Intoleràncies alimentaries

Alèrgies, otitis, problemes..

laura87
:: puça
Entrades: 45
Membre des de: dl. oct. 20, 2008 4:49 pm

Intoleràncies alimentaries

EntradaAutor: laura87 » dl. març 08, 2010 9:55 am

Obro aquest nou post perquè estic una mica preocupada pel meu fill. ?-) ?-)

Fa quasi 2 mesos li van fer una analítica perquè desprès de portar mesos sense augmentar de pes, en començava a perdre, vomitava bastant i tenia diarrees sovint...total, que ens va dir que te una petita intolerància al gluten, i que per si de cas també li trairéssim uns mesos la lactosa.

Ho hem fet, però encara de tant en tant vomita i no sabem si es que algun dels productes te gluten o lactosa amagada, si son els mocs, o que...

Alguna de vosaltres sap on puc trobar llistes de productes on segur que no hi ha gluten ni lactosa? Jo no ho he sabut trobar...

Gràcies
ImatgeImatge

ImatgeImatge
nuscka
:: girafa
Entrades: 2351
Membre des de: dj. maig 17, 2007 5:12 pm

Re: Intoleràncies alimentaries

EntradaAutor: nuscka » dl. març 08, 2010 10:09 am

per la lactosa pots contactar amb immunitasvera.org, és l'associació catalana d'al.lergies alimentaries.
Suposo que en deu haver-hi alguna de celiacs.
ImatgeImatge
Xana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 341
Membre des de: dv. feb. 12, 2010 9:04 am

EntradaAutor: Xana » dl. març 08, 2010 10:13 am

Hola!
El meu fill gran és intolerant a la lactosa (diagnosticat amb 7.5 anys, malgrat jo portava des dels 18 mesos dient-li al pediatre que lo del meu nen no era normal... brrrgggg). La celiaquia no la té confirmada, malgrat encara és una possibilitat.

A lo que anava. Adjunto la llista que he anat recopilant de formes en que et pots trobar la lactosa. Vigila perque a més de la llet pot estar amagada en productes tan diversos com el pernil dolç o l'amoxicilina!!!

Ácido láctico (E270)
Lactalbumina
Almidón
Lactatos (E325, E326, E327)
Caseína
Lactilatos (E481, E482)
Caseinato
Lactitol
Caseinato de calcio (H4511)
Lactoglobulina
Caseinato de sodio (H4512)
Proteínas de la leche
Caseinato magnésico
Riboflavina (E101)
Caseinato potásico
Sorbitol (no és lactosa, però és un sucre que es descomposa com la lactosa i també els pot fer mal)
Esteres lácticos (E472b)

A més d'aixó, has de vigilar amb els llegums (max un cop per setmana, perque també es descomposen com la lactosa)

Tot aixó ho he tret tant del digestòleg com de pàgines d'internet especialitzades (tipus Adilac).
Pel gluten en el seu dia ho vaig estar mirant i lo millor seria fer-te membre de l'asociació de celíacs (ara no recordo el nom), perque t'enviin el llibre amb tots els productes...

Anims!!!
Imatge

Imatge
mireiafor
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

EntradaAutor: mireiafor » dl. març 08, 2010 2:56 pm

En teoria TOTS els aliments han de portar en el seu llistat d'ingredients i en aquest llistat estan obligats a declarar si porten algun component que provoqui alèrgia, fins i tot si només existeix una petita possibilitat que en portin "puede contener trazas/restos de xxxxx". I els productes que no estan etiquetats en castellà o català, o no consten els ingredients incompleixen la normativa, o sigui que són ilegals.

La meva filla té 7 anys i alèrgia a l'ou, o sigui que llegir els ingredients de tot el que comprem s'ha convertit en una cosa rutinària a casa. Jo faig la compra mensual al carrefour online i pots consultar els ingredients de pràcticament tot els productes que compres.

Per cert: encara que compris un producte habitualment i que comprovis que no porta l'ingredient que el teu fill no pot menjar, no pots deixar de comprovar-ho ja que les marques poden canviar la fàbrica on fabriquen els seus productes i si en aquestes fàbriques fan servir productes alergens l'etiquetatge ho ha de dir.

Sort!!
Imatge

Imatge
beloar
Entrades: 33
Membre des de: dt. gen. 13, 2009 11:03 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: beloar » dl. març 08, 2010 7:58 pm

Hola,
A mi em van diagnosticar celíaca a l'agost. Et recomano que et fagis membre de l'associació de celíacs de Catalunya http://www.celiacscatalunya.org/, publiquen cada any un llibre amb totes les marques que no porten gluten. Fan de tant en tant xerrades i cursets. També fan trobades amb pares que tenen fills celíacs, crec.
Sobretot heu d'anar amb compte amb els menjars preparats, i amb els embotits. La veritat és que costa una mica acostumar-s'hi.
Espero haver-us ajudat una miqueta.
Imatge
laura87
Entrades: 45
Membre des de: dl. oct. 20, 2008 4:49 pm

EntradaAutor: laura87 » ds. març 13, 2010 1:08 pm

Gracies a totes per la informacio, ja he demanat la info x apuntar-me a l'associacio de celiacscatalunya, i m'estic mirant a fons tota la info de les webs. Bufff m'haure de fer la llista de tot el que porta lactosa i mirar-ho be, perque hi ha molts noms que no sabia que significaba que en portaben!

Moltissimes gracies!!!
ImatgeImatge

ImatgeImatge

Torna a “La salut”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::