Què puc fer? Trenca tot el que agafa!

Rabietes, gelos, egoisme..

EMAMI
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

Què puc fer? Trenca tot el que agafa!

EntradaAutor: EMAMI » dv. gen. 16, 2015 12:06 pm

Bones, tinc una filla de 2,5 anys que mai ha cuidat les joguines, sempre ha buscat la manera de desmontar-les. Als llibres arrenca les solapes, les pàgines, els playmobils els llança a terra i després se'n va i no hi juga, llença les joguines pels aires, xafa tot el que troba al seu camí o ho xuta... Estic desesperada... Ma més ara té un germanet de 2 mesos i ara ho fa més...
Què puc fer? Té joguines de construccions pq faci torres i les desmunti, no li prohibeixo que tregui la ràbia. Quant sent necessitat de pegar o mossegar li deixo que agafi un coixí o algo tou, no la reprimeixo...
Ara cada cosa que trenca li prenc i li dic que acabarà sense joguines però li és igual...
A veure si em podeu aconsellar!
Moltes gràcies!
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Què puc fer? Trenca tot el que agafa!

EntradaAutor: noviachuky » dv. gen. 16, 2015 1:12 pm

Uf EMAMI sembla que parlis del meu petit, 2 anys i 3 mesos.
No sap el que es jugar amb les joguines, de fet el seu germà gran tampoc ha jugat mai allò que vegis que s'entreten.
El petit ho destrossa tot.
No puc donar-te cap consell però si una mica de recolzament i que vegis que no estas sola hehehehehe
Imatge

Imatge
EMAMI

EntradaAutor: EMAMI » dg. gen. 18, 2015 9:01 pm

Moltes gràcies per contestar!
Almenys veig que no sóc l'única.
Haurem de tenir paciència!
ALNU
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2440
Membre des de: dv. nov. 16, 2007 12:15 pm

EntradaAutor: ALNU » dl. gen. 19, 2015 8:01 am

Hola!!

Doncs nosaltres estem igual. El meu fill te 2 anys i 10 mesos i tot ho pateja i tot ho trenca, no s'entreté amb res més de 5 minuts. I si li dic que li pendré o si es trenca li llençaré la joguina tant li fa, n'agafa un altre i tant panxo....espero que la cosa acabi fent un gir :-o00m :-o00m
Imatge
nivalis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: nivalis » dl. gen. 19, 2015 11:43 am

Hola noies,

El meu petit de 21 mesos també fa una mica el mateix. Jo ja miro de comprar coses adequades per a la seva edat, en el sentit que siguin resistents i que si les llença no es trenquin.
El primer que hem de pensar és que les joguines són seves i que, des del moment que els les regalem, ells en poden fer el que vulguin. Per altra banda, potser ens hem de plantejar si aquelles joguines amb les que dieu que no s'entretenen són les més adequades per a ells. Primer de tot, hem d'intentar esbrinar les seves preferències, gustos i interesos i buscar les joguines que més s'hi adiguin.
nanablau
:: papallona
:: papallona
Entrades: 121
Membre des de: dc. gen. 29, 2014 3:18 pm

EntradaAutor: nanablau » dj. gen. 22, 2015 9:22 pm

Hola Emami!

A mi em fa l'efecte que la teva nena s'està desfogant del fet de tenir un nou germanet amb el tema de les joguines. Passes el mateix temps amb ella que abans? Com us ho munteu amb ella? Juga sola o l'acompanyes? Tot això pot tenir a veure amb el fet que utilitzi les joguines per expressar un malestar i no tant que les tracti malament perquè sí.

Jo no tinc solucions, el meu també era així fa un temps i encara ara de tant en tant li agafa per llençar coses, però ara sé que ho fa com a manera d'expressar alguna cosa i això em fa estar atenta a què pot haver passat. Si ho fa senzillament per veure fins a on arriba la resistència de la joguina, és a dir, per curiositat, pot ser bona idea tenir algunes joguines "per trencar", trastos vells que ella pugui destripar sense problema. Si ho fa perquè sí, perquè està esverada i descontrola (al meu li passa), pots fer (més o menys) com quan peguen: l'apartes del "terreny de joc" i amb assertivitat però sense enfadar-te ni aixecar la veu li expliques que les joguines s'han de tractar bé perquè si no, es trenquen i ja no hi podrà jugar, i que si vol trencar alguna cosa ja té les joguines "per trencar".

Si veus que en dir-li això es resisteix, vol escapar-se, es mostra enfadada, aleshores per mi és signe de que hi ha alguna cosa al darrera. Amb 2,5 anys ja et podrà explicar una mica què li passa, o si més no dir-te sí o no si tu "ho endevines". Però és important que ho esbrinis perquè de vegades aquestes situacions se solucionen amb una abraçada o uns mimitos amb la mami, i si no l'escalada pot anar a pitjor.

També pot passar que continuï trencant i llençant joguines pertot encara que li expliquis per què no ho ha de fer, en aquest cas pot ser bona idea dir-li que sembla que s'avorreix amb la joguina i que ja no la vol perquè no la tracta bé, i que això vol dir que l'haurem de guardar fins que la tractem millor (i li treus però sense que sembli un càstig).

Bé, i amb tot això, si vas provant una cosa o altra, tu mateixa aniràs veient què li passa realment... Uns dies és una cosa i uns altres, una altra! Molta sort i ànims!
EMAMI

Re: Què puc fer? Trenca tot el que agafa!us.

EntradaAutor: EMAMI » dv. gen. 23, 2015 6:24 pm

Moltes gràcies per les respostes!
Jo jugo amb ella sempre que puc, igual que feia abans. Menys quan el peque mama o l'he de fer dormir que no puc estar tant per ella.
Penso que les joguines que té són adequades ja que quan vol hi juga bé...
Hi ha joguines que ja els hi he guardat perquè no hi sap jugar.
A ella també li és igual que li diguis que allò no es fa, encara ho fa més...
Ara almenys portem uns dies que amb la plastelina es distreu molt!
Moltes gràcies!
Paparra
:: poltre
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

EntradaAutor: Paparra » dj. gen. 29, 2015 8:26 am

Jajaja aquesta es la meva filla d'aqui un temps!!! Amb 12 mesos ja apunta maneres, tot s'ho carrega...i s'ho menja!! El paper i el carto son delicatessen x ella xD
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
Elenaplanella
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dv. feb. 27, 2015 8:41 am

EntradaAutor: Elenaplanella » dv. feb. 27, 2015 10:44 am

Hola a totes, sóc nova al forum i m'ha agradat veure que hi ha tant de moviment.

El meu fill gran té 4 anys i encara trenca joguines però en el meu cas em sembla que per diversió. Penseu que una de les primeres paraules que va dir va ser "accident"! I amb una il.lusió... No sé si va ser perquè una de les seves pel.lícules preferides era Cars 1 i comensa amb un accident, perquè té molta energia o perquè així treu la ràbia...
El fet és que hem probat de controlar una mica més els dibuixos animats que veu tot i que els que veia crec que estàven pensats per la seva edat... Tot i això encara ara riu desesperadament quan en Pingo cau...

Ell es dedica a rebotre els cotxes jugant a que té accidents. Li hem explicat que si trenca les joguines es quedarà sense però tampoc sembla que el preocupi. Potser és que els nens d'avui en dia en tenen masses.
Us recomano les 3 pel.lícules de dibuixos animats de Toy Story, on el protagonista és un juguet que té molt bona relació amb el seu nen. No recordo a quina de les 3 pel.lícules hi ha un petsonatge que és un nen que maltracta les joguines i al que se'l demonitza força.

Bé, amb tot aixó el meu petit terrorista sembla que va millorant poc a poc. Potser se'ls ha de deixar temps sense deixar d'ajudar-los quan faci falt.

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::