migdiada a P3..

Canvia el seu entorn: professores i amics.

Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

migdiada a P3..

EntradaAutor: Ganga » dv. maig 16, 2014 2:08 pm

Bones!
El meu fill comença l`escola el curs vinent i ja pateixo..entre altres coses perque ara dorm 2 hores de migdiada i si pot mes. Si en dorm menys esta de molt mal humor i per aixo no se com sera aquest canvi.
Ell plegara a les 13 h i a les 15 h ja hi tirnen. Si es queda a dinar a lescola diuen que dormiran 1 hora i si va a casa a dinar (aixo encara no ho sabem si podra ser) mes o menys iguall..hi ha gent que diu que a lestiu li intenti treure que ja s`acostumara pero el cas es que jo no vull treureli ..no vull que passi son si vol dormir..em plantejo no durlo per les tardes pero no se que fer...masses canvis de cop amb un nen tant petit pufff
Agrairia que mexpliquessiu com ho heu fet. Gracies.
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Avatar de l’usuari
soneta
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 313
Membre des de: dv. juny 12, 2009 3:49 pm

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: soneta » dv. maig 16, 2014 2:20 pm

Jo et puc donar el punt de vista miran-t'ho si va a casa a dinar que és el que hem fet nosaltres, a la nostra escola surten a les 12'30 dina de seguida (quan arriba el dinar ja està apunt per menjar) i se'n va a dormir, a les 13'15 com a molt ja està dormint i s'aixeca a les 15'15 per anar a l'escola (començen a les 15'30), a l'escola també feien migdiada (no sé quanta estona), a partir de Setmana Santa els hi han tret perquè ja n'hi ha molts que no la fan, el meu segueix anat a casa a dinar i fent la migdiada de hora i mitja o dues hores.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Carme-it
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 309
Membre des de: dc. juny 09, 2010 4:21 pm

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: Carme-it » dv. maig 16, 2014 2:25 pm

Hola Ganga,

t'explico el nostre cas, la meva filla va començar al setembre amb 2 anys (ella fa els anys al desembre...tot el 1r trimestre l'ha fet amb dos). Ella es queda a dinar i ella per decisió seva i només seva, va decidir no fer la migdiada ni descansar ni res.
Abans de començar l'escola encara feia migdiada (1hora), i va ser començar i res de res, les monitores la posaven a dormir i ella els deia que no i no, que era gran i volia anar a jugar i fer les activitats i se'ls hi posava a plorar, així que vam decidir que no la fés. Així, que va ser ella sola que va decidir no fer migdiada. mira que de la seva classe, n'hi ha uns quants que encara fan migdiada.

També t'haig de dir que les primeres setmanes que anava a escola, sortia amb una cara de son brutal... (la mestra, li deia si volia dormir una estoneta a la classe i res), però ens organitzavem i anavem a la idea que a les 8 o una mica abans ja era al llit i de mica en mica, ella s'ha anat regulant i ara ja té una resistència que costa que es clapi.

Això de no portar-lo a la tarda, crec que és una decisió totalment personal. Jo no ho faria.

espero haver-te ajudat!
Imatge
Imatge
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: soclamarga » dv. maig 16, 2014 2:45 pm

Hola, doncs jo t'explicaré el meu cas.

El meu nen està fent P3 aquest any. L'any passat, a l'escola bressol es quedava a dinar allà i feia la migdiada (la monitora l'havia d'ajudar a dormir perquè sol no s'adormia, com tampoc ho feia a casa). A la tarda no el portàvem.
Durant l'estiu de P2 a P3, com que estàvem més amb la família i els cosinets, que normalment durant l'any només els veu u o 2 cops al mes, doncs no es volia perdre res del que passés, i moltes vegades no volia fer la migdiada.
I ara a P3, ve a dinar a casa, i tampoc ha fet cap dia la migdiada, primera perquè no vol, i segona perquè no pot: com que tarda tant a menjar, moltes vegades acaba de dinar a les 2 o quarts de 3, i a 3/4 de 3 ja hem de tornar a anar cap a l'escola! O sigui que res, sense migdiada. Si a l'escola han fet molta activitat, o si després anem al parc, està més cansat i pot ser que s'adormi a mitja tarda (si anem en cotxe a algun lloc, sobretot), però si no, aguanta força bé.

Per cert, el que deies de no portar-lo a les tardes, no sé si t'ho deixarien fer. Jo ho vaig preguntar quan vam fer la reunió per les preinscripcions, i em deien que no, que l'ensenyament és obligat a partir dels 6 anys, però que si tu el portes a P3, t'has d'adaptar a l'horari que facin a l'escola, i fer-lo tot.

No ho sé, crec que encara és d'hora perquè et preocupis per aquestes infraestructures organitzatives, en 4 mesos poden canviar molt els hàbits, i ja us anireu adaptant al que li vagi tocant fer, sobre la marxa. Jo no li trauria la migdiada a l'estiu, si no és que ho fa ell "voluntàriament": perquè no "pateixi" quan faci P3 el faràs """patir""" a l'estiu??? (entre moltes "cometes" eh ;) ) No ho sé, no li veig massa el sentit…

Bé, a veure si amb les experiències d'unes i altres, ho vas veientmés clar… Com veus, no hi ha dos nens igual… jeje
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: neuetes » dv. maig 16, 2014 3:01 pm

No pateixis que els nens regulen la migdiada a mesura que s'adapten a l'escola. En el meu cas, la gran a P3 dormia una horeta a l'escola perquè es queda al menjador, però hi ha moltes escoles que no els deixen dormir els nens de P3.
En quant al tema de no portar-los a les tardes... potser els primers quinze dies t'ho deixarien fer, com a adaptació, però per norma no. I depèn de la professora que tinguis.
Susana82
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: ds. oct. 12, 2013 6:11 pm

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: Susana82 » dv. maig 16, 2014 4:12 pm

Hola
Donc jo crec q es millor q li vaigis treient la migdiada ara a l'estiu pq els nens se fan gran i tan si vole com no shan d'acostumar als canvis.
Hi ha escoles q a començament d curs els deiexen fer migdiada a classe a sobre la taula i de mida q va passant els dies senten sorolls i se van a costumant a deixar-la d fer quan veuen q fan activitats a classe i els demès fan ... no se ...
Avatar de l’usuari
CISCA
:: gosset
:: gosset
Entrades: 478
Membre des de: dc. juny 23, 2010 9:32 am

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: CISCA » dv. maig 16, 2014 5:06 pm

Jo també estava molt angoixada per aquest tema.
Quan anava a la llar només anava al mati, i després a casa feia unes dues hores de migdiada.
Quan va començar l'escola venia a dinar a casa, surt a les 13 hores i torna a les 15 hores, jo ja hem deixava el dinar a punt i era arribar i dinar, i encara tenia temps per fer petita migdiada, però li agafava la son just quan era l'hora de marxar cap a l'escola, així que ja la distreia i no dormia a casa.
He de dir per això que molts dies la deixaven fer una becaineta sobre de la taula a clase.
I respecte a treure ja la migdiada al estiu jo no o vaig fer, ja que a l'estiu podia descansar una estoneta a la tarda i amb la calor que fa, el dia és més llarg i després també anavem a dormir més tard, ja tindrá temps d'anar a dormir a l'hora de les gallines quan comenci el cole. :-D
A la seva cola si que han permès que algun nen no i anés a les tardes.
jambina
:: papallona
:: papallona
Entrades: 117
Membre des de: dt. maig 10, 2011 12:32 pm

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: jambina » dv. maig 16, 2014 7:53 pm

Jo crec q la migdiada es molt important, es una parada al mig del dia que molts nens d'aquesta edat necessiten. El meu fa p3 i és de desembre. Ell feia 2 hores o més de migdiada, tot l'estiu en va fer. No crec q s'hagi d'acostumar amb temps d'antelació, si al setembre l'hagues de deixar de fer, ja s'acostumaria... De fet, la setmana abans de començar a treballar us llevaríeu a les 7h només per anar-vos acostumant?
A l'escola del meu nen no fan migdiada i el meu nen no s'ha "acostumat". Diu la mestra q a la tarda ja està de cap-a-caiguda, sortim, berena al parc i quan el pujo al cotxe per anar cap a casa s'adorm (sigui l'hora que sigui). Si son més de les 6h el trec del cotxe i cap al llit fins l'endemà... Ja li faig un berenar sopar al sortir del cole i au! Si arriba a casa despert sopa ben d'hora (2/4 de 7) i a 3/4 de 8 està dormint perquè sinó no hi ha qui el llevi l'endemà.
Jo a l'estiu lideixaria la migdiada perquè com han dit fa calor i llavors aprofites més el dia cap al tard... No aniràs pas a dormir a les 8 a l'estiu!!!!!!
I quan comenci el cole ho valores... Jo sóc mestra i he tingut nens de P3 que no m'han vingut cap dia a la tarda pq feien la migdiada, i em sembla bé (hi ha mestres que no els sembla bé). Crec que s'ha de respectar el ritme de cadascú. Jo ara, que tinc festa els dilluns, si se m'adorm, no el porto a la tarda,
Ja veieu que després de mesos d'escola sense fer la migdiada el meu nen no s'ha acostumat. No s'ha acostumat perquè necessita dormir més i punt. Us acostumaríeu a dormir només 5 hores per nit?...
Ho sento pel rotllo però és el meu gran tema de l'any!!! ?-)
Jo voto perquè infantil facin només de 9 a 1h i tarda lliure!!
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: Ganga » dv. maig 16, 2014 9:00 pm

De veritat moltes gracies a totes per les respostes tant rapides.
Avui per casualitat he vist una mestra de la seva escola nova al parc i he gosat preguntar_li aquest tema que m,angoixava i ma dit que:
Si que es un canvi fort per ells i no nomes per la migdiada i que a l,escola efectivament dormen una hora justa nomes a P3. I que si que hi ha ka possibilitat
De que es quedi a casa a dormir. Es veu que algun any ja ha passat que hi ha hagut algun alumne que ni hi ha anat a la tarda per la migdiada i diu que a l,escola ho acceptensi aixi ho decideix la familia...que no sera ni mes tonto ni mes llest per no anarhi aquest curs a la tarda...
Be doncs deixare passar aquests mesos i acabarem de decidir que fem finalment. Jo men alegro que lescola sigui respectuosa en aquest sentit....merci a totes!
Perdoneu les faltes que vaig de bolid!
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!
Avatar de l’usuari
juju
:: puça
:: puça
Entrades: 15
Membre des de: ds. maig 31, 2008 7:20 pm

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: juju » ds. maig 17, 2014 7:21 am

Hola,
Fa molt temps que estic registrada pero no he escrit massa. Avui, mirant he trobat aquest post i m'he animat a domar la meva opinió. Tinc una nena que quan anava a P3 encara tenia 2 anys (és de desembre) i durant el primer trimestre va anar a l'escola només els matins perquè necessitava fer mésvestona de migdiada. Ho vaig parlar amb la mestra i no hi va haver cap problema. Penso que hem de veure quin és el ritme de cada infant i valorar què és millor per ell, no posar per davant l'horari de l'escola o la voluntat d'una mestra. La meva filla, despres de Nadal ja hi va anar a la tarda, i també, molt be!
Avatar de l’usuari
Tatti
:: rateta
:: rateta
Entrades: 174
Membre des de: dl. nov. 14, 2011 3:35 pm

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: Tatti » ds. maig 17, 2014 7:47 am

Hola! Conec nens/es de P3 que encara ara, a l.últim trimestre no van a l.escola a la tarda ja que necessiten fer migdiada. Ho trobo molt bé, no fa gaire llegia un article on defensava que fins als cinc/sis anys els nens haurien de portar ritme de nens, podent fer mgdiada, tant és l.estona ja que cada persona té unes necessitats diferents.
Respecte al que es comenta de que si t.ho deixaran fer? Evidentment si! El P3 no és un estudi obligatori, per tant cal informar la tutora o tutor de l.aula i prou.
mel2010
:: papallona
:: papallona
Entrades: 113
Membre des de: dl. juny 07, 2010 8:28 pm

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: mel2010 » ds. maig 17, 2014 7:57 am

Doncs la meva ara acabarà P3, es queda a dinar a l´escola i segueix dormint una hora. La majoria de nens ho han anat deixant però ella continúa . El curiós és que a casa ja ho ha deixat però allà ho ha agafat com a costum. Ara a l´estiu ho anirem deixant perque els mestres ja m´han dit que l´any que ve ja no es pot.
Avatar de l’usuari
carbasseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: carbasseta » dg. maig 18, 2014 11:59 pm

Jo tambe estic d'acord en reapectar el ritme dels nens en la mesyra del possible. La meva ara es queda a dinar a l'escola bressol i nomes ppt dormir una hora i mitja quan a casa fa minim dues hores, pero no hi podem fer una altra. En canvi l'any que ve a P3 al principi podra venira casa i tinc molt clar q si necessita dormir i va massa cansada per anar a eacola a la tarda no hi anira i punt. O potser nomes caldra saltar-se una tarda a la setmana o el q sigui. El cas ea q ara encara no ho ppdem predir, ja ho veurem quan comenci. Ganga jo deixaria seguir el seu ritme i ja us anireu adaptant tots plegats.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: Ponioleta » dl. maig 19, 2014 10:27 am

En la línia del que ja s'ha dit, volia aportar dues coses:
-primer, no fer gaires plans que mai sabem com reaccionen els nens. Potser d'aquí a setembre deixa de fer migdiada, o potser no. Potser amb 30' de dormir en té prou o potser segueix amb la seva hora llarga... Potser al final trobeu que va millor que no dormi al migdia i al vespre sopar ben aviat i anar a dormir a les 20h o abans... Vull dir que fins que no t'hi trobes, mai ho saps.
-i segon: si us ho podeu combinar per feina etc, millor que dini a casa i descansi (sempre dormirà més i millor a casa que al cole amb tants nens). Tot i que també és veritat que a la vostra escola la pausa del migdia és molt curta... A la del meu fill fan de 12.30 a 15.00
I com a mínim en el nostre cas (el meu fill està fent p3) ha fet 1 hora de migdiada cada dia, a casa, tot i que ara algun dia no la vol fer. I alguna tarda no hi va. De mitjana faltem una tarda a la setmana mínim. La seva mestra no ens ha dit mai res, al contrari. Així que tot és plantejar-ho i anar veient cada nen quins ritmes i necessitats té (sempre dins la disponibilitat familiar, clar)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: Takita » dt. maig 20, 2014 10:44 pm

Depèn de l'escola i del nen. Nosaltres, vam tenir la sort que a P3, els nens que volien, feien migdiada fins a 1 horeta i mitja i al meu fill, que sempre s'ha quedat a dinar, li va anar molt bé. Ara, a P4, la troba a faltar, encara la faria si pogués! Si no s'hagués quedat a dinar a l'escola, no sé què hauria passat, perquè hagués disposat de menys temps i no sé si hagués donat per a dinar i dormir.
noes
Entrades: 1
Membre des de: dj. set. 03, 2015 6:20 pm

Re: migdiada a P3..

EntradaAutor: noes » dj. set. 03, 2015 6:34 pm

hola,

jo la meva filla ha de començar p-3. Jo he plantejar a l'escola de no portar-la a les tardes, almenys durant el principi fins que la vegi més adpatada, no sería pel tema de la migdida, pero no ha anat a la guarderia i no ha estat lluny de mi. M'han dit que no es fa perque ningu ho ha demanat mai i que no es fa, però no m'agradaria tampoc començar a faltar a les tardes sense que m'ho respectin. Vull trucar al consorci d'educació per informar-me'n ja que he vist en algunes de les vostres opinions hi han escoles que es pot fer i en opinions que sería del tot correcte. Quins nervis. Gràcies.

Torna a “De l'escola bressol a la educació infantil.”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::