RA i vacuna covid

Tractaments, clíniques, medicaments..
Bonare
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dj. maig 20, 2021 1:08 pm

RA i vacuna covid

EntradaAutor: Bonare » ds. juny 12, 2021 5:28 pm

Bones,

Volia preguntar si ens podem vacunar de la covid mentre estem en algún tractament de RA.

Diuen que ja de per sí les hormones administrades en tractaments de RA són pro-trombos, així que si li afegim la vacuna...

Jo li preguntaré al metge a tot cas, ja que ara en juliol obriran el termini per vacunar des de els 18 fins als 40 anys. Però volia saber si alguna ja ho té clar i li han dit què fer.

Quan de temps tarda el cos en "fer net" de les hormones dels tractaments de RA?

Moltes gràcies.
Aicha
:: rateta
:: rateta
Entrades: 157
Membre des de: dl. feb. 18, 2019 5:59 pm

Re: RA i vacuna covid

EntradaAutor: Aicha » ds. juny 12, 2021 6:15 pm

Hola!
Just ahir ho vaig preguntar ja que començaré estimulació el proper cicle i em van dir que cap problema, jo estic lactant la meva primera filla de 19 mesos i haurà de ser amb Pfizer o Moderna que són les més testades amb lactants i embarassades.
Jo ho faré en quant ens convoquin :***:
Gen 18 inici Abr 18 + Mai 18 avort diferit
Gen 19 inici RA Feb19 Trans 1emb +3 - x*x*x 3 emb
09 Març 19 Beta :ok: 182
02 Mar 21 betaespera :ufs:
02 Abr betaespera :ufs:
26 Maig inici betaespera :ufs:
Nov 21Trans 1 emb +3 - x*x*x 1 emb beta :ok: 257 Des 21 avort retingut 8s
Mar 22 betaespera :ufs:
Jun 22 trans 1 emb +5 - 3 x*x*x Beta :ok:562
Lna
:: puça
:: puça
Entrades: 37
Membre des de: dj. maig 14, 2015 7:53 pm

Re: RA i vacuna covid

EntradaAutor: Lna » dv. juny 18, 2021 3:07 pm

Hola!

M'interessa molt aqueet fil.

Doncs justament ara que m'han planificat la punció s'ha obert la convocatòria de la meu grup d'edat. He estat llegint i moltes clíniques recomanen ajornar l'estimulació fins 2 setmanes posteriors a la 2ª dosi de la vacuna per assegurar la resposta inmune del cos.

Ja no arribo a temps, així que de moment per no alterar el procés d'etimulació, punció i transferència no me la posaré... Si la beta surt negativa igual ja espero un cicle per a vacunar-me i fer després frigotransfer un cop vacunada i estar més protegida de cara a l'embaràs.

El dilema és si tot surt bé i surt beta +, doncs ja decidiré si posar-me la vacuna... No hi ha gaires estudis!
1a FIV-ICSI
16/6/16 Punció 9 folis, 6 madurs, 3 fecunden
20/6/16 Transf 2 embrions, Beta -
26/8/16 Transf frigoembrió, Beta +
08/5/17 Neix la nostra reina
2a FIV-ICSI
23/06/21 Punció 7 folis madurs, 3 blastos
28/06/21 Transf 1 embrió. Beta +, bioquímic
27/08/21 Transfer 1 frigoembrió, Beta +
17/05/22 Neix la germaneta
46XX
:: peixet
:: peixet
Entrades: 299
Membre des de: dv. gen. 08, 2021 12:42 pm

Re: RA i vacuna covid

EntradaAutor: 46XX » dv. juny 18, 2021 9:42 pm

Jo he tingut avui visita amb la gine i ens ha dit que just fa 15 dies que el govern va aixecar totes les restriccions en quant a vacunació covid + repro asistida. És més, ens ha dit que no ho deixem passar i ens vacunem en quant poguem. Tenim hora per ficar-nos-la el 28 de juny ja.

Tot i que nosaltres no volem començar amb una nova estimulació fins passat l’estiu, si tinguessim ara l’estimulació, ens vacunariem igualment.
Bonare
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dj. maig 20, 2021 1:08 pm

Re: RA i vacuna covid

EntradaAutor: Bonare » dl. juny 21, 2021 12:59 pm

Bones!

Tinc novetats. La meva ginecòloga m'ha dit que si no em quedo embarassada amb aquesta IA de Juny, que em posi la vacuna quan em baixi la regla, i esperem 2 setmanes després de la segona dosi (si és Pfizer o Moderna). Amb això, me'n vaig a finals d'Agost o Setembre per la segona IA...

46XX: Si he entès bé, te la posaries mentre t'hormones igualment?
46XX
:: peixet
:: peixet
Entrades: 299
Membre des de: dv. gen. 08, 2021 12:42 pm

Re: RA i vacuna covid

EntradaAutor: 46XX » dl. juny 21, 2021 1:12 pm

Bonare ha escrit:Bones!

Tinc novetats. La meva ginecòloga m'ha dit que si no em quedo embarassada amb aquesta IA de Juny, que em posi la vacuna quan em baixi la regla, i esperem 2 setmanes després de la segona dosi (si és Pfizer o Moderna). Amb això, me'n vaig a finals d'Agost o Setembre per la segona IA...

46XX: Si he entès bé, te la posaries mentre t'hormones igualment?



Si, estigui en el procès que estigui, jo me la poso el 28 de juny la primera dosis i la segona el 19 de juliol. M’ha tocat la pfizer.
Tina84
:: puça
:: puça
Entrades: 44
Membre des de: dt. maig 16, 2017 8:59 am

Re: RA i vacuna covid

EntradaAutor: Tina84 » dt. juny 22, 2021 10:19 am

Hola a tots/es
Jo estic amb el mateix dilema.
A finals de juliol principis d'agost començo una FIV. Primer 15 dies anticonceptius i després estimulació, punció etc etc vull dir que fins finals agost calculo que no serà la punció i possible transferència.

Tinc hora aquest divendres per la 1 era dosis de la vacuna , Pfizer. La segona dosis serà cap el 16 de juliol. Jo crec que quan toqui fer la tranfer, ja casi portaré un mes de la segona dosis.

El ginecòleg em recomana vacunar-me.

Tot i aixi tinc dubtes de si es bon moment o no i si pot afectar d'alguna manera al tractament o evolució de l'embrió sense que encara es tinguin gaires estudis o evidencies.

M'agradaria llegir més opinions.

Gràcies
Lalicat
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 57
Membre des de: dt. feb. 16, 2021 6:20 pm

Re: RA i vacuna covid

EntradaAutor: Lalicat » dt. juny 22, 2021 11:03 am

Hola Tina84!

T'entenc perfectament, jo estic ara enmig de l'estimulació i no em veig vacunant-me pq no vull perjudicar.

Però en el teu cas, tenint en compte que he sentit que pots començar qualsevol tractament 15 dies després de la 2a dosi, i tu farà gairebé un mes...Em vacunaria.

Però ja et dic...és una cosa personal. És afegir un risc (o no) més a tot el procès i ja sabem que és molt dur en tots els sentits....

Jo ara per ara m'esperaré al 29 a veure que em diuen, però en cas que no em parlin d'alguna cosa segura, m'esperaré, encara que tinc moltes ganes de vacunar-me!!

Estaria b que hi haguessin estudis d'això en l'estimulació!!

Salut!

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::