Problema amb els primers plats del menú.

Teòricament poden menjar de tot.

Nur79
:: zebra
Entrades: 1170
Membre des de: dl. juny 06, 2011 3:51 pm

Problema amb els primers plats del menú.

EntradaAutor: Nur79 » dt. maig 28, 2013 2:35 pm

Hola Mamis

Tinc a l'Ona que la setmana que vé ja em compleix 17 mesos. L'Ona desde els 13 més o menys que va començar amb els trossos amb la seva majoria, i poc a poc ha fet un rebuig total a tota textura liquida i de pures. La textura de pure ja la va avorrir més aviat cap els 11h que va ser quan va probar el aixafat i li agrava més. Fins aquí tot genial i perfecte, doncs la transició del liquid al sólid ha estat una maravella sense complicacions.

Amb el que em trobo ara és que no hi ha santa manera que vulgui sopa, ni liquida, ni espesa, ni amb trossos... res de res! És veure'm entrar per la porta, i si veu que el play porta una cullera ja comencem amb el drama, i un pollo de nassos. On s'ajunta que no vol el plat, amb una mica de rebequeria em penso. Doncs bé, em dic a mi mateixa, no passa res. No hi ha sopa i ja esta,tampoc s'acaba el món.

Des de fa uns dies tampoc vol saber res de la verdura, i crec que aquesta es pq la té avorrida ... No passa res, parem i ja tornarem d'aquí uns dies....

Però es que passa una cosa molt curiosa, ella que és una nena fanàtica de la carn, del peix, de les croquetes, les mandonguilles.... com em vegi a la cuina fent el segon plat, o el vegi per sobre de la taula o algo, em diu que el primer plat, de pasta per exemple que si que li agrada, me'l mengi jo! I clar, doncs ja em veieu, o be fent la carn o el peix sense que la nena ho vegi, o mentre jo li dono el primer, el papi fa el segon a la cuina.... I quan veu el segon plat comença a moure el cap dient que si, sonrient i dient " caaaaa" que vol dir carn.

Us hi heu trobat? Algún consell??

Merci
Imatge
Violeta
:: girafa
Entrades: 2218
Membre des de: dt. set. 30, 2008 11:06 am
Ubicació: Barcelona

Re: Problema amb els primers plats del menú.

EntradaAutor: Violeta » dt. maig 28, 2013 4:55 pm

Nur, a mi em passa amb la Bruna, és veure la carn i es torna boja! el que faig és: o no ensenyar-li el segon fins que es cansi del primer (si puc), o donar-li el segon i després anar tornant amb el primer...l'important no és l'ordre sinó que mengi de tot! :ok:
La vida amb un somriure és més bonica...

Imatge
La gràfica del positiu!! http://www.fertilityfriend.com/home/26c1ea

El post del Jan!!
http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=50&t=14107

Imatge
Nur79

EntradaAutor: Nur79 » dt. maig 28, 2013 5:04 pm

Hola Violeta

Si, ja ho he intenat aixo de primer el segon...pero quan s'acaba la carn, ja no vol el primer...

I això de aborrir segons quins menjars tan radicalment? T'ha passat?
Imatge
sargantana:28
:: poltre
:: poltre
Entrades: 646
Membre des de: dg. ago. 19, 2012 11:07 am

EntradaAutor: sargantana:28 » dt. maig 28, 2013 8:32 pm

La meva té 13 mesos i també té una mica avorrits els purés de verdures així que ja fa un parell de mesos que menja senser, jo no faig massa això d'un primer i un segon, hi ha coses que són plat únic com les llegums i la pasta, altres que li serveixo barrejades com per exemple sopa de caldo amb el pollastre del caldo esmicoladet a dins o les verdures del caldo amb la pilota tot junt i aixafadet, i les coses que no "lliguen" per barrejar-les per exemple tomàquet amanit amb truita de patates, o patata i mongeta amb peix, li serveixo junt al mateix plat però una cosa a cada costat.
A nosaltres també ens agrada menjar el "primer" i el "segon" junts i moltes vegades les coses que li oferim les está tastant per primer cop. Jo li ofereixo el plat i ella va menjant sola, hi ha dies que s'ho menja tot i altres que hi ha coses que només les tasta però no se les acaba, però jo estic tranquil.la perquè tasta de tot.

No sé, pots probar-ho, potser et sorpèn i va menjant una mica d"aquí una mica d'allà o potser només es menja el segon, qui sap....a més, fan mooooolts canvis i el q avui no volen demà els hi encanta
cuski
:: rateta
:: rateta
Entrades: 188
Membre des de: ds. set. 01, 2012 1:20 am

EntradaAutor: cuski » dt. maig 28, 2013 9:18 pm

Has provat de fer-li plat unic? Macarrons amb carn, cous- cous amb verduretes i carn... No se es una idea que potser et va be!
Nur79

EntradaAutor: Nur79 » dc. maig 29, 2013 9:00 am

Hola guapes!

I tant que ho he probat. En un mateix plat, per separat, amb els dos plats a taula, i només es menja la carn o el peix, després lo altre ja no ho vol i vol la fruita.

probar... ?-) ?-) ?-) ?-) ?-)

Mi no entender nada, tu.
Imatge
nineta35
:: puça
:: puça
Entrades: 36
Membre des de: dc. oct. 13, 2010 12:00 pm

EntradaAutor: nineta35 » dv. maig 31, 2013 6:27 pm

Hola Nuri 79, nosaltres li donem primer el segon i despres el primer, pq sino no hi ha manera.

Ara per ara, això ens funciona.
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dl. juny 03, 2013 10:09 am

En el nostre cas tot són etapes! Recordo que quan tenia l'edat del teu la meva filla tampoc volia saber res de verdura aixefada, ni de purés, i ara li agraden d'allò més (té gairebé 2 anys).
Pots provar de fer croquetes de verdura que així es menja un primer plat amb aspecte de segon, i d'aquí a uns dies tornar-ho a provar...
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

EntradaAutor: Takita » dl. juny 03, 2013 10:50 am

Solen set etapes; nosaltres, no fem primer i després segon, més que res perquè s'atipen amb el primer i el segon ja no el volen. Amb la meva filla el que fem és punxar-li amb la forquilla un trosset de verdura amb la carn o el peix i llavors l'agafa i s'ho posa tot a la boca i, si per exemple és puré de patata, doncs li poso a la cullera amb un trosset de carn o peix.
carbasseta
Entrades: 1042
Membre des de: dl. des. 27, 2010 11:56 am
Contacta:

EntradaAutor: carbasseta » dg. juny 09, 2013 4:47 pm

l'aina tb va tenint etapes com t'han dit i ara tb esta molt insistent amb la proteina. per ella tot es carn, ara.l'altre dia es va fotre un entrecot i casi em volia prendre el meu, tb! jo crec q potser necessiten mes proteina i per aixo en demanden mes. i de cop un dia nomes volen pa, o nomes frutia. i altres dies q mengen de tot.
Tingues sempre al cor la idea d'Ítaca, has d'arribar-hi, és el teu destí, però no forcis gens la travessia
http://instintmaternal.blogspot.com.es/
Imatge
Imatge
leta
Entrades: 2386
Membre des de: dt. ago. 25, 2009 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: leta » dc. juny 19, 2013 5:02 pm

doncs nosaltres ara portem com quasi un parell de mesos que la Clara menja molt menys (acaba de fer dos anys). De verdura, només li agrada la coliflor i el bròquil i ara en menja poquissim... Els segons plats els porta millor, però no massa més... Comencem a estar una mica desesperats, suposo que estavem molt ben acostumats que menjava com una llima i ara...
Imatge
28/09/2010: TE +!
17/01/2011: ÉS UNA NENA!!
02/06/2011: La Clara ja és aquí!!

El post de la Clara!! viewtopic.php?f=91&t=22771
misspegotty
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 74
Membre des de: dl. maig 20, 2013 9:45 pm

EntradaAutor: misspegotty » dc. juny 19, 2013 11:05 pm

PEnsa que el més important és el que mengen al llarg de la setmana, no en un àpat. Llavors si quan veu la carn no menjar res més, doncs prova de fer els àpats separats. Si per dinar menjar carn, doncs per sopar la verdureta. I anar fent. D'aquesta manera t'assegures que va menjant de tot, sense haver de llençar tant menjar.

A mi m'agrada pensar que els nens no són burros i que si no mengen és perquè no ho necessiten. Són molt instintius, no crec pas que passin gana voluntàriament. A mi em va anar molt bé per relaxar-me amb el tema del menjar el mític llibre de'n Carlos GOnzález 'mi niño no me come', et fa replantejar moltíssimes coses!

Apali, que vagi bé!
Si voleu seguir les nostres aventures familiars a https://elfredolic.wordpress.com

DPP= 21 juny
bertian
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

EntradaAutor: bertian » dj. juny 20, 2013 9:45 am

Jo el què sí que veig és que ara que té gairebé 2 anys a part de què pot expressar què li agrada i què no li agrada, té dies que li ve de gust una cosa i d'altres un altre, vaja! com nosaltres!!!!

L'altre dia li vaig posar per sopar crema de carbassó amb formatge i no la va voler de cap manera, li vaig fer tastar perquè sapigués exactament què era (ja que sé que li agrada) i no hi va haver manera, així que li vaig haver de donar pa amb tomàquet, i en canvi fa un parell de dies li torno a posar la crema, se la va acabar i encara en volia més!

Jo vaig sentir a un pediatre que deia que als nens fins a 3 anys els donem massa proteïna en general i que amb una ració al dia ja fan. Així que jo intento que al vespre no mengi proteïna, ara, si li ve de gust pernil dolç en menja i cap problema, eh!!!

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::