Dinars - sopars iguals als dels papes?

Teòricament poden menjar de tot.

noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Dinars - sopars iguals als dels papes?

EntradaAutor: noviachuky » dl. gen. 16, 2012 12:09 pm

Laura80 com bé has dit cada nen va al seu ritme, t'haig de dir que el meu està a punt de fer-ne 3, i fa el que vol, hi ha dies que menja com nosaltres i n'hi ha d'altres que encara s'ho menja triturat.
El meu consell es que provis a donar-li sencer pero a trossets petits, que no ho vol doncs li segueixes donant triturat i ho tornes a provar al cap d'uns dies i aixi anar fent.
Ja tindrà temps de menjar sencer durant tota la seva vida.

Es el meu consell, petons
Imatge

Imatge
Ponioleta
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. gen. 16, 2012 12:51 pm

Una cosa que crec que va bé és menjar tots junts (que no sé si ho feu). I encara que ell tingui el seu menjar triturat, deixar-li provar del vostre, o posar-n'hi una mica en un platet, perquè el pugui provar o si més no potinejar una mica.

El meu fill menja com nosaltres, el mateix i últimament gairebé les mateixes quantitats (no entenc on s'ho posa!!! xx:-D ). Però és cert que nosaltres no li hem donat mai triturats i per tant no hem tingut el "problema" d'haver de fer la transició.
Però tot i això, també per nosaltres crec que ha estat un encert dinar i sopar sempre junts, perquè ara ell menja de tot, ho vol provar tot i li agraden coses que potser no hauria pensat de donar-li encara però com que ho veu a taula ho vol provar (tipus gaspatxo, cogombre, tomàquet amanit, sopa de ceba, olivada, panses...)
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
angelina
:: dinosaure
Entrades: 5461
Membre des de: dc. març 25, 2009 12:37 pm
Ubicació: Poitiers, FRANÇA

EntradaAutor: angelina » dl. gen. 16, 2012 12:58 pm

Jo també t'aconsello queho vagis provant però sense capficar-te!
Els nens fan com els sembla i no pateixis que ja menjara quan li vingui de gust! Elsmeus un de cada. El Walid sabia mastegar,empassar i tot com cal i a part del pài galetes no hi havia manera qmenjes xafat o a troçets,tot haviadeser triturat (ni maravilla,nisemola,.) fins passat l'any! i quan nosaltres menjavem ell no mostrava cap interès, fins que un dia vaigprovar de donar-lolenties estofades i les va acceptar i des de llavors menja tot comnosaltres, en canvi la Inès als 6m jamostrava interes en elnostre plat,i fins ara apart pit menjava miques ino volia res res triturat! i quan menja, menja el que menjem nosaltres i ara ja menja de tot!! :content:
PER VEURE ELS NOSTES POSTS CLICKEU AL TICKER:

Imatge
Imatge

Walid Hem fet teta durant 1.043 dies (del 12/08/2009 al 19/06/2012)
Inès Hem fet teta durant 497 dies (des del 14/02/2011 al 25/06/22012)
Imatge

El blog de la mama: http://man-smanetes.blogspot.com

WALID & INÈS
heaven25baby
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2050
Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
Contacta:

EntradaAutor: heaven25baby » dt. gen. 17, 2012 2:27 pm

El meu nen desde els 14 messos + o - que està menjant quasi sempre el dinar i el sopar com nosaltres i la seva germaneta. Poc a poc es van acostumant... jejeje El meu es que traga molt!!! jejeje :trona:
Imatge
Imatge

ImatgeImatge
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dt. gen. 17, 2012 3:13 pm

Ponioleta ha escrit:Una cosa que crec que va bé és menjar tots junts (que no sé si ho feu). I encara que ell tingui el seu menjar triturat, deixar-li provar del vostre, o posar-n'hi una mica en un platet, perquè el pugui provar o si més no potinejar una mica.

T'anava a dir el mateix :ok:
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dc. gen. 18, 2012 9:47 am

Laura80 ha escrit:Sí, el meu també traga molt, però tot líquit (o mig líquit)... Sembla que s'interessa pel nostre menjar, pero a la que li donc algo nostre (sempre tallat d'una manera que no pugui ennuegar-se), doncs s'ho posa a la boca, i després ho treu... :-o00m Suposo que s'ha d'anar acostumant...

Laura, i si li dones trossos grans perquè els pugui agafar amb la mà i com a mínim llepar una mica, tastar textures, gustos, temperatures.... Per exemple mig plàtan sencer, o un quart de pera o una llesca de pa o un tall de pit de pollastre gran o una mongeta tendra sencera o... Potser no es menja res perquè no sabrà com trencar un tros i mastegar-ho però si ho llepa, s'ho mira i hi juga una mica ja és molt important. I mica en mica...
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
petitjoel
:: puça
:: puça
Entrades: 38
Membre des de: dt. juny 28, 2011 10:35 am
Ubicació: Gràcia (Barcelona)
Contacta:

EntradaAutor: petitjoel » dv. gen. 20, 2012 9:54 am

Hola noies, estic molt d'acord amb vosaltres. A mi també m'amoïnava molt el tema sopars perquè veia que els cereals no eren prou.

El que hem fet és esperar a que ell estigués preparat per mastegar (ja té gairebé totes les dents) i principalment, que tingués interès en el menjar. I per organitzar-nos, sopem tots tres a les 20h i sopem el mateix. Hem estat nosaltres els que ens hem adaptat a ell, tant en l'horari com en el menjar, ja que preparem receptes d'un llibre de menjars sans per nens (i ben bones que són!).

Ah, també deixem que agafi el menjar amb les mans i vagi al seu ritme. Al principi marcàvem nosaltres el ritme i li donàvem amb una cullereta, però vam veure que només aconseguíem que perdès l'interès i deixès tot el sopar. Ara bé, he de mirar cap a una altra banda per no posar-me nerviosa amb tot el merder que acaba fent, jajaja.
Imatge
Imatge
Botiga de Joguines i Jocs de Fusta
http://www.petitjoel.com
mamamimos
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dt. ago. 02, 2011 6:05 pm
Contacta:

EntradaAutor: mamamimos » dl. feb. 13, 2012 12:17 am

Nosaltres sempre hem dinat i sopat els tres junts i (a excepció de quan li introduiem algun aliment nou) sempre menja com nosaltres, que ens hem acostumat a cuinar sense sal. Des dels 6 mesos més o menys que ho fa tot sòlid i no vol ni veure els triturats. El problema el tenim al revés, no vol que li donem res nosaltres amb cullera. Ara ja la comença a dominar i li puc donar algún puré o sopa... (de moment només de 4 dents).
Jo et recomano que començis a donar-li la pasta, que és fàcil d'agafar i els sol agradar. Els macarrons els pots fer ben passats i cada macarró tallat en 3 trossos, amb salsa de tomàquet. Al principi fan una mica de merder però els sol agradar això de menjar amb les mans i sols. I sobretot, tingues en compte que ells saben gestionar molt bé els trossos, que si veus que s'ennuega cal mantenir la calma perquè ell no percebi que estas neguitosa perquè si no se'n posarà.
A veure com va la introducció de sòlids!
Mireia.

--- el meu blog --> http://www.mamamimos.blogspot.com

Imatge
Ponioleta
Contacta:

EntradaAutor: Ponioleta » dl. feb. 13, 2012 11:33 am

El Bernat menja sòlid des de sempre (des dels 6-7 mesos, clar!). No té a veure les dents amb el poder menjar sòlid. Evidentment si no té queixals potser no pot menjar coses molt dures però fruita, verdura, llegums, pasta... se la menja de conya (nosaltres no mengem carn ni peix, però també ho poden mastegar sense dents!! :ok: ).

Mamamimos, a nosaltres ens ha passat el mateix. Ara que té 19 mesos comença a acceptar la cullera i podem menjar algun puré de verdures o sopa. Fins ara no volia ni de conya i quan hi havia puré o sopa per sopar ell no en menjava ni una cullerada (a l'estiu el gazpacho sí però perquè se'l bebia amb got xxcool )

Imatge

Imatge
vicky1983
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 589
Membre des de: dl. set. 12, 2011 10:25 am

EntradaAutor: vicky1983 » dl. feb. 13, 2012 3:00 pm

La nostre des dels 12 mesos que menja sempre sòlid, aixó si, el primer sempre és sopa o crema de verdures o arròs blanc (que li encanta!!!) i el segon és un plat normal, con nosaltres vamos!! I el postre, o oigurt o fruita a trossos.

Aixó si, val a dir, que la meva nena sempre ha tingut molta curiositat pel menjar dels adults, sempre està dispossada a provar-ho tot i no li fa fàstic a res...
Visita el meu Blog personal: http://lacasadelaia.blogspot.com.es/
mamamimos
Entrades: 107
Membre des de: dt. ago. 02, 2011 6:05 pm
Contacta:

EntradaAutor: mamamimos » dl. feb. 13, 2012 9:49 pm

Laura80, per introduïr el sòlid jo primer li donaria el menjar com sempre. I quan estigui tip li ofereixes menjar perquè potinegi. Perquè si té gana el que vol és el seu menjar, no vol fer experiments! Prova-ho a veure què tal! :)
Per cert! al principi ho escupen tot perquè són textures diferents, però és normal! Paciència!
Mireia.

--- el meu blog --> http://www.mamamimos.blogspot.com

Imatge

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::