celiaquia

Alèrgies, otitis, problemes..

NYITUS
:: lleona
Entrades: 958
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:39 pm

celiaquia

EntradaAutor: NYITUS » dt. set. 29, 2015 10:09 am

La mar el 4 d'octubre fara 14 mesos i té anticossos de celiaquia (la meva sogre, cunyat i nebot o són), per tan géeticament té molts números.
Vem fer analítica i la gliadina Iga va donar 16.
Per saber-ho al 100% s'ha de fer biòpsia i sedar-la de moment em tret el gluten i més endavant farem l'estudi genètic.
Nosé si ha ha algun altre nen/a i podem compartir vivències.
A part de ser menuda va neixer amb 2.680 Kg no té cap simptoma... és una nena molt trempada i riallera i menja i dorm bé.
ImatgeImatgeImatge
Cayena
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1235
Membre des de: dl. oct. 10, 2011 1:54 pm

Re: celiaquia

EntradaAutor: Cayena » dc. set. 30, 2015 10:43 am

Hola
El meu nen va ser diagnosticat com celíac als 18 mesos mitjançant biopsia d'intestí amb sedació.
Ell tenia com a símptomes estancament ponderal de pes i alçada, des de més o menys l'any d'edat, caques molt abundants i lletges, irritabilitat i falta de gana.
En 3 setmanes des de que li vam treure el gluten de la dieta va engreixar pràcticament un kg i va créixer un parell de cm. Portem amb ditea sense gluten des del febrer i el canvi és espectacular: menja millor (tot i que no és un ene gran menjador, tot s'ha de dir), fa les caques normals i sobretot, on hem trobat més canvis és en l'humor, és molt més sociable i molt més alegre. De fet, el seu digestòleg, sempre ens pregunta com està d'humor.
Els síptomes en els nens celíacs són molt variats. Vull dir que el meu fill tenia aquests símptomes però n'hi ha d'altres nens que ho són i tenen símptomes diferents. Fins i tot molta gent és assipmtomàtica i s'enteren que són celíacs de grans.
Nosaltres no tenim cap cas de celiaquia a la família, que sapiguem, per ara no ens hem de fer les proves ni el meu home ni jo, perquè el meu nen, per ara, no està diagnosticat com a celíac "típic", ja que a la biòpsia d'intestí les vellossitats li van sortir intactes, però un dels marcadors que van analitzar (perdona, ara no et se dir de memòria quin) va sortir una mica alterat, a l'informe deia "posible indicio de celiaquía". Per tant, el seu digestòleg, per ara, considera que podría ser una intolerancia transitòria i cap als 6 anys reintroduirem el gluten, aviam com reacciona.
El meu fill a més és alèrgic a la proteïna de la llet de vaca, i, per precaució tot i que no és alèrgic, tampoc pot pendre soja. Total, que ara per ara segueix una dieta sense gluten ni aliments que continguin llet o derivats de la llet ni soja, i com jo li dono pit, jo també estic a dieta de làctics i soja (gluten no).
Esperem que ara a l'octubre poguem reintroduir làctics, i abans de Nadal soja, i així "només" ens quedarem amb dieta sense gluten, que per nosaltres ja seria un gran pas.

Dius que heu tret gluten de la dieta sense fer biòpsia? A nosaltres el seu digestòleg ens va recalcar moltíssim que NO haviem de treure gluten de la seva dieta abans de la biòpsia perquè pot donar un fals negatiu. Però potser a vosaltres no us cal fer biòpsia, si ja l'han diagnosticada. Al meu fill, fins a la biòpsia, cap analítica li va donar positiva, per això el seu digestòleg, davant la simptomatologia, va decidir fer biòpsia per sortir de dubtes. Vaig patir molt abans de fer-la (vaig obrir un post) però en realitat va ser un moment i tot va anar bé, el peque es va portar com un campió...
Ara té 26 mesos i ja sap perfectament que no pot menjar de tot. Sap que el gluten li fa mal a la panxa i ho acepta molt bé, tot i que de vegades pobret, demana coses que no pot menjar, i fa pena negar-li, però ho ha d'interioritzar com abans millor.
I res, que si vols compartir el que sigui, aquí estic. Hi ha un grup de FB que es diu "mamis de celiacos" que està molt bé, per si vols solicitar entrada. Alla compartirm dubtes, experiències, receptes....
NYITUS
Entrades: 958
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 4:39 pm

Re: celiaquia

EntradaAutor: NYITUS » dv. oct. 02, 2015 10:58 am

Hola Cayena!
Moltes gràcies per compartir la vostra experiència ahir mateix vaig sol.licitar i ja sóc dins el grup de face.
La Mar encara no està diagnosticada com a tal, per antecedents genètics varem fer analítica i va sortir alterada la glidaina de moment amb pediatre varem decidir treure el gluten un temps i ,més endavant li tornarem introduir per fer més proves.
ImatgeImatgeImatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 9 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::