Activitats i jocs nens d'un any!!

Gatejar, caminar, correr i saltar.

sil30
:: zebra
Entrades: 1041
Membre des de: dt. maig 25, 2010 12:05 pm

Activitats i jocs nens d'un any!!

EntradaAutor: sil30 » dv. oct. 05, 2012 11:11 pm

Bona nit marones.
Tinc una nena de més de 14 mesos que té moltes ganes de descobrir món. Com la majoria de criatures de la seva edat ha aburrit totes les seves joguines i gaudeix més amb un tupper buit i unes pinces. Però a mida que ha anat creixent se m'han anat acabant els recursos i idees. La nena no va a la llar i hi ha moments que sembla que s'aburreixi. Tinc poca experiència amb nens i no tinc recursos. :ufs:

Volia demanar-vos idees per fer a casa, activitats o jocs. A la llar fan moltes activitats divertides que podrieu compartir per poder fer a casa. He llegit que hi ha algun post de joguines i idees per nens més edat. Em costa d'imaginar quins jocs serien els adequats per ella. :-:)

Em farieu un gran favor compartint tot allò que els diverteix als vostres fills. Activitats dins i fora de casa. Tinc moltes ganes de gaudir al màxim de la meva nena i que cada dia sigui una alegria per ella. Moltes gràcies!! :content:
El post de la Laia: viewtopic.php?f=91&t=23764

El dia 27-7-2011 a les 11.00h neix la nostra Laia. Ha nescut a les 41 setmanes. Pesa 3.160 kg i fa 49 cm. És la coseta més bonica que hem fet mai!!

ImatgeImatge
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: Activitats i jocs nens d'un any!!

EntradaAutor: nacristai » ds. oct. 06, 2012 8:32 am

Hola!! hi ha un post que és sobre la panera dels tresors viewtopic.php?f=27&t=6036&hilit=panera+dels+tresors#p242560 d'aquí treuràs un munt d'idees i hi ha un bloc que ronda per aqui d'una mami(no sé si és del sp) però per mi aquesta mami és digna d'admirar!! i ha fet aquest bloc: wwww.manetesicosetes.wordpress.com té mil i una idees!! espero que et serveixi d'ajuda
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Lalona
Entrades: 1279
Membre des de: dt. oct. 26, 2010 11:43 pm

EntradaAutor: Lalona » ds. oct. 06, 2012 9:50 am

Hola Sil, el meu fill té 16 mesos i tampoc va a la llar, podem compartir idees!
Al meu patufet li encanten aquestes activitats:

- ballar (posem música i ballem sols o en parella, ens pixem de riure)
- jocs de falda
- escombrar (sí, sí! li he comprat una escombra de la seva mida i fem feina plegats)
- dibuixar
- enganxar gomets
- pintura de mans
- jugar amb macarrons (tenim una caixa amb macarrons i fem trasplants a altres caixes)
- construccions (amb blocs de fusta o duplo)
- llegir contes
- mirar videos del Mic
- tocar el tambor o el xilofòn

També li agrada moltíssim anar a comprar, anar als gronxadors, anar a casa els avis, veure animals, anar a la biblioteca, veure algú tocant un instrument, anar en bici (tenim un seient a la bici del papa), anar amb el seu tricicle (i intercanviar-lo amb altres nens a la plaça)...

Ara hem començat a anar a l'espai familiar, ens reunim amb mares i nens de 1 a 2 anys amb dues educadores. Ens ho passem molt bé, hi hem anat dues vegades. Ahir vam estar fent castells de sorra i després vam jugar amb esponges amb uns cubells amb aigua calentona i espuma de sabó.

Apa anem xerrant a veure si trobem idees noves!
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

EntradaAutor: mdemare » ds. oct. 06, 2012 3:33 pm

Fa un parell de setmanes em varen regalar el llibre de "Tat!". És un recull de jocs de falda tradicionals. M'agrada molt, he recordat els jocs que em feien de petita. Costa uns 25€, mira si el tenen a la biblioteca més propera que tinguis.
Danu
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

EntradaAutor: Danu » ds. oct. 06, 2012 10:23 pm

Mira, potser aquest blog et podrà ajudar, a mí m'agrada força...: http://paramipequeconamor.blogspot.com. ... -anos.html
sil30

EntradaAutor: sil30 » dg. oct. 07, 2012 3:37 pm

Ostres, noies moltes gràcies per les idees, blogs i això de la panera dels tresors. Se'm gira feina per provar.

He tret alguna idea dels altres posts del sp. Ara estic preparant un joc d'imants per la nevera amb les fotos de la familia i animals de la casa (els avis en tenen molts). M'està portant feina aconseguir fotos de tots i em falta temps, hehe, normal suposo. Ja tinc ganes de provar-lo.

Hem jugat amb els gomets i enganxat a tots els seus ninos, hem acabat tots plens de gomets. Ha estat divertit, tot i que encara li falta traça. Poc a poc. Tb hem lligat uns globus a unes cordetes i hem voltat per la casa.
Volia intentar fer-li una espècie de circuit per casa, però no sé molt bé com fer-ho. Alguna idea? Amb cadieres i llençols vaig fer una espècie de tunel on li amagava joguines, però volia fer-li algo més complet.
I amb la pintura de mans no m'atrebeixo encara. Estic segura q se la menjaria i empastifaria de mala manera. Com ho feu vosaltres?

Merci boniques!! Aniré provant coses i ja us explicaré :love:

El dia 27-7-2011 a les 11.00h neix la nostra Laia. Ha nescut a les 41 setmanes. Pesa 3.160 kg i fa 49 cm. És la coseta més bonica que hem fet mai!!

ImatgeImatge
Lalona

EntradaAutor: Lalona » dg. oct. 07, 2012 8:54 pm

sil30 ha escrit:I amb la pintura de mans no m'atrebeixo encara. Estic segura q se la menjaria i empastifaria de mala manera. Com ho feu vosaltres?

Merci boniques!! Aniré provant coses i ja us explicaré :love:

Nosaltres posem un llençol vell al terra i a sobre més d'un paper gruixut. Ell pinta al seu gust i jo (o el papa) fem també un dibuix al nostre paper, cadascú al seu aire però et dóno la raó que s'ha de vigilar que no s'ho posi a la boca. S'empastifa molt però s'ho passa pipa i val la pena. La pintura aquesta es renta perfectament a la rentadora sense cap producte per les taques ni res. Avui era l'aniversari del seu avi i li hem fet una postal combinant pintura i gomets, ha quedat fantàstic i l'avi ben feliç amb l'obra d'art.

També pots buscar pinzells o esponges si et fa cosa que ho toqui directe amb les mans, jo fa dies que penso que n'aniré a comprar per combinar diferents tècniques, hehe...

Que guai això que fas dels imans, li encantarà! :ok:
Imatge
Imatge
el mes de setembre al Club de lectura llegirem "Suite francesa", d'Irène Némirovsky! T'apuntes?
sil30

EntradaAutor: sil30 » dg. oct. 07, 2012 9:39 pm

Merci Lalona. Ho provarem. No em fa cosa que s'empastifi o la toqui amb les mans, és que és molt ràpida i tinc por que se la mengi. Provarem potser abans amb pinzells i tampons fets amb objectes i patates. Aquesta pintura és la típica que utilizavem a les escoles dels pots grans? O és especial?
Segur que la postal per l'avi ha quedat xulíssima :content:

Per cert, avui hem jugat a les fosques (no del tot) amb una llenterna petitona i ha estat molt divertit. Només encendre-la ha fet un "ohhhhh" tota emocionada. Ha estat molt bé, també penso que pot ser una manera divertida de que creixin sense por a la foscor. Podriem buscar a les fosques un nino amagat per exemple. ;-)))

He estat llegint això de la panera dels tresors (bé només una part, hehe) i està molt bé. Hi ha idees molt bones. Jo li feia alguna cosa similar per casa. A cada habitació li tinc un raconet amb objectes varis, normalment amagat dins l'armari o dins un calaix. Ella quan hi som ja el busca i s'hi posa a jugar. Al principi era una estratègia perque em deixés fer feina, pr al veure q li feia gràcia he anat recollint objectes. Normalment els relaciono amb el lloc on els tinc. Per exemple, al lavabo li tinc una capseta amb diferents diademes, respalls de cabell i dents, rulos, un mirallet petit, brotxes,... A la cuina en un calaix tinc tapes, pots diferents amb macarrons, llenties, arròs, utencilis fusta, culleres, embuts, coladors petits, ... Amb les idees que m'heu donat perfeccionaré el joc. :ok:

Nanit noies!! :love:

ImatgeImatge
Lalona

EntradaAutor: Lalona » dg. oct. 07, 2012 11:10 pm

La pintura que fem servir nosaltres és de la marca Alpino, és especial per pintar amb els dits i no és tòxica. La comprem a l'Abacus però em sembla que no és gaire difícil de trobar. Que vagi molt bé, volem foto de la primera obra d'art!!!
Imatge
Imatge
kabbisa
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

EntradaAutor: kabbisa » dc. nov. 14, 2012 1:22 pm

Vaig llegir no recordo on que si es volia jugar amb pintura, es podia cuinar una pasta (gelatina?) amb coloant alimentari.
L'obra d'art resultant te una vida curta, per això! ;)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
elisabetsalie
:: formigueta
Entrades: 55
Membre des de: dc. març 14, 2012 7:08 pm

EntradaAutor: elisabetsalie » dt. jul. 16, 2013 7:55 am

Hola! Abans que res, gràcies a Nacristai per recomanar el meu bloc. Sí que estic per aquí al SP, però només de tant en tant, tinc un munt de feina i no sempre l'ordinador disponible!

-Recomano moltíssim tot el que fa referència a la Panera dels Tresors i a l'Experimentació amb materials de la natura i amb textures diverses. A casa, tenim la Panera dels tresors, la de les Capses, la de les Pilotes (que combinem amb tubs), la dels teixits (molt recomanable per als bebés i per jugar a TAT), la de la Música, la de les Olors... tot el que sigui possible per obrir els sentits als nens i oferir-los un munt de sensacions noves.

-També és interessantíssim deixar-los explorar lliurement amb textures: anra proposant-los safates d'experimentació. Un dia plenes de purè, un altre de gelatina, un altre ple de pasta... A casa fins i tot hem pintat amb xocolata!

Us deixo aquí l'enllaç al meu blog, per si us serveix d'inspiració. Amb els meus dos petits vailets ens ho passem tan bé com podem, a part que és meravellós veure com descobreixen el món que els envolta i em sento afortunada de poder presenciar els seus progressos. Us animo a totes a provar-ho i ja m'ho direu.

http://manetesicosetes.wordpress.com

Bon estiu!
EMAMI
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 508
Membre des de: dt. nov. 22, 2011 5:56 pm

EntradaAutor: EMAMI » dt. jul. 16, 2013 9:06 am

Gola!
M'encanta el bloc!!
Una pregunta: la taula de llum on la puc comprar??
Moltes gràcies!!!
elisabetsalie

EntradaAutor: elisabetsalie » dt. jul. 16, 2013 1:23 pm

(Perdó, m'he equivocat)
elisabetsalie l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 16, 2013 1:37 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
elisabetsalie

EntradaAutor: elisabetsalie » dt. jul. 16, 2013 1:35 pm

kabbisa ha escrit:Vaig llegir no recordo on que si es volia jugar amb pintura, es podia cuinar una pasta (gelatina?) amb colorant alimentari.
L'obra d'art resultant te una vida curta, per això! ;)

Hola, et deixo un enllaç a la recepta de pintura per a nadons que vaig fer a casa, per si et serveix:

http://manetesicosetes.wordpress.com/20 ... -a-nadons/

A casa també hem pintat amb purè de patates, xocolata, escuma d'afaitar de colors, etc. També hem jugat amb gelatina... Encara que s'hagi de netejar, val molt la pena només de veure que bé s'ho passsen. Proveu-ho i ja veureu!

elisabetsalie
elisabetsalie

EntradaAutor: elisabetsalie » dt. jul. 16, 2013 1:36 pm

EMAMI ha escrit:Gola!
M'encanta el bloc!!
Una pregunta: la taula de llum on la puc comprar??
Moltes gràcies!!!

Gràcies, m'alegra molt que t'agradi el meu blog!
La taula de llum no es pot comprar enlloc però en aquest enllaç descric com fer-ne una:

http://manetesicosetes.wordpress.com/20 ... -portatil/

També existeix una opció molt fàcil: una caixa d'ordenació amb tapa plana i transparent a la que s'hi fa un forat i s'hi passa un cable que tingui una garlanda decorativa nadalenca (amb diversos punts de llum) i acabada en un endoll. Si vols, es pot folrar per dins de color negre perquè només hi hagi llum a la part superior.
Si ja has vist el meu blog, veuràs que qualsevol activitat que es faci amb la taula de llum es torna màgica i encisadora. Val molt la pena. Anima't a fer-la i no te'n penediràs. Una abraçada.

elisabetsalie

Torna a “El desenvolupament psico-motriu”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::