Com actuar amb les RABIETES "sense motiu"?

Rabietes, gelos, egoisme..

crissie
:: dragona
Entrades: 4055
Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:11 am

Com actuar amb les RABIETES "sense motiu"?

EntradaAutor: crissie » dt. set. 13, 2011 1:40 pm

Estic desesperada...
El Xavi ha començat la llar d'infants fa 15 dies.
Es va adaptant pe`ro ñés complicat...al principi plora, pe`ro després està a gust.
Es desperta molt d'hora i no vol tornar a dormir (avui han estat ñes 6 del matí) i sinó es desperta el solem despertar com a molt tard a les 7.30;
El seu pare el porta a la llar a les 8 i jo el vaig a buscar a les 12. quan sento que el criden "Xavi la mama ja és aquí" es posa a plorar moltíssim i se m'abraça com un mico pobret; i ara bé el més dur...
Anem amb el cotxet (vivim molt a prop de la llar) i hi anem bé...pe`ro quan arribem a casa...
Comença a rebecanejar com un posesso...es tira a terra, es dona cops de cap contra la paret, em mossega , em pega, tira tot allò que té per devant (cadires, objectes...), tot això amb uns crits i uns plors que m'espanten i tot...Si l'agafo forceja (jo estic embarassada i em fan por les patades a la panxa, pe`ro l'agafo igualment)...aleshores em comença a pegar i es trona a tirar a terra en quan el deixo anar...Aleshores vol que l'agafi, ep`ro si l'agafo sembla qu ees posi més nerviós...Evidentment no vol dinar (i desde les 9/9.30h que no menja res)...Al final, acaba cedint als meus braços i es queda dormit...El deixo al bressol i pot estar dormint i snaglotant més d'una hora...Despre ja deixa de sanglotar...però em fa moltissima pena...

Perquè ho fa això?? perquè està cansat, mort de gana? o perquè està emprenyat, frustrat...? o per tot plegat? Què faig amb lo de dinar???perquè és capaç de despertar-se a les 16.00....li dono aleshores o ja no dina? COm actuo amb la rabieta??? el deixo fer...o intento clamarlo?? quan em pega, el renyo o deixco que es desfogui??? EPruqè amb una rabieta "amb motiu" (vull dir, que la fa perquè vol algo i jo no li deixo, com tirar coses pel balcó) sé com actuar, eprò en aquest cas...Estic MOLT PERDUDA, FRUSTRADA...
Imatge

Imatge

Imatge
VISITA EL MEU BLOG: http://maretameva.wordpress.com/

[b][color=#0080FF]EL PART DE LA MARIA
: viewtopic.php?f=115&t=27419&p=1388186#p1388186
Alesta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1034
Membre des de: dl. març 21, 2011 6:55 pm
Ubicació: Al peu del Montseny

Re: Com actuar amb les RABIETES "sense motiu"?

EntradaAutor: Alesta » dt. set. 13, 2011 1:55 pm

Crissie, no desesperis que segur que li acaba passant!!! Per començar jo miraria d'esbrinar perquè fa tot això. Com que és molt petit no t'ho pot explicar, però tu pots anar provant cosetes diferents. Què et sembla si proves de dur-li alguna cosa per menjar quan el vas a buscar? A la meva peke li va molt bé que li doni un palet de pa i s'entreten molt quan està morta de gana i encara no tinc el dinar a punt... ?-)
Si això no funciona, potser no és per gana i és que té molta son... Aleshores, si tens una mica de temps, perquè no proves de donar un tomb amb el cotxet perquè dormi una estoneta? :-:)
Si veus que no és per son, com aniria mitja horeta al parc tu i ell jugant junts? Potser només vol mama i quan arribeu a casa tu has de fer altres coses i ell et troba a faltar... ?-)
No sé noia, jo aniria provant diferents cosetes fins saber perquè fa aquestes rebequeries... ;-) L'inici de la llar de vegades se'ls fa una mica dur...
Molta paciència i molta sort!!! :love:
crissie

EntradaAutor: crissie » dt. set. 13, 2011 2:06 pm

Gràcies ALESTA,
Lo dels aplitos ja ho faig....porto palitos i aigua...i el viatge es fa agradable...Quan arribem a casa, el dinar ja està fet, pe`ro no vol ni seure que només entrar per la porta ja està preparant lñes seves cordes vocals... :-D
Son, segur que en té moltissima...pe`rò em fa cosa posar-lo al llit sense dinar! no puc donar-li el dinara les 16.00h de la tarda!

El que si que probaré és anar al parc mitja horeta....és molt arriscat, perquè si té tanta son, la rabieta por ser encara pitjor!!!! pe`ro ho hauré de probar...

:-()-)
Imatge

Imatge

Imatge

CUQUET
:: puça
:: puça
Entrades: 18
Membre des de: dl. nov. 24, 2008 10:12 am

EntradaAutor: CUQUET » dt. set. 13, 2011 2:20 pm

Hola,
Vam portar el nostre nen a la llar d'infant als 4 mesos i mig. T'explicaré una mica el que jo faria si ho fes el nostre (jo conec el caracter del nostre).
1. Explicar coses de llar. Abans de comencar a la llar li explicaria que: la mare ha d'anar a treballar i el pare també. Et portarem a la llar. La mare quan sorti de treballar et vindra a buscar i anirem cap a casa a dinar i després a jugar al parque. El pare i la mare t'estimen molt.
2. quan vas a la llar a buscar-lo. No tinguis pressa intenta anar-hi la primera o l'última (per tal de no coincidir amb les altres mares/nens). Abans de agafar-lo, que ell et vegi però no el vagis a buscar parla amb la responsable, ha de venir ell (tot això només ha de durar 2 minuts aprox.) No vindrà el 1r. dia ni el 2n. però fes. El nen ha de passa del medi de la llar al medi de la familia. Llavors quan un trobeu dins la llar i passat aquest temps una abraçada molt tendre sense presses i + abraçades petons caries pessigolles tot i més, quan ell estigui preparat marxeu. Adeu a la profe , fins demè, etc. Això és molt difícil d'explicar amb paraules.
3.Pel carrer direcció a casa. Parlar. Parlar molt amb ell. No respondrà. Explicar el que has fet tu a la feina (li sona a xino). Explicar el que fareu en arribar a casa, dinar, dormir i després jugar/parque, etc. Jo potser aniria a buscar-lo amb cotxet. Surten molt cansats.
4. En arribar a casa. Res de pressa, cap ni una. Intentar abans de comencar les rabietes una abraçada molt càlida i sua. Si el portes amb cotxet millor sense baixar-lo. Estar per ell, s'ha d'adaptar el medi familia. Jugar, pessigolles, riure, seure al sofà amb ell.
5. Dinar. Intentar que mengi alguna cosa, el que li vingui degust bibe, cereals, papilla, iogurts.
6. Descans.
7. Desprès de dormir jugar, berenar alguna cosa i parque o alguna cosa que li agradi molt a ell.
Tot això tots els dies. El nostre nen li va molt bé que en situacions noves crear unes rutines (jo li dic rutines d'adaptació).
Es dificil explicar amb paraules tot aquest proces, però espero que t'ajudi una mica. Salutacions.
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

EntradaAutor: Ítaca » dt. set. 13, 2011 2:36 pm

crissie, doncs jo si tingués clar q el que té és son, no m'ho pensaria i el posaria a dormir, i quan es despertés q mengés... Li pots matar el cuquet amb els bastonets, com ja fas.
Una veïna meva ho feia així... el seu nano no feia com el teu, però no hi havia manera q mengés pq estava esgotat, o sigui q el posava a dormir i després li donava el dinar. Així va fer uns quants dies fins q el nen es va començar a acostumar a la nova rutina, i tot va tornar a la normalitat
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
tombarella
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dt. set. 13, 2011 2:43 pm

Itac@ ha escrit:crissie, doncs jo si tingués clar q el que té és son, no m'ho pensaria i el posaria a dormir, i quan es despertés q mengés... Li pots matar el cuquet amb els bastonets, com ja fas.
Una veïna meva ho feia així... el seu nano no feia com el teu, però no hi havia manera q mengés pq estava esgotat, o sigui q el posava a dormir i després li donava el dinar. Així va fer uns quants dies fins q el nen es va començar a acostumar a la nova rutina, i tot va tornar a la normalitat

Doncs sí... Algun dissabte, que el meu home s'enduu la nena a la piscina i torna feta pols (segons com arriba adormida a casa i tot) així ho fem. I, quan es desperta..., doncs fa un dinar-berenar. D'altra manera, no menja res i només tenim plors... :-:)

L'altre dia em va fer gràcia perquè, quan es va despertar, son pare encara dormia la migdiada i em va dir:
- I el papa?
- Dorm.
- Però si encara no és de nit!
- Dorm la migdiada, que es dorm de dia.
- Però si no hem dinat!!!

:-D :-D :-D :-D :-D :-D Clar, si ella no havia dinat, aquí ningú podia dormir la migdiada!! :-D :-D :-D

I va dinar després, cap a quarts de 5 de la tarda...
Imatge Imatge

||*||
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dt. set. 13, 2011 2:47 pm

Primer de tot, molts ànims. Pel que expliques sembla bastant que es degut als canvis (i t'asseguro que el temps que fa ara, ajuda). Per això de mica en mica ja veuràs com tot s'anirà arreglant.

A mi em sembla que estigui molt cansat. Dorm pel matí? L'Emma quan està cansada es posa així, sobretot amb mi. Per exemple, avui s'ha llevat 2 hores abans de l'habitual (perquè m'han trucat per telèfon) i tot el matí ha estat insuportable... em demanava coses i després no les volia, quan no l'entenia es tirava per terra...

Els meus "trucs" principalment són distraccions. Si és algo que pots intentar preveure, doncs avançar-te. Per exemple, dir-li "quan anem a casa farem/menjarem/mirarem.... X" (algo que li agradi).
Jo tinc "comprovat científicament" que la música amansa a les fieres, quan li canto la meva "fiera" sembla que li facis un reset.

A mi el tema del dinar, a no ser que vegis clarament que té molta gana, no em preocuparia gaire. Jo també penso que això de fer un pica-pica pel camí ha d'anar bé, i un cop a casa, si cal el poses a dormir, i ja berenarà més fort per compensar!

També podries parlar amb la llar i a veure si et poden donar un cop de mà amb l'adaptació. Si t'ho pots combinar per allargar-la una mica més (perquè sembla que ara per ara no està preparat, igual l'ajudaria). No sé, són idees... També trobo interessant això que et vingui a buscar ell. Els hi pots dir a les educadores que li donin algo quan falti poc que arribis i li diguin: "això li dones a la mama" i així en parleu, quan arribeu a casa ho deixeu preparat per ensenyar-li al papa...

Molta sort i ànims!!!
noviachuky
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

EntradaAutor: noviachuky » dt. set. 13, 2011 8:02 pm

Aiiiiiiiiiiiiii com t'entenc!!!!!
Ara he començat a saber pq el meu fill fa rabietes, només les fa si té son o gana i clar es per qualsevol cosa, aixi que jo també el posaria primer a dormir i després que dinés, segurament estarà més content despres de dinar.
Ho pots provar demà i a veure que...

Pq a la llar et diuen que tot bé oi? No els hi donen res per allà les 11 del matí? Li podrien donar unes galetes o un plàtan i aixi sembla que no arribaria amb tan desespero quan el vas a buscar.

Espero que milloreu guapa!
Imatge

Imatge
charito
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

EntradaAutor: charito » dt. set. 13, 2011 8:15 pm

Crissie a mi tambè em sembla son, a la llar els fan dormir a mig mati? A la meva fan una migdiada a les 10, no tots, el Quim no la fa pq aguanta be pero n'hi ha 5-6 que dormen com a socs.
crissie

EntradaAutor: crissie » dt. set. 13, 2011 8:20 pm

Hola noies...gràcies pels consells i comentaris...

Tema Dapatció al agurde...NO n'ha fet :ufs: es veu que allà no en fan, o sigui que és un gran pas que ens hem hagut de saltar, i ja sabia que tindria conseqüencies..
Tema MESTRES: demà parlaré amb elles :ok:
Tema PICAR ALGO: normalment li donen sobre les 10, pe`ro avui com que s'ha despertat tan d'hora els he demanat que ho fessin abans...

Aix...He estat buscant molta info d'aquest tema i la veritat és que estic molt més tranquila...a més, vosaltres sempre m'ajudeu moltissim!!! :-()-) :-()-) :-()-)

Demà entro i us explico :ok:
Imatge

Imatge

Imatge

Takita
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dt. set. 13, 2011 8:58 pm

Crissie, opino com les noies, si es lleva com a molt tard a les 7:30h és normal que tingui son. Si és el que vol, jo també el posaria a dormir i que dini més tard.
Per a nosaltres, també va ser complicat quan l'any passat feiem l'adaptació els dies que havia de sortir a les 12h. En quant es va quedar fins més tard, es van acabar els problemes, doncs dinava i dormia a l'hora que tocava.
Ànims!
Takita

EntradaAutor: Takita » dt. set. 13, 2011 9:00 pm

Crissie, bonica, ens hem creuat. Així les 12h és l'hora que sortirà normalment? jo pensava que sortia a aquesta hora perquè feia adaptació.
artemis
Entrades: 7400
Membre des de: dl. set. 17, 2007 1:45 pm
Ubicació: El Maresme

EntradaAutor: artemis » dt. set. 13, 2011 9:09 pm

Crissie bonica!!! Ai aquestes rabietes....

Les noies t'han donat uns consells molt i molt bons!
La rabieta que fa en Xavi té un raó, i t'ho fa pagar a tu. Com que li està costant el canvi de casa-escola, doncs d'alguna manera te'n fa culpable i t'ho fa pagar així.

No ho sé, jo només afegiria als consells que ja t'han donat, provar de no seguir-li el rotllo. Intenta trencar-li la rabieta, posa't a ballar i cantar, estira't a terra i fes la pataleta amb ell (com la de l'anunci) potser li dóna un atac de riure i acabeu tots dos rient :ok:

I donar-li el dinar abans d'arribar a casa? Almenys aquests primers dies que li costa, endur-te el dinar fet amb el tupper i donar-li al carrer. Potser canviant d'aires i d'ambient, es deixa "domar" jeje

I sobretot , sobretot, mooooooooooooooooooooltaaaaa paciència!!!!!!!!!!!!!! Costa, però tot és passatger cuca!!!!

Un petó ben fort!!!!!!!!!!!!!!
Imatge
Imatge
Els somnis es compleixen i nosaltres ja tenim als nostres entre els braços...
crissie

EntradaAutor: crissie » dc. set. 14, 2011 12:29 am

És que no crec que sigui una REBIETA INTENCIONADA....No crec que m'estigui castigant...Crec més aviat que necessita treure tota la tensió que ha estat acumulant allà...Que està un lloc on no hi té confiança, un lloc que no reconeix...I que quan arriba a casa, se sent segur i deixa anar tot aquest estrés...

No és una rabieta típica de "no m'ho dones, doncs te la lio..."...no sé, potser penseu que sóc exagerada, pe`ro s'assembla més a un atac que a una rabieta...no es pot controlar...no és intencionat, se li nota que li surt i que perd el control :-:)

Em seria impossible posar-me a fer el pallasso, perquè el vaig amb tanta ansietat, angoixa...tan incontrolable...em fa moltissima llàstima...De cop cau rendit als meus br´ços...

TAKITA l'hoara de sotrtir serà sempre a les 12...El tema dormir...crec que seria impossible fer-li fer una matisiesta...desde els 10 mesos que no en vol fer...i si la fes, li tallaria el son al anar-lo a buscar a les 12. (i no puc anar-hi més tard, és l'hoarri que té l'escola a mitja jornada....sino l'hauria de deixar fins les 5)

Probaré una mica el que m'heu dit totes...Intentar distreure'l una mica i fer-li na sessió de mimos i després veure si té son o pel contrari ´li pot més la gana...

Ja us explicaré!!!

GRACIES A TOTES! :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge

Takita

EntradaAutor: Takita » dc. set. 14, 2011 2:56 am

Crissie, és qüestió d'anar provant que és el que li va més bé. Si normalment es lleva a les 7:30h i li donen una mica d'esmorzar cap a les 10h, el més normal és que a les 12h tingui més son que gana, però vaja, que cada nen és un món.
Ja explicaràs.
crissie

EntradaAutor: crissie » dc. set. 14, 2011 1:45 pm

Hola guapes...
Avui ha anat milllor...També és veritat que el Crisso s'ha adormit i que el Xavi s'ha despertat a les 8.30...i vulguis o no, això es nota!!!!
Igualment i per no arriscar-me quan hem arribat a casa he deixat que jugués una mica amb les fregones i escombres (que li encanta) i a l'hora de posar-lo a dinar a fet un amago de rebieta, però de seguida l'he pogut distreure amb un papeer i uns colors.... :love:
Ha menjat miolt bé i de seguida s'ha adormit...aixxxxxxxxxxxxxxxx :love:

GRACIES A TOTES EHHHHHHHHHHHHHHHHH :-()-)
Imatge

Imatge

Imatge

tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dc. set. 14, 2011 1:54 pm

Com m'alegro que avui hagi anat a millor!!!!!!!!! :b-))) :b-))) :b-))) :b-))) :b-)))
Imatge Imatge

||*||
evawin
:: rateta
:: rateta
Entrades: 178
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 9:32 pm

EntradaAutor: evawin » dc. set. 14, 2011 2:06 pm

Crissie,
jo diria que pot ser que estigui cansat o que hagi de treure la tensió que porta a dintre. El meu petit es portava molt bé a la guarderia, i la seva professora em deia que no era normal i que d'alguna forma havia d'exterioritzar els nervis i la tensió. Esclar, a casa patíem moltes rabietes. Crec és qüestió de paciència i sobretot intentar no posar-te nerviosa. És difícl,eh!?!?!?

Per cert, jo si algun dia s'adorm abans de dinar, li dono el dinar quan es desperta. No hi veig cap problema. si té més gana que son, doncs que dormi i quan s'aixequi ja dinarà!
Imatge
Takita

EntradaAutor: Takita » dc. set. 14, 2011 5:48 pm

Me n'alegro molt, Crissie! :ok:
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. set. 20, 2011 11:46 am

Crissie, me n'alegro que hagi anat millor.

La veritat és que fan patir molt quan es posen així!!! El meu fill quan tenia la edat del Xavi també ho feia. Venia molt cansat i també necessitava alliberar tensions. Va ser una època durilla......
Jo el que feia, quan arribava tant i tant cansat i nerviós, era donar-li el pit i deixar-lo dormir fins que ell volgués. Desprès el papa li donava el menjar..... però mentre arribavem a casa i podia posar-lo a descansar es feia durillo perquè en liava cada una que costava molt de portar...

Ara ja és més gran i aguanta molt més sense dormir :ok: i ja no tenim aquestes rabietes.... ara en tenim unes altres :-D :-D

Molta pasciència i mimitos (si es que es deixa en aquests moments...) :-()-)

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::