Esquerrans

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Esquerrans

EntradaAutor: Beikost » dc. nov. 14, 2018 3:34 pm

Hola!

Cada vegada és més clar que la nostra filla és esquerrana. A la família no n'hi ha cap, i tampoc tinc amics que ho siguin, vaig una mica perduda: cal començar a adaptar materials o encara és massa d'hora? Hi ha algun estri que sigui essencial adaptar-lo? Penso en les tisores, ara en té unes de seguretat, però per a esquerrans no les fabriquen, tampoc sé què primar, si la seguretat o el que aprengui a tallar bé des del principi. Alguna alta cosa que hagi de tenir en compte? Ah, sobre l'edat, té 2 anys i mig.

Gràcies, famílies!
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Esquerrans

EntradaAutor: Takita » dj. nov. 15, 2018 12:15 am

Hola!
Tinc entès que cap als 2 o 3 anys els nens encara no tenen definida la lateralitat i se'ls considera ambidextres i, a partir dels 6 o 7 anys, aproximadament, és quan es pot veure si és esquerrà, però clar, cada nen és un món.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Esquerrans

EntradaAutor: Anna Maria » dj. nov. 15, 2018 5:56 am

Bones,
t'he trobat aquest enllaç:
https://www.tiendarincondelzurdo.com/
La Takita té part de raó, podria ser que et canviés perquè no és definitiu, tot i que si té tendència a agafar-ho sempre amb la mateixa mà podria ser que ja sigués aquesta. Jo el que feia amb la cullera, perquè al principi l'Isaac tant ho agafava amb la dreta com amb l'esquerra, era deixar-la a damunt del plat al mig (com si fos una agulla de rellotge marcant les 12) i que ell triés. Ara ja fa temps que ho agafa tot amb la dreta i ja li poso al costat.

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Esquerrans

EntradaAutor: neuetes » dj. nov. 15, 2018 7:35 pm

La meva filla petita és esquerrana i com tu, ningú de la família ho és, tret d'un nebot. En el seu cas, des dels dos anys ja apuntava que ho seria i a P3 ja ho tenia força definit. Però cada nen és un món i tal i com diu la Takita, hi ha nens que es defineixen més tard.

Nosaltres no hem fet cap canvi, només les tisores, tot i que ella ha après a tallar tant amb les de dretans com les d'esquerrans.
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Esquerrans

EntradaAutor: charito » dj. nov. 15, 2018 8:10 pm

A la nostra familia som tots dos pares esquerrans i el gran tambe, no has de fer res especial, les tisores quan sigui mes gran i prou per fer-ho amb precisio. Ja ho aniras veient, tranquila.
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Esquerrans

EntradaAutor: Beikost » dj. nov. 22, 2018 2:35 pm

Gràcies pels comentaris!

Ja havia llegit lo de que fins més tard no es defineix clarament, però tenint en compte que des de molt petita que li poso la cullera a la dreta (no havia pensat lo de la cullera al mig!!) i ella se la canvia a l'esquerra, i també pinta amb aquella mà... però sí, tot pot canviar!

Em quedo més tranquil·la. És que entres a les webs com les que heu passat i hi ha tants gadgets que una es planteja si són o no necessaris...
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Esquerrans

EntradaAutor: Anna Maria » dj. nov. 22, 2018 3:44 pm

Beikost ha escrit:Gràcies pels comentaris!

Ja havia llegit lo de que fins més tard no es defineix clarament, però tenint en compte que des de molt petita que li poso la cullera a la dreta (no havia pensat lo de la cullera al mig!!) i ella se la canvia a l'esquerra, i també pinta amb aquella mà... però sí, tot pot canviar!

Em quedo més tranquil·la. És que entres a les webs com les que heu passat i hi ha tants gadgets que una es planteja si són o no necessaris...


Suposo jo que deu ser com quan tens el primer fill o com quan vas a viure per primera vegada sol i et trobes amb un mercat extensíssim de coses per nen o coses per casa, útils, no tan útils, o inútils directament, jeje
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::