Tema parlar, quan?

Gatejar, caminar, correr i saltar.

SUSOV
:: rateta
Entrades: 189
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 9:38 pm

Tema parlar, quan?

EntradaAutor: SUSOV » dj. set. 23, 2010 11:36 pm

Hola noies!, començo a preocupar-me perque la meva petita que el mes vinent farà 2 anyets encara no parla!!!, lo tipic: ho enten tooooot, es fa entendre amb el seus gestos....pero no tè "ganes" de parlar, no s'esforça en apendre!,la gent em diu que el parlar es produeix en qualsevol moment, pero jo la veig molt "verda" .Com han fet els vostres petits?

Moltes gràcies!!!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

Re: Tema parlar, quan?

EntradaAutor: angelina » dv. set. 24, 2010 8:00 am

Jo penso que si es fa entendre no necessita fer l'esforç de parlar per dir el què vol! No es l'unica petita de quasi 2 anys o de ja 2 anys que no parla! jo de tu li donaria temps i quan fa els seus gestos li diria què vols? per exemple una POMA?? Demana una poma, si entén les coses no crec qude tingui cap problema! El nebot del meu marit fa el mateix! fa aaaa aaa i assenyala i et tiva i ja es fa entendre jaaa però ni una paraula en canvi si no li vas cas acaba dient vine!!! (a la seva manera esclar i no en català :content: )
N'has parlat al pediatre? igual el pot donar consells per ajudar-la a esforçar-se? Però estigues tranquila, ja veuras quan no calli!!! :-D
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
perla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1099
Membre des de: dv. des. 14, 2007 11:46 am

EntradaAutor: perla » dv. set. 24, 2010 1:20 pm

Jo crec que és normal que no parli gaire, perquè alguna cosa deu dir no? potser papa i mama, no, ja està...

si no diu res més és perquè ja es comunica dient aaaa, aaa i assenyalant, igual si et fas la tonta i li dius que no l'entens si no et diu què vol fa l'esforç de parlar una mica més, no sé, però tampoc crec que passi res, cada criatura té el seu ritme :ok:
Imatge
Imatge
MIRJAN
:: tigre
Entrades: 736
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 6:43 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: MIRJAN » dv. set. 24, 2010 4:33 pm

Jo et diria que la meva a partir dels 2 anys va començar a fer un canvi brutal amb el parlar. De cop comencen a dir frases de dos paraules, de tres, de quatre, i després la feina que tens perque callin 2 segons! Ara farà tres anys d'aqui a dos mesos, i recordo l'estiu passat, és a dir que encara no tenia els 2 anys que támbé pensava, aquesta nena no parla bé, jo l'entenia clar, perque ells es fan entendre però... tranquil·la, que va ser començar la llar d'infans al setembre passat i va anar progressant. Ara, ja et dic, ni sota l'aigua calla, i parla perfectament.
Imatge

Imatge
SUSOV
Entrades: 189
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 9:38 pm

EntradaAutor: SUSOV » dv. set. 24, 2010 4:55 pm

Moltes, moltes gracies per les vostres respostes!!!, si, si faig que no l'entenc ufff, s'emprenya molt!!,li dona molta rabia!. Ara ha començat la llar, a veure si fa un canvi,ojala!

Moltes gracies, ens veiem!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
normandie
:: formigueta
Entrades: 71
Membre des de: dj. nov. 25, 2010 8:05 pm

EntradaAutor: normandie » dl. gen. 03, 2011 1:13 pm

Hola! He vist aquest post de fa uns mesos i no volia iniciar un nou tema... La nostra nena té 2 anys i mig i diu ben poc. Va començar la llar d'infants aquest setembre (però ha faltat un mes sencer). Vam notar una petita millora, però més en la manera de comunicar-se que no parlant.
Sent bé, ho agafa tot molt ràpid i enten ordres senzilles i també "complexes" o encadenades. Quan li llegeixes un conte ho reconeix tot i assenyala sense problemes els personatges, objectes, etc. Diu papa, mama (però diu més pa i ma que no amb les 2 silabes), "agua" (això des de fa més de mig any), "no", i a vegades algo semblant a hola (és més un o-a) i adeu (diu "euuuuu"). També diu guau-guau (per gossos i altres animals), fa algunes onomatopeies. I ara bé lo fort: de tant en tant diu paraules perfectament pronunciades... i no ho torna a fer! De 2 i 3 silabes. I no són fantasies nostres, tenim testimonis! Ho diu inconscientment, quan li dius de repetir, sembla que li faci vergonyeta parlar!
Es comunica molt amb el "aaaaaa" "aaaaaaa" (veig que és normal en els nens que no parlen). Es fa entendre en tot i ni el pediatra ni a la llar d'infants li han donat molta importància, però dóna la sensació que la millora és mooooolt lenta i em costa imaginar-me-la parlant.
Realment els nens que triguen en parlar, un cop comencen ja no paren?
MIRJAN

EntradaAutor: MIRJAN » dl. gen. 03, 2011 3:09 pm

Jo no et sabria contestar massa bé. La nostra, ja us deia, a partir dels 2 anys les frases van anar sumant paraules, però pensa que ara que ha fet fa un mes dels 3 anys, tampoc parla perfecte eh?? hi ha algunes consonants que no les diu del tot bé, però jo ho considero normal, crec que va evolucionant.
Una cosa, li has demanat opinió al pediatra? potser et podrà orientar millor i si creu que hi ha algun problema et derivarà a un logopeda. No costa res mirar-ho i et quedes més tranquil.la.
Imatge

Imatge
normandie

EntradaAutor: normandie » dt. gen. 04, 2011 9:36 am

Merci per la teva resposta! El pediatra diu que no és lo habitual però tampoc li dóna importància, sempre ens diu d'esperar. Diu que a veure que ens diuen a la guarderia, però allà estan igual, diuen que va poques hores (i a sobre ha faltat molt pels refredats, virus, etc) i que descartat el tema de que senti malament i la falta de comprensió, que esperem una mica. Va caminar molt aviat i prou bé, ens han dit que a nivell motriu està molt avançada per la seva edat. Recordo que fins fa poc no feia "mimitos" ni donava petons, i no me la podia imaginar fent-ho. I un dia de cop i volta va començar i ara no para!
Per una banda em preocupa perquè veus nens molt petits que parlen, i per altre, quan la veus com ho comprén tot, com es fa entendre i lo desenvolupat que té el llenguatge corporal, penso que ja parlarà, que algun dia es desbloquejarà! Ah, i també he notat que les millores que fa són en paral·lel a altres millores comunicatives (per exemple, quan va començar a donar petons, va començar a dir pa i ma).
MIRJAN

EntradaAutor: MIRJAN » dj. gen. 06, 2011 10:11 am

Normandie,
Espera't al curs que ve que farà P3 oi?? allà s'espavilen moltissim i segur que les educadores et faran una valoració. Però ja veuràs com et fa un canvi radical! La meva és la més petita de la classe i també tinc aquest sentiment de veure com tots els altres nens van molt més avançadissims que la meva. Per exemple, a la paret de la classe hi havia a principi de curs penjats dibuixos de cada nen, tots eren figures humanes, amb cap peus, braços, etc, ben fets, i vaig detectar el dibuix de la meva filla ràpidament, era un mega gargot sense cap sentit!! clar ella no sap fer una figura humana ni de conya. Doncs ara a tres mesos de l'inici del curs, ja fa una cara (una rodona) amb dos ulls, una boca, i fins i tot les dues orelles! tot una avanç je je. La seva mestra em va dir que es notava moltissim la diferencia d'edat, però que se li havia de donar temps, que era normal. Pensa que ella ha fet ara els 3 anys, a finals de novembre, i que hi ha nens de la seva classe que a principis de gener ja fan els 4 anys.
Així que no pateixis, jo crec que tots tenen el seu procés, però tots acaben parlant, dibuixant, etc...
Imatge

Imatge
normandie

EntradaAutor: normandie » dg. gen. 09, 2011 7:26 pm

Merci Mirjan! El que em fa ràbia és la pressió amb aquestes coses, crec que tens sort de que la profe de la teva nena et digui que no passa res, conec mares que els hi diuen barbaritats (ofensives!) sobre el progrés que "hauria" de fer el seu fill (bé, a mi ni les cuidadores ni el pediatra m'han pressionat, però en general sí que es fa).
La normalitat no es calcula! Que si tal número de paraules a tal edat, que si dibuixos de figures humanes als 3 anys... pffffffffffffffffff, hi ha persones que no saben dibuixar ni amb 30 i adolescents que parlen com neandertals, però això no importa! Quan jo tenia 3 anys al cole ens ensenyaven a dibuixar rodones, no figures humanes! (i la veritat és que dibuixo força bé jeje).
Bé, suposo que hauré de tenir paciència, control·lar el tema i creuar els dits perquè quan la meva petita comenci el cole, li toqui una profe "relaxadeta".
MIRJAN

EntradaAutor: MIRJAN » dl. gen. 10, 2011 11:11 am

Tens molta raó amb això de la pressió! hi fan molt mal!
Ànims guapa!
Imatge

Imatge
normandie

EntradaAutor: normandie » dt. gen. 11, 2011 8:46 am

Ahir vam portar la nena al pediatra i vam aprofitar per comentar-li lo de la parla i no li ha donat cap importància, diu que cap als 3 anys fan canvis d'un dia per l'altre i que esperem. Això sí, fa poc que sap dir "no" i no vegis com el fa servir, sembla que ha aprés una de molt útil jaja.
MIRJAN

EntradaAutor: MIRJAN » dt. gen. 11, 2011 10:45 pm

Si, és així, d'un dia per l'altre et fan un canvi que et quedes parat.
No vegis amb el no! aquest si que l'amortitzarà! je je
Imatge

Imatge
petit2009
:: poltre
:: poltre
Entrades: 608
Membre des de: dc. des. 29, 2010 4:58 pm

EntradaAutor: petit2009 » dc. gen. 19, 2011 10:29 am

Hola!

El meu nen ara ha fet 2 anys i xerra com una cotorra però hi ha nens que passen de res a tot en pocs dies... ell deia paraules soles i de cop i volta va començar a construir frases.

Suposo que cada nen té el seu proces....
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

EntradaAutor: neuetes » dl. feb. 14, 2011 8:36 pm

Doncs recupero post.

La meva filla farà els tres anys el mes que ve i el tema parlar sempre ha estat una mica retrassada. L'any passat a la revisió dels dos anys ja li vaig comentar al pediatra i no li va donar importància. Però avui el pediatra (que hi hem anat per un tema que ara no ve al cas), m'ha comentat que fa dies que veu que la nena no parla el que ell considera que ha de parlar els nens d'aquesta edat i m'ha derivat a un logopeda de la ss.

Que els hi fan fer els logopedes? quins exercicis?
normandie

EntradaAutor: normandie » dj. feb. 17, 2011 9:59 am

Neuetes no sé que fan els logopedes, ja ens explicaràs la teva experiència quan hi vagis! Suposo que dependrà del nivell de retard que porti el nen (no m'agrada gens aquesta paraula... grrrrr).
Vaig veure un vídeo d'unes logopedes que segons el motiu, feien 2 tipus de pràctiques. Per nens amb problemes de comunicació (no de parla, sinò de comunicació en general: que van molt a la seva, no paren atenció), afavoreixen el joc però de contacte, massatges, mirar-los als ulls, etc. Per nens que no tenen problema de comunicació (entenen el que els hi dius i es comuniquen però no amb paraules) els hi feien joc simbólic, explicaven que els nens que no parlen tendeixen a fer joc sense sentit, desordenar peces, treure-les d'un lloc per posar-les a un altre... I elles els hi feien joc de rols, per exemple una granja, posar cada animal on li toca, fer veure que menjen, etc. Això els hi serveix per ordenar els seus esquemes mentals. Jo vaig treure la conclusió de que amb el joc van comprenent conceptes i idees i que desprès arriba la verbalització. Però suposo que aquest era el sistema d'aquestes logopedes en concret. Crec que no m'he explicat molt bé jaja.
Cada nen és un món, la meva és supercomunicativa, però és com si li fes pal parlar, a vegades diu paraules, les diu més d'un cop i les pronuncia bé, però si nota una mica de pressió per parlar... no vol! Espero que sigui un d'aquells casos que la gent t'explica, que un dia comencen a parlar! (conec varis d'aquests, casualment tots et diuen que cap als 3 anys).
Bé, ja ens explicaràs!

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::