No vol menjar sencer!!
No vol menjar sencer!!
Doncs això, que tinc un nen de 21 mesos i no hi ha manera que mengi sencer. La fruita se la menja tota sencera (poma, mandarina, pera....el que sigui), el pa cap problema (crostons, bastonets...) i per esmorzar ja no vol bibi (es prenia 360 amb cereals). Ara menja cereals i una mica de suc......... Encara fa pit. El problema és que la verdura no hi ha manera. Em diu "NOOOOOOO" i m´aparta el cap i me l´escup. La sopa amb pasta petita tampoc, el tall l´escup.............no sé què fer. Crec que ens pren el pèl (més que creure-ho n´estic segura) però no ser com fer-ho. Si li poso en un plat coses talladetes petites em llença el plat o va porquejant el manjar però no s´ho menja.
Estic una mica agobiada amb aquest tema perquè ja hauria de començar a menjar sencer però no me´n surto amb els dinars i els sopars. El pediatra em va dir "Tu li ofereixes a trocets i si no en vol a dormir!!!" però jo passo. No vull fer-ho. L´altre opció que em va donar és "Deixa´l a dinar a l´escola bressol" però no conto que sigu la solució.
A veure si em doneu idees o algun truc màgic perquè estic una mica ratllada amb aquest tema.....gràcies per endavant!!!
Estic una mica agobiada amb aquest tema perquè ja hauria de començar a menjar sencer però no me´n surto amb els dinars i els sopars. El pediatra em va dir "Tu li ofereixes a trocets i si no en vol a dormir!!!" però jo passo. No vull fer-ho. L´altre opció que em va donar és "Deixa´l a dinar a l´escola bressol" però no conto que sigu la solució.
A veure si em doneu idees o algun truc màgic perquè estic una mica ratllada amb aquest tema.....gràcies per endavant!!!
Re: No vol menjar sencer!!
Cosetes que pots provar:
primer plat la verdura aixafada(sense afegir-hi la carn) i després la carn, peix, croquetes... a trossets, això s'ho solen menjar bé, i s'anirà acostumant.
Li deixes fer servir coberts?, a en Pau li encanta, i ho domina força. Mengem amb dues forquilles, una ell i una jo, i així si veig que s'entretén molt, li vaig donant alguna mossegada.
També "para la taula" ell. Li obro el calaix dels coberts i es porta la forquilla i la cullera a la taula (li encanta), el pitet...
No sé, si se m'acudeix algo més t'ho dic

primer plat la verdura aixafada(sense afegir-hi la carn) i després la carn, peix, croquetes... a trossets, això s'ho solen menjar bé, i s'anirà acostumant.
Li deixes fer servir coberts?, a en Pau li encanta, i ho domina força. Mengem amb dues forquilles, una ell i una jo, i així si veig que s'entretén molt, li vaig donant alguna mossegada.
També "para la taula" ell. Li obro el calaix dels coberts i es porta la forquilla i la cullera a la taula (li encanta), el pitet...
No sé, si se m'acudeix algo més t'ho dic
El consell que t'ha donat el pediatra (el de que dini a l'escola bressol) és perquè els nens aprenen per imitació, tots mengen junts, el mateixos plats i entre uns i els altres, doncs van provant coses noves. Evidentment, que el menjar a trossos no s'aconsegueix d'un dia per l'altre ja que si abans les papilles eren una barreja de molts sabors junts amb una sola textura i molt fàcil de tragar, ara han de tastar els sabors per separat, han de treballar les mandíbules i amb una textura diferent a l'habitual per ells. Hi ha nens que no són gens llepafils, s'ho mengen tot i d'altres que els hi costa una mica més.
Dineu junts a taula? amb el mateix menú? o ell té el seu espai, el seu menjar, i el seu horari per menjar?
A part dels consells que t'ha dit la edae, la verdura es pot cuinar de moltes maneres, per exemple, a mi no m'agrada gens la verdura però els purés de verdures m'encanten i ens encanten! i els arrebossats o les hamburgueses tendeixen a agradar molt a la canalla per començar. Jo he aprés a cuinar coses que fins ara ni havia provat com les mandonguilles a la jardinera, el fricandó, l'estofat, les llenties, pollastre o peix al forn, cremes i pastissos de verdures,... i tot perquè he vist que la nena menja mooooooolt més bé si menja el mateix que nosaltres i amb nosaltres.
I sobretot, i el més important des del meu punt de vista, que el moment de menjar no sigui una cosa negativa, sino un moment positiu i la teva actitud és fundamental per aconseguir-ho.
T'aconsello que et llegeixis "mi niño no me come" del Carlos Gonzàlez. Em va ajudar molt a treure'm cabóries i afrontar aquesta nova etapa amb una mica més de serenor i sentit comú.
Dineu junts a taula? amb el mateix menú? o ell té el seu espai, el seu menjar, i el seu horari per menjar?
A part dels consells que t'ha dit la edae, la verdura es pot cuinar de moltes maneres, per exemple, a mi no m'agrada gens la verdura però els purés de verdures m'encanten i ens encanten! i els arrebossats o les hamburgueses tendeixen a agradar molt a la canalla per començar. Jo he aprés a cuinar coses que fins ara ni havia provat com les mandonguilles a la jardinera, el fricandó, l'estofat, les llenties, pollastre o peix al forn, cremes i pastissos de verdures,... i tot perquè he vist que la nena menja mooooooolt més bé si menja el mateix que nosaltres i amb nosaltres.
I sobretot, i el més important des del meu punt de vista, que el moment de menjar no sigui una cosa negativa, sino un moment positiu i la teva actitud és fundamental per aconseguir-ho.
T'aconsello que et llegeixis "mi niño no me come" del Carlos Gonzàlez. Em va ajudar molt a treure'm cabóries i afrontar aquesta nova etapa amb una mica més de serenor i sentit comú.
Que ràpides!!! No menja amb nosaltres perquè jo plego tard i arribo a casa a quarts de 9 i ell i sa germana estan sopant. Ells dos si que mengen el mateix. Un sencer i l´altre triturat
Els coberts els fa servir per menjar la fruita i hi té força traça però només per la fruita. La resta fa "NOOOOOOOOO" i fa tir lliure amb el menjar
Aniré provant i ja us aniré informant. Mil gràcies i segueixo acceptant idees!!!
Els coberts els fa servir per menjar la fruita i hi té força traça però només per la fruita. La resta fa "NOOOOOOOOO" i fa tir lliure amb el menjar
Aniré provant i ja us aniré informant. Mil gràcies i segueixo acceptant idees!!!
Jo per la meva nena mitjana em passava lo mateis era trobar un troç sencer al dinar i ja no menjava res .Jo no ho vaig pensar gaire i parlant amb la mestre de l'escola bressol la vaig deixar a dinar un mes seguit i mano de santo li van marxar totes les manies.
Espero que t'ensurtis.
Espero que t'ensurtis.
- petitaemma
- :: girafa

- Entrades: 2229
- Membre des de: dc. març 19, 2008 8:54 pm
Nosaltres quan vam començar amb els sòlids en serio, el que feiem era primer oferir-lis el menjar sòlid, el primer dia un macarró, el segon 2 cullerades de sopa, el tercer mitja croqueta... i quan no en volien més, és a dir, quan deien que no, els hi donàvem el triturat de sempre.
Nosaltres amb l'Abril de vegades, sembla que li fan una mica de cosa els menjars una mica viscosos, no sé si m'explico, amb salses o que rellisqui de les mans... o de vegades el pit de pollastre arrebossat li tallem ben petit i va i agafen el tros que encara no hem tallat i s'ho emporten a la boca
; de vegades no saps què fer! però poc a poc, van anar millorant.
Jo respecto quan diuen que no, a l'Abril, la verdureta a trossets no li apassiona, però avui el peixet amb un sofregit de verduretes se l'ha menjat que no vegis, tot és anar provant. I si no, la verdura la menja en triturat, de tant en quant i llestos. En el nostre cas, tb ha sigut important arribar amb gana als àpats.
I una altra cosa, jo quan comencen a marranejar amb el menjar: empastar-ho a la trona, tirar-ho al terra... els hi dic que si ho tornen a tirar/jugar amb el menjar, etc, la mama se l'emportarà; i per molt que em pesi, si ho tornen a fer adéu menjar; a mi em funciona, saben que no dono més opcions
A veure si entre totes te donem més idees, però sobretot: paciència!
Ànims!
Nosaltres amb l'Abril de vegades, sembla que li fan una mica de cosa els menjars una mica viscosos, no sé si m'explico, amb salses o que rellisqui de les mans... o de vegades el pit de pollastre arrebossat li tallem ben petit i va i agafen el tros que encara no hem tallat i s'ho emporten a la boca
; de vegades no saps què fer! però poc a poc, van anar millorant. Jo respecto quan diuen que no, a l'Abril, la verdureta a trossets no li apassiona, però avui el peixet amb un sofregit de verduretes se l'ha menjat que no vegis, tot és anar provant. I si no, la verdura la menja en triturat, de tant en quant i llestos. En el nostre cas, tb ha sigut important arribar amb gana als àpats.
I una altra cosa, jo quan comencen a marranejar amb el menjar: empastar-ho a la trona, tirar-ho al terra... els hi dic que si ho tornen a tirar/jugar amb el menjar, etc, la mama se l'emportarà; i per molt que em pesi, si ho tornen a fer adéu menjar; a mi em funciona, saben que no dono més opcions
A veure si entre totes te donem més idees, però sobretot: paciència!
Ànims!

L'Ariadna i l'Abril us agraeixen els ànims que els heu donat des del primer dia de vida. Moltes gràcies!
El nostre post:http://forum.socpetit.cat/viewtopic.php?f=71&t=15825
Petites coses GRANS: viewtopic.php?f=25&t=18803 Esperem la teva aportació diària!
Uf, amb els meus fills va ser un drama. Un semblava que s'ho menjava però en realitat el que feia era 'emmagatzemar' el menjar i al cap d'una estona tenia una bola que hi havia de tot! i l'altre, era trobar una textura sòlida i vomitar a l'instant. Horrorós.
Al final em vaig decidir a deixar-los a la llar a dinar (tenien 21 mesos) El primer dia li vaig fer una nota de tres pàgines a la senyu explicant tots els problemes que teníem i el que feien i etc etc. Quan els vaig anar a buscar em va dir 'i tu dius que aquests nens tenen problemes per menjar??? però si han menjat perfecte!!!' No m'ho podia creure. Fins i tot un dia vaig anar (sense que ells em veiessin, clar) a veure'ls menjar. Necessitava veure-ho amb els meus propis ulls!! Des d'aquell dia, mai més. Es van acabar les 'pilotes' i les vomitades. Increïble.
Ara estem amb un problema d'inapetència, però això és un altre tema! tema sòlids, solucionat!!
Al final em vaig decidir a deixar-los a la llar a dinar (tenien 21 mesos) El primer dia li vaig fer una nota de tres pàgines a la senyu explicant tots els problemes que teníem i el que feien i etc etc. Quan els vaig anar a buscar em va dir 'i tu dius que aquests nens tenen problemes per menjar??? però si han menjat perfecte!!!' No m'ho podia creure. Fins i tot un dia vaig anar (sense que ells em veiessin, clar) a veure'ls menjar. Necessitava veure-ho amb els meus propis ulls!! Des d'aquell dia, mai més. Es van acabar les 'pilotes' i les vomitades. Increïble.
Ara estem amb un problema d'inapetència, però això és un altre tema! tema sòlids, solucionat!!
A mi m'ha costat força que menjes a trossets, però veig que mica en mica ja anem fent passets endavant, el meu cas és al matí ell fa el bibi normal ara ja li donc a ell pq se'l begui una mica tumbat al llit, el dinar si que encara seguim triturats, la fruita a trossos i el sopar hem millorat bastant ell al principi dels trossos només menjava pa amb formatge, és un nen que li costa molt provar una cosa nova i ha de ser ell que l'agafi no vol que li dongui res jo que no conegui pq tanca la boca i diu k no, però sempre que faig algu diferent li ofereixo potser un dia no ho prova però l'altre si, el pernil dolç li agrada molt ara cosa que abans no, també t'haig de dir que van a èpoques, i fan molts canvis, per exemple ell no volia menjar ni carn ni peix però en canvi si que va provar croquetes doncs el que vaig fer és fer-li arrebossat, el pollatre tallo una petxuga a tires i ho rebosso i s'ho menja com si fos un palito i el peix igual les cues de rap també les tallo a tires rebossades amb ou i farina de pa i s'ho menja tb cm un palito ara com que ja ho ha provat i li agrada a trossos també s'ho menja, ah i també el que fem quan volem que provi algu és li deixem el plat i ell quan ho ha agafa (que a vegades li costa) li diem va que els papes faran molt bé si ho proves i quan ho prova diem MOLT BÉEEE I APLAUDIM i ell diu en menja un altre tall i així anar fent , tambe li deixem la forquilla i li diem va a veure com punxes i despres fem MOLT BÉ, hem de fer de tot x aquests peques,ara a vegades prova una cosa i la pròxima vegada no en voldra o sí ja et dic depen el dia que te i la gana, al migdia no prova tant pq no te tanta gana però a la nit ens ha funcionat més a més també sopem tots plegats això també hi fa crec.
Bé noies, us poso al dia del que he fet. He intentat que mengi alguna cosa sencera i la veritat és que no me n´he sortit gaire bé. El dia que ha menjat més és mitja croqueta!!! Li venen unes arcades!!! No ho duem gaire bé però ho seguiré intentant...........
Mil gràcies pels consells !!!!
Mil gràcies pels consells !!!!
En el nostre cas, va ser ell qui va decidir el moment de menjar sencer (va deixar de voler menjar triturat) i nosaltres vam procurar que fos un moment "divertit". Ell té el seu ritual: s'agafa el pitet i la cullera o forquilla i se'n va cap a la trona i, sempre que podem, sopem plegats i, si pot ser, el mateix. També és cert que el fet dinar a la Llar ha ajudat força.
No t'amoinis, hi ha nens que comencen abans i altres més tard.
No t'amoinis, hi ha nens que comencen abans i altres més tard.
Amb el caminar va fer el mateix. Va gatejar fins els 16 mesos i amb 2 dies va començar a córrer. Espero que amb el menjar faci el mateix....passi del triturat a l´entrecot
Suposo que és el que dius....cada nen té el seu ritme i el meu té el ritme lent
Suposo que és el que dius....cada nen té el seu ritme i el meu té el ritme lent
Bones!
He trobat el meu post estrella en aquests moments!
L'Adrià te 13 mesos i encara no menja res sencer (que no sigui pa i galetes). Aquesta setmana hem provat els sopars (fins ara feiem només bibe de llet amb cereals) i no ens estem ensurtint gens bé. Us explico el mateix que a les meves compis del post de desembre11, aveure si em podeu donar un cop de mà....
Amb l'Adrià també tenim un problema amb els sopars, hem intentat donar-li sopa, truita cargolada, pernil dolç, pasta (de totes les mides i formes), arròs, formatge, mató....de tot! l'únic que accepta és el pure de verdures però fent un drama perquè ell vol és el seu superbibe i res més i es posa com enfurismat..... avui ha agaft la cullera i me l'ha llençat, amb tan mala sort que m'ha donat al costat de l'ull i m'ha fet mal, (m'ha quedat una marca i tot), jo m'ho he pres com que no sap el que fa, però aqui el compi meu s'ha enfadat com mai, ha agafat el nen amb molt mala llet i l'ha portat al llit, jo m'he enfadat molt, penso que el nen no ho fa per fer mal...no se n'adona... però ja portàvem una mica de tensió pel tema dels sopars i hem acabat discutint i ben enfadats.
La veritat és que l'Adrià es posa molt nerviós amb el menjar (d'ansies de menjar)....al matí fa un drama mentre li preparem la papilla de cereals, tot neguitós ....i mentre menja no perd ull del bol i quan veu que se li està acabant ja comença a plorar perquè en vol mes. Mentre nosaltres esmorcem, li donem un trosset de pa perquè reclama constantment, no podem ni parlar perquè no ens sentim!
El mateix pasa a les nits, vol el seu bibe i plora desconsoladament quan li oferim qualsevol altra cosa...
El dinar ho porta millor, no té tantes ansies...... per berenar, també en general bé (menys la poma), això sí tot triturat perquè si li faig a trossos o xafat amb forquilla ho treu de la boca, no s'ho menja i llavors es queda amb gana i ja la tenim liada....
Cada cop que veu pa o galetes (per exemple si entrem al forn de pa a comprar o anem a pendre un cafè...) es torna boig, i comença a cridar i a plorar si no li donem. Paso molta vergonya perquè sembla que el porti afamat....
Tot això ens està passant factura, no acabem de controlar la situació i em fa por que sacabi convertint en un problema més gran...que faig? li dono pa i galetes sempre que reclami? ....tampoc puc augmentar la quantitat de papilla al matí ni de bibe a la nit perquè ja fa més de mig litre! la pediatra em va dir que era molt!
tampoc no se que fer per gestionar aquestes ànsies que te....ni tampoc com fer que mengi sencer....aixxx estic ben perduda...
He trobat el meu post estrella en aquests moments!
L'Adrià te 13 mesos i encara no menja res sencer (que no sigui pa i galetes). Aquesta setmana hem provat els sopars (fins ara feiem només bibe de llet amb cereals) i no ens estem ensurtint gens bé. Us explico el mateix que a les meves compis del post de desembre11, aveure si em podeu donar un cop de mà....
Amb l'Adrià també tenim un problema amb els sopars, hem intentat donar-li sopa, truita cargolada, pernil dolç, pasta (de totes les mides i formes), arròs, formatge, mató....de tot! l'únic que accepta és el pure de verdures però fent un drama perquè ell vol és el seu superbibe i res més i es posa com enfurismat..... avui ha agaft la cullera i me l'ha llençat, amb tan mala sort que m'ha donat al costat de l'ull i m'ha fet mal, (m'ha quedat una marca i tot), jo m'ho he pres com que no sap el que fa, però aqui el compi meu s'ha enfadat com mai, ha agafat el nen amb molt mala llet i l'ha portat al llit, jo m'he enfadat molt, penso que el nen no ho fa per fer mal...no se n'adona... però ja portàvem una mica de tensió pel tema dels sopars i hem acabat discutint i ben enfadats.
La veritat és que l'Adrià es posa molt nerviós amb el menjar (d'ansies de menjar)....al matí fa un drama mentre li preparem la papilla de cereals, tot neguitós ....i mentre menja no perd ull del bol i quan veu que se li està acabant ja comença a plorar perquè en vol mes. Mentre nosaltres esmorcem, li donem un trosset de pa perquè reclama constantment, no podem ni parlar perquè no ens sentim!
El mateix pasa a les nits, vol el seu bibe i plora desconsoladament quan li oferim qualsevol altra cosa...
El dinar ho porta millor, no té tantes ansies...... per berenar, també en general bé (menys la poma), això sí tot triturat perquè si li faig a trossos o xafat amb forquilla ho treu de la boca, no s'ho menja i llavors es queda amb gana i ja la tenim liada....
Cada cop que veu pa o galetes (per exemple si entrem al forn de pa a comprar o anem a pendre un cafè...) es torna boig, i comença a cridar i a plorar si no li donem. Paso molta vergonya perquè sembla que el porti afamat....
Tot això ens està passant factura, no acabem de controlar la situació i em fa por que sacabi convertint en un problema més gran...que faig? li dono pa i galetes sempre que reclami? ....tampoc puc augmentar la quantitat de papilla al matí ni de bibe a la nit perquè ja fa més de mig litre! la pediatra em va dir que era molt!
tampoc no se que fer per gestionar aquestes ànsies que te....ni tampoc com fer que mengi sencer....aixxx estic ben perduda...
Abril, no pateixis, el teu nen encara és petit. Sí que és cert que hi ha nens que a aquesta edat ja mengen trossets, però és que no tots comencen al mateix temps. Jo et recomano que continueu com fins ara, això sí, oferint-li menjar sencer de tant en tant a veure si el vol. Si no mostra especial interès en el menjar sense triturar, potser és que encara no està preparat. Ànims!
Bé noies, us explico. Hem fet petits-grans progressos. El patufet ja ha començat a menjar sencer. Ha estat moooooolt llarg però he aconseguit que mengi truita, pa torrat amb pernil, pollastre, vedella.............i moltes coses més. La verdura molts dies li faig amb puré o aixafada amb forquilla i se la menja bé. Ens ha costat molt però amb moooooolta paciencia i a cop i d´insistir molt està menjant força bé.
Moltes gràcies per tots els vostres consells. La veritat és que estava força desesperada. Quan veia nens de la seva edat que mengen de tot i el patufet no menjava res.........
Així que ja puc dir PROVA SUPERADA!!!!!!!!
Moltes gràcies per tots els vostres consells. La veritat és que estava força desesperada. Quan veia nens de la seva edat que mengen de tot i el patufet no menjava res.........
Així que ja puc dir PROVA SUPERADA!!!!!!!!
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |