SOS festa infantil i esmorzar per nens musulmans

Comenta les teves experiències, alegries i dubtes.
nuriaau
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1649
Membre des de: dj. abr. 17, 2008 2:39 pm

SOS festa infantil i esmorzar per nens musulmans

EntradaAutor: nuriaau » dv. nov. 11, 2011 8:46 am

Bon dia,

A veure si algú em pot ajudar:

Dissabte 19 fem un esmorzar al parque per a celebrar els 3 anys de l'Arnau i hem convidat a tots els nens de la classe, entre els que hi ha 4 nens musulmans. Avui al matí una mare musulmana m'ha dit que ells vindran però que no mengen carn i no sé què més perquè per molt que ho hem intentat no ens hem entès, i els altres tres nens també m'han dit els pares que vindran però no ens hem pogut entendre amb el menjar.

Aviam, tenia pensat fer uns entrepans de nocilla, altres amb embotits, formatge, pernil, patates per picar, de begudes sucs, cacaolat i aigua i el pastís de pà de pessic amb xocolata...i ara no sé què més fer per els altres 4 nens que vindran, perquè per exemple, (i disculpeu la meva ignorància!!) el greix que porta la nocilla, el llard de porc o greix de vaca, tampoc el deuen poder menjar oi?

Què els hi puc fer per esmorzar??
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

Re: SOS festa infantil i esmorzar per nens musulmans

EntradaAutor: entrerius » dv. nov. 11, 2011 9:37 am

Hola nuriaau.

El meu marit és musulmà (marroquí), i tot i que ell no ho és massa practicant i en absolut estricte, sé més o menys quins son els preceptes que segueixen els musulmans.

La carn que no mengen és la de porc, i la resta ha de ser Halal (matada amb el mètode musulmà, mirant a la meca...). Per tant la carn "normal" no és de "confiança" ja que no és halal. Si no n’estan segur prefereixen no arriscar-se. Jo m'hi he trobat a casa meva amb ALGUNS familiars o coneguts, que els convides a dinar i la carn no tenen clar si la poden menjar, i prefereixen no fer-ho.
A nosaltres ens pot semblar una mica estrany i estricte... però ells viuen més tranquils si ho fan així.

Efectivament, qualsevol producte amb llar de porc no se'l mengen.

Si portes embotits, pots anar a una carnisseria halal (n'hi ha per tot arreu), i comprar una mortadel•la feta amb carn de xai, pollastre i vedella. Això sí, com a detall perquè en mengin porta l'embolcall o fes-los al moment perquè ho puguin comprovar, o fins i tot pots demanar-li a una mare que te la compri i així ja és un punt d'encontre.
També pots portar formatge, quesitos (al Marroc acostumen a menjar molt els de "la vaca que riu" o kiri)
Una altra possibilitat és melmelada amb margarina (vegetal...)

I per beure en aquest cas no hi ha problema: sucs, refrescs, lactics.....

Espero que vagi molt bé.
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. nov. 11, 2011 9:52 am

m'he oblidat de dir-te que si vas a una botiga halal, igual veus una espècies de creps que es diuen RGAIF. Estan fetes amb farina, aigua, oli i sèmola de blat.
Estan molt bones i si li poses una mica de mel a dins, les enrotlles i les talles a trossets queden uns "bocaditos" deliciosos. I si a la mel hi poses unes gotetes d'aigua d'azahar i una mica de fruits secs trinxadets...... mmmmmmhmhhhh!!! per llepar-se'n els dits.

Si fas això els deixaràs flipats!!! ;-)
KOVU
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dv. nov. 11, 2011 10:46 am

EntradaAutor: KOVU » dv. nov. 11, 2011 10:51 am

I que et sembla si mengen tots el mateix??? Que mengin el que hi ha, no???? Si no ho fas així pararàs boixa, et tocarà preguntar als demès pares si als seus fills els hi agrada la nocilla o la nutela, si mengen tota classe d'embotits o no, quin tipus de begudes prefereixen,...
pesol
:: girafa
Entrades: 2106
Membre des de: dl. juny 29, 2009 3:15 pm

EntradaAutor: pesol » dv. nov. 11, 2011 11:38 am

Home, ni la postura de l'entrerius ni la de la KOVU. Una cosa és pensar en si alguna cosa de les que has preparat la poden menjar, i l'altre és anar a comprar l'embotit a la seva xarcuteria, i a més preparar els entrepans davant dels seus ulls perquè no es fien! Vaja, ho trobo una mica fort. Amb que hi hagi un parell de coses que sí que puguin menjar (i que tu puguis comprar on compres les coses habitualment) jo ja em quedaria tranquila. Poden menjar entrepans de formatge?
su392
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

EntradaAutor: su392 » dv. nov. 11, 2011 12:04 pm

nuriaau.. :love: :love: ... els consells de la entrerius son perfectes...

kovu... si volgués donar-els-hi el mateix no crec que hagués preguntat res, no??.. bé, si en té ganes, vol i desitja no veig res de res de res de res de dolent. si tu no poguessis menjar carn ( pq fossis p.e. vegetariana..) també ho agrairies oi... i si el teu fill fós celiac també agrairies que pogués anar a alguna festa d'aniversari sense patir.. veritat?

pesol.. tampoc és tant fort no?? es com si volguesis fer un sopar xinés i anessis a buscar el menjar en una botiga de xinesos.. tampoc és tant no??

ai.. tampoc vull entrar en polèmica eh!!! però penso que si ho vol fer no hi ha res de dolent...
Imatge
||*||
guilla
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dt. oct. 18, 2011 12:23 pm

EntradaAutor: guilla » dv. nov. 11, 2011 12:16 pm

si m'hi trobés jo faria coses que poguessin menjar tots. Igual que si sé que hi ha un nen al·lergic a els fruits secs no en posaré al pastís ni per sobre la taula per picar, doncs el mateix. Que per un dia que els no musulmans no mengin porc tampoc els passarà res!! hi ha moltes coses que en poden menjar tots!!
entrepans de formatge,de mermelada, de tonyina, amb ou dur, pa amb xocolata, fruita (sencera, tipus macedonia, amb iogur, pinxitos de fruites,...) galetes, olives, patates, fruits secs, fruita deshidratada ( panses, dàtils...)..
no sé és la meva opinió, és clar que també pots fer unes coses per uns i unes pels altres o fer el que tu faries normal i que si els està bé,bé i sinó també però jo ja et dic, si convido a algú m'agrada que estigui a gust i per tant miraría de fer una cosa que tothom si senti bé.
entrerius, lo dels creps aquests ho subscric, són molt bons!! i els pans aquells plans i rodons, que n'hi ha uns amb uns foradets i uns altres sense, també estan boníssims, a nosaltres encara ens agraden més si és del dia abans i i el torres sencer al forn o la llar de foc.
KOVU

EntradaAutor: KOVU » dv. nov. 11, 2011 12:20 pm

Perdona Sue392 però jo no he dit que hi hagi res dolent, només comento que si demana opinió del menjar que volen els musulmans també n'ha de demanar als altres, crec que és just, no???? Que el que menjen, beuen o ressen ells sigui de domini públic no vol dir que nosaltres no tinguem també les nostres preferències i creences!!!!!!!!!!!!!!!
su392

EntradaAutor: su392 » dv. nov. 11, 2011 12:25 pm

i pq creus que no ho ha demanat?? potser si ho ha fet.... no..??... és més, segur que ho ha fet !... segur que s'ha assegurat que no hi hagi cap nen al.lergic.... que demani per una banda no vol dir que exclueixi per l'altre... :-:)
Imatge
||*||
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

EntradaAutor: nuscka » dv. nov. 11, 2011 12:28 pm

Kovu, benvinguda al soc petit.
que bonic que les teves primeres dues entrades siguin d'aquest suuuuuper bon rollo. Segur que faràs molts amics.

A les festes que fem nosaltres, sempre tenim menjar pels al.lergics, i mai posem coses que algú no pugui menjar. O sigui que si tenim un nen musulmà, bocatas de formatge, i si tenim un nen celìac, pastis sense gluten.

I ho trobo el més normal del món, home!
ImatgeImatge
KOVU

EntradaAutor: KOVU » dv. nov. 11, 2011 12:32 pm

Doncs mira, no sé xq però em dona la sensació que no ho ha demanat... a tú no et dona la mateixa sensació????? Suposo que, vulguis o no reconèixer-ho, saps perfectament xq suposo el que suposo. A més jo només he donat la meva opinió, hi ha qui li diu que ha d'anar a una carnisseria especial, hi ha qui li diu que no ho ha de fer, suposo que si ha demanat opinió per alguna cosa serà, no???
su392

EntradaAutor: su392 » dv. nov. 11, 2011 12:34 pm

KOVU ha escrit:Doncs mira, no sé xq però em dona la sensació que no ho ha demanat... a tú no et dona la mateixa sensació????? Suposo que, vulguis o no reconèixer-ho, saps perfectament xq suposo el que suposo. A més jo només he donat la meva opinió, hi ha qui li diu que ha d'anar a una carnisseria especial, hi ha qui li diu que no ho ha de fer, suposo que si ha demanat opinió per alguna cosa serà, no???

no entenc res de res... que he de suposar?? ostres.. m'he perdut completament :-:)
per cert.. demana opinio en que donar no si ho ha de fer o no.. això ja ho té clar...
Imatge
||*||
KOVU

EntradaAutor: KOVU » dv. nov. 11, 2011 12:39 pm

I que et fa suposar que jo no estic de bon rollo???? Jo nomès he donat la meva opinió, a més tampoc necessito buscar amics aquí. Perquè us sembla que la meva opinió és menys vàlida que les demès???? Es una opinió com qualsevol altra, no amaga res de bó ni res de dolent. El meu fill té 4 anys, i li he preparat 3 festes d'aniversari, mai he tingut cap problema amb ningú, he fet entrepans de diferents formes, mides i sabors,.... tothom ha menjat el que li ha fet més gràcia i punt. Jo nomès li deia que normalment "tants caps, tants barrets" i que es tornarà mico per fer content a tothom!!!!!
Raqueleta
:: dinosaure
Entrades: 8600
Membre des de: dt. juny 09, 2009 5:58 pm

EntradaAutor: Raqueleta » dv. nov. 11, 2011 12:43 pm

Va, no sigueu burres i no li seguiu el joc al/a la KOVU, que és un troll com una casa. Que un troll no és només qui s'inventa una vida falsa, troll també és qui entra a un lloc amb l'única finalitat de crear mala maror i generar polèmica i crec que és evident que això és el que busca, que només té quatre entrades en un post en el que al títol hi apareix la paraula MUSULMÀ i va fotent mala maror sense dir les coses clares però insinuant-les.
Aquests trolls moren si se'ls ignora, així que com si sentíssiu ploure...
KOVU

EntradaAutor: KOVU » dv. nov. 11, 2011 12:51 pm

Et felicito Raquel, ets la única que ha sabut llegir entre línies!!!! Sóc seguidora del Soc Petit des fa molt temps, però tens raó només el títol ja m'ha indignat!!!!! Deixant de banda les meves afinitats socio-culturals, tot el que he dit no està falt de sentit comú i tampoc he dit cap mentida. De totes maneres quan us convidin a vosaltres i us presentin embotit de la terra amb pa amb tomàquet i un bon vi, m'ho feu saber, ja que m'alegraré molt de la seva integració en les nostres costums!!!!
su392

EntradaAutor: su392 » dv. nov. 11, 2011 1:00 pm

Imatge
Imatge
||*||
tolinso
:: dinosaure
Entrades: 5961
Membre des de: dv. maig 09, 2008 9:41 pm
Ubicació: Philadelphia, EEUU

EntradaAutor: tolinso » dv. nov. 11, 2011 1:08 pm

guilla ha escrit:si m'hi trobés jo faria coses que poguessin menjar tots. Igual que si sé que hi ha un nen al·lergic a els fruits secs no en posaré al pastís ni per sobre la taula per picar, doncs el mateix. Que per un dia que els no musulmans no mengin porc tampoc els passarà res!! hi ha moltes coses que en poden menjar tots!!
entrepans de formatge,de mermelada, de tonyina, amb ou dur, pa amb xocolata, fruita (sencera, tipus macedonia, amb iogur, pinxitos de fruites,...) galetes, olives, patates, fruits secs, fruita deshidratada ( panses, dàtils...)..
no sé és la meva opinió, és clar que també pots fer unes coses per uns i unes pels altres o fer el que tu faries normal i que si els està bé,bé i sinó també però jo ja et dic, si convido a algú m'agrada que estigui a gust i per tant miraría de fer una cosa que tothom si senti bé.
entrerius, lo dels creps aquests ho subscric, són molt bons!! i els pans aquells plans i rodons, que n'hi ha uns amb uns foradets i uns altres sense, també estan boníssims, a nosaltres encara ens agraden més si és del dia abans i i el torres sencer al forn o la llar de foc.

Jo estic 100% d'acord amb la Guilla :ok:
Aqui a les escoles hi ha nens de tot: musulmans, jueus, vegetarians. Solucio??? fer coses que NO PORTIN CARN, i llestos :ok: i com diu, evites els fruits secs, que es el que pot causar mes al.lergies :ok:
El que fem nosaltres, es posar, a les safates, una targeteta amb el que es i el que porta (mes que res per si algo porta ou, per exemple, o llet, i al final resulta que hi ha algu al.lergic). Aixi ja quedes molt be i tothom menja el mateix i ningu es sent "especial ni discriminat" :ok:
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

EntradaAutor: PICASSA » dv. nov. 11, 2011 1:10 pm

Carai, com s’ha girat el tema!
Doncs jo em sembla que no em complicaria massa... faria una mica de tot, que tothom mengés de tot, del que pot, del que li agrada o del que li ve de gust, i tothom content... vull dir que faria entrepans d’embotit, de formatges, de xocolata ... qui no pugui menjar embotit menjarà xocolata, o formatge, i qui no li agradi la xocolata, menjarà una altre cosa... penso que n’hi ha per tots els gustos... i com deia l’entrerius, algun quesito i menjar que sàpigues segur que poden menjar, però tampoc faria massa distincions... de fet, fent un berenar amb entrepans de diferents gustos, penso que ningú pot quedar amb gana, al contrari, en la varietat està el gust. A més, penso que fent-ho d’aquesta manera, no fas absolutament cap distinció entre uns nens i altres... :ok:
Imatge
Imatge
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dv. nov. 11, 2011 1:15 pm

Nuriaau, l'entrerius t'ha explicat molt bé el que poden i no poden menjar els musulmans.
Jo, per estalviar problemes, faria coses que no portessin res animal, i així no hi ha dubtes de si porc o no porc, que si halal o no. Bé, la llet i els ous sí, que amb aquests no hi ha problemes.
Per tant, entrepans de nocilla ok! Entrepans de formatge, de mantega i mermelada. El pastís, si el fas tu ok, Sinó, mira que no porti greixos animals (ho posaria als ingredients si és de super o pregunta-ho a la pastisseria). Els croissants, "bollos", donuts etc has de mirar ingredients perquè segons quins porten greix de porc (quan posa greixos animals és greix de porc). El pa bimbo ok.
Ah! acabo de recordar que existeixen patés de tonyina (o la mateixa tonyina de llauna serveix per fer entrepans). I crec que amb el tema peixos no hi ha aquestes normes "halal" però no t'ho podria assegurar...

També pots fer brotxetes de fruita i si vols alguna recepta d'algun paté vegetal per fer algun entrepà més m'ho demanes, però crec que amb aquestes coses en tens prou.

(sóc vegetariana, per això em sé de memòria quines coses porten i quines no productes animals :ok: )

per cert Picassa, ens hem creuat però estic molt d'acord amb el que dius!
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
lesantes
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 311
Membre des de: dg. març 01, 2009 6:25 pm

EntradaAutor: lesantes » dv. nov. 11, 2011 1:16 pm

KOVU ha escrit:Et felicito Raquel, ets la única que ha sabut llegir entre línies!!!! Sóc seguidora del Soc Petit des fa molt temps, però tens raó només el títol ja m'ha indignat!!!!! Deixant de banda les meves afinitats socio-culturals, tot el que he dit no està falt de sentit comú i tampoc he dit cap mentida. De totes maneres quan us convidin a vosaltres i us presentin embotit de la terra amb pa amb tomàquet i un bon vi, m'ho feu saber, ja que m'alegraré molt de la seva integració en les nostres costums!!!!

t'ha indignat la paraula musulmà???? Doncs a mi em fa tírria la paraula RACISTA
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::