No tenim pediatra fixe al CAP

Alèrgies, otitis, problemes..

SiriLaia
:: puça
Entrades: 35
Membre des de: dt. març 03, 2015 12:10 pm

No tenim pediatra fixe al CAP

EntradaAutor: SiriLaia » dt. maig 05, 2015 9:27 am

Bones!
No sé si és quelcom habitual, però al CAP del meu poble no tenim un pediatra fixe. És un equip de pediatres e infermeres i quan hi vas, sigui per revisió, sigui per malaltia, sigui per urgències, t'atén el que hi ha en aquell moment.

Això ens ha portat uns quants problemes: cada pediatra té la seva manera de fer, de ser, i de medicar, i amb aquesta rotació cap criatura rep l'atenció que mereix.

Per exemple: Per una bronquiolitis que va tenir la meva filla, que va ésser hospitalitzada una setmana, i que va tenir alguna recaiguda però sense ser tan greu, em van treure el Dalsy, que un metge em va dir que anava malament pels pulmons. Ahir, amb 40 de febre i que no li baixava amb l'epiretal, els del CAP ens l'envien a l'hospital comarcal. Els del comarcal li donen xeringasso de Dalsy (jo ja havia avisat prèviament que m'havien dit que no li donés, però ells no van trobar-ho important), i al cap de res la meva filla estava com una flor, i segueix igual. El del CAP li va prescriure antibiòtic, el del comarcal no ho va fer, però al veure que ho havia fet el del meu CAP, també li va prescriure, però segons ell el del CAP s'havia equivocat en la dosi (se li havia de donar més). Un diu una cosa, l'altre un altre, el prospecte diu que tots dos tenen raó (?!?!?!). A cap dels dos els tornaré a veure el pèl. Torno al CAP a buscar una tercera opinió? No és normal!

Quan va tenir la recaiguda de la bronquiolitis, a l'hospital comarcal em van dir que quan li va passar el primer cop li tenien que haver prescrit el budesonida durant un mes. Qui li tenia que haver prescrit? El CAP, els que li feien el seguiment. O sigui que el metge del CAP no es va preocupar pel seguiment de la malaltia o possibles recaigudes, si no que es va limitar a dir que la meva filla ja es trobava bé.

Resumint: és habitual això de no tenir pediatra fixa a la seguretat social? En teniu vosaltres?
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2145
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: No tenim pediatra fixe al CAP

EntradaAutor: Anna Maria » dt. maig 05, 2015 10:16 am

Ostres!
doncs nosaltres tenim una unica pediatra i infermera assignades, que no vam poder triar pero que de moment estem contents. pel que fa a les visites no programades, ens van donar l'horari i ens van dir el primer dia que si no era molt urgent que hi anessim en aquests horaris, suposo precisament per evitar aquestes diferents maneres de fer i perque el pediatra que el porta el coneix mes que no pas un que no... i no ho podeu canviar?
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
SiriLaia

EntradaAutor: SiriLaia » dt. maig 05, 2015 11:07 am

Gràcies per contestar Anna Maria!
Doncs no, no ho podem canviar. Els de l'hospital comarcal ja m'han comentat més d'un cop que sempre tenen problemes amb la meva ciutat (de 22.000 habitants) perquè allà els nens no tenen pediatra i els seguiments són molt irregulars i els pediatres rotatius no es mullen gaire. Com comentava del que em va passar ahir, imagina't tenir que anar a l'hospital comarcal només perquè li donin una dosi de Dalsy! Ja hi ha bons metges e infermeres al CAP que ens atenen molt bé, com també hi ha una pediatra que tothom coneix i ningú vol que li toqui perquè és molt i molt i molt inepte (ho dic per experiència pròpia i d'altres). Però els hi manca aquell punt d'interès de que cada nen és un cas, i aprofundir amb el que el pacient requereix.

El que no sé es si això passa a molts llocs, perquè els del comarcal només han centrar les crítiques a la nostra ciutat.
inger_0
:: papallona
:: papallona
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

EntradaAutor: inger_0 » dt. maig 05, 2015 10:18 pm

Hola,
Jo porto el meu fill al pediatra del CAP del poble on treballo, que té uns 25000 habitants, semblant al teu. Allà sí que cada pediatra té assignats uns nens, de manera que sempre et toca el mateix, excepte si vas d'urgències en un horari que no és el teu (p.ex.si vas d'urgències pel matí però el teu pediatra visita a les tardes, o si p.ex. és un dia que no visita). El que més m'estranya és que hi hagi diferents criteris, per mi seria més lògic que tots els CAPS funcionessin més o menys igual. I per al metge de capçalera, també va així?
Per cert, que nosaltres a més podem triar quin pediatra volem, i de fet jo ja he canviat dos cops i no m'han posat cap pega. En allò dels drets del pacient posa que tots tenim dret a triar metge...
SiriLaia

EntradaAutor: SiriLaia » dc. maig 06, 2015 4:40 pm

Tot funciona igual, no tenim metge de capçalera, t'aten el pediatra o metge de familia que hi ha en aquell moment.
Estic pensant en presentar una queixa i moure una mica el tema, però tot just estic mirant com fer-ho.

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::