Educació lliure a Sants

Canvia el seu entorn: professores i amics.

MamaMón
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dj. maig 02, 2013 2:16 pm
Ubicació: Barcelona-Sants
Contacta:

Educació lliure a Sants

EntradaAutor: MamaMón » dj. ago. 21, 2014 9:06 am

Hola,
em dic Mercè i juntament amb una mare del barri de Sants estem gestant un nou espai d'educació lliure per infants de 18 mesos a 6 anys.

Ha estat sempre un dilema decidir on deixar al meu fill, que ara té 2 anys, així que fins ara he pogut estar amb ell. Vaig portar-lo a una escola bressol convencional, sota el meu intent de ser "normal" i fer el que acostuma a fer tothom però al veure com el deixaven plorar i la manca de respecte que vaig sentir en el procés d'adaptació vam durar 4 dies i vaig tenir més que clar que no volia aparcar al meu fill a un espai on es tractava a tots per igual, s'establia una rutina...i al cap i a la fi educaven amb ràtios altes que no permetien atendre les necessitats individuals...davant de totes aquestes reflexions i la meva connexió com educadora social amb el món de l'educació basada en l'experimentació, el respecte i la "llibertat" no vaig tenir CAP DUBTE!
Us animo a si teniu dubtes respecte l'educació dels vostres infants tingueu en compte aquests projectes, ja que esdevenen molt interessants i té molt sentit el projecte pedagògic que porten a terme! sigui quin sigui el vostre barri, segur que a prop en trobeu algún! a la pàgina web de la XELL (Xarxa d'educació lliure) en podreu trobar un llistat.

Per la resta us convido a visitar la nostra web i conèixer les activitats que fem durant les Festes d'enguany a la Biblioteca Vapor Vell, El portal de Sants i el parc de la Espanya Industrial!

Tenim un espai privilegiat just al costat de Plaça de Sants, el qual ara està en procès de reformes, però INICIEM EL 15 DE SETEMBRE i el podeu venir a visitar sense problemes (amb confirmació prèvia).

Un altre educació és possible...estic segura!!

Us esperem!

http://www.tatainti.wordpress.com
661727190
Tata Inti: criança, joc i creativitat
FloR
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: Educació lliure a Sants

EntradaAutor: FloR » dj. ago. 21, 2014 2:50 pm

I als sis anys on trobes plaça per fer primer? Si a p3 ja hi ha tants problemes..
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

EntradaAutor: la_rodri » dj. ago. 21, 2014 3:37 pm

Molyes felicitats pel projecte, que ben segur us anirà super bé.
En qualsevol cas, vull trencar una llança en favor de les escoles bressol ja que al teu "anunci" crec que generalitzes el tracte o experiencia que tu vas tenir a totes les escoles bressol. T'he de dir que el meu fill ara ha de començar p3 i la pena que tinc és que hagi de deixar la llar, ja que allà ha estat perfectament atés, ha rebut tots els mimos que jo no li he pogut fer per haver-me d'anar a trevallar, s'ha socialitzat, ha aprés rutines i l'han ajudat a desenvolupar les seves habilitats amb respecte i seguint el seu ritme.
No crec que sigui necessari tirar per terra la tadca de les escoles bressol nomes per publicitar-nos.
Molta sort amb la vostra escoleta!
MamaMón
Contacta:

EntradaAutor: MamaMón » dj. ago. 21, 2014 5:36 pm

Hola,
primer de tot gràcies pels ànims.

Pel que fa al comentari dels 6 anys, confiem que quan els nostres infants ja tinguin aquesta edat hi hagi projectes d'educació lliure (que ja n'hi ha molts, i fins i tot algún que comença amb la secundaria...) que portin a terme la primària, o el propi projecte s'acabi transformant i fent allà mateix la primaria. És un tema que preocupa però no em fa por, donat que cada vegada serem més persones les que ens adonem que el sistema educatiu actual no acava de funcionar...

En aquest sentit us recomano fermament un documental que es diu "La educación prohibida"..simplement fenomenal per reflexionar vers l'educació. Es pot trobar fácilment a internet. És llarg, però val la pena (jo el vaig veure en tres cops)

Pel comentari de les escoles bressol, lamento si s'han interpretat així les meves paraules, ja que no era pas la meva intenció. Parlo de la meva experiència i del que jo vaig sentir, malgrat també faig émfasi en que ja tenia connexió amb el món de la educació lliure i aixó també va fer que ja anés amb una mirada força critica a la escola bressol. Està clar que ni a totes funcionen de la mateixa manera, ni tothom té la mateixa experiència, ni mirada vers el tema i aixó és respectable. Una de les meves principals critiques a les escoles bressols és la ràtio, però no entrarè ara en detalls.

Malgrat tot hi ha un fet que em té molt sorpresa d'ençà que estic dins el món de l'educació viva, lliure, respectuosa...(digue-li com vulguis) i en concret creant aquest projecte i és que la inmensa majoria de mares que es posen en contacte per portar als seus fills/es a una escola lliure són o han estat professionals de l'educació. I aixó no és per casualitat...estic ben segura...

Pel que fa al comentari a les comentes i "anunci" no estic d'acord, donat que, evidentment que us presento el projecte a Sants del qual hi formo part activa, però en el moment d'escriure aquí desconec la procedència de les persones que em podran llegir, i ni tan sols és la meva intenció que tothom vingui a Sants, és més, crec que faig referència a la XELL que és on apareixen la majoria de projectes de l'àmbit català, per tant, seguirè informant i relfexionant vers el que consideri i fent referència al tipus d'educació que he triat pel meu fill i que a vegades, per desconeixement, no ens arriba la informació, simplement obro una porta, una opció...ja que tothom tenim dret a estar informats/des de totes les nostres opcions abans de prendre una decisió i més quan es tracta d'un tema tant delicat i important com l'escolarització dels nostres fills/es (és increible la quantitat de gent que no sap que la educació no és obligatòria fins els 6 anys!) i aixó fa que entrem en ocasions en sistemes que no ens acaben de convèncer, però sentim que no "tenim alternativa", i en ocasions, si les hi ha.

Seguim caminant...

Gràcies

http://www.tatainti.wordpress.com
FloR
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

EntradaAutor: FloR » dj. ago. 21, 2014 11:27 pm

Afortunadament hi ha de tot.. Jo també he estat encantada amb l'escola bressol i també em molesta que la tireu per terra, professionals hi ha a tot arreu per sort!
I si, publicites el teu espai a varies parts dels forum i no es la primera vegada, si et llegeixes les normes, no està permesa la publicitat..
També aprofito per dir que si busques, trobes! Nosaltres ens vam recòrrer com 20 escoles, tradicionals i no tant ;-)
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

EntradaAutor: garota » dv. ago. 22, 2014 10:22 am

MamaMón!

Enhorabona pel teu projecte i molta sort!! Jo sóc del Vallès, i em queda una mica lluny xo hi venia de cap, jo i el nen!!!
Ah! Jo tb he sigut mestra d'escola bressol...... I lògicament no totes funcionen igual i moltes tenen coses molt bones... Xo el q tu dius és tot cert. Molts mestres tenim ganes de canviar les coses.. Per alguna cosa deu ser! El meu fill va dirar 2 mesos a la llar, i amb ell, vaig plegar jo. És in tema complicat el de les llars d'infants, xo sobretot, la conciliació laboral i familiar, xo això ja és un altre tema. Culturalment hauriem de canviar força coses en aquest país, referent a l'educació dels nostres fiils!
En fi, no crearem més debat jeje!
Moltes felicitats, molta sort i força! Endavant amb el projecte!!!!
MamaMón
Contacta:

EntradaAutor: MamaMón » dv. ago. 22, 2014 10:38 pm

Gràcies garota!

mira, ara m'estic llegint un llibre que es diu "¿Dónde está mi tribu?" en el que et planteja una reflexió entorn els sistemes de criança en la societat actual. Crec que en ocasions es defensa fermament un sistema no tant pel que fa, sinó per les facilitas que ens posa com a adults.
Tampoc sóc fermament seguidora de les mirades "nencentristes" que ara abunden, ja que sóc persona que m'agradaria poder trobar l'equilibri i en aquest sentit el llibre està molt bé, per que analitza la mirada "tradicional" adultcentrista i l'actual nencentrista i fa una molt bona crítica de totes dues procurant extraure el que com a mares ens manca en la societat actual, arrivant una mica a la conclusió de que la soledat en la criança és el que fa que ens sentim com ens sentim moltes vegades com a mares i tot és un seguit ja d'elements i decisions que van rodades, entre elles l'elecció de portar al nostre fill/a l'escola bressol, deixar-lo amb els avis, després a l'escola que has anat de petita, etc etc.

Hi ha un propervi africà que diu que per tenir un fill/a es necessita tota la tribu

És cert, per tant, que en moltes ocasions decidim portar als nostres fills/es a les escoles bressol per que no tenim més remei que anar a treballar i no hi a gaires alternatives que s'ajustin a les necessitats de moltes famílies que han de treballar els dos per pagar el "somni" que uns dia ens van vendre i ara és molt car. Jo, en aquest sentit, el que pensava que era una "mala sort" ha acabat sent la meva part "afortunada", ja que el fet de no tenir feina m'ha fet, per una banda poder estar 2 anys amb el meu fill i per una altra adonar-me de que només el temps que li dediquem als nostres fills/es és alló que després els hi queda: les vacances, els capricis, el cotxe o el pis, ells al cap i a la fi no ho valoren, el que si valoren és tenir a la seva mama i al seu papa el màxim temps possible! (d'aixó parla molt el Carlos Gonzalez i crec que és una gran reflexió). És per aquest motiu que crec que el canvi ja és de fons, no és només si portar o no al nen/a a l'escola bressol, sinó que hi ha una base molt instaurada en els models de criança i educació que és molt difícil de transformar, si més no, lenta..però bueno...ahi vamos!

El tema de que siguis professional d'una escola bressol (o exprofessional) i haguis viscut i comentis l'experiencia (gràcies) és un fet que, com ja vaig comentar, m'estic trobant molt i em segueix al.lucinada...és més! és un motiu per mi molt important alhora de voler una altra tipus d'educació pel meu fill, ja que, si els i les professionals que estan a dins cerquen i lluiten per fer les coses d'una altra manera i fins i tot treuen als seus fills/es de l'escola i per tant del model i escolarització que ells porten a terme dia a dia, com no ho he de fer jo que sempre he estat crítica amb el sistema educatiu d'ençà que em va caure a la carrera un llibre de Paulo Freire "la educación como practica para la libertad"? (i no vull generalizar amb el tema dels i les professionals i ja sé que no són tots/es, no m'agradaria generar ara un malentés).

Vaig fer un curs d'educació viva i el 80% de les participants (la inmensa majoria erem dones) eren professionals de l'educació que cercaven noves mirades i alternatives en el fet d'educar i estaven molt frustrades amb el sistema educatiu actual, en el que per molt bé que volguèssin fer la seva feina no podien!! per pressions i aspectes curriculars, administratius i de funcionament que no els hi permetia treballar com a elles els hi agradaria i aixó em va flipar! fins i tot una mestra que era mare d'un nen i una nena havia desescolaritzat a la seva filla de 6 anys i al petit ni el pensava portar a l'escola, triant l'escolarització a casa! evidentment escoltant les seves paraules i experiència no em vaig quedar igual, sinó que, al contrari, em va fer pensar i molt en el que realment es viu dins els centres educatius actuals.

Gràcies pel suport i pel teu comentari...de veritat!

Seguirem pensant en positiu! jeje
Gargots
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dt. juny 15, 2010 10:36 pm

EntradaAutor: Gargots » dc. set. 10, 2014 11:33 pm

MamaMón, felicitats pel vostre projecte!!!

Et volia preguntar on vas fer el curs d'educació viva i què en penses d'aquests cursos. Tot i que no n'he fet cap, m'interessa molt, però hi ha ofertes diverses i no sé per on tirar.

Moltes gràcies

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::