Bits d'inteligència

Gatejar, caminar, correr i saltar.

petitaformigueta
:: peixet
Entrades: 281
Membre des de: dl. jul. 25, 2011 11:23 am

Bits d'inteligència

EntradaAutor: petitaformigueta » dj. gen. 12, 2012 8:09 pm

El petit petitformigueto té 15 mesos i no va a l'escola bressol. A casa mirem de fer diverses activitats, explicar contes, jugar amb les construccions, començar a enganxar gomets... Ell és un nen molt despert i actiu, no para i sempre demana més. Fa pocs dies que hem començat a utilitzar els Bits d'inteligència, i de moment sembla que li agrada, no sé, potser es la novetat. Cal dir que a nosaltres també ens agrada molt :p-)
M'agradaria que si algu/na de vosaltres ha aplicat o esta aplicant o coneix aquest métode m'expliqués les seves experiències.
Moltes gràcies per endavant.
Imatge
xaia
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dc. juny 02, 2010 9:28 pm

Re: Bits d'inteligència

EntradaAutor: xaia » dj. gen. 12, 2012 8:44 pm

petitaformigueta,

jo no ho he fet servir però el meu nevot va anar a una guardería on aplicaven aquest mètode i els seus contents estaven contents.

amb quin material ho fas?
dinser
:: zebra
Entrades: 1574
Membre des de: ds. des. 20, 2008 7:39 pm

EntradaAutor: dinser » dj. gen. 12, 2012 9:42 pm

Petita formigueta el meu fill fa bits d'intel·ligencia a l'escola. els hi va molt ver per establir grups d'animals i entendre els números. Amb els gomets se'ls fa fàcil associar que quan hi ha 20 gomets ni ha més que quan en són 5. així que el 20 és més gran 5. Més endavant aprendran ja els números.

A l'escola fan sevir el mètode Kandinski.

Molta sort i a passar bits. :content:
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
lluneta81
:: granota
:: granota
Entrades: 239
Membre des de: dj. març 17, 2011 2:56 pm

EntradaAutor: lluneta81 » dj. gen. 12, 2012 10:24 pm

Tinc curiositat per saber en què funciona aquest aprenentatge si li podem dir així, no ho havia sentit mai i potser em podria interessar, em podeu explicar què és, gràcies!!
Imatge

Imatge
dinser

EntradaAutor: dinser » dj. gen. 12, 2012 11:11 pm

Els bits d'inteligència són unitats d'informació, Són targetes d'informació visual que serveixen per l'estimulació primerenca basat en la visualització i repetició dels bits. El seu creador fou Glenn Doman que els definia com:

"Unidades de información que se presentan a los niños de una forma adecuada. Su realización concreta se encuentra en la utilización de una ilustración o dibujo muy preciso o una fotografía de buena calidad acompañado de un estímulo auditivo, que consiste en enunciar en voz alta lo que representa."

Aquests bits els podem elaborar nosaltres mateixos amb cartulines de fons blanc i posan el dibuix o els gomets vermells si són bits matemàtics. Es fan grups de 10 i se li pasen al bebé ensenyant-li la fotografia mentres li dius que es el que hi surt. Ha de ser ràpid, un segon per bit. llavors, en 10 segons has acabat la serie. Pots fer una cançó i tornar a passar uan altra serie de bits. La primera pot ser d'animals del zoo i la segona de matemàtics.
també es fa amb la música. se li posa, ara no recordo el temps, no sé si era un minut, la peça musical que sigui dient l'autor de la mateixa. més endavant donarem més informació, com el títol de la cançó. Però al començament no us compliqueu. el nen reconeixerà la peça de Bach o d'Estopa, és el mateix. Podeu posar el que vulgueu.

Els ajuda a la concentració, a desenvolupar i estimular el cervell, la memoria i l'aprenentatge, al desenvolupament visual i auditiu del nen, i a prendre vocabulari. Al finalés estimulació primerenca. Els bits s'acompanyen de exercicis físics per el desnvolupament motor, entre els que destaca el gateig i l'arrossegar-se. És molt important que el nen ho faci per desenvolupar el seu cervell al màxim. A l'escola del meu fill els fan gatejar fins els 3 o 4 anys.

Quin rotllo us he fotut.
Imatge
petitaformigueta

EntradaAutor: petitaformigueta » dv. gen. 13, 2012 7:53 am

xaia el material que nosaltres utilitzem són unes cartulines que hem fet nosaltres mateixos on hi hem enganxat fotografies de diferents objectes, és a dir a cada cartulina hi ha un objecte sol sense res més. Hem establert diferents grups o categories, tenim: fruites, verdures, menjar, animals salvatges, animals domèstics, formes geomètriques, mitjans de transport, eines, roba, instruments musicals...

Molt bona explicació dinser >.-<: Una pregunta, quants grups de bits es poden passar en un dia?
Imatge
entrerius
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. gen. 13, 2012 8:37 am

Bon dia noies.
Pel que entenc del que heu explicat és el que habitualment fem amb un conte específic de fruites, animals, colors, formes, verdures, transports..... però amb cartolines individuals i passades de forma ràpida no?
dinser

EntradaAutor: dinser » dv. gen. 13, 2012 9:05 am

Si pero donant una informació amb la imatge. Si ensenyes tipus de gossos i ensenyes un bóxer, quan ha fas dius bóxer i passe la cartulina darrera continuant amb la següent, per exemple, dàlmata. Iaxí fins 10. Et facilitarà les coses i tu s'escrius la informació del que surt a la cartulina darrera, ja que la cartulina l'ensenyes al nen. Així t'és més còmode. Darrera de la cartulina et pots apuntar més informació per reciclar la cartulina més endavant.

Petitaformigueta et miraré quan estigui a casa les series que es fan i com, i t'ho dic. :ok:

Nosaltres vam fer un curs d'estimulació primerenca d'un cap de setmana sencer que ens va servir de molta ajuda.
Imatge
Julyet
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » dv. gen. 13, 2012 10:18 am

Una de les coses de la universitat que em va quedar més gravada va ser un professor que un dia va mostrar-nos un dibuix d'una poma i ens va dir que era una manera d'ensenyar el concepte. Aleshores va mostrar-nos una fotografia, i va dir que encara era un recurs millor. Però ens va dir que per sobre de tot pels aprenentatges està experimentar amb la realitat: va treure una poma que podia veure des de qualsevol perspectiva, tocar-la, olorar-la, menjar-la...

Penso que qualsevol experiència és molt més enriquidora que no activitats dirigides, pels pares o pels infants. No és que pensi que sigui dolent, però (per exemple) estar amb el teu nen a la cuina, parlar-li en el nostre llenguatge, que ell pugui observar, manipular, imitar-nos... el farà aprendre molt més que passar-li seqüències d'imatges. Així aprofitem el poc temps que tenim actualment, ens ho passem bé i penso que l'aprenentatge és més significatiu :ok:
roseta1977
:: rateta
:: rateta
Entrades: 188
Membre des de: dg. juny 21, 2009 11:21 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: roseta1977 » dv. gen. 13, 2012 11:48 am

Julyet ha escrit:Una de les coses de la universitat que em va quedar més gravada va ser un professor que un dia va mostrar-nos un dibuix d'una poma i ens va dir que era una manera d'ensenyar el concepte. Aleshores va mostrar-nos una fotografia, i va dir que encara era un recurs millor. Però ens va dir que per sobre de tot pels aprenentatges està experimentar amb la realitat: va treure una poma que podia veure des de qualsevol perspectiva, tocar-la, olorar-la, menjar-la...

Penso que qualsevol experiència és molt més enriquidora que no activitats dirigides, pels pares o pels infants. No és que pensi que sigui dolent, però (per exemple) estar amb el teu nen a la cuina, parlar-li en el nostre llenguatge, que ell pugui observar, manipular, imitar-nos... el farà aprendre molt més que passar-li seqüències d'imatges. Així aprofitem el poc temps que tenim actualment, ens ho passem bé i penso que l'aprenentatge és més significatiu :ok:

Totalment d'acord! :camio:
yeide
:: papallona
:: papallona
Entrades: 149
Membre des de: dg. gen. 25, 2009 8:01 pm

EntradaAutor: yeide » dv. gen. 13, 2012 11:59 am

Jo estic d acord amb la juliet.
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dv. gen. 13, 2012 2:15 pm

Completament d'acord amb la goga i la Julyet. :ok:
petitaformigueta

EntradaAutor: petitaformigueta » dv. gen. 13, 2012 3:03 pm

Com ja he explicat el petit petitformigueto és molt actiu i li costa concentrar-se en una activitat. Per exemple, quan expliquem un conte no aguanta massa estona assegut i parant atenció sino que de seguida busca o troba una altra activitat a fer.
És clar que aprenen amb les feines cotidianes!!!! Jo em passo tot el dia retransemtent tot el que faig i ell participa de les nostres activitats; l'haurieu de veure "posant" la roba a la rentadora o ajudant a buidar el cabàs de la compra... Tinc la gran sort de poder compartir molt de temps amb el meu fill.
Amb els bits l'únic que pretenem és que aprengui a concetrar-se en una activitat, i la veritat és que li agrada molt. Perqué olorar, tocar, manipular, menjar no para de fer-ho en tot el dia

Goga ha escrit:
Per mi està clar quin és l'aprenentatge desitjable per criar persones i quin per programar robots. I també veig clar quin dels dos infants serà l'intel·ligent, en tots els aspectes, també en l'emocional.

Crec que els dos aprenentatges són completament compatibles.
Imatge
entrerius
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dv. gen. 13, 2012 3:58 pm

pititaformigueta, el meu fill quan tenia 15 mesos, com ara el teu, tampoc parava quiet, i tot el que fèiem com a molt aconseguia la seva atenció durant uns minuts o segons fins i tot.
El que més l'interessava era un llibre ple de dibuixets "Digues on és" que miràvem plegats (18 mesos) i ell demanava contínuament que l'anomenés això, allò i lo altre..... una vegada i una altra. No volia cap història, ni cap explicació... tant sols l'interessava saber els noms de tot plegat. Estava en plena etapa de desenvolupament del llenguatge i quedava clar que el que l'interessava era posar-li nom a tot.
Quan podia identificar al món real alguna cosa que coneixia del llibre se l'il.luminava la cara de felicitat. Li podia posar nom!!!!
Suposo que el teu petit està en la mateixa etapa de descobriment del llenguatge i està al•lucinat amb tot el que pot aprendre i per això capta la seva atenció.

He de dir que el primer que m'ha vingut al cap al llegir el funcionament del mètode, i que a ningú li sàpiga greu si us plau, és una imatge de la pel•lícula de “La taronja metàl•lica” quan intentaven reeducar al protagonista a base de bombardeig d'imatges.
No dubto que sigui un mètode efectiu, i que tal com diu la Dinser, els ajuda a la concentració, a desenvolupar i estimular el cervell, la memòria i l'aprenentatge, al desenvolupament visual i auditiu del nen, i a aprendre vocabulari.... però també sóc del parer que el que realment importa no és la velocitat amb la que capten els concepte, si no de la intensitat de la vivència. Continuant amb l’exemple del professor de la Juliet, cap mètode pot substituir el plaer de menjar-se una poma i totes les sensacions d’aquesta experiència quedaran gravades també en la part emocional del cervell i quan la necessiti localitzar per alguna cosa ho farà molt més ràpid que si tant sols és tracta d’un concepte abstracte.
Jo estic convençuda que qualsevol tipus d’aprenentatge que tingui en compte les emocions serà molt més efectiu, tal com ha comentat la Goga.
Hi ha un sector dins el món educatiu que pensa que l’educació hauria de tendir a fomentar la intel•ligència emocional ja que la conceptual, racional i mecànica per sí sola no serveix de gran cosa. Jo estic convençuda que ha de ser així i voto per aquesta proposta.
dym
Entrades: 3147
Membre des de: dj. maig 28, 2009 3:14 pm
Ubicació: Bages

EntradaAutor: dym » dv. gen. 13, 2012 10:25 pm

Hola!

el meu fill te 16 mesos i sembla qeu tingui un "chinche" al cul, no para quiet ni un segon!!!! no para atencio a res en concret, li agrada moolt veure qeu fas i nosaltres li expliquem i li fem tocar el qeu ens sembla que pot tocar... La tele ni se la mira!!! li fan mes gracia els anuncis qeu els dibuixos, aixi qeu li posem els canals de musica i balla... xx:-D

A la seva guarde els fan treballar moooolt amb les sensacions... Toquen moooltes coses, per sapiguer diferenciar olor, gustos, tacte... aquesta setmana ens han demanar paper d'WC per fer una activitat... la veritat es qeu s'ho passen pipa!!!! :ok:

com pots veure, tots els nens d'aqeusta edat son iguals! :ok:
Imatge

Imatge
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dv. gen. 13, 2012 11:26 pm

petitaformigueta, t'anava a dir el mateix que la Goga i l'entrerius, que amb l'edat del teu nen és normal que no es concentri en una activitat; el meu, tot just té 24 mesos i tampoc no ho fa. Encara no he pogut explicar-li cap conte, el que li agrada és que els mirem plegats i anem identificant els dibuixos i només una estoneta, però ja veus que això és el normal a aquestes edats. No pateixis.
dinser

EntradaAutor: dinser » ds. gen. 14, 2012 2:26 pm

Perdoneu que us digui i espero que no us molesteu, però em sembla que no esteu entenent res.

Una seqüència de bits dura 10 segons on es passen 10 imatges. Que són 10 segons en la vida dels vostres fills o en la vostra? Res.

Tu passes els bits i continues amb la teva vida normal, experimentes amb les coses, ... Si pots oferir més recursos per què oferir-ne menys?

No és uan tècnica de memorització és una forma que permet que el nen pugui fer associacions d'imatges a la vida real o catalogar grups del que sigui, ja sigui fruites tropicals, verdures, algues, ...
Us poso un exemple. Una nena que conec a la que li passaven bits de 10 fruites tropicals. Un dia quan va acabar la seqüència dels bits va MANGO. El mango no estava entre aquelles fruites però ella va associar aquella fruita a aquell grup.
Llavors li van fer la festa del MANGO. On hi havia mango per menjar i tots els nens ho van passar bé.

Això dista molt de la pel·lícula que heu nombrat, no creieu?

Tot i així a mi em sembla molt bé que, ja sigui per desconeixement del tema o perquè realment no us convenç, no ho volgueu fer. no hi ha cap problema. Vosaltres sou lliures d'escullir el que voleu pels vostres fills, però deixeu que a les que sí que ens pot interessar o poguen sentir curiositat poguem parlar d'això, que crec que és l'essència del post que ha obert la petita formigueta.

Igualment, gràcies a totes per la vostra aportació. És molt enriquidora. :-()-)
Imatge
dinser

EntradaAutor: dinser » ds. gen. 14, 2012 2:36 pm

Petita formigueta encar t'he de mirar la seqüència dels bits. Ho tinc en compte. Ho faig tan aviat pugui.

Petonets guapa! :love:
Imatge
Julyet
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

EntradaAutor: Julyet » ds. gen. 14, 2012 6:43 pm

Quan busco alguna cosa concreta per internet o remeno per aprendre, si em trobo majoria d'opinions favorables sobre un tema (especialment sobre intel·ligència i criança) és altament probable que pensi "i per què no he fet això???".

Com que sí conec el tema (tot i que no en profunditat, ja que ni en la meva formació com a mestra mai ningú li ha donat la més mínima importància tenint en compte la "utilitat" ni com a motivació personal, ja que ho trobo avorrit) vaig voler donar la meva opinió i punt de vista, i com que podia aportar un punt de coneixement teòric (l'ensenyament i aprenentatge fins a dia d'avui és el que em dóna de menjar) no vaig considerar que estigués fora de lloc. D'aquesta manera si algú es troba amb el post veurà diversitat d'experiències. I si algú ho està fent perquè creu que desenvolupa la intel·ligència però ho troba avorrit, cal que inverteixi diners o temps (que en la majoria de casos les famílies no en van sobrades ni d'un ni de l'altre) o es comença a estressar perquè no ho ha fet i "a veure si serà massa tard", doncs sí, penso que la meva opinió pot ser útil.

Per descomptat que m'imagino que no serà l'única activitat que fan els nens durant tot el dia i que de sobres reben altres tipus d'estímuls naturals, això no cal dir-ho. Però trobo important deixar clar que els nens de 15 mesos i fins i tot molt més grans no necessiten cap entrenament per a la concentració ni per centrar-se ni per estar-se quiets... La meva filla en aquell moment només jugava a treure i ficar coses de caixes, calaixos... (bé, més treure que ficar...), a tocar un piano de joguina i poca cosa més... La resta del temps era anar d'un lloc a un altre, a observar el que jo feia, demanar braços i teta i tocar i tocar coses diferents en tot moment. Cada activitat durava... 1 minut. I sí, tot passa sol, sense entrenament, perquè es fan grans fem el que fem!
petitaformigueta

EntradaAutor: petitaformigueta » ds. gen. 14, 2012 10:33 pm

Caram noies, ;-)
em vaig fer d'aquest fórum perqué buscava un lloc on poder compartir desde la meva ignorància,( que és molta), pors, inquietuds, esperiències i altres inquietuds propies de la criança d'un fill/a amb persones que estiguessin o haguessin estat en la mateixa situació. La meva intenció no ha estat mai buscar assessoria professional en aquests temes, creieu-me que si així fos acudiria a un altre lloc.
Lluny és la meva intenció de crear un debat sobre la conveniència o no d'aplicar el métode dels Bits d'inteligència (horrible nom, per cert), no és el tema que volia compartir! No cal fer comparacions dels nostres fills amb robots, crec que mereixen una mica més d'humanitat en el tracte els métodes que uns veuen inacceptables i que d'altres veuen a bé.
Com ja vaig dir m'agradaria compartir experiències amb persones que hagin, estiguin o vulguin aplicar el mètode.
A totes aquelles persones que han acudit al debat per expressar la seva sapiència en el tema, que a simple cop d'ull és superior al de la majoria, els agraeixo el seu interés més no la seva arbitrària intromissió en un tema que no està en qüestió com és la utilitat del métode dels bits.
Imatge

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::