Adicte als dibuixos

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
botafoc
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dv. abr. 17, 2015 8:58 pm

Adicte als dibuixos

EntradaAutor: botafoc » dt. jul. 14, 2015 9:27 pm

El meu nen de 3 anys...s'aixeca i ja vol mirar dibuixos..peppa pig...generalment...i li costa desengantxar-se..ara com té guarde...matí està a la guarderia però a l'agost no en té...i em fa por que estigui tot el matí mirant dibuixos .Tqmbé en mora al mogdia i a la nit abans d'anar a dormir.ls vostres miren tants dibuixos???g
Nime
:: zebra
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Adicte als dibuixos

EntradaAutor: Nime » dt. jul. 14, 2015 9:54 pm

El meu amb 31 mesos només mira 15 minuts els caps de setmana i només dissabte...
Imatge
turuleta
:: gosset
Entrades: 432
Membre des de: dv. maig 24, 2013 12:33 pm

EntradaAutor: turuleta » dt. jul. 14, 2015 11:13 pm

Em sap greu dirte q el meu amb 29 mesos nomes veu el mic el cap de setmana...i no laguanta sencer pq de seguida vol jugar...em consta q amb els avis te la tele de fons tooooooota lestona.pero es veu q tampoc shi queda enganxat.per mi limportant es q a casa no la reclama.encara q la vegi amb els avis
Imatge
Imatge
FloR
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dt. jul. 14, 2015 11:18 pm

Mirarà tants dibuixos com tú li posis ;-) si està avorrit és fàcil que vulgui mirar dibuixos.. Jo no veig malament que pugui veure un capítol del que sigui al dia, però d'aquí a que estigui molta estona o tres cops al dia, personalment no m'agrada..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dc. jul. 15, 2015 7:13 am

Estic amb la Flor, tot i que el meu mira més dibuixos (o juga amb la tablet) més del que m'agradaria... Hem de posar-nos més en sèrio amb això :D
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
montsecm
Entrades: 132
Membre des de: dj. jul. 29, 2010 11:17 am

EntradaAutor: montsecm » dc. jul. 15, 2015 7:35 am

El meu fins passats els 3 anys no li feia gens de cas a la tele, no li interessava gens. En canvi ara li encanta (té 4 anys i mig). Els caps de setmana el deixem una estoneta al matí, que a mes aprofito per avançar algu de feina, i després ja li faig apagar (encara que rondini) i busquem alguna activitiat per fer.
potser li pots explicar que durant les vacances sí que podrà veure una miqueta la tv però després heu de fer activitats, i que jugar també es molt divertit (això costa a vegades)
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

EntradaAutor: Aly84 » dc. jul. 15, 2015 7:55 am

Hola,

A mi no em molesta que la meva filla miri la televisió alguna estona al día sota la meva tutorització, com tot, en mesura trobo que no és perjudicial, i ara hi ha programes infantils de duració curteta i amb continguts adequadats.

Això sí, li he creat una "rutina", (ella ara tampoc no va a la llar) però sap que la tele només es mira una estoneta després d'esmorzar (per exemple 2 capítols de la peppa Pig) i la tele s'apaga, potser hi ha dies que rundina una mica, però saps què aquest és el pacte i enseguida es distreu per què va a dinar. També mira una mica de tele abans d'esmorzar. com a molt mira la tele 3 vegades al dia, i sumant totes les estones no està més de 30 minuts... I ella té molt clar quan s'encen i es torna apagar la tele per a fer altres activitats.
botafoc

EntradaAutor: botafoc » dc. jul. 15, 2015 9:29 am

Clar,ell mira dibuixos al ipad. Jo mai engego la TV (no la miro)pero de bebé mentres jugavem..jo feia les 2 coses..jugar amb ell i mirar coses al ipad.Crec que "lo que veuen és lo que fan". A part..el meu home no ha sabut mai fer-lo dormir de bebé i ja lif icava coses al ipad mentre estava a l'hamaca (i jo treballava de nits) (sino treballava aquella not el dormia jo al pit) doncs sha engantxat al ipad. Sap ficar la contrasenya...ficar la web del youtube...i va enllaçant uns dibuixos amb altres...és un vici casi .i no m'agrada.
El problema és que ell no sap jugar sol...i m'he de torar jo al terra amb ell a jugar amb playmobil o coctxes...no li agrada pintar ni llegir contes...i dura uns 20 minuts en cada joc. Fem playmobil...cotxes i parquing...lego....alguna altre joguina..i jo i ell ja ens avorrim!!!Crec que té algun retrás maduratiu....però només és la meva inpressió. Els nens que vec de la seva edat saben jugar més estona a jocs..inclus sols es poden entretindre...ell no..i jo em canso de jugar a joguines.. (si al menys fos pintar!!!!) i he de fer el dinar..rentadores .llits...i que fa?o s'agafa l'ipad..o fa una revequeria tirant coses al terra perque no li faig cas....total que...moltes vegades em serveix de "cangur"
botafoc

EntradaAutor: botafoc » dc. jul. 15, 2015 9:34 am

Que fan els vostres nens mentres feu feina??perquè el dinar sha de fer...ficar en rentaplats sha de fer..i rentadores també...el lavabo sha de netejar (si tardes dos minuts b el zas...però sha de fer..)i els llits..i estendre o ficar secadores..i fregar cuina.I ja està..no faig res més de feina..però amb tot això tardo 1h o 2...Juguen sols els vostres nens?o tenen germans?o avies?jo no tinc ningú estem el nen i jo sols...
No se..lla veritat es que estic perduda de que fe els matins a l'agost... les tardes piscina/platja..però matins...el parque tampoc no li agrada i relacionar-se b altres nens al parc tampoc.Només juga amb mi. (no m'assento jo al parc...com les altres mares)
violeta lila
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 80
Membre des de: dt. set. 01, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: violeta lila » dc. jul. 15, 2015 10:17 am

Hola, botafoc,

mira, d'entrada et diré que totes fem el que podem, no es tracta de buscar culpables per enlloc! Però és cert que normalment els fills són fruit del que han vist a casa. Jo crec que d'alguna manera heu fet ús de l'ipad perquè ja us anava bé (s'adormia, permetia fer les feines de la casa...) però tot té un preu que ara esteu pagant una miqueta. Els dos us avorriu, crec que us heu de redescobrir, començar de zero. Un nen de tres anys té una capacitat energètica i inventiva extraordinària, cal aprofitar-la! Molts nens a aquesta edat no aguanten jugar molta estona al mateix, és normal. Caldrà anar canviant d'activitat sovint. Potser no li agrada pintar en un full però potser li fa més gràcia si pinteu una màscara que després es pugui posar o un iman que després vegi a la nevera de casa! Potser ara no li agrada llegir (important que hi vagi entrant) però si el conte es dramatitza potser li agrada més. O podeu fer galetes junts! O podeu fer trencaclosques... O plantar llavors i veure com amb el seu treball (regar...) van creixent...O potser podeu jugar amb aigua a la terrassa o balcó ara que fa tanta calor... O... Mil opcions!!!!
I pel que fa a la feina de casa, ell et pot ajudar a fer alguna cosa (la meva para i despara taula encantada! I m'ajuda a posar la roba a la rentadora! I quan veu que el seu pare buida el rentaplats, vola a ajudar-lo!). Aprofita les estones que dorm per fer alguna coseta. Si el teu marit és a casa al vespre, també pot fer coses quan el nen dorm i tu treballes... I si un dia no està la casa tan fantàstica, ja ho estarà l'endemà!!!
I l'ipad pot marxar de vacances! O estar espatllat! O només funcionar un cop a la setmana (per exemple, el divendres). Potser al principi es queixarà, però si l'alternativa que li ofereixes és interessant, ell serà el primer a oblidar-se de la maquineta!

En fi, espero haver-te ajudat una miqueta. Una abraçada ben forta!!! :-()-)
botafoc

EntradaAutor: botafoc » dc. jul. 15, 2015 10:21 am

gracies!!jocs d'aigua en feiem a casa..al balcó..fins que el veí de baix es va queixar...així que a la tarda a la piscina s'ho passa genial (tinc una por horrible a que ho avorreixi..i no hi vulgui anar més..) gràcies per la teva resposta!
la_rodri
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

EntradaAutor: la_rodri » dc. jul. 15, 2015 10:36 am

Doncs el meu si que se'ls mira els dibuixos! Fara 4 a l'agost i ja sap posar-se la tele ell sol.... No m'agrada que en vegi molts i per aixó intento negociar: si veus al mati, res a la tarda (inclús hem fet unscartells per posar al costat de la tele)
I durant aquest temps jo aprofito per fer tot el que s'ha de fer a casa. Potser no s'està les dues hores, perquè va anant i venint a la seva habitació a agafar alguna joguina... I també fa servir l'ipad, que la verotat ho prefereixo perquè a la tele es queda "embobat" algunes estones, i a l'ipad fa puzzles, juga al memory, pinta... Fa treballar una mica mes el cap. Busca app's xules i didactiques i així pots treure't una mica de temps.
I no et preocupis, que el teu nen es ben normal el wue fa!!
botafoc

EntradaAutor: botafoc » dc. jul. 15, 2015 10:50 am

i despres de sopar?que fan els vostres?perquè son pare es fica al sofà a mirar la tv...jo miro correu al movil..facebook...i ell a l'ipad..fins que marx3m tots a dormir.
Clar..despres de sopar jo estic cansada per ficar-me al terra a jugar amb ell...son pare estirat al sofà no fica gaire interès en jugar...contes no vol ni veure'ls...
charito
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. jul. 15, 2015 11:36 am

Botafoc parles del meu fill... precisament volia obrir un post del tema perque em sento fatal quan veig nens que jugurn sols pinten s'entretenen.....

El meu MAI ha jugat sol mes de 2 minuts i si jugo amb ell tampoc dura gaire, s'aburreix. No li agrada pintar ni dibuixar ni les manualitats, ni els meccanos ni legos... el que li agrada mes son els puzzles i els jocs socials com la oca pero tampoc estarem 2 hores jugant a la oca. Sincerament no se com omplir les tardes sino es amb dibuixos o ara recentment la nintendo (un altre tema a discutir)....

A tot aixo sumem la germana petita q m'absorbeix i la casa que be s'ha de fer el sopar i recollir els plats, i a mes que arriba cansat del cole i no de gaire bon humor per segons que..... coi q entenc q tingui ganes d'escarxofarse al sofa.

aiiiiii no se tot plegat em supera... per una banda vull ser la mare que pensava que seria (res de tele!) I per altra banda la realitat del dia a dia i la.personalitat del meu nen...
ginko biloba
:: rateta
:: rateta
Entrades: 192
Membre des de: ds. oct. 17, 2009 9:47 pm

EntradaAutor: ginko biloba » dc. jul. 15, 2015 1:09 pm

Personalment no crec que la tele sigui pas tant dolenta, si es sap utilitzar!
Tinc dos fills, a un li encanta i l'altra la ignora. Ho han decidit ells.. que hi farem. El que si que fem, és anar a la biblioteca a buscar pelis, o reportatges d'animals, o llibres que van acompanyats amb CD de recolzament... i a més, fiquem els dibuixos amb versió original, que bàsicament és anglès. No defenso 24 hores de televisió, però si la miren una estona, tampoc passa res. I és evident que hi ha èpoques que és mira més que d'altes: potser per vacances, o potser les llargues tardes fosques d'hivern.

Com ja heu comentat algunes, és bo pactar un horari, i que sàpiguen que hi ha estones per mirar la tele, estones per menjar, estones per jugar, etc...
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dc. jul. 15, 2015 1:31 pm

Ginko i tenint dos fills un li agrada i l'altre no? O sigui que tambe es questio de gustos no?

El meu es molt mogut i em fa la sensacio que es la seva manera de desconectar i.parar una mica quiet. Per exemple anar al cine li encanta!
EMAMI
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

EntradaAutor: EMAMI » dc. jul. 15, 2015 2:31 pm

Bones! Jo sóc de les que pensa que mirar la tele una estona cada dia no fa mal a ningú!
Jo tinc una filla de 3 anys que no li agrada massa jugar amb joguines, almenys últimament, i només vol estar al carrer.
Però tinc un petit de 8 mesos i les hores de més calor estem a casa.
Aquí és quan li deixo mirar un ratet la tele. Per ella mirar la tele és posar-li videos de gegants i nanos i ella ballar pel menjador. No li agraden els dibuixos i ja m'està bé.
Posar una rentadora són 5 minuts i estendre-la també així que aprofito quan mira la tele.
El dinar el fem quan el petit dorm ja que a la nena li agrada ajudar-me a cuinar. Ens hi posem les dues i llestos.
La cuina la netejo mentre el meu home és a casa un ratet. Ell està amb els petits i jo netejo i rento els plats.
A la nit ho fem al revés!
Per netejar ella també m'ajuda! Li encanta treure la pols!
botafoc

EntradaAutor: botafoc » dc. jul. 15, 2015 7:26 pm

charito que bé que el teu fill s'assembla al meu.Jo ja pensava que tinc un fill raro ..o que tenia algo!! avui ha fet siesta de 15 a 16 i de 16 a 18 al terra jugant a cotxes i playmobil i grues ....quin avorriment!a les 18 rebequeria perque volia jugar amb mi més i jo volia sortir...hem sortit al carrer en bici 20 minuts...no volia estar-s'hi més...i cap a casa..ha jugat a fregat la cuina i el lavabo....i a les 19 ja estava engantxat al ipad i la peppa pig. Que faig???jo mhe dutxat ..i mhe preparat per anar a treballar (faog torn nit) el meu home feia el sopar....en fi!!
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

EntradaAutor: Rossinyola » dj. jul. 16, 2015 11:16 am

Hola,
Vagi per davant que no vull alliçonar a ningú, totes fem el que bonament podem, pperò botafoc has escrit el post perquè et preocupa aquest tema, i jo crec que té fàcil solució, la tv ipad o el que sigui s'encenen si vosaltres voleu. A mi fa temps m'era difícil (o ho creia) viatjar en cotxe sense tablet i una mare aquí al SP em va dir doncs no li posis. Primer em va molestar el comentari però després reflexionant vaig veure que tenia raó. Si no li posava no el miraria, i així ho vaig fer.
Jo sincerament crec que els fills són un reflex dels pares, fan el que nosaltres fem, així que si et preocupa que vegi tants dibuixos el primer que faria és predicar amb l'exemple i reduir jo mateixa l'us de tablets tv i mòbil. Pot ser difícil si la teva feina depèn d'aquestes eines, però si no caldria reflexionar si realment necessites utilitzar aquests aparells sovint o no, això depèn de cadascú.
A part, vosaltres com a pares veieu el joc a terra com un avorriment, serà avorrit també per ell, abans o després. A mi se'm ffamolt difícil de creure que un nen tan petit ho trobi tot avorrit, quan té tot el món per descobrir. Potser es tracta de jugar més amb ell, de fer moltes propostes i esbrinar els seus gustos. No li agrada pintar, però pintar com? Hi ha moltes opcions i materials només de pintar: amb les mans, amb pinzell, aquarel·les, sobre paper o empaperant el terra, amb ceres als vidres, mil opcions. Sobre els contes, potser ho has provat però li poden interessar més contes dels dibuixos que li agraden, hi ha contes de tots! O bé anar a una llibreria i que els triï ell. Les feines de la casa es poden posposar o pots fer-lo participar. La meva filla m'ajuda a fer llits, estendre roba, plegar roba, fer el dinar, tot a la seva mesura i al seu ritme. Jo sola ho faria vint cops més ràpid i millor, però la deixo fer i després, quan puc repasso. He prioritzat el que realment per mi és més important, tenir la casa impecable o el seu aprenentatge? Què recordarà ella quan sigui gran? Lo neta que estava la casa o les estones que hem passat juntes? A vegades tb va bé fer l'exercici de recordar-nos del que fèiem quan érem petits. De veritat preferia la tv abans que fer la croqueta amb ma mare i morir-me de riure amb les pessigolles demun pare? Jo preferia la segona opció.
I sobre la tv com a cangur, crec com se sol dir, que és pan para hoy y hambre para mañana. Si un nen petit es pot passar 2h callat mirant la tv sense interaccionar amb ningú, potser quan sigui més gran la cosa es compliqui. Vull dir ara va bé perquè podem fer un munt de coses, però després voldrem saber què els passa o amb qui van.
En fi, tema complicat i que comprenc perfectament perquè anem com anem i vivim a tota velocitat, però que estic segura que si hi reflexionem trobarem altrea opcions :-()-)
Rossinyola l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 16, 2015 12:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge

Imatge
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

EntradaAutor: petipe » dj. jul. 16, 2015 11:48 am

Vaig escriure ahir i se'm va esborrar el missatge!

Botafoc, jo també volia ser una mare "sense tele" i, de moment, resisteixo força bé però reconec que l'esforç que suposa és esgotador i la temptació d'engegar-la hi és sovint. I com que el seu pare ja li posa, jo, per compensar doncs no ho faig.

Pel que deies de les feines a casa, per cuinar, sobretot de més peque la posava al terra de la cuina a jugar amb els tuppers. Ho vaig llegir d'una mare d'aquí del SOP i em va anar genial. De més grandeta, li posava la seva cuineta a l'entrada de la nostra i així les dues "preparàvem el sopar" alhora. I si hi ha una mica de temps, cuinem les dues o para taula. També hi ha puzzles de nevera o les típiques lletres, etc. perquè estigui entretingut a la cuina amb tu.

Per estendre o recollir la roba de petita m'ajudava sempre i ara de tant en tant. L'hem deixat fer-ho tot i el risc de caure peces a baix (només li ha passat un cop) i sinó, ho pot fer en aquells penjadors petits de mitjons, etc... L'altra opció és deixar-li les pinces d'estendre de colors que sempre els fa molta gràcia jugar-hi. I per plegar la roba, també m'ajuda, tot i que l'arruga més que plegar-la, però prefereixo això, ja n'aprendrà.

Per fregar i escombrar, ella sí que s'entreté amb plastilina, pintant o manualitats i l'asseiem a la taula. Però també la deixem escombrar i fregar. I té fregona i escombra de joguina també. I com et diu la Rossinyola, hi ha infinitat de manualitats. A l'Abacus, per dir un exemple, hi ha moltes opcions. Jo em vaig sorprendre de tot el que arriba a haver-hi!

Per posar una mica menys de tele pots provar amb contes només en àudio, hi ha un munt de CDs. La meva també es queda una estona tranquil·la escoltant-los. I també pots mirar de posar-li en versió original els dibuixos, se'n cansen més ràpid normalment.

Quan jo era petita, també jugava a gravar-me en un casset cantant, explicant contes... i m'encantava escoltar-me! Pots provar de fer-ho amb ell, perquè no sigui tot tan "visual".

Una altra opció que no sé si ja s'ha comentat per fer si no li agrada el parc és buscar una ludoteca o biblioteca.

Ànim i paciència!

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::