Pega, empeny, mossega, pessiga...

Rabietes, gelos, egoisme..

julieta12
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dt. jul. 17, 2012 9:49 pm

Pega, empeny, mossega, pessiga...

EntradaAutor: julieta12 » dl. des. 01, 2014 2:28 pm

Hola mares.....estic una mica preocupada...resulta que la meva filla que té ara 25 mesos, mossega, empeny, pessiga i veig que té rabietes que descarrega amb altres nens, perque els empeny i els vol fer "mal", és com si no jugués amb calma amb altres nens, perque a la mínima ja els pega o sobretot els empeny...no sé si això té algun significat, però emocionalment, jo crec que vol dir alguna cosa, com ara cridar l'atenció o inseguretat o algo per l'estil...
La qüestió és que avui quan he anat a recollir-la a l'escola bressol, me l'he trobada a un racó de la classe, separada d'altres nens asseguda a un sillonet, perque la professora ha dit que ha mossegat a una nena i l'ha fet plorar, llavors l'han posada a aquest racó perque "penses"...
El que m'amoïna més és el perque ho fa? té algun significat això?
De quina manera s'ha de tractar? castigant com han fet a l'escola bressol?
Estic molt preocupada, per si estic fent algo malament....
Petonets a totes
Violeta
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Pega, empeny, mossega, pessiga...

EntradaAutor: Violeta » dl. des. 01, 2014 9:29 pm

Hola, et parlo com a mare i com a educadora d'escola bressol, jo crec que la teva filla està passant per una etapa per la que tots els infants passen, algunes persones l'anomenen pre-adolescència o els "terrible two's" en anglès. La teva filla passa per una etapa en la que necessita refermar la seva personalitat, sentir que pren les seves pròpies decisions, que és una personeta independent (en el sentit d'estar separada de la mare, al principi pensen que mare i filla són una), al mateix temps també hi ha el fet que encara no parla, per tant tot allò que sent no ho pot expressar amb paraules, i la seva manera de desfogar-se és més física, no mossega a algú per fer-li mal, ho fa per alliberar tensions d'alguna cosa que li ha pogut passar (li han tret una joguina i, com que no pot queixar-se amb paraules, es desfoga mossegant, o empenyent, o pegant). En aquest cas s'ha de tenir molt clar que no fa mal per fer-ne, ho fa perquè a dins seu està sentint alguna emoció que no sap canalitzar, per tant el que hem de fer no és castigar en un racó a pensar (mare meva quina estupidesa, perdona'm l'expressió, però fer seure a pensar com a càstig em sembla deplorable, l'infant necessita saber què ha fet i perquè està malament, i pensar no ha de ser mai un càstig, és un privilegi que tenim els éssers humans), en tot cas se li ha de fer veure que el que ha fet no ha agradat al/ company/a (ex: has mossegat a la Laia i li has fet molt mal, no has de mossegar, mira com plora), i, el més important, donar alternatives que si que pugui fer (ex: si necessites mossegar pots mossegar això, però no has de mossegar als companys). Jo, a la meva classe, tinc una panera amb diferents mossegadors, i al principi no els feien cas, però ara sovint els busquen per mossegar-los.
De totes maneres tot això és el que jo crec que li passa a la teva filla perquè ho he viscut amb els infants, però pots mirar de parlar amb la seva educadora a veure si també és cosa de cridar l'atenció...
Ànims, com tot és una etapa i s'ha de passar, i és ben normal que no t'agradi que faci això, però no la culpis perquè segurament ho estarà passant pitjor ella per dins... :ok:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
nivalis
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: nivalis » dv. gen. 09, 2015 8:29 am

Bon dia,

Jo estic preocupada perque el meu fill, que ara te 20 mesos, és el contrari. Un nen molt pacífic i sociable i que mai pega. A vegades al parc he vist que hi ha nens que peguen i nens que no ho fan, i sempre procuro vigilar aquells que se que ho fan per que no peguin al meu.
El cas és que a l'escola no hi soc i em fa por que allà si que el peguin.
Tot ve per que ahir a la nit sense solta ni volta estavem jugant al sofà tan tranquils i feliços (no estava enfadat ni res) i de sobte es va posar a pegar-me a la cara i al cap. Ho feia com un moviment mecànic, no amb ganes de fer-me mal, però es clar... Em va deixar preocupada perque vaig pensar que això ho ha hagut d'aprendre a l'escola i que potser allà hi ha algun nen que el pega i això em te intranquila. Potser avui parlo amb la seva educadora... No se... Però no em fa gràcia pensar que deixo al meu fill allà espernat que el cuidin i el tractin be i ho pugui estar poassant malament perque algú el pega...
Perdoneu però es que estic preocupada i ho he escrit més que res per treure-ho.
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

EntradaAutor: Mara17 » dv. gen. 09, 2015 10:28 pm

Jo tinc bessons i la nena mossega i el nen no. La nena no ho ha après enlloc; ho fa. El nen, que viu 24 h amb una germana que mossega (a sobre, només li fa a ell), no ho fa; és a dir no ha après a fer. Vull dir que potser no ho fa perquè ho hagi après, sinó perquè ho necessita o vés a saber què.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
Violeta
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Violeta » ds. gen. 10, 2015 1:20 pm

nivalis ha escrit: Però no em fa gràcia pensar que deixo al meu fill allà espernat que el cuidin i el tractin be i ho pugui estar poassant malament perque algú el pega...

Entenc que és inevitable que pateixis, és el teu fill i no vols que li facin mal, estic segura que a l'escola bressol el cuiden i el tracten bé, però has d'entendre que hi ha més infants i això sovint porta a moments de conflicte, no perquè els petits siguin agressius sinó perquè és la seva manera d'expressar-se, i encara no tenen edat per empatitzar amb els altres companys/es. :ok:
Ah, i com sempre estic d'acord amb la Mara, el més segur és que ho faci perquè ho necessita, no per copiar-ho, forma part de la seva personalitat i del moment emocional en què es trobin, i no ho hem de criminalitzar, tos els infants són bons, peguin o no, ja que no ho fan per maldat.
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
nivalis
Entrades: 170
Membre des de: dj. des. 19, 2013 12:13 pm

EntradaAutor: nivalis » dl. gen. 12, 2015 8:27 am

Gràcies Mara i Violeta. Crec que teniu raó. Potser no ho ha aprés de cap altre nen, sinó que li ha sortit espontani. Vaig parlar amb la seva tutora i em va dir que no havia vist que ningú el pegués, i que ell no pega mai. Així és que ja em quedo més tranquila.
Jo també crec que no hi ha maldat perque quan ens "pega" ho fa rient, no crec que tingui idea de que pot fer mal, així que el que fem ara és fer veure que plorem i, pobret, es queda molt parat, però és la manera que vegi que pot fer mal i no ho faci a altres nens.

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::