Por als contes

Rabietes, gelos, egoisme..

Montsitos
:: pantera
Entrades: 876
Membre des de: dj. des. 18, 2008 3:34 pm

Por als contes

EntradaAutor: Montsitos » dj. set. 15, 2011 11:12 am

Hola gent!
Al meu fill no li agraden depèn de quins contes. Ja ens ho van comentar el curs passat a la llar, que depèn de quin conte explicaven, a ell li agafava un mal rotllo que no deixava que s'acabés l'activitat. Em van posar l'exemple del Patufet, que quan arriben a la part de que se'l menja el bou es posa a plorinyar i com que és molt tossudet no deixa acabar d'explicar el conte. Les educadores em van comentar que just és a la part que als altres nens els fa més gràcia, quan el bou fot un pet PAM, és quan pitjor ho passa. Està comprovat que amb altres contes tmb li passa, amb el de la caputxeta, que hi ha un llop, els tres porquets, etc. et diu, a mi no m'agrada aquest conte o mama no me l'expliquis i em tapa la boca. Com ho puc fer per explicar-li que és una fàbula i que ho ha de tenir por que no és real...
Li agraden molt els dibuixos animats i mai els ha qüestionat, per exemple, Tom i Jerry tota l'estona s'estan pegant cops i un es vol menjar a l'altre, es queda tant ample, però amb els contes...
A veure si em podeu donar la vostra opinió. Moltes gracies!!
Imatge
Queca 74
:: formigueta
Entrades: 71
Membre des de: dl. juny 08, 2009 1:46 pm

Re: Por als contes

EntradaAutor: Queca 74 » dt. set. 20, 2011 12:07 pm

Hola Montsitos!

A la meva nena li passa una cosa semblant, però a ella mai li han agradat els contes, ni de ben petita, que hi farem, ja es farà gran.
Jo no em preocuparia, al teu nen no li agraden els contes i prou, cada nen té un ritme diferent i gustos diferents, i si ho pensem bé, els contes tradicionals són força "gores", es menjen un nen, el bou fa un bon pet, es menjen l'àvia, etc.................

El teu nen ja anirà creixent i anirà entenent que són històries inventades, però de moment, és molt petit.

Aviam com va, ves informant!!!!

Fins aviat.
Montsitos

EntradaAutor: Montsitos » dt. set. 20, 2011 2:18 pm

Hola Queca!! Ja em pensava que no em contestaria ningú!! Moltes gràcies per explicar-me el teu cas.
No és que no li agradin els contes és més aviat que no es pot estar quiet tanta estona. Però ara que n'hi expliquem abans d'anar a dormir, ell es queda fascinat escoltant, però només la part bonica, quan veu que s'embolica ja et diu que paris. El que fem és pegar-li el rotllo d'algun capítol de dibuixos animats que li hagi agradat o li expliquem coses de la guarderia... No cal fer-lo patir!! Ell ha parlat força aviat i crec que entén molt bé el què volen dir les histories que li expliquem i això és el que li deu fer la poreta aquesta.
Com dius tu, ja es farà gran i sabrà diferenciar el que és real i el que no.
Merci guapa!
Imatge
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dc. set. 28, 2011 6:39 pm

És normal que agafin por a coses que sorprenen. La filla d'una coneguda que l'any passat per Nadal tenia 2 anys i mig no volia acostar-se al tió, perquè li havien dit que menjava i a ella li feia por que se la mengés!
Pot sr que sigui una cosa així, i que després hi somii i no li agradi.
Imatge
Imatge
Montsitos

EntradaAutor: Montsitos » dj. set. 29, 2011 8:19 am

És que tenen una inaginació que teeeeeela! I és clar, a ells els sembla molt real, no hi ha forma de que entenguin que tot és ficció! Així ens anirem fent grans!
Imatge
Albaes
:: papallona
:: papallona
Entrades: 127
Membre des de: dc. març 23, 2011 9:53 am

EntradaAutor: Albaes » dv. oct. 07, 2011 10:11 am

Ei,

el meu té dos anys i li passa una cosa semblant, però només amb els contes amb llops! Li agrada que els hi expliquin, però es tapa els ulls als trossos del llop i després somia a la nit... es lleva super angoixat dient que hi ha llops a l'habitació... Ha arribat a dormir amb una escombra al costat per si s'acosten... I mira uqe li hem dit que els llops dolents només són als contes...

Pasciència, ja es faran grans... però el nostre és parlar de llops i passar la nit del lloro...
Monnie
Entrades: 78
Membre des de: dg. des. 19, 2010 11:35 am

EntradaAutor: Monnie » dv. oct. 07, 2011 11:01 am

Les meves bessones tenen 4 anys i ara una d'elles comença a no agobiar-se, però abans no podia explicar-li contes abans d'anar a dormir perquè després ho passava fatal.
I no només per llops o morts... l'Aneguet lleig no li ha agradat mai. El tros que la mare el rebutja ella es posava a plorar a llàgrima viva :ufs:
I amb el tema tió i Reis etc que entren per la finestra o que apareixen coses... el nadal passat (3 anys i mig) l'altra bessona va començar a agafar por a anar sola al lavabo, o a la seva habitació o al menjador... A més s'angoixava i a la nit es despertava com mai no s'havia despertat. Suposo que tenia pànic a que entrés "algú" per l'habitació encara que fos per deixar gominoles.
I per molt que els hi expliquis... els contes estan plens de llops i madrastres dolentes i que volen matar per ser les més boniques i mares que es moren i .... :-o00m
Montsitos

EntradaAutor: Montsitos » dv. oct. 07, 2011 11:16 am

és que tela amb els contes eh!?!?!
si que els finals són feliços però durant la narració en passa cada que déu ni do!!!!!
Imatge
mamilaia
:: rateta
:: rateta
Entrades: 174
Membre des de: dt. oct. 05, 2010 9:01 am

EntradaAutor: mamilaia » dj. nov. 24, 2011 8:46 am

Hola, acabo de llegir el post, xq anaba buscant el mateix.
La meva filla te gairabé 2 anys i mig, i és super super super espantadissa!!! els contes els hi fa molta por!! els titelles encara més!! A la llar d'infants quan expliquen contes l'han de posar amb els petits, a l'altre clase, xq els xiscles i brams que fà son massa! i per no espantar-la més la posan a l'altre clase.
A mi em fa molta pena això :ufs:

Però aqui no s'acaba la cosa, li fà por els cromos, els llibres, les revistes (qualsevol cosa que ella consideri fora de lloc) quan toquen al timbre, al telèfon, si veu algú desconegut etc etc

A la Llar d'infants estàn "flipant" i jo em sento fatal xq no sé que fer, com li puc treure aquesta por???? No sé si algú llegirà això xo de veritat que ja no sé que fer.
ImatgeImatge

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::