Inseminació artificial, ¿funciona?

Tractaments, clíniques, medicaments..
Blanka40
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. gen. 04, 2021 2:23 pm

Inseminació artificial, ¿funciona?

EntradaAutor: Blanka40 » dl. gen. 04, 2021 8:16 pm

Hola,

Tinc 40 anys i em van recomanar fer-me una FIV si volia tenir més probabilitats, tot i que degut al meu perfil (mare soltera amb donant), sense problemes de fertilitat aparent i amb un índex d'AMH que entra dintre del normal, em van dir que podia provar.

A algú li ha anat bé? Pel que llegeixo i conec d'altres dones, és una mica loteria i costA bastant més que la FIV, però el fet que el procés sigui més natural i la medicació més lleugera em fan encaminar-me més cap a aquesta direcció.

Gràcies pels vostres consells i opinions
Tribuchang
:: formigueta
Entrades: 99
Membre des de: dc. jul. 15, 2020 9:40 am

Re: Inseminació artificial, ¿funciona?

EntradaAutor: Tribuchang » dt. gen. 05, 2021 7:31 am

Jo he fet 2 IAD sense èxit. Ara fem canvi de clinica i a veure que ens aconsellen... si intentem una IA més o canviem a FIV.
Blanka40

EntradaAutor: Blanka40 » dt. gen. 05, 2021 8:33 am

Gràcies i molta sort! T has fet una histerosalpingografia?Es important per veure la permeabilitat de les trompes i no a tothom li fan fer aquesta prova.

Jo estic a IVI, a veure què tal!
Tribuchang
Entrades: 99
Membre des de: dc. jul. 15, 2020 9:40 am

EntradaAutor: Tribuchang » dt. gen. 05, 2021 8:40 am

No m’he l’ha van demanar la veritat, no sé perquè.... és una de les coses que vull preguntar quan escollim la propera clinica (si me l’hauria de fer en cas de tornar a IA).

Ja has començat a IVI? Molta sort!!
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 437
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

EntradaAutor: Gustineta » dj. gen. 07, 2021 12:29 pm

Hola Blanka!

Doncs la resposta a si funciona és...depèn. Cada cos i cada dona és un món.

Jo sincerament, no veig clara una inseminació artificial amb 40 anys, per les raons següents:

- Un test d'embaràs positiu no equival a un embaràs a terme amb nadó viu i sa als braços. I a més edat, més possibilitat d'avortaments per causes cromosòmiques lligades a la qualitat ovàrica.

- Taxes d'embaràs per IA segons edat. Com més edat, menys possibilitats. A tall d'exemple, mira les dades de la Sociedad española de Fertilidad: https://www.reproduccionasistida.org/so ... generales/

- Una inseminació és cert que implica menys medicació i menys cost econòmic, però les possibilitats d'èxit són menors. I és molt probable que amb una IA no n'hi hagi prou, ni amb dues, ni amb tres i acabis a FIV. Total: t'hauràs gastat molts més diners dels previstos i medicat més.

- A la Seguretat Social ja no fan IA ni FIV a dones més grans de 40 anys.

- Una bona AMH no necessàriament implica bona qualitat ovàrica.

Al final tu millor que ningú pots decidir-ho, però.
També hi ha opcions de FIV menys invasives, com la miniFIV, en què hi ha poca estimulació (això sí, es fan menys òvuls). I es pot transferir en cicle natural, cosa que redueix la medicació.

D'altra banda, jo no em faria cap tractament (ni IA ni FIV) sense fer-me proves abans. Si convé, anar més enllà de les proves hormonals i ginecològiques bàsiques La histerosalpingografia que deies és important, també en FIV.

Molta sort!
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
JAD
:: papallona
:: papallona
Entrades: 106
Membre des de: dc. set. 21, 2016 7:58 am

EntradaAutor: JAD » dv. feb. 05, 2021 11:00 am

Hola Blanka,

Suposo que ja has près la décisió veien la data que vas escriure. Jo et diria de provar IA. Dius que no tens cap problema de fertilitat, donc si tinguessis parella no faries pas una FIV, ho intentaries de forma natural no?

Jo, tenin baixa reserva ovàrica, però molt i molt baixa ( FSH 40 i AHM 0.2) vaig fer una IA amb 38 any i em vaig quedar. Ara en tinc 40, 41 dintre de dos semanes, i hem deicdit d'anar a per un segon i farem IA si no surt natural.
Blanka40

EntradaAutor: Blanka40 » dt. març 09, 2021 7:40 pm

Tribuchang ha escrit:No m’he l’ha van demanar la veritat, no sé perquè.... és una de les coses que vull preguntar quan escollim la propera clinica (si me l’hauria de fer en cas de tornar a IA).

Ja has començat a IVI? Molta sort!!

Gràcies, he començat després de patir la COVID i passar un temps suficiente de marge...A veure qué tal! Tu com vas¿
Blanka40

EntradaAutor: Blanka40 » dt. març 09, 2021 7:42 pm

Gustineta ha escrit:Hola Blanka!

Doncs la resposta a si funciona és...depèn. Cada cos i cada dona és un món.

Jo sincerament, no veig clara una inseminació artificial amb 40 anys, per les raons següents:

- Un test d'embaràs positiu no equival a un embaràs a terme amb nadó viu i sa als braços. I a més edat, més possibilitat d'avortaments per causes cromosòmiques lligades a la qualitat ovàrica.

- Taxes d'embaràs per IA segons edat. Com més edat, menys possibilitats. A tall d'exemple, mira les dades de la Sociedad española de Fertilidad: https://www.reproduccionasistida.org/so ... generales/

- Una inseminació és cert que implica menys medicació i menys cost econòmic, però les possibilitats d'èxit són menors. I és molt probable que amb una IA no n'hi hagi prou, ni amb dues, ni amb tres i acabis a FIV. Total: t'hauràs gastat molts més diners dels previstos i medicat més.

- A la Seguretat Social ja no fan IA ni FIV a dones més grans de 40 anys.

- Una bona AMH no necessàriament implica bona qualitat ovàrica.

Al final tu millor que ningú pots decidir-ho, però.
També hi ha opcions de FIV menys invasives, com la miniFIV, en què hi ha poca estimulació (això sí, es fan menys òvuls). I es pot transferir en cicle natural, cosa que redueix la medicació.

D'altra banda, jo no em faria cap tractament (ni IA ni FIV) sense fer-me proves abans. Si convé, anar més enllà de les proves hormonals i ginecològiques bàsiques La histerosalpingografia que deies és important, també en FIV.

Molta sort!

Moltes gràcies pels consells, sí tota la raó que s han de fer proves...La veritat és que als 40 serà complicat però no serà per no intentar-ho..
Melenas3
Entrades: 2
Membre des de: dj. març 04, 2021 5:58 pm

EntradaAutor: Melenas3 » dj. març 18, 2021 10:35 am

Hola! Jo estic a llista per IA del maig 2019...
Sabeu com va la cosa? Octubre 2020 vaig tenir 1ra visita a sant pau i ja em van donar tractament per iniciar, pero estic esperant trucada per començar... hi ha algu amb un cas semblant??
Ànims a totes!!!

Torna a “Reproducció assistida”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::