Radiadors d'oli - són segurs?

Temes off-bebes, parts, embarassos..
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Radiadors d'oli - són segurs?

EntradaAutor: jaruma » dv. des. 09, 2016 9:38 am

Des que va arribar el fred, a la nit poso un radiador d'oli a l'habitació, que s'encèn i s'apaga depenent de la temperatura. Normalment el poso baixet, simplement perquè l'habitació no es refredi molt. Però les nits que fa molt de fred l'he de posar alt perquè si no no s'escalfa prou. I llavors desprèn una olor suau de... no sé, com cremat però sense ser cremat. Diguem que fa olor.

Vaig mirar a internet i només vaig trobar que fa anys hi havia radiadors d'aquest tipus que tenien uns olis tòxics, i quan s'escalfaven, si hi havia fugues, eren perillosos. Però el meu radiador el vaig comprar fa 2 anys, és de la marca Delonghi, i no sé, en principi no hi hauria d'haver problema. Però no m'acabo de quedar tranquil·la, sobretot pel meu fill, clar.

Algú sap, o ha sentit alguna cosa al respecte? Creieu que és segur tenir el radiador encès tota la nit? Que faci una mica d'olor és normal?

Gràcies <:-)
Sunyer
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dc. maig 23, 2018 8:44 pm

Re: Radiadors d'oli - són segurs?

EntradaAutor: Sunyer » dl. maig 28, 2018 1:33 pm

jaruma ha escrit:Des que va arribar el fred, a la nit poso un radiador d'oli a l'habitació, que s'encèn i s'apaga depenent de la temperatura. Normalment el poso baixet, simplement perquè l'habitació no es refredi molt. Però les nits que fa molt de fred l'he de posar alt perquè si no no s'escalfa prou. I llavors desprèn una olor suau de... no sé, com cremat però sense ser cremat. Diguem que fa olor.

Vaig mirar a internet i només vaig trobar que fa anys hi havia radiadors d'aquest tipus que tenien uns olis tòxics, i quan s'escalfaven, si hi havia fugues, eren perillosos. Però el meu radiador el vaig comprar fa 2 anys, és de la marca Delonghi, i no sé, en principi no hi hauria d'haver problema. Però no m'acabo de quedar tranquil·la, sobretot pel meu fill, clar.

Algú sap, o ha sentit alguna cosa al respecte? Creieu que és segur tenir el radiador encès tota la nit? Que faci una mica d'olor és normal?

Gràcies <:-)


Precisament els radiadors d'oli són molt segurs, encara que com a calefacció ideal és la de calefacció centralitzada amb circuit d'aigua amb caldera elèctrica (molts diners) o caldera de gas natural amb una bona xemeneia i instal·lació en safareig individualitzat.

Si per motius econòmics no és possible això, llavors l'opció dels radiadors de circuit d'oli connectats al endoll elèctric és una bona opció. Vigila que aquesta "pudor" que dius no sigui de la instal·lació elèctrica o que tinguis el cable de xarxa en contacte amb el radiador. Mira quina potència té el radiador i que compleix la normativa CE. Si es compleix tot això, no hauries de tenir problema.
Si el fas servir a la nit, busca un model amb programador. Val la pena gastar-se més diners, però que et doni l'absoluta seguretat.

Torna a “Off-topic”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::