La pipa!
- Carles Martí
- Entrades: 3
- Membre des de: dv. abr. 19, 2013 11:57 am
La pipa!
Hola a tothom,
La meva filla fa la pipa, te 4 anys. M'agradaria saber si algú sap cap "truqui" o sortilegi que funcioni. M'han dit d'untar-li el dit amb tota mena de substàncies desagradables però no estic dispossat a fer això. De petit jo també feia la pipa i se per experiència que per molt que et diguin que no ho facis no deixes de xumar el dit.
La meva filla fa la pipa, te 4 anys. M'agradaria saber si algú sap cap "truqui" o sortilegi que funcioni. M'han dit d'untar-li el dit amb tota mena de substàncies desagradables però no estic dispossat a fer això. De petit jo també feia la pipa i se per experiència que per molt que et diguin que no ho facis no deixes de xumar el dit.
Re: La pipa!
M'interessaran moltíssim tots els suggeriments que et puguin donar. Nosaltres tenim una nena de gairebé tres anys que mai va voler xumet i quan es vol adormir o tranquil·litzar es posa dos dits a la boca. Sé que no serà fàcil que ho deixi... Sé de persones de gairebé 30 anys que, d'amagat, encara xupen el dit quan fan la migdiada!
Carles, el Jan mai va voler xumet i quan es va descobrir el polze se li va obrir el cel! el cas és que em preocupava molt que en fes tanta (la feia durant el dia i tot), fins que, quan tenia un any i mig, anant per un carrer d'urbanització i asfaltat amb un carret d'aquests de supermercat va caure i es va pelar els polzes, li va sortir crosta i, miraculosament, va deixar de fer pipa! hem suposat sempre que li deuria fer fàstic la crosta, però no ho sabem del cert. No puc ajudar-te, per nosaltres va ser accidental, potser un dia la teva filla deixa de fer-ne perquè ja no ho necessita, però jo, en cas que només ho faci per dormir, no hi veig massa problema (no sé si deforma el paladar com he sentit dir...).
La vida amb un somriure és més bonica...

La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea
El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea
El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

- montpra
- :: girafa

- Entrades: 2118
- Membre des de: dc. març 07, 2007 7:35 pm
- Ubicació: Figueres
- Contacta:
La meva filla té 4 anys i també en fa.
Té les dents de dalt ben tortes ja i no sé què fer per a què la deixi :(
Té les dents de dalt ben tortes ja i no sé què fer per a què la deixi :(
- Cabana
- :: tortuga

- Entrades: 349
- Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
- Ubicació: Al país de la Tramuntana
Això que fer la pipa deforma el paladar o les dents..., no vull dir que sigui mentida, però jo em vaig fer la pipa de nit fins els 11 o 12 anys i sempre he tingut la dentadura perfecta, en canvi tinc amigues que xumaven pipu i han estat forces anys amb ortodòncia. Jo crec que la dentadura torta depèn de factors genètics, més que no pas de la pipa o el pipu. El meu company tenia els incisius superiors tirats endavant per la manera com feia anar la llengua quan menjava; amb ortodòncia li van corregir.
Jo no soc partidària de forçar els nens a deixar de fer-se la pipa ni el pipo, si ho necessiten es millor que ho facin, sobretot si ho utilitzen per calmar-se o quan tenen por, que no obligar-los a deixar-ho sense que estiguin preparats. Respectar el ritme i les necessitats dels petits, vaja. Però bé, cadascú...
Jo no soc partidària de forçar els nens a deixar de fer-se la pipa ni el pipo, si ho necessiten es millor que ho facin, sobretot si ho utilitzen per calmar-se o quan tenen por, que no obligar-los a deixar-ho sense que estiguin preparats. Respectar el ritme i les necessitats dels petits, vaja. Però bé, cadascú...
- Carles Martí
- Entrades: 3
- Membre des de: dv. abr. 19, 2013 11:57 am
Gràcies per les vostres respostes, em preocupa que faci la pipa perquè se li pot deformar el paladar i les dents se li col·locaràn tortes, en fi quan sigui més gran li haurem de possar ortodòncies.
Jo tinc una cosina que d peque feia
la pipa i ella mateixa cap als 5 anys va decidir q no volia fer-la més i quan anava al llit es posava guanta per dormir i així si es posava el dit a la boca li donava fàstics i no ho feia!! Ejjeje li va funcionar....
la pipa i ella mateixa cap als 5 anys va decidir q no volia fer-la més i quan anava al llit es posava guanta per dormir i així si es posava el dit a la boca li donava fàstics i no ho feia!! Ejjeje li va funcionar....
A mi una osteòpata m'ha dit que no es pas dolent que facin la pipa. Cadascú hi diu la seva, però jo crec que quan no hi havia xumets gairebé tots la devien fer i no crec pas que tothom tingués la boca deformada.
totalment d'acord! la meva filla fa la pipa, te tres anys i tampoc tinc cap intenció de fer-li treue per força! si se li torcen les dents serà per altres factors! La meva germana es va posar el dit fins gran i te una dentadura perfecte!
Boira
15/12/2010: TE positiu comença el viatge
19/08/11: neix la meva filla després d'un embaràs perfecte
13/02/14: TE positiu i avort espontani
juny 14: TE positiu i bioquímic
5/12/14: TE positiu
- ursulxunxa
- :: granota

- Entrades: 206
- Membre des de: dc. jul. 21, 2010 1:26 pm
m'apunto a aquest post per a anar-vos seguint. És un tema que m'amoïna bastant.
El meu petit té tres anys fa la pipa i té les dents de dalt tortes....
El meu petit té tres anys fa la pipa i té les dents de dalt tortes....
Tinc coses que ja no faig servir per a vendre (robeta i altres):
https://plus.google.com/u/0/109507779799288343021/posts
Hola! i li has vist tu les dents tortes o l'has portat al deentista? jo tinc pendent de demanar-li hora però de moment li veig bé...ai, a veure si trobem una solució que no sigui trauàtica! a més arra ha de començar P-3 i segur que serà una època d'emocions molt intenses!
Boira
- ursulxunxa
- :: granota

- Entrades: 206
- Membre des de: dc. jul. 21, 2010 1:26 pm
boira 75,
les hi veig jo tortes (una dent està una mica enfonsada cap endarrera).
Al dentista encara no hi he anat, però aviat ho faré.
A veure quina solució trobem....
les hi veig jo tortes (una dent està una mica enfonsada cap endarrera).
Al dentista encara no hi he anat, però aviat ho faré.
A veure quina solució trobem....
Tinc coses que ja no faig servir per a vendre (robeta i altres):
La nostra nena, que té 4 anys i es xupa dos dits de la mà esquerra, té una dent de baix ben torta. Va ser la primera dent que li va sortir i va estar amb una sola dent uns quants mesos. Aquest estiu la vaig portar a la dentista i em va dir que per ser que es xupa els dits hauria de tindre la boca molt pitjor, sobretot a nivell de tancar bé les dents. El problema que li va veure, però que ara no es pot tractar, és que té les dents de llet molt apretadetes, de manera que més endavant caldrà fer espai quan li surtin les definitives. Però em va recalcar molt que tot i ser una xucladora de dits (i de les bones), tenia la dentadura força bé. Va donar per fet, això sí, que xuclar els dits deformava la dentadura tard o d'hora. Veurem què va passant.
Per la meva experiència en quant a les dents i el paladar…
Jo vaig fer la pipa i tenía unes dents fatals i vaig haver de portar ortodòncia, el meu fill gran també la va fer, ben bé fins als 8 anys i té la dentadura i el paladar perfectes… Crec que la genètica hi té molt a veure, ell va triar els gens de sa mare per fer la pipa, i els gens de son pare per la dentadura.
Jo vaig fer la pipa i tenía unes dents fatals i vaig haver de portar ortodòncia, el meu fill gran també la va fer, ben bé fins als 8 anys i té la dentadura i el paladar perfectes… Crec que la genètica hi té molt a veure, ell va triar els gens de sa mare per fer la pipa, i els gens de son pare per la dentadura.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |