No vol dinar

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
minerva.77
:: zebra
Entrades: 1337
Membre des de: dg. maig 18, 2008 3:51 pm
Ubicació: En la piña debajo del mar

No vol dinar

EntradaAutor: minerva.77 » ds. oct. 06, 2012 1:46 pm

Hola maques.
Des de que la Minerva va començar l´escola (P3) no vol dinar. Arriba a casa molt cansada de tot el matí i té son, es posa a plorar per tot (bueno només sortir de l´escola ja comença a queixar-se i plorar per tot i anem de camí a casa sempre igual). Alguns dies es queda dormida i després per tornar a l´escola a les 3 es un problema perque es desperta un altre cop plorant, no vol tampoc menjar...

I ja no sé qué fer. Perque portem des de que vam començar a l´escola igual. Ja no es només que no dini cap dia entre setmana (que en realitat em sembla important) es que a més em monta una bronca quan surt de l´escola a la 1, i cada dia lo mateix de camí a casa... :ufs: em poso dels nervis ...

Abans només anava a la llar d´infants de 9 a 12 del matí i arribava a casa, dinavem i després feia la mitgdiada. Ara els caps de setmana també segueix dormint un parell d´hores després de dinar, pero clar, entre setmana no pot i ho porta fatal.

Per tot lo altre s´ha adaptat molt bé a l´escola, pero amb aixó tenim un problema i ja no sé com solucionar-ho.
Qué m´aconselleu?
mercès mamis.
Imatge

ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
MONN
:: tigre
:: tigre
Entrades: 702
Membre des de: dt. juny 03, 2008 4:18 pm

Re: No vol dinar

EntradaAutor: MONN » ds. oct. 06, 2012 2:11 pm

Hola!

I si proves que es quedi a dinar a l'escola?

Sort!
M.
Imatge
Imatge
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » ds. oct. 06, 2012 2:23 pm

Ja, el que passa es que jo ara no treballo, tenim l´escola força aprop, i la veritat es que el menjador es una pasta...

Igualment la hem deixat un parell de dies per probar i perque ella volia. Un dia ni va dinar res, ni probar-ho vaja, l´altre dia si que va menjar pero només una mica.
Imatge

Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » ds. oct. 06, 2012 2:58 pm

Jo et diria que paciència. Veig que encara li falta dies per adaptar-se al nou horari i a les noves rutines, P3 és un gran canvi tant si vénen de l'escola bressol com no, ja que a l'escola bressol tenen uns horaris molt més flexibles que a l'escola, que les entrades i sortides són unitàries... i per nens de 3 anys (alguns més petits si són de finals d'any) és massa.
I si parles amb la professora i us posseu d'acord amb que no hi vagi a les tardes durant un mes, per exemple? Tinc una amiga que l'any passat a P3 també tenia força problemes amb el seu nen amb el tema dinar i migdiades. Amb la professora es van possar d'acord en què durant unes setmanes només hi anés als matins... i va ser la solució. Considero que ha P3, l'adaptació a l'escola ha de ser més gradual.
També si ja no tens la pressió de portar-la a les 3 i aneu més relaxades, potser aquest malhumor amb el que surt de l'escola a poc a poc s'esvaïrà.

Molta sort. :ok:
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

EntradaAutor: jllt » ds. oct. 06, 2012 4:25 pm

Hola,

El nostre nen ha començat aquest any P3 i al migdia surt a les 12, no a la una. Ell ja feia un temps que no feia migdiades però tot i això quan arriben altre cop a classe a les tres, la mestra els fa fer un quart d'hora de descans amb el cap recolzat en un coixí. El tema dinars, jo pensava que anant al col·le menjaria molt més i veig que és més aviat al contrari. Ja no ha estat mai un nen excessivament menjador, i ara hi ha dies que tampoc menja gaire. No em plantejo deixar-lo a dinar al col·le perquè, com tu, el tenim a prop i hi anem caminant, i com que no treballo puc fer bé el dinar per ell i la seva germana de dos anys, que es queda a casa amb mi. Encara no ha passat un mes del començament del col·legi i penso que si bé s'ha adaptat molt bé a l'escola, tot i no haver anat a llar d'infants, no deixa de ser un canvi important en la seva vida i tot ha de tornar-se a posar a lloc de mica en mica. Potser ara passen per una etapa en què les emocions i les novetats que viuen cada dia a classe (els companys, les mestres, ara cantem, ara pintem, ara anem a l'ordinador, ara fem plastilina, ara juguem al sorral, ara fem aqüarel·les...) els deuen robar tots els sentits i totes les atencions i en alguns casos això pot repercutir en una pèrdua de gana, que segur que serà temporal. Jo ja et dic, veig que el nen no ens menja gaire, però el veig content, alegre, amb ganes de fer mil coses, i penso que tampoc m'hi he de preocupar gaire.
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » ds. oct. 06, 2012 8:30 pm

ja se que no es ideal pero jo el que faria es portar-li algo de menjar i tan bon punt surti de l'escola, oferir'li: un entrepa, trossets de formatge, de fruita, trossets de no se... salsitxa, pernil,... el que fos. D'aquesta manera potser aconsegueixes que 1) no es passi el cami plorant, i 2) que mengi algo, i mira... si despres no dina, doncs ja haura menjat algo almenys. No se si t'ajudara pero jo ho intentaria :ok:
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » ds. oct. 06, 2012 9:52 pm

Bueno, lo de no portar-la a l´escola per la tarda ho havia pensat, ja pensaba fer-ho el primer dia de cole, pero ella mateixa em deia que volia anar altre cop a la tarda... pero si, seria una opció. Encara que també penso que si ho faig, ella com que despres de dinar vol dormir, seguiría acostumada a la rutina d´abans de l´escola i mai s´acabaría d´adaptar al nou horari...no sé, la veritat...

Lo de portar alguna cosa de menjar, doncs també ho he fet. Ja ho feia abans amb la llar d´infants i ara des de que vam començar el cole, sempre li porto bastonets de pà ,d´aquells petits, que li agraden molt i ella sempre mels demana. Menja 6 o 7 que es lo que triguem en arribar a casa i així va més tranquil.la i sense rondinar tant.
Pero com que després no dinava, vaig pensar que potser els bastonets li treien la poca gana, i llavors vaig provar de no portar res... mare meva, em va muntar una broca un parell de dies que ja no sabia qué fer. Llavors vaig tornar als bastonets, perque total, com que igualment si els menja pel camí com si no, després no dinava res...

També he provat de dinar quan arrivem a casa, o de deixar-la dormir una estoneta i dinar després... i res serveix.
Es una nena molt nerviosa, i com diu la Goga, jo també crec que gasta molta energia pel matí i després es queda feta pols ja a meitat del dia. Es lleva molt abans d´hora als matins, tota nerviosa, per que vol anar ja a l´escola a les 7 del matí... i així es passa fins l´hora de sortir de casa per anar a l´escola. I a la tarda quan la recullo a les 5, berena pel camí, i vol tornar a l´escola.
Crec que està tan nerviosa amb la nova situació que no dosifica l´energia que té.

Si un parell de dies s´ha quedat dormida al terra quan estava jugant a casa a l´hora de dinar... com que no vol, em poso a dinar jo i mentrestant ella juga a l´habitació i en dos minuts que no l´escolto trastejar, estava al terra dormideta.

Moltes gracies per les vostres opinions, la veritat es que no em vull preocupar molt perque mes o menys la resta del dia va menjant. Pero com que ara radicalment ha deixar de fer un àpat, doncs...m´estranya tant...
Imatge

Imatge
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

EntradaAutor: Maria V. » dg. oct. 07, 2012 12:36 pm

Jo faria el que diu la Neuetes, que faci una bona migdiada encara que després s'hagi de quedar a casa a la tarda. Si t'ho pots permetre, segurament li aniria bé de fer-ho així durant tot el primer trimestre. Després de Nadal segurament ja s'adaptarà bé a l'horari normal de matí i tarda: no es cansarà tant, perquè serà més grandeta i perquè a l'escola ja no hi trobarà tantes novetats excitants. A més, hi haurà hagut la interrupció de les vacances
minerva.77

EntradaAutor: minerva.77 » dt. nov. 20, 2012 11:19 am

Bueno, al final la Minerva ja s´ha anat adaptant a l´horari.
Després de probar tot el que us habia dit, ara ja fa un temps que arribem al mitgdia, dinem i després a vegades s´estira al sofà a jugar una mica o directament amb un coixí i es relaxa una estona sense arribar a dormir-se.

Dinar, dina poca cosa, pero bueno, es algo.
A la tarda ja berena millor, li porto el berenar a la sortida de l´escola i va menjant pel camí i després quan arribem a casa a vegades encara menja alguna cosa més.

Suposo que era questió de temps, i de que com que es una nena molt nerviosa, al matí es cansa molt i després al mitgdia està feta pols ja :-D

En fi, que de moment, el tema està solucionat.
Merci mamis
Imatge

Imatge
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dc. nov. 21, 2012 11:21 am

el meu fill fa P4, surt a la una (l'any passat sortia a les 12 que anava a una altra escola i feia un altre horari però era igual) i sempre sempre es posa a plorar quan surt de la classe per venir amb mi, és sortir de la porta de la classe i començar a montar el pollo pel qeu sigui. A veure, són bastantes hores pel matí, 4hores pel meu són bastantes... Ell esmorça al matí abans de marxar de casa i esmorça a l'escola un entrepà o fruita... pero surt amb gana. Jo el que faig es portar la fruita que menjaria de postres i li dono per menjar pujant a casa, a poc a poc ja veuràs que comença a aguantar més això de la gana però vaja, els pollos tel's pot seguir montant. Tinc una amiga que diu que són una anárquica per donar-li la fruita abans del dinar però vaja... no ho veig pas tant dramàtic, generalment torna a fer postres després de dinar així que...
Jo generalment l'he de portar a coll un tros fins que se li passa el drama, normalment fins la cantonada, però algún dia que pel matí ja el veig que està més cansat, qeu no ha dormit bé i a sobre fa gimnàstica porto el cotxet, pot descansar, algún dia es migadorm pujant a casa i arriba més tranquil.
Per la tarda no acostuma a fer drama pq són menys hores (2hores) i si ha dinat bé no té gana i a més pots treure el berenar enseguida.

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::