parlar???

Gatejar, caminar, correr i saltar.

Nolfar
:: girafa
Entrades: 2574
Membre des de: dj. abr. 06, 2006 2:28 pm
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet
Contacta:

Re: parlar???

EntradaAutor: Nolfar » dj. març 25, 2010 12:03 pm

Ostres NURMA quant de temps. Has tingut un altre petit????? Qué bé!!! A mi m'agradaria quedar-me embarassada ja, a veure si convenço a l'home neujor:-)

Gracies pels consells, que bé que siguis logopeda je,je :ok:
I que em dius del bilingüisme (en aquest cas català-castellà) pot ser motiu de que es confongui i combini ambas llegües???

Per cert, reconec que amb la paraula GUAU, que es la que casualment has possat d'exemple, jo no li corregeixo, de fet ja li dic jo també GUAU als gossos :ufs: , però em sebla que es la única, la resta li corregeixo totes, i ho faig com tú dius, repetint-la bé.

També em fa molta rabia que a mí em parli en castellà, m'agradaria fer-li entendre que a la mami li ha de paralar en català, però no se com ni si es aviat per aixó. L'unica cosa que faig es parlar-li en català.
nurma
:: zebra
Entrades: 1953
Membre des de: dv. juny 15, 2007 10:13 am
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: nurma » dl. abr. 12, 2010 8:53 am

Nolfar guapa, ja veus vaig tenir una nena a l'octubre, és una bogeria però voliem que es portessin poquet!

Com esteu? i la feina com la portes, recordo que sempre anaves molt atabalada! A veure si el teu home s'anima i li doneu un germanet al Jofre.

Quant a lo del bilingüisme, no et preocupis que no comporta cap problema. El Dani tb els hi parla castellà i jo català però com el peque veu que entre nosaltres parlem castellà es dirigeix a tots 2 en castellà, jo mai li dic res pq lo important és que els entén tots 2. Si ho enten no et preocupisq quan sigui més gran tb parlarà català.
Ah! i he posat l'exemple de "GUAUA" pq és el més típic.

Molts petons!
ImatgeImatge
viewtopic.php?f=35&t=4959
ImatgeImatge
viewtopic.php?f=50&t=13087
Traer un niño al mundo es una decisión extraordinaria. Es decidir tener por siempre el corazón fuera del cuerpo.
isa
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dl. abr. 12, 2010 11:31 am

Hola noies, i Nurma en especial, veig que ets logopeda, i que comentàveu sobre el bilingüisme, i jo fa dies que tinc un dubte: la meva filla parla molt, moltíssim, i amb frases llargues i ben estructurades. Jo li parlo en català, i el seu pare li parla en castellà, i entre nosaltrse dos en castellà, com vosaltres a casa vostra crec. I no sé si ella hauria de distingir quina llengua parla el papa i quina la mama.....abans deia la meitat de coses en cada idioma, i ara, cada vegades diu més coses en castellà, suposo que perque ens sent a nosaltres comunicar-nos en castellà també. Què et sembla? Vull dir.....d'aquí quatre dies parlarà català, també? Vull dir, sé que en quant vagi a l'escola parlarà totes dues llengües, però, i abans?
Gràcies! <:-)
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
nurma
Entrades: 1953
Membre des de: dv. juny 15, 2007 10:13 am
Ubicació: Granollers

EntradaAutor: nurma » dt. abr. 13, 2010 8:55 am

Hola Isa, a nosaltres ens passa igual i és pq entre vosaltres i segurament els avis (entre d'altres) parlen més castellà però de totes maneres no t'has de preocupar pq parlarà català, tot i que no et puc dir quan però quan vagi a l'escola l'ajudarà molt haver escoltat sovint els 2 idiomes. No deixis de parlar-li català!
ImatgeImatge
viewtopic.php?f=35&t=4959
ImatgeImatge
viewtopic.php?f=50&t=13087
Traer un niño al mundo es una decisión extraordinaria. Es decidir tener por siempre el corazón fuera del cuerpo.
isa
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dt. abr. 13, 2010 11:52 am

Gràcies Nurma bonica! Suposo que m'agradaria sentir que parla més la meva llengua....però bé, no desistirem!! :-()-)
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
su392
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

EntradaAutor: su392 » dl. abr. 19, 2010 8:38 am

Hola reines!
Com van aquests parlanxins ???

Veig que això de la parla és tot un mon... ja us ho diré quan hi entrem !! perquè clar! la nostra peque aviat farà els 18 mesos i no diu casi res!
Tothom em diu que és normal,que ja parlarà... pero fas una cerca per internet sobre les pautes "normals" de la parla i ja em preocupo altre cop. Ja sé que no s'ha de fer ja.. però em sembla que les mamis no ho podem evitar! :ufs:

doncs res.. ella es fa entendre i mooolt.. La seva mestre de la llar, ja ens va dir que li costaria parlar perque es de les que es fa entendre amb gestos... pero ara per ara, el que diu mes clar és: mama, jatá, no, oita, papa, iaia ( això ho ha apres aquest cap de setmana), fa el sorollet del GAT i de la VACA.. i para de comptar! Ens enten, si la crides es gira, sap qui és el tiet, la tieta, la padrina, els seus cosins, vaja! que ho enten tot i tot... pero de parlar.. res de res!
Que us sembla ?? hi hauria d'insistir mooolt a que digui les coses, o esperar que per ella mateixa ho faci ???

clar.. es que llegint diu que als 18 mesos haurien de tenir un vocabulari de uns 20 paraules...i no hi arribem ni por asombro!.. que us sembla ???? :-:) :-:)
Imatge
||*||
Nolfar
Entrades: 2574
Membre des de: dj. abr. 06, 2006 2:28 pm
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet
Contacta:

EntradaAutor: Nolfar » dl. abr. 19, 2010 9:33 am

Jo et diria que no et preocupessis, amb el Jofre m'ha passat igualet.
Ara (2 anys i 1 mes) té un vocabulari normal segons els canons i lo que he llegit, però continua sense pronunciar bé la majoria de paraules, molta gent no l'enten. Però ja no m'amoïno. Si de cas quan s'apropi als 3 anys ja tindré temps de preocupar-me, ara per ara no.
Així que et diria que tranquil.la, que li passa a molts nanos, que fins els 3 anys res d'amoïnar-se. Igual a la teva li van sortir els dents abans de lo que marcan els canons, o va caminar abans o va agafar la cullera abans, o lo que sigui que vaq fer abans d'hora, així que res de preocupacions pel moment. :ok:
GLG
:: pantera
:: pantera
Entrades: 823
Membre des de: dl. març 09, 2009 6:38 pm

EntradaAutor: GLG » dl. abr. 19, 2010 11:04 am

No et preocupis, els nens canvien d'un dia per l'altre. El que sí és important és que es comuniqui, encara que sigui gesticulant.

A mi sempre m'han dit que el més important es la cumunicació amb els altres, i no cal que sigui només verbal. Parla-li molt i intenta que ho repeteixi, com un joc.
devo
Entrades: 1964
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 1:27 pm

EntradaAutor: devo » dl. abr. 19, 2010 1:40 pm

Hola

El meu als 18 mesos també deia ben poques paraules, i de cop poc abans dels 2 anys va començar a dir més coses i construir frases llarguíssimes! Ara ja parla molt bé i tothom li entèn quasi tot!
Imatge Imatge Imatge
juda
:: papallona
:: papallona
Entrades: 148
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 9:54 pm
Ubicació: (Anoia)

EntradaAutor: juda » dc. abr. 21, 2010 10:38 pm

Dona-li temps, no et preocupis.
Hi ha molts nens que passen de no dir res a xerrar com unes cotorres, crec que de moment no és procupant,
mentres es fagi entendre.
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
su392
Entrades: 2634
Membre des de: dt. abr. 15, 2008 1:15 pm
Ubicació: Osona

EntradaAutor: su392 » dt. abr. 27, 2010 7:30 am

Gràcies reines! A vegades necesitem sentir que és normal... amb taaants comentaris de gent "entesa" pel mon et fan preocupar i tot! :love: :love:
Imatge
||*||
tombarella
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

EntradaAutor: tombarella » dl. juny 14, 2010 12:54 pm

Hola!

La nostra filla té 16 mesos i ja fa temps que és evident que ho entén tot. Si li demanes una cosa la fa o et diu que no la vol fer fent que no amb el cap i amb cara de trapella... :r) però entendre-ho, és evident que ho entén. Es fa entendre i, a la seva manera, diu paraules com "aigua", "pit", "mama", "papa", "hola", "adéu", diverses onomatopeies... Vaja, que va afegint paraules i sons, però el que em té una mica amoïnada és que no fa cap so palatal. Sé que no s'ha de comparar, però normalment les criatures comencen amb sons tipus "ta-ta-ta-ta" i ella fa molt clars, des de ben petita, els "pa-pa-pa" o els "ca-ca-ca" (de fet, és per pixar-se de riure quan li demanem que faci el so de la gallina... :-D ), però mai reprodueix sons tipus el de la lletra "T". Sabeu si és normal? Gràcies per avançat! :ok:
Imatge Imatge

||*||
SUSOV
:: rateta
:: rateta
Entrades: 189
Membre des de: dg. oct. 07, 2007 9:38 pm

EntradaAutor: SUSOV » ds. set. 18, 2010 11:53 pm

Hola guapes!, doncs la meva nena farà el mes vinent els 2 anys i no diu ni pio!, ho enten tot, i nosaltres amb els seus gestos tambè li entenem, i si no la entenem es posa nerviosa!; no sè que podem fer....la pediatra diu que aixo de parlar es un mon, pero ella ni tan sols s'esforça en fer alguna paraula.
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::