nen que parla poc

Rabietes, gelos, egoisme..

Avatar de l’usuari
dama
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dj. set. 03, 2009 6:16 pm

nen que parla poc

EntradaAutor: dama » dv. oct. 28, 2011 6:30 pm

Hola, sóc la mare d´un nen que ara té 22mesos i té molt poc vocabulari. Se que cada nen va al seu ritme i no hem preocupava massa però avui a la llar m´han dit que la psicóloga volia parlar amb mi. Que ha observat que el nen parla molt poc i li costa jugar amb altres nens.El nen és molt espavilat i ho enten tot però de parlar diu mama,papa,iaia,poma, coca, tieta i poca cosa més. Tot així ell es fa entendre de tot. Intento estimular-lo tot el que puc parlant amb ell i intentan que repeteixi les coses. No se, estic una mica angoixada amb això i també hem preocupa que li costi relacionar-se amb els nens.Clar, ell és fill únic i a part de la llar té poca relació amb nens. Jo tinc una botiga i l´horari és un rotllo.El nen es queda a dinar a la llar i el meu home el va a buscar a les 12:30. Quan jo arrivo a casa el nen dorm i es desperta cap a les 2:30 o 3:00. Jo a les cinc marxo i el nen es queda amb la meva mare fins a les vuit i pico que jo arrivo. Si jo el tingues a latarda aniria al parc a veure si es relaciona més però la meva mare no li agrada i encara gràcies que me´l cuida. A vegades hem sento culpable de no poguer estar més temps amb ell però és el que hi ha.No se, també és el més petit de la classe, va neixer a finals de desembre, potser es sent desplaçat. Algú s´ha trobat amb una situació semblant?. La setmana que bé haig de parlar amb la psicóloga a veure que diu.
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: Violeta » dv. oct. 28, 2011 7:02 pm

Dama, el Jan també té 22 mesos, ´´es el més petit de la classe i tampoc té massa vocabulari, paraules soltes i prou. Es fa entendre i em consta (pel que m'ha dit l'educadora) que va a la seva quan és a classe, però quan m'ho va dir em va semblar que ho deia com una cosa normal, va dir que quan són tan petits encara s'ignoren entre ells, el cas és que els més grans tenen molta cura d'ell i ell els correspon però a la seva manera, encara no sap jugar amb nens.

Et dic tot això perquè no t'amoïnis, cada nen té el seu ritme i, si compares el teu amb el més gran de la classe (que es pot portar gairebé un any de diferència) pot semblar que va amb retard, però no, és petit i prou. Jo penso que a partir d'ara anirem notant molts canvis. No t'has fixat si diu algunes paraules més des que va a la llar? Jo no em preocuparia, a veure què et diu la psicòloga...
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
dama
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dj. set. 03, 2009 6:16 pm

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: dama » ds. oct. 29, 2011 10:25 am

Gràcies Violeta per contestar. Potser si que des de que va a la llar té una mica més de vocabulari però poc.Pel que fa a jugar l´educadora hem va dir que a P1 si que van tots molt a la seva però que a P2 ja es relacionen més, però clar com els nostres són de final d´any no es pot comparar amb altres nens. A veure que hem diu la psicologa.
Lele
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 512
Membre des de: dg. maig 17, 2009 11:32 am

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: Lele » ds. oct. 29, 2011 9:33 pm

Ei!! Aquí també una mare de un nen de 22 mesos i estem iguals... no té gran vocabulari, però ho entén tot i es fa entendre.

L'altre dia vaig estar a la seva classe i vaig veure com xerraven dues nenes entre elles i com s'inventaven jocs i li vaig dir a l'educadora de la guarde que em semblava una diferència avismal i ella em va dir que era totalment normal. Les nenes eren de gener i el meu és de desembre, és gairebé un any. També vaig aprofitar per comentar-li que veia per les fotos (tenim un blog a la guarde i cada dia penjen les fotos) que el meu està jugant però al seu rotllo i també em va dir que era normal a aquesta edat, no saben jugar conjuntament molta estona i que això va canviant. Així que em vaig quedar més tranquila!

No et preocupis, hi ha nens que són més observadors i d'altres més llençats, però tots xerraran. Per cert, li parleu en vàries llengües a casa? Si fós així encara és més normal que triguin a parlar.

No t'amoïnis i a veure què et diu la psicòloga.
Avatar de l’usuari
fox
:: conillet
:: conillet
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: fox » ds. oct. 29, 2011 11:07 pm

Crec que es molt aviat per preocupar-se, no te ni dos anys!! i crec que si la psicologa et diu aixo buscaria una segona opinió perque jo no sóc experta pero si mare i de tot cert et dic que amb dos anys és normal que no parli gaire i sempre he entes que a partir dels 3 anys es quan juguen en grup, no abans.
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!
aivlis
:: rateta
:: rateta
Entrades: 168
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 9:51 am

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: aivlis » dc. nov. 02, 2011 10:52 am

Hola dama, doncs nosaltres estem igual. Té 22 mesos i molt poques paraules i a més la majoria només les entenem els seus pares. Però es fa entendre senyalant o mitjançant gestos.
A la guarderia també ens han dit que és un nen que va molt a la seva i que a part és molt timidot (ja ens n'haviem donat conte nosaltres), però no l'hi han donat més importancia crec! Curiosament també és el petit de la classe, perquè és de finals de desembre.
Llegint-te m'he preocupat una mica, ja ens diràs que et diu la psicologa, si et dóna alguna pauta per ajudar en la parla
Imatge
Avatar de l’usuari
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: PICASSA » dc. nov. 02, 2011 11:12 am

Aquí una altra mare de nen de 22 mesos, del desembre, i igual que la resta de casos que heu comentat...
A mi el que em fot una mica és que sempre s'hagi de veure problemes... si ho he entès bé, la psicòloga t'ho ha comentat oi?? aquí som unes quantes mares que tenim nens de la mateixa edat i no parlen, diuen coses, paraules, però que nosaltres els entenem... i el meu fill també juga sol, com li dic jo, és un llop solitari... però per mi això no ha sigut mai cap problema.. les mestres sempre ho han trobat normal... a la gaurderia va amb nens que es porten gairebé 1 any... cadascú té el seu ritme, i hi ha nens més introvertits i més extrovertits... a partir d'aquí, cada nen és un món...
Estigues tranquil.la, el meu fill fa el mateix que el teu, i jo no em preocupo gens :ok: deixem que passin els dies, quan arrenquin a parlar ens "fotaran" el cap com un timbal!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
dama
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dj. set. 03, 2009 6:16 pm

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: dama » dc. nov. 02, 2011 5:46 pm

Veig que no estem sols en això, el dia 10 hem d´anar a parlar amb la psicòloga, ja us diré a veure que m´ha dit. Realment crec que son petits i cada un va al seu ritme i sobretot que no es pot comparar amb els altres nens de la classe ja que amb alguns es porten quasi un any.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: Takita » dj. nov. 10, 2011 10:57 am

Dama, aquí una altra mare d'un nen de 22 mesos. A l'escoleta ens diuen que parla i es relaciona com és normal a la seva edat, no veuen res d'estrany. Per curiositat, ja ens diràs que et diu la psicòloga.
Avatar de l’usuari
hiolambda
:: pantera
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: hiolambda » dj. nov. 10, 2011 4:14 pm

Dama, com ha anat?
He vist aquest post perquè el meu nen parla poc, però parla poc perquè és tímid.
A principis de curs de l'any passat tindria uns 20 mesos i en prou feines sabia dir el seu nom. ("Pa", deia...), quan altres nenes a finals de P0 el cridaven a ell perfectament pel seu nom i deien altres paraules com "plàtan".
En Pau aquell estiu va començar a dir "papà" (Mamà, feia més temps que ho deia). I, evidentment, deia altres coses com pa, aigua, i ??? poca cosa més, eh?
En qüestió de dies i ho dic de veritat, va començar a perfeccionar la pronunciació d'algunes de les paraules que deia. En qüestió de poques setmanes més ja veia com augmentava el seu vocabulari. Ara fa frases (no del tot correctes gramaticalment, però bastant bé) i et pregunta coses i inclús et dona ordres. I fa raonaments... Clar, ja ha passat prou temps.
El que et vull dir és que precissament és amb el temps que té el teu nen quan es van realitzant aquests canvis.
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
Avatar de l’usuari
dama
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dj. set. 03, 2009 6:16 pm

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: dama » dj. nov. 10, 2011 6:28 pm

Hola, avui he anat a parlar amb la psicòloga. M´ha dit que s´ha d´anar controlant que ells veu que el nen té molt poc vocabulari per la seva edat,que entre els 18 i els 24 mesos els nens han de tenir molt vocabulari i començar a enganxar paraules. Que el que hauríem de fer és mirar molts contes i fer que ell et digui les paraules( cosa que ja fem) i quant ell diu una paraula encara que la digui malament que diguem molt bé i tornem a dir la paraula correctament. Que també és important que alhora de menjar mastegui bé que això tb influeix en la parla.La psicologa va a la llar 1 vegada al mes i hem quedat que el mes que bé tornarem a parlar a veure com el veuen. Tot i això en cosa d´una setmana crec que ha fet un petit canvi i diu més coses i fins i tot ens diu "mama no" "papa no" suposo que anem pel bon camí. Pel que fa a la relació amb els altres nens ella diu que quant l´ha observat ha vist que sempre necessita la figura de l´educadora al costat, que no juga amb els nens i que aquesta edat hauria de començar a interectuar amb els altres . Que anem més al parc i que es relacioni més amb altres nens. El problema es que es fill únic (per ara) i la veritat es que no te massa relació amb altres nens,vivim a les afores del poble i no tenim veins, ni cosins petits. Jo tinc una botiga i les tardes no puc estar per ell, està amb la meva mare i ells no li agrada gaire anar al parc. La veritat es que quant està amb altres nens hem necessita a prop,però tb veig que fa unes setmanes sembla que es una mica més "independent", diumenge varem anar al planeta màgic i va estar jugant molt content i fins i tot va interectuar amb alguns nens. Esperem que a poc a poc anem avançant, el que hem preocupa potser més es que li costi relacionar-se amb els nens.
Avatar de l’usuari
hiolambda
:: pantera
:: pantera
Entrades: 850
Membre des de: dc. oct. 29, 2008 8:05 pm
Ubicació: Lleida

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: hiolambda » dv. nov. 11, 2011 9:11 am

Dama,
Doncs potser li passa com al meu. que és tímid i li costa parlar... No és que no sàpigui... no sé si m'explico...
Això va com va. El Pau va a l'escola des dels set mesos. O sigui q des de ben petit ha estat amb altres nens. La veritat és que el veig molt integrat amb els seus companys, però a la que veu algú estrany li costa i li costa molt.
Ens hem apuntat a un taller de música. L'acompanya son pare i em va dir que realment es tira cap enrera amb altres nens.
L'altre dia a casa de ma cosina estaven els fills de les altres cosines. La veritat és que la meitat són mooooolt més grans que ells, però amb una en concret es porten quatre mesos i com havia el seu cosí germà (de 4 ó 5 anys) amb qui estan molt units ella jugava amb ell i el Pau no es va integrar massa perquè no el coneixia prou.
Això del taller de música ho faig per a què vagi perdent la vergonya. Però s'ha de respectar com és el nen. No el forcem a res, però si ens veu interactuar a nosaltres suposo que també ajuda.
Ells estan amb ma mare per les tardes també i tampoc van molt al parc perquè ara a l'hivern, ... Em passa una mica com a tu. Tampoc vull obligar a ma mare que vagi rondant per ludoteques. Prou fa, no? que això no es paga amb diners i veig als nens divertits. Sí que quan els vaig a buscar, sobretot el gran, està més revolucionat per estar tancat...
Jo crec que has de seguir motivant-lo tan com puguis, que segur que ho fas molt bé i ja veuràs com poquet a poquet notaràs canvis.
Ah! una cosa que li faig fer al meu per a què parli. Quan anem a dormir li explico un conte. Després si veig que no li agafa el son, faig que m'expliqui tot el que ha fet durant el dia. Això em serveix per a què mentre pensi vagi agafant la son. Si veig que no m'explicava res, com jo sé una mica què ha fet a l'escola o a casa de ma mare, li anava preguntant "així que avui al cole has pintat un bolet?" i li anava treient les paraules amb "sacacorchos".

Després d'aquest rotllo... només vull dir-te que molts ànims i que segur que aviat tindràs un gran orador a casa.
:ok:
Hiolambda
http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/

Imatge

Imatge

Gairebé 1000 dies alletant als meus petits!!!
Avatar de l’usuari
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: PICASSA » dv. nov. 11, 2011 9:25 am

Ostres, parlo des de la desconeixença, però a mi no em sembla que tingui un problema... el meu fill té 23 mesos, i tot just ara (des de fa 1 setmana), he començat a notar que comença a dir alguna cosa!! Fins ara era papa, mama, ava (aigua), i aquí s’acaba... mai ho he considerat un problema, i sempre hem dit amb la meva parella que el dia que s’arrenqui a parlar no pararà...
Doncs des de fa 1 setmana s’ha deixat anar... comença a dir paraules noves a un ritme molt alt, i cada dia ens surt amb alguna cosa nova!! Fa pixar de riure!!
I tema jugar amb altres nens, ell també és força insociable... però avui al matí em deia la mestre de la guarderia que l’hi ha començat a notat un canvi...

Amb això vull dir que jo penso que a vegades ens fan preocupar massa per coses que simplement acabaran passant però que arriben als nostres fills amb el parlar: cada nen té el seu ritme, i si no parla als 22 mesos, parlarà als 25... no sé si m’explico... cada nen és un món, i jo intento no menjar-me la pilota amb aquests temes...

Dama, segur que el teu fill en un no res parlarà pels descosits! :ok:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Violeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: Violeta » dv. nov. 11, 2011 9:49 am

Dama, jo estic totalment d'acord amb la Picassa, i no m'ha agradat gaire el que t'ha dit la psicòloga...els nens tenen el seu ritme, no se'ls pot forçar que normalment és pitjor, tots els nens acaben parlant i relacionant-se amb altres nens, i no té perquè passar als X mesos, pot ser més tard o abans, és com el caminar, cadascú té el seu ritme però, oi que tots acaben caminant?
Em sembla absurd que et diguin que duguis el nen al parc perquè es relacioni...que no va a l'escola? prou nens té allà per relacionar-s'hi! jo no el duc al parc, penso que tantes hores a l'escola jugant ja n'hi ha prou, prefereixo jugar nosaltres amb ell a casa, mirant contes, fent dibuixos...
Jo penso que ara estan en plena època de canvis, tu mateixa ja has vist com ha canviat en pocs dies, i això és començar i no parar! estigues tranquil·la i disfruta del teu fill!! :ok:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Avatar de l’usuari
dama
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dj. set. 03, 2009 6:16 pm

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: dama » dv. nov. 11, 2011 9:59 am

Moltes gràcies per contestar i pels ànims, crec que totes teniu molta raó. Cada nen és diferent i té el seu ritme, uns faran més ràpid unes coses i altres unes altres,a més estem en una epoca que canvien tant i tant ràpid que no cal preocupar-se i el que cal és disfrutar dels nostres fills.
Avatar de l’usuari
dama
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dj. set. 03, 2009 6:16 pm

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: dama » dv. feb. 10, 2012 10:08 am

Hola, ja torno a ser per aquí, avui al portar el nen a l´escola m´han dit que ahir la psicòloga l´havia observat i que ella veu que li falta molt de vocabulari i per això tb, li costa relacionar-se amb els nens. Jo veig que està millorant molt i cada vegada diu més coses , no se l ´enten gaire però veig que va evolucionant al seu ritme. Jo li he dit a la monitora si la valuració la fan comparant amb els nens de la classe o individualment. El nen es de desembre, jo hem pregunto si hagues nascut 3 dies mes tard i anés a p1 veurien el mateix problema? Ella m´ha dit que clar si anés a l´altre curs segurament no es veuria el "problema". M´han dit que el porti al logopeda (ara mateix he trucat per demanar hora) però dubto que sigui necessari per ara, no se, es el de sempre, cada nen te el seu ritme i tampoc crec que s´ha de forçar l´aprenentatge i ell evoluciona al seu ritme. Algu si ha trobat? Sabeu si al logopeda i puc ser-hi jo o agafen al nen sol? Gràcies
Avatar de l’usuari
PICASSA
:: poltre
:: poltre
Entrades: 652
Membre des de: dv. abr. 03, 2009 8:52 am

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: PICASSA » dv. feb. 10, 2012 10:27 am

El meu fill també és del desembre i és clar, comparat amb la resta de nens que fan P2 amb ell va molt i molt endarrerit!! igual que també va ser l'últim en començar a caminar, i és dels pocs que encara porten bolquers.... no sé què dir, per mi això no ha sigut mai un problema... el meu fill ara té 2 anys i 2 mesos i sengueix sense parlar... ara comença a dir alguna paraula que entenem, i a la seva manera ell ja parla, però no l'entenem... prefereixo no preocupar-me... cada nen té el seu ritme... i com molt bé has dit tu, penso que si els nens de final d'any anessin a un curs menys, no suposaria cap problema...
Imatge
Imatge
MAMARC
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dj. gen. 12, 2012 9:48 am

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: MAMARC » dl. feb. 13, 2012 11:16 am

Dama, t´he enviat un missatge privat, perquè de veritat que em sap greu que ens facin patir d´aquesta manera els anys més divertits dels nostres fills.

Moltes gràcies Inma, com a mínim es veu algú amb una mica de seny a la professió, perquè...últimament, entre els que es volen guanyar la vida a costa de complicarse-la als nens buscant mil històries on no hi ha res, i les professores que "juguen" a ser psicòlogues, anem bé...
I amb això no vull dir ni molt menys que ni uns ni els altres no s´hagin de preocupar dels nens, però si us plau, amb seny, que aquesta resposta de que si hagués nascut tres dies més tard el nen ja no tindria cap problema no s´aguanta ni amb pinzes!!
Avatar de l’usuari
fox
:: conillet
:: conillet
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: fox » dl. feb. 13, 2012 2:52 pm

Crec que la psicologa del colegi es contradiu, si per uns dies no va a l'altre curs no es veuria el problema, doncs aleshores es que no hi es el problema, no?

Pensa en la teva intuició que et diu, si creus que realment necessita ajuda o si nomès es falta de temps, segur que com a mare ho saps. Tambe podries anar al teu pediatra i demanar una segona opinió

Ah i que jo sapiga fins mes o menys els tres anys els nens juguen sols, vull que aixo de que no es relacioni amb els altres tambe ho veig normal
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!
Avatar de l’usuari
crissie
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

Re: nen que parla poc

EntradaAutor: crissie » dg. feb. 26, 2012 7:34 pm

JO no sé d'on surten alguns psicòlegs...quines ganes de posar problemes on no n'hi ha! Si el nen es sap expressar a la seva manera...una altre cosa seria que el nen no es comuniqués, aleshores es podria mirar si té un problema auditiu, etc, però si es comunica ja parlarà coi!!!!!!!!!!
EL Xavi té 21 mesos i diu 4 paraules comptades...Altre nens de la seva edat xerren que no vegis...i què?
El Xavi va començar a caminar als 10 mesos i el consideraven igual de nomal que el nen que comença a caminar als 18 mesos!
Doncs amb la parla, más de lo mismo no??
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::