Canalitzar els nervis

Rabietes, gelos, egoisme..

Lau
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Canalitzar els nervis

EntradaAutor: Lau » dv. juny 03, 2011 3:49 pm

El meu fill està tot el dia tocant-nos el coll, tan a mi com al meu home, ens el toca, per la zona de la papada com si estigués amassant pa... sobretot a l'hora d'anar a dormir, però també durant el dia, si el tenim a coll o a la falda.

Sé que és una manera de canalitzar els nervis, això el relaxa i a estones és un acte totalment irracional, el fa sense pensar, però si em tapo el coll o m'hi fico el llençol per exemple, intenta colar els dits com pot i si no pot... em demana 'coll'.

El tema és que tinc el coll irritat, una estoneta val, però gaire estona acaba fent mal, també perquè cada cop 'amassa' amb més energia... si li dic que no el toqui, s'enfada! es gira de cantó i al poc rato com si ja no s'enrecordés, es torna a girar i torna a tocar... sino, no s'adormiria, n'estic segura. Tot i tocant el coll tarda una hora i pico en adormir-se.

L'altre dia erem a la consulta del metge, jo en una cadira, el meu home en una altra i ell dret al mig... doncs tenia una mà a cada coll... com si així tingués el control de la situació.

He provat de substituir el coll per algun ossito, pelutx o qualsevol cosa però no ho accepta...

He provat passiflora i flors de bach pels nervis però no m'han funcionat... teniu alguna idea de com fer-li passar aquesta 'mania' sense crear-li un trauma? som els seus referents i em fa por que posar-me ferma amb que no em toqui el coll pugui significar per ell que 'li fallem'.

Lau.
Lluma
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2632
Membre des de: dl. oct. 13, 2008 7:01 pm

Re: Canalitzar els nervis

EntradaAutor: Lluma » dv. juny 03, 2011 4:20 pm

goita, una altra mare de les meves! en Pau fa exactament el mateix, però amb les orelles! com tu bé expliques, si té el pare al costat, queda penjat duna de les seves orelles amb una de les meves. Ara li estic deixant el vici mica en mica, a canvi del dit gros de la mà, però em fica dels nervis, sembla que en vulgui fer botifarres! o quan estas conduint, que et demana la mà...
No sé, no hi dono molta importància però si que em preocupa, aquest vici que té. Per dormir finalment, després de molt intentarho, mha suplit per un gosset, que labraça ben fort. És la necessitat de relaxació i seguretat, oi?
Tinc una amiga que li deixa tocar 3 segons... fan l'1, 2, 3! per treure-li el mono...

Així que mapunto al club per si alguna mama experta ens dóna una solució.

Per cert, jo no crec que les flors de bach siguin una solució, jo crec que a base dexplicar-li ho van entenen,no? a mi em funciona el dir-li...ai el gosset, que vol que el toquis, que li agrada molt... tocali les orelletes! abraça'l ben fort! agafali les potetes... i ho fa, encantat. I quan estem al cotxe i portem el nostre gos al darrera, li agafa les seves! haha!
I tal dia farà un any que ho haurà deixat de fer.
Creieu que és el mateix impuls de la gent que es mossega les ungles? ara mhas fet pensar, Lau...
Imatge
Santandria
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dg. abr. 20, 2008 8:31 pm

EntradaAutor: Santandria » dv. juny 03, 2011 7:30 pm

Jajaja!! uns altres com el meu!!!
Quan va deixar el pit havia de tenir sempre la mà ficada al meu escot! mica en mica, no sóc conscient de com, va passar a haver-me de pessigar la mà (i amb força!! la teenia tota plena d'esgarrapades) Ara m'agafa el dit petit... Jo dic que les meves mans són el seu fetitxe!! jajaja No m'amoïna, penso que mica en mica les rutines i els canvis de costums faran que ho deixi de necessitar. Li és talment una adiccio!
Paciència!! :-o00m no me l'imagino amb 20 anys demanant-me la mà per anar a dormir jeje
ImatgeImatge
Lau

EntradaAutor: Lau » dv. juny 03, 2011 9:22 pm

Lluma ha escrit:Creieu que és el mateix impuls de la gent que es mossega les ungles? ara mhas fet pensar, Lau...

jo crec que si, el meu té motius per estar nerviós i pensava que això podia ser una manera de canalitzar aquests nervis... per això vaig provar les flors de bach i la passiflora.

algun cop que li he dit que parés, s'ha ficat el dit a la boca... i mmmmm casi que estic disposada a sacrificar el meu coll per tal que no es fiqui el dit a la boca.

jo ara estic intentant de treure-li durant el dia... el què passa que a vegades em posa tan dels nervis que algun cop m'he excedit en el to i després em sap molt greu.
Eva_
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

EntradaAutor: Eva_ » dv. juny 03, 2011 9:49 pm

Una altra al club!!
el meu nen gran ara té 3 anys i mig. Quan mamava li encantava acariciar-me i tocar-me els cabells. Als dos anys va deixar de mamar, però no els cabells, són un relax per ell :-o00m . Per adormir-se o quan està molt cansat em demana: "mama, et vull tocar els cabellos!" i vinga, em fa cargolins amb els cabells.
Va arribar al punt que me'ls estivara i em feia mal, jo li vaig parar els peus, li vaig explicar bé que m'agrada que em toqui, però no que em faci mal. Ho va entendre i ara ho fa fluixet.
Lau, si li expliqueu bé sense posar-hi tensions potser ho entén i ho disfruteu tots.
El meu nebot té 20 anys, i no us ho creureu..... encara li toca una berrugueta que té al coll la seva mare!!!! li encanta fer-li aquest "mimito" i crec que a sa mare li agrada recordar-ho ;-)))
Imatge
Imatge
aral
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

EntradaAutor: aral » ds. juny 04, 2011 7:07 am

El meu nen ara té 3anys, però fa més d'un any que quan està molt cansat o neguitós, es xuma el dit i em toca els cabells, al principi m'agrada però llavors mel's estira i em fa malt, li explico i després es toca els seus, però això em va costar una mica, però arriba un moment que ells mateixos ho van deixant.
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dl. juny 06, 2011 8:56 am

Una altra que s'apunta al club de actes reflexes per relaxer-se.

El meu fill m'ha de tocar el nas!!!. Acaba posant els dits a dintre i fa mal!!!
Si no li deixo fer, automàticament passa al pit. Mentre xuma d'un va sintonitzant l'altre :-((

I m'ha fet molta gràcia lo de la berruga .... jo en tinc una al costat que ha passat a ser el tercer pit!!! també sempre la busca.....

I està clar que és involuntari... quan li demano que pari, ell para... però als 3 segons la ma torna a ser al nas, pit o berrugueta...... :-D :-D
rocirita
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 62
Membre des de: dc. des. 05, 2007 3:31 pm

EntradaAutor: rocirita » dl. juny 06, 2011 3:06 pm

Hola Lau!
Es normal que el nen tingui ansietat. Vau preguntar com agafava el son a l'orfenat?
Si realment es molest o doloros, haureu de buscar un substitut...
Et pot semblar una animalada, o fer un pas enrere, pero heu probat de donar-li pipa o llet en bibero? A la classe del meu fill, quan feia P3, va arribar una nena de Nepal que tenia "necessitats" de ser bebe, i estava encantada amb el seu bibe. Pels meus, el bibe ha estat el millor ansiolitic per dormir. La nena l'ha pres fins les 7 anys (era un secret entre els de casa je,je) i te les dents perfectes!
yuyu
:: dinosaure
Entrades: 7623
Membre des de: dg. gen. 27, 2008 7:45 pm
Ubicació: Mataro

EntradaAutor: yuyu » dt. juny 07, 2011 10:41 am

En JOfre tambe m'ha de posar la ma dins l'escot per tranquilitzar-se....un cop alla dins la fa girar com si em fes un massatget.....ho fa molt abans d'anar a dormir, i quan el renyo per algo...de seguida busca ficar la ma aala dins...no nomes a mi, tambe busca als avis i al papi!!!! jo el deixo perque penso que a ell li agrada i a mi no em fa mal ni em molesta!! :love:
irisolda
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1122
Membre des de: dt. maig 24, 2011 9:40 pm

EntradaAutor: irisolda » dc. juny 08, 2011 9:36 pm

Aquests nens....
El meu Llúria per relaxar-se quan el tinc a coll s'apropa molt a la meva cara i em fica el dit a l'ull, de fet el que vol es tocar la nineta i arrencar les pestanyes.
Al seu pare no li fa perue porta ulleres,je.
Quan te son i va en cotxet o al cotxe, quan no hi ha mama aprop s'estira les seves propies parpelles i pestanyes, fa una mica d'angunia. Espero que se li passi sol igual que ha vingut, de fet recordo que quan era mes petit s'arrencava els cabells, i en unaltre ocasio s'esgarrepava la cara, i tal com va venir s'en va anar.

Quan m'ho fa a mi per dormir, sino para a la primera el poso a la cuna, a poc a poc ho esta entenent, ara falta que no s'ho faci a ell
On n'hi caben quatre n'hi caben cinc
Lau

EntradaAutor: Lau » ds. juny 11, 2011 11:55 am

Moltes gràcies a totes per les vostres respostes.... he estat uns dies sense internet i no us havia pogut llegir.

Tot i que 'mal de muchos consuelo de tontos' , m'alegra veure que no és una cosa només del meu.

Paciència... suposo que li anirà passant doncs.

Torna a “El desenvolupament emocional”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::