Aprenentatge

Rabietes, gelos, egoisme..

Elbereth
:: girafa
Entrades: 2318
Membre des de: dv. juny 06, 2008 2:15 pm

Aprenentatge

EntradaAutor: Elbereth » dl. ago. 29, 2011 3:33 pm

No se si hi ha algun post obert, jo no ho he trobat. Tan sols tinc una consulta.
Els meus peques han fet 21 mesos i em sorpren la quantitat de coses que entenen. Ja se que son esponjes i que van asumint cada vegada mes conceptes.
El Nil fa temps que diu molts colors, a banda dels basics, com el lila, el marro, el blanc, el negre, el taronja, el rosa i el gris. Els reconeix perfectament.
Els número els diu en català fins al 5 i fins al 10 en anglés (a la guarde fan un cop a la setmana) I ho diu a la seva manera eh? No penseu que vocalitza!
I ara he començat amb les lletres i m'està sorprenent. Les vocals les diu i les assenyala totes, i de consonants reconeix la T, la M, la S i la P.
Quan vaig pel carrer va dient tots els colors dels cotxes i es para en les matricules per dir els numeros!
Fa un parell de mesos que vaig fer un joc amb ells que els hi encanta. Vaig arrencar moltes fulles de un mini bloc i vaig fer dibuixos. A part de lo que veuen a la guarde (vaca, gos, gat, estrella, lluna, papallona...etc) vaig dibuixar coses diferents: cranc, mosca, peix, el perfil de un nas, una orella, una ma, un dit, un puny, roda,...i el cas es que els poso tots al terra i els hi dic que em vagin donant un en concret. No fallen mai!
Se que aixo es bo, pero alguna s'ha trobat? Es normal en la seva edat!?? Un peto i gracies!!
nuscka
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

Re: Aprenentatge

EntradaAutor: nuscka » dl. ago. 29, 2011 9:28 pm

el meu fill, abans de fer dos anys, sabia el nom de tots els dinosaures de son germà, i els diferenciava. Vull dir que coneixia les diferencies que hi ha entre un anquilosaure i un braquiosaure, per posar un exemple, i els separava entre carnivors i herbivors. Una mica friki, ja ho se.
Peró amb aixó vull dir que els nens aprenen moltes coses. I que sàpiga dir del 1 al 10 ( el meu "conta" fins a 13 i s'encalla dient 12 13 12 13...) no vol dir que entengui que vol dir 10. Si em diguessis que "entén" el concepte 4, et diria, apa! quin crac, peró crec que el que fa és força normal.

El que trobo que no ho és tant és que a la bressol li ensenyin lletres. crec que seria més feliç pintant amb les mans, que és el que li toca per edat.
A veure que diuen les altres mames!
ImatgeImatge
Elbereth

EntradaAutor: Elbereth » dl. ago. 29, 2011 10:40 pm

Ei nuscka! Que bo aixo dels dinosaures!!! No, a l'escola bressol no fan lletres!! Fan murals amb ceres, pintura de mans i tot aixo! Arriben ben bruts de colors! Jo sempre he llegit molt i de vegades m'agafo un llibre i ells, per curiosejar, fullejen i miren les lletres. Llavors jo els hi dic quina es quina...pero no faig clase de gramàtica! ni de mates! Tan sols que son molt curiosos!
Faluga
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1906
Membre des de: dc. gen. 07, 2009 5:38 pm

EntradaAutor: Faluga » dv. set. 23, 2011 8:57 am

Elbereth, bonica...
que bé haver trobat el teu post!!!

El Marc farà 2 anys a finals d'octubre i també sap tots els colors (bàsics i no bàsics) des dels 18 mesos, conta fins a 30, els reconeix, i sap i reconeix totes les lletres (amb lletra de pal).
Quan anem pel carrer la seva màxima felicitat és llegir les matrícules dels cotxes, els números dels portals i les lletres de les botigues.
Nosaltrs estavem molt preocupats per aquest tema i vam comentar-li a la pediatra. És evident que normal no ho és. Hi ha pocs nens que facin això abans dels 2 anys. A més, al Marc se l'enten perfectament. Parla gairebé com un nen de 3 anys. Sempre ha sigut un nen molt observador, curiós, etc... ja amb 15 dies de vida, enlloc de dormir, mirava el seu entorn. És un nen que es queda amb tot a la primera, té una memòria gegant i una comprensió brutal.
Què dir-te? Doncs que si apunten a una sobredotació ( i ara parlo com a mestra que sóc) no serà un camí fàcil, per molt que la gent et pugui dir que tens molta sort a tenir nens intel·ligents. Tenen un cervell que cal alimentar sovint per no arribar a l'avorriment, però intentant evitar l'estrés.
Ara mateix, el Marc no dorm massa bé a les nits degut a això. Està en una etapa d'estrés infantil perquè el seu cap no pot relaxar-se del tot. I m'han donat el Kindival, d'homeopatia, a veure com va...
Res, que molts ànims, gaudeix-los molt, i fes-ne un seguiment.
Imatge
Imatge
sarabafo
:: tigre
:: tigre
Entrades: 725
Membre des de: dt. juny 23, 2009 4:13 pm
Ubicació: Les Pobles

EntradaAutor: sarabafo » dc. set. 28, 2011 2:25 pm

Hola noies!
doncs és veritat que són esponges, la Marina també sap contar fins a 20 des dels 18 mesos, ara ja ho diu millor però al principi feia gràcia xq el 15, 16 i 17 els deia igual, tots deia xetxe :love:
Nosaltres tenim un hort, doncs ella ja fa temps que coneix les hortalises (tomàquets, pebrot, espinacs, encia...) i també coneix les plantes, sap què és una tomaquera, una carbassonera, la menta, l'espígol... Suposo que les coses que veuen habitualment ràpidament ho interioritzen.

De totes maneres nosaltres també al·lucinem amb les coses que retenen, jo no m'ho hagués pensat mai que tant petits tinguessin tanta memòria! :content:
Imatge
Imatge
Elbereth

EntradaAutor: Elbereth » dj. set. 29, 2011 10:12 pm

Sarabafo, Faluga, merci per les respostes!
La veritat es que no li he comentat res a la pediatra...en la propera revisió li diré..pero vamos, que tampoc em treu la son! L'unic que els veig tan peques que se'm fa raro que de l'1 al 10 en angles ho diguin tan naturalment. Tema matricules, colors del cotxes (gris, marró, lila, negre...), numeros dels portals i lletres de les botigues coincideixo plenament.
En lo que no es en el dormir...aquests acaben esgotadisims...bueno, i jo amb ells! I dormen de 21 a 8 d'un tiron! Sense observar el seu entorn...cauen en rodó a la cuna!
També crec que la competitivitat que hi ha entre els dos per apendre fa que no hi hagin gaires diferencies de nivells entre ells. Lo que diu Marc ho intenta dir el Nil, lo que fa el Nil ho intenta fer el Marc....i aixi nem, sempre pujant! I amb baralles també!!
Merci de nou! Petons!

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::