Celiaquia

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
Arigalma
:: tigre
:: tigre
Entrades: 701
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 3:26 pm

Celiaquia

EntradaAutor: Arigalma » dt. maig 29, 2018 11:14 pm

Hola

Acabem de saber que el nosrte peque de 4,5 anys és celíac... la veritat és que estic de baixón total.
No sé com explicar-li que a partir d'ara hi haurà coses que no podrà menjar que fins ara menjava, que haurà de menjar diferent dels altres nens del cole, quan fins ara menjava el mateix que la majoria... Ara mateix ho veig tot tant complicat... A més ell es troba bé, no té mal de panxa, ni res, li hem detectat per la panxa infladeta... per tant no puc utilitzar el dir-li que si menja alguna cosa amb gluten es trobarà malament perquè no es troba malament...
Consells? Algú que s'hagi trobat igual?

Gràcies
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
glorieta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1497
Membre des de: dc. abr. 01, 2009 10:03 am

Re: Celiaquia

EntradaAutor: glorieta » dc. maig 30, 2018 7:48 am

Ostres Arigalma...

No és el mateix cas, però t'el explico.

El meu fill de 5 anys es al·lergic a la proteïna de llet, ou I anacards. Ho és des de sempre, però hem fet reintroducció I durant un temps va menjar de tot I llavors ho vam haguer de treure un alter cop. Ara pot menjar trasses, així que hi ha algunes coses si que les pot menjar, però que ho pot fer quan jo hi sóc.

Es un rotllo, si! però també et puc assegurar que ho porto pitjor jo que ell....Ell té clar que hi ha coses que no pot menjar I algunes me les ha de preguntar. També té clarissim que si jo no hi soc I algu te dubtes I alguna cosa que menja de normal la persona amb la que està li diu que no, no hi ha discussió. Ho enten I ho accepta I et diu: "llavors, que puc menar?" però no com a queixa, sino amb el sentit de "vale! doncs dona'm la meva alternativa!!"

Li hem explicat que el l'al·lergia I que li fa (no sempre fa reacció I per tant no sempre ell veu que li passa algo).

Et puc dir que li expliquis molt bé I que en pot temps en tindrà plena consciencia I per ell no sera un problema. Hauràs de portar sempre al bolso alternatives per si surt algun imprevist, ell no es quedi sense una galeta, bostonet o el que sigui I al començament serà un rotllo a casa fins que ho tingueu tot controlat. Però és un temps, llavors ja no recordes com era sense un al·lergic a casa.

Ah! I fes molta formació/informació a la gent del voltant (familia, amics, veins.....) pq han de saber que no li poden donar galetes/xuxes... normals a la plaça!!

Ànims!!!!
Imatge
El post d'en POL: viewtopic.php?f=50&t=13495" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
El post d'en Jan: viewtopic.php?f=115&t=32447" onclick="window.open(this.href);return false;
Imatge
Arigalma
:: tigre
:: tigre
Entrades: 701
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 3:26 pm

Re: Celiaquia

EntradaAutor: Arigalma » dc. maig 30, 2018 9:51 am

Moltes gràcies per explicar-me el teu cas. :ok:
Encara ho estic assimilant i li hem d'explicar al nen. Ho farem, la setmana que ve quan tornem d'un viatge que tenim previst per no agobiar-nos fora, peruè si ja ens costarà aquí a casa a fora de viatge pot ser tremendo... Almenys ara al principi.
Imatge

Imatge
Sunyer
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dc. maig 23, 2018 8:44 pm

Re: Celiaquia

EntradaAutor: Sunyer » dc. maig 30, 2018 10:38 am

Arigalma, us han donat un perquè?
Arigalma
:: tigre
:: tigre
Entrades: 701
Membre des de: dj. ago. 29, 2013 3:26 pm

Re: Celiaquia

EntradaAutor: Arigalma » dv. juny 01, 2018 7:45 am

Sunyer ha escrit:Arigalma, us han donat un perquè?


Un per què de què? PErdona que estic una mica zz:-) i no pillo la pregunta.
Imatge

Imatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::