Menus per dinar nen de 12 mesos
Menus per dinar nen de 12 mesos
Hola noies,
Avui el meu fill ha cumplert un anyet, fins ara jo li donava la papilla de verdures per dinar amb la carn, l'ou o el peix, però ahír vaig anar a la pediatra i em va dir que li fes algun dia pasta amb salsa de tomàquet, la ceba i la carn picada tot el sofregit triturat i de pasta donar-li fideus de cabell d'angel tallats petits, un altre dia sopa i alguna salsitxa,... la veritat no em va donar gaires idees i la visita va ser molt ràpida vaig trobar.
Per tant, m'agradaria que em donéssiu idees dels dinars que els hi doneu als vostres peques?? Gràcies
Avui el meu fill ha cumplert un anyet, fins ara jo li donava la papilla de verdures per dinar amb la carn, l'ou o el peix, però ahír vaig anar a la pediatra i em va dir que li fes algun dia pasta amb salsa de tomàquet, la ceba i la carn picada tot el sofregit triturat i de pasta donar-li fideus de cabell d'angel tallats petits, un altre dia sopa i alguna salsitxa,... la veritat no em va donar gaires idees i la visita va ser molt ràpida vaig trobar.
Per tant, m'agradaria que em donéssiu idees dels dinars que els hi doneu als vostres peques?? Gràcies
Re: Menus per dinar nen de 12 mesos
Hola,
la meva filla té 3 anys i ja no ho recordo gaire, però sé que jo li donava: arròs ben bullidet amb un raig d'oli, carn picadeta, cus cus (li encantava!), sèmoles vàries, i verdures de tota mena.
Sobretot li agradava molt el cuscus.
la meva filla té 3 anys i ja no ho recordo gaire, però sé que jo li donava: arròs ben bullidet amb un raig d'oli, carn picadeta, cus cus (li encantava!), sèmoles vàries, i verdures de tota mena.
Sobretot li agradava molt el cuscus.
- Ítaca
- :: dinosaure
- Entrades: 7513
- Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Tampoc ara pretenguis q mengi trossos de cop eh? q els pediatres poden dir, però cada nano té el seu ritme!
La meva nena per exemple, ha trigat força a preferir els trossets a les farinetes/cremes de verdures... però tot i així, per dinar li seguim fent una crema de verdures de primer (amb la meitat de tall dins) i de segon doncs el q queda del tall a trossets (hamburguesa, pollastre, salxitxa....) i de postres seguim amb el Petit SuÏs + poma (si en vol)
El q hem començat a fer relativament fa poc, són els sopars a trossos, i ara s'ho menja força bé, però abans tot eren fàstics i treure's el menjar de la boca per llençar-lo a terra... Paciència!
La meva nena per exemple, ha trigat força a preferir els trossets a les farinetes/cremes de verdures... però tot i així, per dinar li seguim fent una crema de verdures de primer (amb la meitat de tall dins) i de segon doncs el q queda del tall a trossets (hamburguesa, pollastre, salxitxa....) i de postres seguim amb el Petit SuÏs + poma (si en vol)
El q hem començat a fer relativament fa poc, són els sopars a trossos, i ara s'ho menja força bé, però abans tot eren fàstics i treure's el menjar de la boca per llençar-lo a terra... Paciència!
Aquí tens un post que en parla: viewtopic.php?f=18&t=15923
A nosaltres ens costa moltíssim que mengi a trossets, no té dents i s'està hores i hores mastegant fins que se'n cansa i ho treu... ara té 13 mesos i fa dos dies que a la nit es menja el pa amb tomàquet, només la molla amb formatgets o truita.. el pernil dolç el treu, alguna altra idea que pugui donar per sopar? l'arròs el treu, la sopa no la vol... és un tiquis miquis, je,je...
Oriom nosaltres la sopa vam començar amb fideuets, i li van fer molt de fàstic, així que ens vam passar a la maravilla i li encanta. Ara ja menja els fideuets també.
Anna81gi, el millor que pots fer és asseure'l a taula amb vosaltres, i li vas donant del que mengeu, mica en mica, i ja veuràs que ell ho va demanant.
Anna81gi, el millor que pots fer és asseure'l a taula amb vosaltres, i li vas donant del que mengeu, mica en mica, i ja veuràs que ell ho va demanant.
Gràcies per contestar, edae ja fa dies com bé dius tu l'hem començat a sentar-lo a la taula amb nosaltres abans de fer el bibi i ell va menjant la mulleda del pa amb tomàquet i formatge com que només té dues dents a baix li poso trossets molt petits i ell mateix s'ho agafa amb els dits i s'ho fica a la boca (no sempre encerta,jejej) i aquest dia fent això li vaig deixar trossets també de truita i se'l va menjar, mica en mica, els hi costa pobrets a més el meu que és de fer molts fàstics i de seguida vomita si li queda àlgu a mig camí, la sopa tampoc me la vol, si sèmola, ni maravilla...en fi jo no insisteixo gaire prefereixo que sigui ell que ;), de moment només fa això ah i també ha provat croquetes casolanes, però encara dina el seu plat de verdura triturada.
Hola noies! a mí també m'interessa el tema!.. el nostre petit menja de tot, però a trossets.
M'agradaria tenir un ''planning'' per poder anar variant una mica del puré de verdures, carn o peix de sempre...
M'agradaria tenir un ''planning'' per poder anar variant una mica del puré de verdures, carn o peix de sempre...
Mira't aquests Posts:
viewtopic.php?f=18&t=15923
viewtopic.php?f=98&t=15231
I trobaràs moltes idees en aquest web:
http://www.pequerecetas.com/
viewtopic.php?f=18&t=15923
viewtopic.php?f=98&t=15231
I trobaràs moltes idees en aquest web:
http://www.pequerecetas.com/
gràcies! vaig a donar-li una ullada!.... 

- Martineta26
- :: zebra

- Entrades: 1067
- Membre des de: dc. març 03, 2010 10:55 am
Ei doncs suposo que això del sencer deu ser depèn del nen perquè el meu té ara 11 mesos i ja menja sencer i no li fa fàstic a res, al revés ell cada vegada li agrada menys els triturats. Va ser ell que quan ens veia menjar volia provar-ho i mica en mica li hem anat donant coses i és que ara mastega i empassa com un adult. Em de respectar el ritme de cada nen fins que ells estan preparats però també cal anar-los introduint el sencer perquè com a mestra d'escola bressol m'he trobat amb nens de 2 anys amb moltes dificultats per mastegar qualsevol trosset i això també és un problema.
Jo el meu el què li passa és que no té massa interés a provar nous aliments, ell ara ja mastega més, la fruita li dóno a trossos pq s'ho menja més bé, al vespre també menja pa amb tomaquet amb formatge però quan li posem àlgu que no coneix no ho agafa o ho treu amb la llengua, abans menjava pernil dolç però ara com que feia dies que no en menjava quan li barrejem amb el pa ho treu, al dinar igual he provat les verdures aixafades una mica de patata i pesol, doncs va ser posar-li un trosset de patata i amb la llengua ho treu. Jue o voldria que menjés més variat ja, però per dinar encara estem amb l'ho mateix i al setembre comença la llar d'infants i el volia deixar a dinar, no se si menjarà més o què passarà,en fi suposo que com tot cada nen és diferent i hem de tenir paciencia i anar-li deixant provar coses noves fins que s'acostumi.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |