Retras maduratiu en la parla i comprensió. Nena 2 anys

Rabietes, gelos, egoisme..

retalls
:: granota
Entrades: 204
Membre des de: dt. set. 03, 2013 8:32 pm
Contacta:

Retras maduratiu en la parla i comprensió. Nena 2 anys

EntradaAutor: retalls » dj. nov. 27, 2014 8:01 am

Hola

He volgut obrir un tema nou. Perquè tot i que ja he explicat per aqui el cas ara que ja tenim un "diagnòstic" m'agradaria saber si algú ha passat pel mateix i com ha estat l'evolució.
Resumint, la meva filla de 26 mesos no diu CAP paraula. Només i molt poques vegades diu mama. Xerra molt però res amb sentit ni que s'entengui. No entén gaires coses. O sigui, si li demanes que fagi algo molts cops no sap el que li estas dient. Té un llibre des de que va néixer amb 3 animals, per més que li hem dit quins animals són, mai recorda i no és capaç de senyalar-los correctament. I a la llar d'infants, que ha començat aquest any, ens diuen que tot just ara comença a acceptar que els altres nens se li acostin.
Ara començarem estimulació a un centre privat i esperem que ens truquin del Cdiap en un mes o mes i mig.
Bé, necessito saber si algú ha passat per això i com han evolucionat...
Gràcies
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Retras maduratiu en la parla i comprensió. Nena 2 anys

EntradaAutor: ada_bcn » dj. nov. 27, 2014 10:17 am

Perdona, no entro gaire a aquesta part del fórum i no sé molt bé com ha anat tot, però té 26 mesos i no heu anat mai la cdiap encara? aquí on visc ara no és necessari que et deribin, hi pots anar directament i et donen hora... si que recordó que pel meu fill gran ens va derivar la pediatra i vam haver d'esperar 2 mesos per veure el psicóleg (i un desastre...)
El meu fill petit va al CDIAP fa una mica més d'un mes per retrás en al parla però tenia 15 mesos quan el vaig portar, no em van derivar pero em va comentar la infermera que no el veía bé, molt atrassat i el vaig p`rtar, per sort l'equip que ens ha tocat aquest cop m'agrada molt i bé en el mes i mig ha fet un "despertar" que diu la psicóloga... pero clar, té un any menys i fins els 24 mesos no es diagnostica un retrás en la parla tot i que abans ja es pugui notar algo.
Bé, jo estic molt contenta amb l'equip que ens ha tocat aquest cop, un CDIAP diferent al del meu fill gran i bé, el veuen un cop la semana una hora i a partir d'ara suposo que será només un cop al mes per fer un seguiment, cada visita em donen unes pautes a seguir per treballa runes coses concretes i uns objectius... i vaig fent amb ell a casa i hi ha coses que costen més i altres que surten més fácil... però clar, ell només té això, no té problemas de sociabilitat, riu, reacciona correctament, ha començat a dir alguna paraula amb sentit en el moment "hola" "aquí" "si", no té problemas d'audició o de integració sensorial... simplement dormia molt i li faltava estimulació i potser pel fet de tenir un gran que m'acapara totalment tampoc l'estimulava correctament o tot el que necessitava quan estaba despert.
Amb el meu fill gran tota una altra história, no era per temes de parla que em van derivar al psicóleg del CDIAP però ens va tocar una pesona que no sé, crec que no li agradaven els nens directament i estava treballant a un lloc que no li tocava... vaig deixar de portar-lo. Ara va al CSMIJ un cop cada mes o dos mesos per fer un seguiment i el porta a una psicóloga privada i estic molt contenta, amb la psicóloga, el CSMIJ és totalment insuficient...
El CDIAP està molt bé pq é sun equip interdisciplinar qie treballen tots conjuntament, si et toca un bon equip que ja et dic que jo no vaig quedar gens contenta amb el que li va tocar al meu fill però ja fa 5 anys casi d'això... i potser ara actúen d'una altra forma o están més preparats... També é simportant que tu t'hi sentís a gust i t'ajudin a tu a sentir-te millor i estiguis contenta del treball que están fent... Aprofiteu el temps que teniu al CDIAP pq en el momento que faci 6 anys passen al CSMIJ i ja et dic que la cosa canvia radicalment...
retalls
Contacta:

EntradaAutor: retalls » dj. nov. 27, 2014 11:09 am

Gràcies Ada per l'escrit i la per explicar-me com ho has viscut tu en el teu cas.
A la meva filla, han descartat problemes d'oida.
I si que riu i busca interacció. Més amb adults. Els nens no li acaben de fer el pes.
Al centre d'estimulació que comencem crec que la pot ajudar. Però ja ens va dir que el cdiap seria bo fer-ho amb paral.lel.
Al cdiap no sabia que podria haver trucat... llàstima. Ara ja fins que no tinguin un forat no puc fer més que esperar.
M'han dit que serà un procés llarg. Però voldria saber si aquest retràs és podrà compensar i si "despertarà".
Aquest no saber em trenca...
novella
:: cèrvol
Entrades: 585
Membre des de: dg. oct. 14, 2012 1:16 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: novella » dj. nov. 27, 2014 3:54 pm

Hola retalls! Primer de tot molts ànims, imagino com ho deus estar passant...
Jo no et puc parlar per experiència personal, ni tampoc sóc experta en el tema, però treballo a infància i he vist molts nens amb retard de desenvolupament. Treballo en coordinació amb diferents cdiap i et puc dir que he vist "despertars" espectaculars. Hi ha molts bons professionals però sobretot la teva filla compta amb una mama que s'hi deixa la pell. Creu -me, la majoria dels nens amb els que treballo no tenen aquesta sort.
Molta força marona!
Imatge
Imatge
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

EntradaAutor: Cabana » dj. nov. 27, 2014 4:38 pm

Hola!
Aquí a l'Alt Empordà, per exemple, necessites que un professional faci un "Informe" per poder demanar al CDIAP una evaluació. No n'hi ha prou amb què els pares creguin que hi ha alguna cosa que no rutlla, sinó que demanen que algú (un professior, el padiatra o qui sigui) ho expressi per escrit i que els pares ho trametin al centre.
Nosaltres també estem passant per quelcom semblant, així que sé com et sents. A sobre no ens donaràn hora, segurament, fins a finals de febrer, hi han llistes d'espera interminables i em sembla que perdem molt temps. Sé que es desesperant, desespaerançador i que desgasta molt, així que ànims!
retalls
Contacta:

EntradaAutor: retalls » dj. nov. 27, 2014 5:03 pm

novella ha escrit:Hola retalls! Primer de tot molts ànims, imagino com ho deus estar passant...
Jo no et puc parlar per experiència personal, ni tampoc sóc experta en el tema, però treballo a infància i he vist molts nens amb retard de desenvolupament. Treballo en coordinació amb diferents cdiap i et puc dir que he vist "despertars" espectaculars. Hi ha molts bons professionals però sobretot la teva filla compta amb una mama que s'hi deixa la pell. Creu -me, la majoria dels nens amb els que treballo no tenen aquesta sort.
Molta força marona!

Gràcies! Esperem que així sigui. I sinò veure-la feliç i sana ens farà les coses més fàcils.
Elidé
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3386
Membre des de: dc. maig 02, 2007 10:00 pm
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

EntradaAutor: Elidé » dj. nov. 27, 2014 5:44 pm

La meva filla té un retard en el llenguatge important, el seu problema no és tant l'adquisició de vocabulari (que també), com la sintaxi. Per entendre'ns, fa un any i mig que diu un munt de paraules en català i italià però no fa frases, tret de repetir patrons que ha sentit moltes vegades, com ara "vine aquí". En el seu cas hi ha molts factors que influeixen en aquest retard: prematuritat extrema, hemorràgia cerebral a les poques hores de néixer, sordesa severa, multilingüisme, antecedents paterns de retard en l'adquisició de la parla... Ella fa logopèdia tres hores per setmana a l'escola i la segueixen al CREDA des que tenia 7 mesos, però això no treu que (jo) estigui tremendament preocupada, i com tu també em pregunto si algun dia es produirà aquesta famosa explosió del llenguatge... :-:)

Si et pot servir d'ajuda o consol, enguany vam conèixer un nen a la llar (sueca) on anava la meva filla. Era una aula especial per a sords però el nen era oient. La seva mare, logopeda, l'havia dut allí perquè a l'edat de la teva nena tampoc no deia res en absolut i esperava que almenys pogués aprendre a comunicar-se amb signes. Quan el vam conèixer nosaltres el nen ja tenia 5 anys i era molt xerraire i madur. :love:
retalls
Contacta:

EntradaAutor: retalls » dj. nov. 27, 2014 6:51 pm

Elidé ha escrit:La meva filla té un retard en el llenguatge important, el seu problema no és tant l'adquisició de vocabulari (que també), com la sintaxi. Per entendre'ns, fa un any i mig que diu un munt de paraules en català i italià però no fa frases, tret de repetir patrons que ha sentit moltes vegades, com ara "vine aquí". En el seu cas hi ha molts factors que influeixen en aquest retard: prematuritat extrema, hemorràgia cerebral a les poques hores de néixer, sordesa severa, multilingüisme, antecedents paterns de retard en l'adquisició de la parla... Ella fa logopèdia tres hores per setmana a l'escola i la segueixen al CREDA des que tenia 7 mesos, però això no treu que (jo) estigui tremendament preocupada, i com tu també em pregunto si algun dia es produirà aquesta famosa explosió del llenguatge... :-:)

Si et pot servir d'ajuda o consol, enguany vam conèixer un nen a la llar (sueca) on anava la meva filla. Era una aula especial per a sords però el nen era oient. La seva mare, logopeda, l'havia dut allí perquè a l'edat de la teva nena tampoc no deia res en absolut i esperava que almenys pogués aprendre a comunicar-se amb signes. Quan el vam conèixer nosaltres el nen ja tenia 5 anys i era molt xerraire i madur. :love:

Ostres. Realment és un patir constant quan no saps com acabarà i realment són tan canviants els nens... Són lluitadors i això és lo bo dels petits.
Per estimulació i per estar per ella no serà.
Gràcies per les teves paraules i ànims a tu també guapa.
Eimy
Entrades: 574
Membre des de: dt. nov. 27, 2007 5:02 pm

EntradaAutor: Eimy » dt. des. 16, 2014 4:20 pm

Hola retalls,

t'explico el cas de la meva filla. Als 30 mesos aproximadament la pediatra ens va derivar al CDIAP, perquè la nena no deia cap paraula que se li entengués, tret de mama, papa i poca cosa més. La psicòloga del CDIAP ens va dir que era per qüestions psicològiques: que estava molt sobreprotegida i mimada (encara era filla única, neta i neboda única, ja que es porten 37 mesos amb el nen). Jo no estava gens contenta amb el que ens deia i aconsellava la psicòloga i el que vaig fer va ser portar-la al logopeda privat 2 cops per setmana. El canvi que va fer al cap de 6 mesos va ser espectacular. La mestra de P3 se'n feia creus la forma tan gran i tan ràpit que havia evolucionat. Va anar 1 any just al logopeda i actualment parla perfectament.
Penso que podries portar-la a un logopeda i provar a veure com li va, crec que veureu una millora considerable.
ànims!!!
Imatge
Imatge
retalls
Contacta:

EntradaAutor: retalls » dt. des. 16, 2014 8:17 pm

Eimy ha escrit:Hola retalls,

t'explico el cas de la meva filla. Als 30 mesos aproximadament la pediatra ens va derivar al CDIAP, perquè la nena no deia cap paraula que se li entengués, tret de mama, papa i poca cosa més. La psicòloga del CDIAP ens va dir que era per qüestions psicològiques: que estava molt sobreprotegida i mimada (encara era filla única, neta i neboda única, ja que es porten 37 mesos amb el nen). Jo no estava gens contenta amb el que ens deia i aconsellava la psicòloga i el que vaig fer va ser portar-la al logopeda privat 2 cops per setmana. El canvi que va fer al cap de 6 mesos va ser espectacular. La mestra de P3 se'n feia creus la forma tan gran i tan ràpit que havia evolucionat. Va anar 1 any just al logopeda i actualment parla perfectament.
Penso que podries portar-la a un logopeda i provar a veure com li va, crec que veureu una millora considerable.
ànims!!!

Hola Eymi!
Gràcies per explicar-m'ho. Sé que cap nen és igual, però m'agrada igualment llegir com ho heu viscut.
La meva petita sembla que ja comença a entendre més coses. I això m'anima una mica :)
Gràcies de nou
Eimy
Entrades: 574
Membre des de: dt. nov. 27, 2007 5:02 pm

EntradaAutor: Eimy » dj. des. 18, 2014 12:51 pm

retalls ha escrit:Hola Eymi!
Gràcies per explicar-m'ho. Sé que cap nen és igual, però m'agrada igualment llegir com ho heu viscut.
La meva petita sembla que ja comença a entendre més coses. I això m'anima una mica :)
Gràcies de nou

de res retalls, continuo pensant que aniria bé que comencés al logopeda (sinó és que ja hi va, no m'he llegit els altres missatges)
ànims!!!!
Imatge
Imatge
retalls
Contacta:

EntradaAutor: retalls » dc. feb. 25, 2015 7:55 pm

La setmana vinent comença el cdiap! Per fi!
I portem una época millor, ja entén més coses. Però es bloqueja força a la llar d'infants amb els companys.
Va venir a veure-la a l'escola bressol la psicologa de l'ajuntament i creuen que pot ser que se li hagin ajuntat varies coses: retras maduratiu, massa entorn d'adult i que és de les petites de la classe.
Jo continuo observant coses que em tenen alerta i em p reocupen, però intento estar més tranquil·la.
Espero poder tenir millors noticies en breu i a veure que tal al cdiap.
Gràcies!

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::