vacuna varicel.la

Alèrgies, otitis, problemes..

cuketa17
:: puça
Entrades: 47
Membre des de: dj. set. 15, 2011 11:26 pm

vacuna varicel.la

EntradaAutor: cuketa17 » dg. set. 28, 2014 8:21 am

Hola noies, la eva nena té 3 anys i no es va posar cap dosis deel vauna pk ja no es venia. Ara tinc la oportunitat de comprar-a i no ser k fer, no sé si es o psar la primera dosis a akesta edat.
Gràcies!!!!
ña
:: lleona
:: lleona
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

Re: vacuna varicel.la

EntradaAutor: ña » dg. set. 28, 2014 9:50 am

Dncs jo no he vacunat a ningu i els 2 l'han passat. Una setmaneta de picors i cap cosa greu. No se quina por hi ha a la enfermetat si no hi ha cap patologia previa. Abans la passavem i tampoc era tan greu. Hi ha alguna cosa q se m'escapi?
ImatgeImatgeImatge
0blanca0
:: rateta
Entrades: 199
Membre des de: dv. jul. 25, 2014 10:57 pm

EntradaAutor: 0blanca0 » dg. set. 28, 2014 10:39 am

Bon dia!
Crec que la varicel·la es posa més endavant, cap als 10 anys més o menys si no han passat la malaltia de petitons!
De moment no cal vacunar la però mes endavant tindria tot el sentit! La vacunació disminueix el risc a l'edat avançada de tenir un Zoster greu (és una reactivació cutània molt dolorosa, sovint costal, del mateix virus i que potser moltes coneixeu com foc de san Antoni :-)) amb relativa i posterior neuropatia.
No sas a quina edat tindrà o no la varicel·la, si és ara, com diu la ña pot ser un quadre lleu, però si l'agafa quan és més grandota el quadre serà més intens, mes pruriginós i més molest (a vegades amb cicatrius). Per això el calendari vacunal posa la vacuna cap als 10-11 anys!
Jo tinc 33 anys i m'he vacunat als 27 perquè no l'havia passada de petita...no podria estar més contenta perquè si no l'hagués fet ara que estic embarassada tindria molta por de contagiar me amb algun nen!
La teva pediatra que t'ha recomanat? Segur que en sap molt mes que qualsevol de nosaltres aquí dintre! ;-)
Petonets!
Imatge

Imatge
llunàtica
:: gosset
:: gosset
Entrades: 458
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 7:12 pm

EntradaAutor: llunàtica » dg. set. 28, 2014 10:52 am

Jo tampoc els l'he posada als meus, l'han passada molt lleu i ja està. De totes maneres, als 8-10 anys els fan la prova, i si no l'han passada o l'han passada molt lleu, els vacunen perquè no l'agafin d'adults. Jo no m'hi amoïnaria.
ImatgeImatge
ImatgeImatge
GemmaMM
Entrades: 13
Membre des de: dt. juny 03, 2014 12:49 pm

EntradaAutor: GemmaMM » dj. març 05, 2015 9:41 pm

Hola noies, justament avui hem anat al pediatre i ens ha proposat posar-li la vacuna de la varicel·la al nen (ara te 23 mesos). La veritat és que no sóc gaire partidària de posar-li ja que penso que si l'ha de passar igualment potser no cal vacunar però tinc el dubte per allò deles complicacions tot i que no conec cap cas greu de varicel·la, i per què diuen que els símptomes queden moot reduïts.
És una vacuna recomanada que la van treure del calendari de vacunes. A la segurettat social no la posen.
Estic feta un embolic... Què farieu??

Moltes gràcies!
Gemma.
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

EntradaAutor: martina13 » dv. març 06, 2015 11:22 am

Jo li posaria sense cap dubte.si lha de passar la passara pero molt mes light
kittie
:: granota
Entrades: 229
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 12:50 pm

EntradaAutor: kittie » dv. març 06, 2015 12:07 pm

I per curiositat, de on et suggereix el pediatra que aconsegueixis la vacuna?
Ho pregunto perque tinc entes que a Espanya ja no es pot aconseguir.
puski
Entrades: 179
Membre des de: dc. juny 19, 2013 6:01 pm

EntradaAutor: puski » dv. març 06, 2015 3:22 pm

Hola!
A mi me l'han comprat a Andorra aquest cap de setmana.
Tampoc sabia que fer i la meva pediatre em va recomenar que si. El que em va convèncer és que no és molt quimics. Però em va dir que ella ho recomana per les possibles complicacions.
suposo q això cadascú...si confies en el teu pediatre jo li consultaria
Imatge
nmir
:: papallona
Entrades: 100
Membre des de: dj. maig 24, 2012 3:23 pm

EntradaAutor: nmir » dg. març 08, 2015 6:51 pm

Al CAP ens van comentar que era opcional posar-la quan eren petitons, però que entrava al calendari de vacunació als 10-12 anys del nen/a.
La pediatra no va insistir en que la posèssim i finalment no l'hem posada, ens esperarem als 10-12 a posar la vacuna, a no ser que passi la varicel.la abans.
Murrieta
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 85
Membre des de: dc. abr. 23, 2014 9:45 pm

EntradaAutor: Murrieta » dl. març 09, 2015 10:26 pm

El pediatre ens la va recomanar i, després de molt rumiar-nos-ho, li vam posar la vacuna a la nena. Així, si, eventualment, algun dia, li agafés la varicel·la, seria una mica més fluixeta. Ah, i vam tenir prou sort perquè nosaltres directament no la vam haver de comprar; era el doctor qui ja la tenia. Jo, personalment, us la recomano, encara que sigui només per si de cas. Tot el que serveixi per prevenir, benvingut sigui :ok:
martona1980
Entrades: 36
Membre des de: ds. set. 21, 2013 10:06 pm

EntradaAutor: martona1980 » dt. abr. 21, 2015 8:25 pm

Nosaltres venim del pediatra i ens ha dit que a l'any ens toca aquesta vacuna, que anem al Pertús a comprar-la. A mi m'entren una pila de dubtes...per quin motiu no la podem trobar aquí? Per quin motiu ja no la fan? És perillós posar-li???
Imatge
melela
:: cèrvol
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm
Ubicació: Sant Cugat

EntradaAutor: melela » dt. abr. 21, 2015 9:44 pm

martona1980 ha escrit:per quin motiu no la podem trobar aquí? Per quin motiu ja no la fan? És perillós posar-li???

Ni molt menys! La vacuna de la varicel·la no es troba a Espanya per una decisió del govern estatal que no estava de cap manera recolzada pels pediatres. Llegeix aquests articles i tindràs més clar per què se'ns està prohibint vacunar els nostres fills/es o deixar la pauta de la vacuna sense acabar (com és el cas del meu fill que només va poder rebre la primera dosi).

http://politica.elpais.com/politica/201 ... 17560.html
http://www.eldiario.es/sociedad/Suben-v ... 16256.html
http://www.lavozdegalicia.es/noticia/so ... P26991.htm
Imatge
Imatge
inger_0
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

EntradaAutor: inger_0 » dc. abr. 22, 2015 6:46 pm

Hola,
Jo tenia entès que si ja li havien posat una dosi, sí que podies posar-li la 2a.

Per cert, més info aquí:

http://www.aeped.es/comite-asesor-vacun ... acia-espan

I aquí:

http://www.aeped.es/rss/en-familia/vacu ... -en-espana
melela
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm
Ubicació: Sant Cugat

EntradaAutor: melela » dc. abr. 22, 2015 8:53 pm

Hola Inger, la pediatra dels meus fills em va confirmar que no hi ha cap manera d'aconseguir la vacuna encara que el meu petit tingui la vacunació a mitges. Si algú sap d'alguna manera per acabar-lo de vacunar posant-li la segona dosi i m'ho explica, em fa un favor!
Imatge
Imatge
inger_0
Entrades: 138
Membre des de: dg. set. 30, 2012 11:23 am

EntradaAutor: inger_0 » dc. abr. 22, 2015 9:00 pm

Jo sé de casos que els hi han posat la 2a dosi. No sé els detalls, sí que sé que en un dels casos era un pediatra d'un hospital, que tenia visita per mútua.
elis-elis
Entrades: 5
Membre des de: dj. set. 19, 2013 6:20 pm

EntradaAutor: elis-elis » dc. maig 20, 2015 5:40 pm

Nosaltres li vam posar al nostre fill fa un parell de mesos, pero la vam haver d'anar a comprar a Andorra. Pel que vaig veure a qualsevol farmacia andorrana la venen sempre que portis la recepta mèdica. Crec recordar que ens va costar una mica més de 40€.

Les farmàcies d'Andorra també les venen online i te les envien però.... em va fer por còrrer el risc que es fes malbé durant el transport ja que la vacuna ha d'estar refrigerada.

Salutacions,

Eli.
Cristina21
Entrades: 35
Membre des de: dl. des. 03, 2012 7:38 pm

EntradaAutor: Cristina21 » dc. maig 27, 2015 10:42 am

Jo l'hi posaria. Si pots reduïr el malestar del teu fill, per què no fer-ho?
Jo la vaig passar amb 20 anys, en ple estiu, i de veritat que no ho recomano a ningú!
Imatge

Imatge

Imatge
Hadda
Entrades: 207
Membre des de: dc. maig 30, 2012 10:23 am

EntradaAutor: Hadda » dc. maig 27, 2015 4:33 pm

Nosaltres li vam posar la primera dosi farà un any i mig, just quan les van retirar de les farmacies x decisió del gobern, l'habiem comprat a Andorra.
I la setmana pasada ja li vam posar la segona dosi, amb 38 mesos. A la clinica on la visita la seva pediatra ja tornaven a tenir-ne, segons tinc entès el govern a retirat la prohibició de comercialitzarla.

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 10 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::