canvi de color d'una dent
canvi de color d'una dent
Hola,
Ahir al vespre al banyar la nena (26 mesos i té totes les dents) vaig adonar-me que una de les dents de davant (les pales de d'alt, perque ens entenguem) està d'un color una mica més gris que la del costat (més del radera que del davant). El primer que vaig pensar es que s'hagués caigut i hagués picat amb la dent, i que li sortis com un morat, però no recordo cap caiguda el cap de setmana.
Quant li toques no li fa mal, ni tampoc es queixa. Li he tocat per veure si se li mou, i no.
Ara no sé si anar al pediatra a que li miri.
Algú més li ha passat? Hi ha algún dentista al SP?
merci.
Ahir al vespre al banyar la nena (26 mesos i té totes les dents) vaig adonar-me que una de les dents de davant (les pales de d'alt, perque ens entenguem) està d'un color una mica més gris que la del costat (més del radera que del davant). El primer que vaig pensar es que s'hagués caigut i hagués picat amb la dent, i que li sortis com un morat, però no recordo cap caiguda el cap de setmana.
Quant li toques no li fa mal, ni tampoc es queixa. Li he tocat per veure si se li mou, i no.
Ara no sé si anar al pediatra a que li miri.
Algú més li ha passat? Hi ha algún dentista al SP?
merci.
- angelina
- :: dinosaure
- Entrades: 5461
- Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
- Ubicació: Poitiers, FRANÇA
Re: canvi de color d'una dent
Si no m'equivoco, la Iuia es denstista, li pots comentar a ella, igual sabre explicar-te què es!
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com
WALID & INÈS

WALID & INÈS
Hola,
em va passar el mateix amb la meva filla gran l'estiu passat, quan tenia 3 anys i mig. La vaig portar al dentista perquè se la mirés i em va dir que el més probable és que s'hi hagúes donat algun cop. En el cas de la meva filla el dentista pensava que segurament la dent estava morta i que podia passar qualsevol cosa: caure al cap de dos dies o no caure fins que sortissin les dents definitives. Ens va aconsellar no fer res i esperar. Ja ha passat un any i continua tenint la dent i jo diria que cada cop té un color menys marronós. Fa uns mesos s'hi va tornar a donar un cop però de moment la dent continua allà i ella no es queixa!
em va passar el mateix amb la meva filla gran l'estiu passat, quan tenia 3 anys i mig. La vaig portar al dentista perquè se la mirés i em va dir que el més probable és que s'hi hagúes donat algun cop. En el cas de la meva filla el dentista pensava que segurament la dent estava morta i que podia passar qualsevol cosa: caure al cap de dos dies o no caure fins que sortissin les dents definitives. Ens va aconsellar no fer res i esperar. Ja ha passat un any i continua tenint la dent i jo diria que cada cop té un color menys marronós. Fa uns mesos s'hi va tornar a donar un cop però de moment la dent continua allà i ella no es queixa!
A la meva filla també li va passar quan tenia uns 4 anys, la va controlant cada sis mesos una odontopediatra que li fa radiografies perquè el nervi d'aquesta dent ja està mort però es tracta que no afecti la dent definitiva. La meva filla li va sortir una fístula a la geniva, que tot i ser desagradable fa la funció de drenar i llavors no permet que la infecció arribi a la dent definitiva. A nosaltres també ens va recomanar esperar a que li caigui sola però sempre amb aquests controls semestrals 
Merci per les respostes.
Aquestes que dieu són les mateixes deduccions que ha fet el meu home quan ahir ho vam veure: que s'havia fet un cop i que tant podria caure com no. Ostres! quins disgustos aquesta canalla, eh?
De totes maneres anirem al dentista a que li mirin. Ja us diré el que m'han dit.
Gràcies un altre cop.
Aquestes que dieu són les mateixes deduccions que ha fet el meu home quan ahir ho vam veure: que s'havia fet un cop i que tant podria caure com no. Ostres! quins disgustos aquesta canalla, eh?
De totes maneres anirem al dentista a que li mirin. Ja us diré el que m'han dit.
Gràcies un altre cop.
neuetes, aquí la dentista del socpetit!
Com t'han dit molt bé, segurament aquest canvi de color en la dent es deu a algun traumatisme que hagi rebut la dent, no necessàriament ha de ser un cop recent sinó que pot ser que ja fes temps que s'hagués fet el cop i ara amb el temps agafa aquest to més grisos. T'explico el per què passa això. Les dents tenen un nervi a dins i degut a un impacte que hagi rebut la dent, aquest nervi se secciona i la dent deixa de rebre els nutrients i la inervació i queda com "morta" en la boca encara que la dent hi sigui present. Amb el temps es pot posar grisa degut a aquesta pèrdua de vida o vitalitat de la dent. Als nens no els molesta el què passa és que amb el temps, com que el nervi es podreix a dins de la dent i al ser una dent de llet no es pot treure el nervi, el que pot passar és que faci un abscés o flegmó dental i l'infecció surt cap a fora. El que es fa en aquests casos llavors es donar una mica d'antibiòtic perquè es cronifiqui de nou l'abscés i ja està. Cal esperar que caigui la dent i es poden anr fent controls radiog`rafics per veure que tot està evolucinant bé i no provoqui cap alteració en la dent definitiva que ja està a sota. No cal treure la dent normalemtn si no és que doni molts problemes i normalemtn en aquests casos la dent definitiva surt abans del que li tocaria pq el recanvi es fa més ràpid del normal.
Et recomanaria que anessis al dentista pq li puguin fer una radiografia de la zona per comprovar que tot estigui correcte però estigues tranquil·la que en principi no és massa problema. Si tens més dubtes aquí estic, em pots preguntar el que vulguis. Ja m'explicaràs què fas al final i com t'ha ant.
Com t'han dit molt bé, segurament aquest canvi de color en la dent es deu a algun traumatisme que hagi rebut la dent, no necessàriament ha de ser un cop recent sinó que pot ser que ja fes temps que s'hagués fet el cop i ara amb el temps agafa aquest to més grisos. T'explico el per què passa això. Les dents tenen un nervi a dins i degut a un impacte que hagi rebut la dent, aquest nervi se secciona i la dent deixa de rebre els nutrients i la inervació i queda com "morta" en la boca encara que la dent hi sigui present. Amb el temps es pot posar grisa degut a aquesta pèrdua de vida o vitalitat de la dent. Als nens no els molesta el què passa és que amb el temps, com que el nervi es podreix a dins de la dent i al ser una dent de llet no es pot treure el nervi, el que pot passar és que faci un abscés o flegmó dental i l'infecció surt cap a fora. El que es fa en aquests casos llavors es donar una mica d'antibiòtic perquè es cronifiqui de nou l'abscés i ja està. Cal esperar que caigui la dent i es poden anr fent controls radiog`rafics per veure que tot està evolucinant bé i no provoqui cap alteració en la dent definitiva que ja està a sota. No cal treure la dent normalemtn si no és que doni molts problemes i normalemtn en aquests casos la dent definitiva surt abans del que li tocaria pq el recanvi es fa més ràpid del normal.
Et recomanaria que anessis al dentista pq li puguin fer una radiografia de la zona per comprovar que tot estigui correcte però estigues tranquil·la que en principi no és massa problema. Si tens més dubtes aquí estic, em pots preguntar el que vulguis. Ja m'explicaràs què fas al final i com t'ha ant.
Ostres, iuia! moltes gràcies. Ets un sol
!!La teva explicació m'ha tranquil.litzat moltíssim.
Una pregunta: la dent, ara per ara, pot caure? que el nervi estigui mort, no signifiqui que la dent pugui caure, no? o caurà quan li toqui, quan li surti la dent definitiva?. Perquè pobreta si li cau la dent ara i no li surt l'altra fins que tingui els 6 o 7 anys...
Demanaré hora al dentista perquè li miri, a veure si pot ser aquesta setmana.
Ja us explicaré.
!!La teva explicació m'ha tranquil.litzat moltíssim.Una pregunta: la dent, ara per ara, pot caure? que el nervi estigui mort, no signifiqui que la dent pugui caure, no? o caurà quan li toqui, quan li surti la dent definitiva?. Perquè pobreta si li cau la dent ara i no li surt l'altra fins que tingui els 6 o 7 anys...
Demanaré hora al dentista perquè li miri, a veure si pot ser aquesta setmana.
Ja us explicaré.
- angelina
- :: dinosaure
- Entrades: 5461
- Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
- Ubicació: Poitiers, FRANÇA
neuetes jo als 2-3 anys em vaig fotre d morros (em sembla q era mes 3-4
q dos... però petita vaja...) em va caure la dent i no va tardar anyes e sortir-me... és més a primer de EGB de l'època ja tenia les 4 dentetes noves!! igual el tema va accelerar la cosa o potser no, el cas es que no vaig estar "molt temps desdentegada"
(aquest es l'icono ideal!!!
)
q dos... però petita vaja...) em va caure la dent i no va tardar anyes e sortir-me... és més a primer de EGB de l'època ja tenia les 4 dentetes noves!! igual el tema va accelerar la cosa o potser no, el cas es que no vaig estar "molt temps desdentegada"
(aquest es l'icono ideal!!!
)PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

WALID & INÈS

WALID & INÈS
neuetes caldria mirar si la dent té mobilitat o no. Possiblement no li caigui fins quan toqui però a vegades també podria ser que li caigués abans d'hora però ja et dic que llavors s'accelera el recanvi d'aquesta dent en concret i la definitiva surt abans de temps pq li costa menys de reabsorvir l'arrel de la dent de llet (com que en aquest cas no hi és). A males si es perd molt prematurament a vegades el que es fa pq no vagin desdentats tant de temps es col·locar un mantenidor d'espai que consisteix en la dent que li falta aguantada amb uns ganxets i un petit paladar però això és molt pal per ells de portar-lo i normalemtn no s'acostuma a fer a no ser que l'espai per a la dent definitiva es comences a tancar i llavors no tingués lloc. O sigui que jo de tu no em preocuparia gaire. Vés al dentista i a veure com li veu però dubto que la dent tingui gaire moviment o sigui que tranquil·la que no la perdrà gairebé segur pq en el cas que passa acostuma a ser just despre´s d'unes hores o dies després del traumatisme. No sé si m'he explicat bé o ho has entès del tot. Qualsevol cosa, m'ho demanes.
M'has aclarit tots els dubtes, iuia! Moltes gràcies.
Tinc hora al dentista el pròxim dilluns 28, a les 9 del matí. Ja us explicaré que m'han dit.
Mil gràcies.
Tinc hora al dentista el pròxim dilluns 28, a les 9 del matí. Ja us explicaré que m'han dit.
Mil gràcies.
Hola,
Vam anar al dentista el passat dilluns 28 i m'han dit exactament que em vas comentar, iuia!
No li van poder fer la radiografia a la dent perque pobreta es va assustar tant, que es va possar molt nerviosa. D'aqui un mes hi hem de tornar per fer-li la radiografia.
Continuarem fent visites periòdiques per anar-li controlant.
Merci de nou, guapes!
Vam anar al dentista el passat dilluns 28 i m'han dit exactament que em vas comentar, iuia!
No li van poder fer la radiografia a la dent perque pobreta es va assustar tant, que es va possar molt nerviosa. D'aqui un mes hi hem de tornar per fer-li la radiografia.
Continuarem fent visites periòdiques per anar-li controlant.
Merci de nou, guapes!

Celebro que t'hagi anat bé la visita neuetes. A vegades és complicat fer radiografies bucals en aquestes edats. A veure si a la pròxima visita li poden fer. I a veure com evoluciona tot plegat. Suposo que molt bé , tranquil·la. Ja m'explicaràs que us han dit a la pròxima visita. I per qulasevol dubte ja ho saps, aquí tens la teva dentista on-line.
merci, guapa! Ets un 

Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |