dl. oct. 25, 2021 10:46 pm

Re: Alternativa a FIV - control del cicle natural

EntradaAutor: Fruites » dg. des. 19, 2021 9:42 pm

Hola,

Noala vas trobar algun ginecòleg que controlés el cicle natural?

Jo estic buscant una ginecòloga a Barcelona que treballi amb Adeslas i que faci el control amb ecografies del cicle, i en general que tingui més sensibilitat amb el tema de la cerca de l'embaràs.

Si algú té recomanacions li agreixo!

Fins ara he anat per la SS però l'atenció és molt deficient, em van derivar al Clínic per FIV, però estic en llista d'espera. Crec que tinc problemes d'ovulació, però el ginecòleg de la SS diu que això és un tema de RA, i no li dona importància.

Gràcies!
Noala
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dt. jul. 20, 2021 3:47 pm

Re: Alternativa a FIV - control del cicle natural

EntradaAutor: Noala » dt. des. 21, 2021 10:12 am

Hola Fruites,

Sembla que no hi ha gairé interés per portar-ho a terme per part dels doctors i personalment penso que hauria de ser el primer pas abans de la RA. T’explico la meva experiència. Vam proposar-ho a la doctora de RA que ens porta i ens va dir que no, que no ho veia viable.
Vam fer primera visita una clinica de napro, fertilitas, el seu sistema es basa precisament en això. Són de Madrid però fan visites online i seguiment amb doctors bcn. Tot i així, encara no ens hem decidit, ja que penso que l’edad tb és determinant i part del nostre problema sembla que és la qualitat del òvuls.
Inici: 2018
2020-2021 5 FIV’s - avortament 9 sdg
2022 - Ovodonació
1er transfer - avortament 6 sdg
Embaràs espontani - 7/23 benvinguda Bruna
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Alternativa a FIV - control del cicle natural

EntradaAutor: Gustineta » dt. des. 21, 2021 10:41 am

Hola Noala,

Crec que havia vist el teu post fa un temps, i volia respondre, però em vaig despistar, disculpa.

Què busques exactament: embaràs natural o fer transferència en cicle natural?

La naprotecnologia està molt lligada a la religió, i pel que llegeixo, dirigida especialment a parelles heterosexuals casades (no sé si per l'esglèsia) i que no vulguin sotmetre's a tractaments de RA per motius religiosos/ètics. Per mi no és una opció, i menys des que vaig llegir que era més eficaç que la FIV. Això, directament, és mentida. I no és tecnologia. Evidentment, que pot ajudar per què el que proposen (fer proves, controlar el cicle mitjançant temperatures i mètode Billings, etc.) és un control de la salut reproductiva per optimitzar possibilitat d'embaràs natural, però no serveix per a tots els casos. Dit això, tot aquest control es pot fer per altres vies.
Si el problema és la qualitat ovàrica, com t'han dit que et poden ajudar amb la naprotecnologia?

Si busques fer transferència en cicle natural, això es pot fer. Hi ha clíniques que és el que fan per defecte, la meva mateix per exemple. I tu ho pots demanar i insistir, i si et diuen que no, que t'ho argumentin bé. I sí, en cicle natural es fan controls amb ecografies i la medicació que es requereix és poca (desencadenant de l'ovulació per controlar el moment de la transferència) i progesterona un cop s'ha transferit l'embrió.

Si busques embaràs natural, tal com ho entenc, no necessites controlar el cicle amb ecografies, sinó saber quan ovules. I per això no et calen ecografies. Dit això, sí que pots fer alguna ecografia per comprovar l'estat de l'endometri, però no a cada cicle. Crec que sobretot l'important és conèixer bé el teu cos, el teu cicle, fer proves, una alimentació equilibrada i una vida sana. Això també val per a tractaments de RA.

Jo penso que no hem de deixar la nostra salut reproductiva a les mans dels ginecòlegs, sinó que hem de tenir un paper proactiu, fer preguntes i ser crítiques. I sobretot, buscar professionals amb qui ens sentim còmodes.
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Alternativa a FIV - control del cicle natural

EntradaAutor: Gustineta » dt. des. 21, 2021 10:47 am

Hola Fruites,

Si tens problemes amb l'ovulació, et recomano fer seguiment de temperatures durant el cicle, això et permetrà saber si hi ha algun problema, i a partir d'aquí, anar estirant el fil i fer les proves pertinents. Et recomano que contactis amb la Judith León de Saber mujer (https://sabermujer.com/). No és ginecòloga, però es dedica a la salud menstrual.
També hi ha un compte d'Instagram d'una ginecòloga que et podria ajudar: @tuinstagine

Jo també vaig tenir mala experiència a l'hospital clínic i sort que em vaig poder espavilar pel meu compte.ç

Sort!
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Noala
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dt. jul. 20, 2021 3:47 pm

Re: Alternativa a FIV - control del cicle natural

EntradaAutor: Noala » dt. gen. 11, 2022 4:57 pm

Hola Gustineta,

Moltes gràcies per respondre i per les teves explicacions :)
Cert, que amb la napro hi ha aquesta tendència ideològica, però la impressió de la nostra primera visita es que volen clients i fan una mica la vista amplica amb parelles heteros( això malauradament si) tot i així hi ha punts com els que comentes que em fan desconfiar, sobretot quan sembla que pot ser problema de qualitat ovocitaria.

Quan vaig escriure portava 4 FIV’s i em lamentava no haver explorat al principi el tema de la meva ovolució natural.

Ara amb el 5 clice de FIV a les esquenes, estic en process d’acceptació que els meus óvuls tenen el problema. I tot que he tingut un cicle miraculós de recuperació de 13 ovocitos, la resta han acabat amb 4 i sense arribar a blastos. Així que ara posem el focus en l’esperma amb més detall, sempre hem fet Fertile Chip però no vam mirar FISH ni Meiosis. Si alguna teniu info. extra en aquestes proves o links a aquesta info. us ho agraïré.
Inici: 2018
2020-2021 5 FIV’s - avortament 9 sdg
2022 - Ovodonació
1er transfer - avortament 6 sdg
Embaràs espontani - 7/23 benvinguda Bruna
Sara36
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dt. juny 08, 2021 3:12 pm

Alternativa a FIV - control del cicle natural

EntradaAutor: Sara36 » dj. gen. 13, 2022 4:44 pm

Hola Noala,

L'androleg del cimab va dir-me que els estudis de Meiosis practicament ja no es feien i que l'estudi del FISH cada cop estava més qüestionat. Podeu demanar assessorament al cimab aviam que us recomanen. Heu mirat la fragmentació? El seminograma és correcte?

Molts ànims!
Noala
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dt. jul. 20, 2021 3:47 pm

Re: Alternativa a FIV - control del cicle natural

EntradaAutor: Noala » dv. gen. 21, 2022 11:23 am

Moltes gràcies per la teva resposta. Doncs previ a aquest cicle vam fer visita amb cimab, ens va aconsella tractament amb anioxidants, tot i així la velocitat va disminuir i no vam poder fer fertil xip. La nostra ginecologa ens ha adreçat a la androloga del del seu equip i es aquí on en han comentat FISh i dn funció del resultat meiosis.
Inici: 2018
2020-2021 5 FIV’s - avortament 9 sdg
2022 - Ovodonació
1er transfer - avortament 6 sdg
Embaràs espontani - 7/23 benvinguda Bruna

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::