Treure bolquer impossible

Els bolquers, el xumet..

gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Treure bolquer impossible

EntradaAutor: gusiluz » ds. jul. 16, 2016 10:05 am

Hola noies,

La nostra filla de 29 mesos ja fa temps que fa servir l'orinal esporàdicament, de tant en tant li hem anat dient, i a temporades semblava molt engrescada i el feia servir alguns cops, i a èpoques sembla que no el vol ni veure. A l'escola bressol ens diuen que està preparada per treure bolquer, i de fet allà sempre fa un pipi a l'orinal.
Té moltes ganes de portar calcetes "de gran", i pensàvem que seria fàcil fer el canvi.
Doncs bé, aprofitant estiu i vacances, vam decidir provar.

La sorpresa va ser que quan no porta bolquer no vol seure a l'orinal, li diem si té pipi, que segui, i no vol de cap manera, diu que no en té, i al cap d'uns minuts se'l fa a sobre. Un cop l'ha fet a vegades diu que vol seure a l'orinal i algun cop en fa una mica més, a vegades no perque ja l'ha fet tot.
És un pipi darrere l'altre, fins i tot en fa més que portant bolquer, i sembla que no li importi anar molla.

Ja no sabem com fer-ho , li hem dit mil vegades que si té pipi ho digui, o li diem nosaltres: va seu, a veure si surt, i no vol! Però al moment el fa a sobre...

L'estrany és que ja porta mínim 3 mesos fent-ne a temporades quan a ella li pica i sembla que ho controli bastant bé...

Alguna experiència?
Avatar de l’usuari
rk_mat82
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dl. gen. 25, 2016 1:34 pm

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: rk_mat82 » ds. jul. 16, 2016 4:50 pm

Experiència pròpia.
Si veus q està així i no acabeu de sortir del tema, no t'angoixis, t'ho dic jo q he passat pel mateix no fa massa.
vam començar l'any passat al poc de cumplir dos anys aprofitant q arribava el bon temps. va començar molt bé, fent la seva primera caca al orinal i els seus pipis. i d'un dia per l'altre ni veure l'orinal i una por a fer la caca a l'orinal horrorosa.
vam deixar passar uns mesos o així o vam tornar a intentar a l'agost de vacances, i res era no parar de dir-li tens pipi tens pipi tens pipi, sempre q no, i acabar sempre de passejar amb el pipi a sobre. i la caca ni parlar de fer-la fora del bolquer era superior a ell. així q vam acabar l'any passat amb bolquer. i aquest vaig començar amb l'angoixa de q aquest any comença el cole q farem q farem.
i vam començar als 31 mesos i tot el contrari, els primers dies continuament era demanar pipi i fins i tot dos o tres escapades a sobre, però genial.i ara pot passar-se hores sense passar pel lavabo.
i la caca un gran problema perquè va ser demanar durant un dia sencer el bolquer q no hi havia manera q volgués fer caca fora d'ell, intentant q ho fes al orinal a veure si li donava menys por i ens va costar una setmaneta, però a dia d'avui tot perfecte ni una escapada de pipi ni caca. això si el bolquer de la nit vaig amb menys pressa i encara no ho he intentat però ja no em preocupa tant.
així q sincerament jo et recomano q si vols passar l'estiu tranquil·la, provis un parell més de dies i sinò torna l'any q bé i veuràs la diferència, i sobretot per fer això no has de pensar en les critiques dels altres ni comparar la teva filla amb cap altre nen de la seva edat.
espero ser-te d'ajuda.un petó i paciencia.
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: gusiluz » ds. jul. 16, 2016 11:27 pm

rk_mat82 ha escrit:Experiència pròpia.
Si veus q està així i no acabeu de sortir del tema, no t'angoixis, t'ho dic jo q he passat pel mateix no fa massa.
vam començar l'any passat al poc de cumplir dos anys aprofitant q arribava el bon temps. va començar molt bé, fent la seva primera caca al orinal i els seus pipis. i d'un dia per l'altre ni veure l'orinal i una por a fer la caca a l'orinal horrorosa.
vam deixar passar uns mesos o així o vam tornar a intentar a l'agost de vacances, i res era no parar de dir-li tens pipi tens pipi tens pipi, sempre q no, i acabar sempre de passejar amb el pipi a sobre. i la caca ni parlar de fer-la fora del bolquer era superior a ell. així q vam acabar l'any passat amb bolquer. i aquest vaig començar amb l'angoixa de q aquest any comença el cole q farem q farem.
i vam començar als 31 mesos i tot el contrari, els primers dies continuament era demanar pipi i fins i tot dos o tres escapades a sobre, però genial.i ara pot passar-se hores sense passar pel lavabo.
i la caca un gran problema perquè va ser demanar durant un dia sencer el bolquer q no hi havia manera q volgués fer caca fora d'ell, intentant q ho fes al orinal a veure si li donava menys por i ens va costar una setmaneta, però a dia d'avui tot perfecte ni una escapada de pipi ni caca. això si el bolquer de la nit vaig amb menys pressa i encara no ho he intentat però ja no em preocupa tant.
així q sincerament jo et recomano q si vols passar l'estiu tranquil·la, provis un parell més de dies i sinò torna l'any q bé i veuràs la diferència, i sobretot per fer això no has de pensar en les critiques dels altres ni comparar la teva filla amb cap altre nen de la seva edat.
espero ser-te d'ajuda.un petó i paciencia.



Si nosaltres no en teníem de pressa, és que ella vol posar-se calcetes "de gran", no és que vulgui fer-ho al bolquer, ho vol fer a la calceta!!
De caca també n'ha fet alguns cops a l'orinal, però quan li posem la calceta, se la fa a sobre, i no sembla que li molesti anar molla ni cagada... :-o00m
Avatar de l’usuari
jllt
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 326
Membre des de: ds. feb. 04, 2012 9:03 pm
Ubicació: Pirineu

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: jllt » dl. jul. 18, 2016 7:05 pm

Gusiluz, pren-t'ho amb molta calma.
Arribarà el dia que ella, ELLA, decidirà fer el pipi i la caca al vàter. El meu nen va estar un any i mig fent-se caca als calçotets. Et pots imaginar que la meva desesperació va arribar a moments molt àlgids, en tot aquest temps. I sempre em deien: dóna-li temps, dóna-li temps, no el pressionis... i efectivament va arribar el dia màgic. A tots els arriba, quan ells ho decideixen.

Ànims i sobretot, no t'hi angoixis gens.
Avatar de l’usuari
rk_mat82
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 58
Membre des de: dl. gen. 25, 2016 1:34 pm

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: rk_mat82 » dt. jul. 19, 2016 3:45 pm

Si nosaltres no en teníem de pressa, és que ella vol posar-se calcetes "de gran", no és que vulgui fer-ho al bolquer, ho vol fer a la calceta!!
De caca també n'ha fet alguns cops a l'orinal, però quan li posem la calceta, se la fa a sobre, i no sembla que li molesti anar molla ni cagada...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Això ja passa, el meu tampoc l'importava anar moll, s'ho prenia com una gracia, i t'asseguro q desesperava un mica, també es va fer caca a terra per casa, posava la mà, tot per aguantar i q no li surtis perquè tenia pànic a fer-la fora del bolquer.
i el meu un nen q mai s'ha queixat per anar amb el bolque ple de caca...ja podia portar el bolque ple fins als topes de pipi i la caca quasi sortint pels costats q li agradava anar amb tot a sobre, havies de forçar la situació a la força si volies canviar-li.
Jo sincerament deixaría aparcada la calçeta una mica. tenir-la per casa sense res, i sortir al carrer amb bolquer.
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: gusiluz » dt. ago. 02, 2016 1:25 pm

rk mat 82,

No li podem posar bolquer, perquè no en vol i se'l treu!
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: jaruma » dc. ago. 03, 2016 5:28 pm

Encara esteu igual? O ha millorat la cosa? El meu per sort tolera que li posi el bolquer, però de vegades em demana no portar-ne i ho provem. El que fa és seure a l'orinal de vegades, però no vol baixar-se la roba! I en quant nota que li surt pipi, s'aixeca corrents i se'l fa a sobre.

Així que ja veus que no tinc cap consell. Jo simplement la deixaria amb les calcetes i l'animaria (sense insistir gaire) a fer servir l'orinal. Tard o d'hora ho farà, i mentres, a canviar roba i fregar terres...
Avatar de l’usuari
Paparra
:: poltre
:: poltre
Entrades: 658
Membre des de: ds. feb. 23, 2013 6:19 pm

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: Paparra » dj. ago. 04, 2016 6:43 am

Hola! Nosaltres a la que ve el bon temps li treiem tota la roba x estar x casa, això des de sempre, no x treure bolquer ni res, però crec que va anar guai pq aprengués com funcionava el seu cos... va fotre unes quaaaantes relliscades amb els pipis jeje, cap a dos mesos tot el dia amb la fregona al darrere... però un dia va provar de fer-ho al orinal i li va molar. I des de llavors, quan se li escapava una mica de pipi "sel tallava" i anava corrents cap a l'orinal. Quan va descobrir fer caca al orinal, allò va ser... vamos, la osti x ella. Va fer 5 caques en un dia. Es forçava x veure-la caure jajajajaja. Un dia ja no va voler bolquer x sortir al carrer. I de conya. Un dia va decidir que x dormir tampoc. I aguanta tota la nit.
Conclusió: nosaltres no li hem tret el bolquer, ella ha dirigit tot el proces i li hem respectat les seves decisions. I ens ha anat molt i molt bé. Allibereu-vos de presions ;-)
La obediència no és cap virtut.
ROCK'N'ROLL BABY!!!!!!
Avatar de l’usuari
martulineta
:: puça
:: puça
Entrades: 30
Membre des de: dl. juny 15, 2015 4:38 pm

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: martulineta » dv. març 17, 2017 6:06 pm

Bona tarda mares!

Recupero aquest post perquè a nosaltres també ens està costant molt i molt que faci pipi i caca a la gibrelleta o al w.c. I vaig llegint els vostres missatges i veig que els petits tenen 2 anys-2 anys i mig i la nostra filla al maig ja farà els 3 anys i encara no hi ha manera. Sé que cada nen és un món i que en aquest aspecte no tots maduren al mateix temps però uff se'ns està fent etern. De fet, a l'estiu passat amb 2 anys ja ho vàrem intentar però tot i que el principi la novetat de la gibrelleta li va agradar i ho feia tot allà, si anava amb el culet a l'aire també de seguida ho feia a la gibrelleta però passat l'estiu quan es va acabar la novetat i va anar portant més roba ja s'ho feia tot a sobre. Al setembre va començar a l'escola bressol i el mateix, la novetat dels w.c. petits, tots els seus companys hi anaven i ella també però passats uns mesos i des de llavors, cada dia l'han de canviar 1 vegada mínim. I sembla que com més temps passa va a pitjor.
També he de reconèixer que no sempre hem estat molt disciplinats i de tant en tant ha anat portant calcetes-bolquers sobretot al mig de l'hivern amb el fred i perquè jo hi havia dies desesperada que havia de canviar-li els pantalons i calces 5 i 6 vegades i ja no donava a l'abast i més anant molt cansada estant embarassada de la segona filla. Sé que no és excusa però ostres, tothom ens diu que així la confonem però ella és una nena molt espavilada i penso que ha de notar perfectament quan va amb bolquer i quan va amb calcetes penso jo... de fet si algun dia ha anat una estona mig despullada per casa ho fa tot a la gibrelleta.
Ella ara no avisa mai, li preguntes mil vegades si ha de fer pipi i et diu que no, li vols acompanyar i no vol i al cap de 2 minuts ve i et diu amb un somriure: "mama m'he fet pipi a sobre m'he de canviar" i ella tan contenta que la canviï! També segons com, et diu que ella encara és petita i de tant en tant em demana que vol bolquers. Dóna la sensació que encara no deu estar preparada però és que ostres dóna la sensació que és perquè no li dóna la gana. Intentem no enfadar-nos ni renyar-la però ufff costa...
La meva pregunta és com hem d'actuar davant tot això? No pateixo en el sentit que tard o d'hora sé que ho farà però em preocupa que ara ho estiguem fent malament... Què fem? No li tornem a posar mai més cap bolquer i anem aguantant com podem tots els pipis i caques que es faci a sobre el temps que sigui? (ja em faria a la idea de comprar-li mitja dotzena de leggins de recanvi i agafar molta paciència...) o bé tornem a posar-li calcetes-bolquers i esperem que arribi el dia que demani anar a la gibrelleta o bé arribi el bon temps i pugui anar despullada per casa??

Gràcies per la vostra ajuda :-)
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: petipe » dl. març 20, 2017 9:23 pm

Potser el que diré ara és totalment erroni però... jo no insistiria. Li tornaria a posar el bolquer i que sigui ella la que ho demani. No sé si no ho he entès bé, però em dóna la sensació que sou vosaltres qui voleu que vagi sense i ella, o no està preparada o no vol (pel motiu que sigui), així que jo li posaria el bolquer de nou i arribarà un moment que molt possiblement no en vulgui portar.
També has parlat d'un embaràs, diuen que l'embaràs i l'arribada d'un nou germanet/a fa que "retrocedeixin". Aquí també hi podria haver una causa de per què semblava que podia anar sense bolquer i després va tornar a fer-s'ho a sobre.
Hi ha molts nens que amb 2 o 2 i mig deixen el bolquer, però també n'hi ha amb 3 i més que en porten i és totalment normal, però això ja no ho expliquen gaires pares... queda molt bé dir "amb 2 anys i ja va solet a l'orinal" en canvi dir que amb 3 i mig encara porta bolquer és tot lo contrari, per això molts no ho expliquen, així que no facis massa cas del que sentis que fan altres nens.
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: shyla » dt. març 21, 2017 1:41 pm

Penso com la petipe, realment ja comences dient "ens esta costant molt treure-li", per tant es una decisio que sembla presa unilateralment perqué toca. Per tot el que expliques ja es veu que no esta preparada, i no es una qüestio de inteligencia, ni de saber-ho dir o no, es un fet maduratiu. El meu fill gran no demanava fer pipí ni caca al wc, i a vegades portaba caca i no t'ho deia i acabava ben encetat. Doncs d'un día per l'altre es va llevar i va dir mama avui vull calçotets, tenia 3 anys i 3 mesos. Des de llavors no n'hi vam posar ni un mes ni de día ni de nit! Jo m'ho prendria amb calma, i tornaría als bolquers si ella ho accepta. Anims!
shyla l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. març 21, 2017 10:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge Imatge
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Treure bolquer impossible

EntradaAutor: jaruma » dt. març 21, 2017 9:05 pm

El meu als 2 anys i 10 mesos també ho ha demanat ell. Un dia va fer caca a l'orinal, després de banyar-se, i va decidir que no volia més bolquers. I la primera setmana se li van escapar uns quants pipis, i encara alguns a la segona, però en general ho té força dominat. Jo crec que si ho decideixen ells la cosa va ràpid, així quw no passa res si ho decideixen tard. Ànims!

Torna a “Els canvis”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::