Radiografia cranial
Radiografia cranial
Hola,
Al meu fill de 21 mesos li han programat una radiografia del cap, perquè de vegades li surten uns bonys al front que ningú sap d'on venen.
El cas és que m'agradaria saber en què consistirà la radiografia, algú en té experiència? Sabeu com les fan, perquè s'estiguin quiets?
També em preocupen les radiacions, sabeu si pot ser perillós, quan són tan petits?
Gràcies!
Al meu fill de 21 mesos li han programat una radiografia del cap, perquè de vegades li surten uns bonys al front que ningú sap d'on venen.
El cas és que m'agradaria saber en què consistirà la radiografia, algú en té experiència? Sabeu com les fan, perquè s'estiguin quiets?
També em preocupen les radiacions, sabeu si pot ser perillós, quan són tan petits?
Gràcies!
- Anna Maria
- :: girafa

- Entrades: 2145
- Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
- Ubicació: Lleida
Re: Radiografia cranial
Bones,
a l'Isaac n'hi van fer una a l'Hospital Sant Joan de Déu pel tema de la plagioencefàlia quan tenia 7 mesos. Li van posar una espècie com de gorro que li quedava apretadet, i el van posar estirat amb una espècie de tub però obert per dalt i una màquina va passar per sobre per fer la foto. Ell era més petit i hi cabia, a la sala hi havia algun altre aparell i no sé si era també per fer radiografies al cap amb nens més grans, un aparell amb un seient i una espècia com de casc que suposo que queda posadet al cap del nen per fer la foto, però aquesta màquina no la vam utilitzar i no t'ho ser dir del cert.
Respecte al perill, doncs la veritat és que si no cal doncs molt millor, això és com els medicaments, no hi ha res inocu però si s'ha de fer doncs prendre-s'ho amb tota la calma possible, sap molt greu haver-ho de fer quan són petits (i sospito que si son fills nostres ens passarà fins i tot quan siguin més grandets...) però hem de pensar amb la part positiva, que és que avui en dia existeixen aquestes màquines que van bé per fer proves.
Molts ànims, ja explicaràs com ha anat guapa!
Una abraçada,
Anna Maria
a l'Isaac n'hi van fer una a l'Hospital Sant Joan de Déu pel tema de la plagioencefàlia quan tenia 7 mesos. Li van posar una espècie com de gorro que li quedava apretadet, i el van posar estirat amb una espècie de tub però obert per dalt i una màquina va passar per sobre per fer la foto. Ell era més petit i hi cabia, a la sala hi havia algun altre aparell i no sé si era també per fer radiografies al cap amb nens més grans, un aparell amb un seient i una espècia com de casc que suposo que queda posadet al cap del nen per fer la foto, però aquesta màquina no la vam utilitzar i no t'ho ser dir del cert.
Respecte al perill, doncs la veritat és que si no cal doncs molt millor, això és com els medicaments, no hi ha res inocu però si s'ha de fer doncs prendre-s'ho amb tota la calma possible, sap molt greu haver-ho de fer quan són petits (i sospito que si son fills nostres ens passarà fins i tot quan siguin més grandets...) però hem de pensar amb la part positiva, que és que avui en dia existeixen aquestes màquines que van bé per fer proves.
Molts ànims, ja explicaràs com ha anat guapa!
Una abraçada,
Anna Maria
Gràcies Anna Maria!
La veritat és que no tinc molt clar que calgui fer-la, perquè els dos metges que l'han vist sempre li han tret importància als bonys, i el d'ahir va escriure que demanava radiografia "perquè la família ja havia acudit diverses ocasions". Com si jo la demanés! Per això no estic del tot tranquil.la. Però se suposa que per una radiografia tampoc passa res...
Gràcies per les explicacions, així li puc explicar una mica al nen com serà, perquè si no s'endurà un
bon ensurt! :-(
La veritat és que no tinc molt clar que calgui fer-la, perquè els dos metges que l'han vist sempre li han tret importància als bonys, i el d'ahir va escriure que demanava radiografia "perquè la família ja havia acudit diverses ocasions". Com si jo la demanés! Per això no estic del tot tranquil.la. Però se suposa que per una radiografia tampoc passa res...
Gràcies per les explicacions, així li puc explicar una mica al nen com serà, perquè si no s'endurà un
bon ensurt! :-(
- Anna Maria

No es mereixen, molts ànims! Pensa que almenys ara té una edat que li pots explicar al seu nivell, i el pots "preparar" d'alguna manera. Intenta que et vegi tranquil·la (fàcil de dir, difícil de fer...), per sort les radiografies són unes proves que són ràpides dins de tot.
Abraçades,
Anna Maria
Abraçades,
Anna Maria
Hola jaruma,
ja li han fet la radiografia? Com ha anat?
T'he llegit en alguns posts, i com a mare m'he quedat pendent del tema
Molts ànims.
ja li han fet la radiografia? Com ha anat?
T'he llegit en alguns posts, i com a mare m'he quedat pendent del tema
Molts ànims.
Hola jellwill!! Doncs la tenim programada per dijous. No em fa gens de gràcia! A sobres he llegit que a molts hospitals fan servir el mateix nivell de radiació per adults que per nens. Als hospitals de nens no, però a la resta... Vull preguntar si a l'hospital on ens toca anar ho fan així o no. Tampoc no podré fer res, però almenys vull informar-me.
Gràcies per l'interès!
Gràcies per l'interès!
Molts ànims Jaruma! Ja ens diràs com ha anat.
- Anna Maria

Jaruma,
ara em sembla que em vaig equivocar amb les explicacions... diria que el que et vaig explicar era com un scanner, al dir que no saps quin hospital et toca m'he n'he adonat. L'escanner aquest per nens només el tenen a St. JOan de deu i a la Vall d'Hebron... si la radiografia cranial doncs te la poden fer en altres hospitals (nosaltres la vam fer en un CAP comarcal) el procediment serà com en una radiografia de torax, l'estiraran en aquella plataforma i li faran una foto del cap, no sé si de davant o de costat. Disculpa la confusió, si és així.
Edito per dir que sí, que el nivell de radiacions és el mateix, la radiografia que li van fer al CAP va ser feta a la mateixa màquina que els adults.
Ja diràs com ha anat!
Abraçades,
Anna Maria
ara em sembla que em vaig equivocar amb les explicacions... diria que el que et vaig explicar era com un scanner, al dir que no saps quin hospital et toca m'he n'he adonat. L'escanner aquest per nens només el tenen a St. JOan de deu i a la Vall d'Hebron... si la radiografia cranial doncs te la poden fer en altres hospitals (nosaltres la vam fer en un CAP comarcal) el procediment serà com en una radiografia de torax, l'estiraran en aquella plataforma i li faran una foto del cap, no sé si de davant o de costat. Disculpa la confusió, si és així.
Edito per dir que sí, que el nivell de radiacions és el mateix, la radiografia que li van fer al CAP va ser feta a la mateixa màquina que els adults.
Ja diràs com ha anat!
Abraçades,
Anna Maria
Hi ha hagut canvi de plans: hem decidit no fer-li! Resulta que ahir la meva mare em va comentar que a mi, de petita, se m'alçava una mica un cantó del front, i que els metges li van dir que no es preocupés, que de petits els ossos encara s'estan col.locant. I al meu fill els bonys li surten a un cantó del front, i els metges reaccionen com si fos impossible, i al tocar-lo diuen que és os. Així que donem per suposat que li passa el mateix que a mi de petita, i ens oblidem del tema. Ell està bé, no li fa mal, no té cap símptoma estrany i els metges diuen que no correspon a cap patologia. Així que... li estalviarem les radiografies. Espero no estar-me equivocant.
Gràcies a totes pels ànims i l'interès!
- Anna Maria

jaruma ha escrit:Hi ha hagut canvi de plans: hem decidit no fer-li! Resulta que ahir la meva mare em va comentar que a mi, de petita, se m'alçava una mica un cantó del front, i que els metges li van dir que no es preocupés, que de petits els ossos encara s'estan col.locant. I al meu fill els bonys li surten a un cantó del front, i els metges reaccionen com si fos impossible, i al tocar-lo diuen que és os. Així que donem per suposat que li passa el mateix que a mi de petita, i ens oblidem del tema. Ell està bé, no li fa mal, no té cap símptoma estrany i els metges diuen que no correspon a cap patologia. Així que... li estalviarem les radiografies. Espero no estar-me equivocant.
No es mereixen, aquí estem. Jo també opino que si no té cap símptoma estrany i els mateixos metges no hi veuen res jo també hagués triat no fer-li, i més amb el precedent teu. Aneu vigilant sense preocupar-vos (si li fa mal el cap, si li creixen els bonys o li supuren, etc... però això crec que ho fem totes, de mirar-nos-els amb lupa, jeje).
Una abraçada,
Anna Maria
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |