Atac de por

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
rundi
:: gosset
Entrades: 460
Membre des de: dc. ago. 19, 2009 10:04 am

Atac de por

EntradaAutor: rundi » dj. ago. 02, 2012 3:28 pm

Hola!
Tinc una nena de 3 anys recent fets. Estem passant uns dies a casa els avis en una zona de força vent. Ahir mentre era a la piscina es va aixecar el vent i es va endur les seves coses: la galleda, la crema, el matalàs... Res greu, ho vam recollir de seguida però ella es va espantar bastant.
Avui hem anat a la platja i ha tornat a bufar una miqueta de vent. Ella s'ha posat literalment histèrica :plorant, cridant i tremolant. El pare l'ha hagut d'agafar a coll per calmar-la però el drama ha durat més de deu minuts i li tremolava tot el cos com una fulla. Insistia molt en q no deixessim les coses (tovalloles, galleda...) sueltes.
Ha sigut molt intens i ens hem quedat molt preocupats.
Us ha passat? Què podem fer? Li hem explicat que el vent és necessari etc però ella diu que no li agrada el vent i que no el vol... :(
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: Atac de por

EntradaAutor: entrerius » dj. ago. 02, 2012 3:48 pm

Tenir por és normal.... de fet és un mecanisme de supervivència.

Procura explicar-li, quan no en faci, que el vent és aire que va molt i molt ràpid i serveix per inflar globus, per respirar, per eixugar la roba, per fer volar els estels i avions, per fer moure els núvols, per portar-nos les olors de les flors, l'eco, els dibuixos animats de la TV i per totes les coses que se t'acudeixin... mentre l'agafes en braços i se senti ben segura. Veuràs com poc a poc anirà perdent la por ;-)
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dj. ago. 02, 2012 7:42 pm

Exacte!! has de ser tu qui li transmeti seguretat (tu o el teu marit, s'entén) explicant-li les coses de la manera que les pugui entendre en un ambient controlat i segur, així a poc a poc anirà superant les pors que se li vagin presentant.
rundi

EntradaAutor: rundi » dv. ago. 03, 2012 12:32 pm

Gràcies pels consells!
La veritat és que últimament està especialment sensible (jo estic embarassada), però més que res, ens preocupava el fet que es posés tan histèrica, i que tremolés d'aquella manera... Però, com bé díeu, mica en mica i recolzant-la molt.
Petons!
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

EntradaAutor: Lau » dt. ago. 07, 2012 11:16 pm

has pensat que potser en comptes de tenir por del vent té por de perdre les coses que té?
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

EntradaAutor: ada_bcn » dc. ago. 08, 2012 9:05 am

un cop amb el meu fill, quan tenia 2 anys i una mica, vaig haver d'estar tancada a casa amb les finestres i els porticons tancats i la porta de la habitació tancada, a les fosques abraçats, pq va veure passar un helicopter per sobre de casa i es va espantar tant que no podia ni moure's... me'n recordo pq era quan va venir el papa o un d'aquests a barcelona em sembla i era un helicopter de la poli que vigilava... fins que es va adormir, pq encara sentia el helicopter passar per sobre tot i els porticons de fusta... crec que vaig estar des de les 7,30 fins les 11 que es va adormir, de la nit. Després un dia a la ciutadella em va fer toranr a casa pq va veure passar un avió pel cel... o sigui, l'estela de l'avió al quinto pino, igual que l'helicopter que estava per la via layetana i no per sobre de casa...
El meu pare li va baixar uns videos d'aterratges i enlairements d'avions i li va anar perdent al por, també després vam anar a una pista on hi ha avionetes a veure-les i se li va passar... pero del dia aquell de l'helicopter me'n recordaré tota la vida. També era el primer cop potser que veia un helicopter o almenys que se n'adonava, pq jo crec que n'haviem vist abans. A ell li molesten i li fan por els soroll forts.
Jo si li fa por perdre les coses pel vent les guardaria dins la bossa fins que les haguèssiu de fer servir o en portaria menos per poder tenir-les controlades totes.
rundi

EntradaAutor: rundi » dl. ago. 20, 2012 9:21 pm

Hola noies, he vist ara les últimes respostes. Jo crec que la por efectivament és a perdre les seves coses per culpa del vent.
El tema va millor, però no li ha passat del tot, tot i que ja estem a casa.
He llegit que és l'edat de les pors... A mi em sap molt greu veure-la patir i va haver-hi dies que no volia ni sortir al pati per si de cas s'aixecava vent. Hem parlat molt amb ella i realment hi ha hagut millora, però segueix patint una mica quan veu que hi ha vent: vol que recollim les tovalloles, les joguines...
És ben complicat tot!!

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::