Quan s'ha de treure el bibi?
Quan s'ha de treure el bibi?
Hola,
Tinc una nena de 15 mesos que li dono l'esmorçar (cereals i llet) i el bibi de la nit encara amb bibi. La resta del día, ho pren tot ens tassas d'aprenentatge la mar de be pero, ¿li hauria de treure el bibi? El prediatre no ens ha dit res i, fins al març no te la propera revisió. Als llibres possa que s'ha de canviar pero, tampoco no se quina tassa es pot fer servir per els cereals. Com ho heu fet vosaltres?
Gracies a totes
Tinc una nena de 15 mesos que li dono l'esmorçar (cereals i llet) i el bibi de la nit encara amb bibi. La resta del día, ho pren tot ens tassas d'aprenentatge la mar de be pero, ¿li hauria de treure el bibi? El prediatre no ens ha dit res i, fins al març no te la propera revisió. Als llibres possa que s'ha de canviar pero, tampoco no se quina tassa es pot fer servir per els cereals. Com ho heu fet vosaltres?
Gracies a totes
- noviachuky
- :: dinosaure
- Entrades: 7535
- Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm
Re: Quan s'ha de treure el bibi?
El meu fill té 21 mesos i de moment encara beu amb bibi la llet amb els cereals, l'aigua amb got i els sucs amb palleta.
No crec que hi hagi una edat, crec que quan ella no el vulgui ja t'ho farà saber.
Petons i que vagi molt bé
No crec que hi hagi una edat, crec que quan ella no el vulgui ja t'ho farà saber.
Petons i que vagi molt bé
A nosaltres la pediatra sempre ens ha empés una mica ha deixar el bibi quan abans millor però en canvi tinc una amiga que el seu fill de 7 anys encara pren per esmorzar bibi de cereals per anar més ràpid i no complicar-se la vida... Suposo que el millor és un terme intermig no??
Nosaltres vam aprofitar quan va entrar a P2 al cole dels nens grans (al cole de la meva filla gran comencen a p2) i per imitar la seva germana esmorzava un got de llet amb torrades
Si veus que el canvi ha de ser traumàtic aprofita alguna ocasió especial, la visita d'algun cosinet gran, vacances, alguna cosa que ho lligui a un fet divertit i emocionant
Nosaltres vam aprofitar quan va entrar a P2 al cole dels nens grans (al cole de la meva filla gran comencen a p2) i per imitar la seva germana esmorzava un got de llet amb torrades
Si veus que el canvi ha de ser traumàtic aprofita alguna ocasió especial, la visita d'algun cosinet gran, vacances, alguna cosa que ho lligui a un fet divertit i emocionant

El meu fill té 26 mesos i pren el biberó de llet només llevar-se i després un entrepà de pernil dolç o salat. Quan se'n va a fer la migdiada es pren un altre i per la nit també se'n va al llit amb un biberó de llet.
La resta, menja sol i amb trossos des de l'any i veu amb got, tassa, ampolla sense "adaptador"...per tant el fet de continuar la llet amb el biberó no li a "entorpit" res, senzillament li agrada i li relaxa la llet calenta amb el biberó.
A casa mai ens hem agobiat amb cap dels dos fills per seguir pautes "marcades" del que toca i no toca, hi ha coses que sí que hem cregut importants però d'altres no.
La resta, menja sol i amb trossos des de l'any i veu amb got, tassa, ampolla sense "adaptador"...per tant el fet de continuar la llet amb el biberó no li a "entorpit" res, senzillament li agrada i li relaxa la llet calenta amb el biberó.
A casa mai ens hem agobiat amb cap dels dos fills per seguir pautes "marcades" del que toca i no toca, hi ha coses que sí que hem cregut importants però d'altres no.
Això depèn molt de cada nen!! El meu, quan tenia 5 mesos i vam començar amb la verdura i la cullera, em va dir que el bibis me'ls prenés jo, així que portem 10 mesos, ara en té 15 que tot s'ho pren amb cullera. A mi ja m'està bé, és millor per ells, però no us negaré que alguna vegada, que ell està cansat i jo estic rebentada, agraïria moltíssim donar-li un bibi i enllestir ràpid!!!
Moltes gracies a totes!! Hem deixeu mes tranquila perque m'havien dit que ja era gran, que ho havia de deixar... uff
Quan agafi uns dies de vacances anirem fent proves perque, entre tot, ara no hem veig amb forçes.
Quan agafi uns dies de vacances anirem fent proves perque, entre tot, ara no hem veig amb forçes.
Jo crec que només hauries de vigilar si el pendre bibi interfereix amb la parla (treballo en una escola amb nens de P3 i a vegades ens hi hem trobat), si no ell mateix ja ho demanarà de deixar-lo.
Nosaltres ara comencem a deixar de banda els bibis. A l'escola bressol, per berenar, els donen un vas de llet i ara a casa sempre que berenem també li donem amb vas; però per esmorzar continuem amb bibi, tot i que ja m'estic plantejant canviar al vas. De fet, algun dia ell em demana de sucar la galeta a la llet i ja li he de canviar el bibi per un vas.
LISA ha escrit:Jo crec que només hauries de vigilar si el pendre bibi interfereix amb la parla (treballo en una escola amb nens de P3 i a vegades ens hi hem trobat), si no ell mateix ja ho demanarà de deixar-lo.
Doncs ara que ho dius... solament diu papa i mama ara, quan veu sucs o cacaolats d'aquest de canyeta i es torna boja per veure. Com l'aigua a la tassa tambe li agrada molt fins i tot, si et veu amb un got, vol veure com nosaltres.
pitita ha escrit:Nosaltres ara comencem a deixar de banda els bibis. A l'escola bressol, per berenar, els donen un vas de llet i ara a casa sempre que berenem també li donem amb vas; però per esmorzar continuem amb bibi, tot i que ja m'estic plantejant canviar al vas. De fet, algun dia ell em demana de sucar la galeta a la llet i ja li he de canviar el bibi per un vas.
Gracies Pitita! La meva no va a l'escola bressol, començara al setembre i vull que estigui preparada.. esta acostumada a estar amb els avis i, fa el que vol... Hem sembla que tinc mes nervis jo que ella!
Doncs mira, nosaltres no l’havíem fet servir quasi mai. Té 21 mesos i encara pren pit.
Al començar l'AC va començar a beure amb got, menjar amb cullera....... i de sobte l'altre dia me'l va demanar i ara vol cada dia per esmorzar i per anar a dormir el "bon" ple de llet de vaca amb cereals
Que li he de dir???? mai havia volgut llet de vaca i i ara se'n pren un biberó sencer...????
Jo el deixo fer... qualsevol dia dirà que no el vol...... i aleshores el deixarem
Al començar l'AC va començar a beure amb got, menjar amb cullera....... i de sobte l'altre dia me'l va demanar i ara vol cada dia per esmorzar i per anar a dormir el "bon" ple de llet de vaca amb cereals
Que li he de dir???? mai havia volgut llet de vaca i i ara se'n pren un biberó sencer...????
Jo el deixo fer... qualsevol dia dirà que no el vol...... i aleshores el deixarem
Crispina, xavi te 16 mesos, es pren el seu bibe perque si li donc el got vol agafar-lo sol i no sap i es posa perdut d'aigua, suposo que mes cap a l'estiu començarem a donar-li sol que no es refredi.. jajaja
igualmente el meu només diu Papa, mama, abua (aigua) i poc mes...la resta es en xines que no entenc res.. jajaja, pero tranquila, els meus nebots tenen 3 anys i pico i abans de dormir demanan el seu bibe, i per esmorçar quan no volen, diuen "mama avui bibe"... ja el deixaran..
igualmente el meu només diu Papa, mama, abua (aigua) i poc mes...la resta es en xines que no entenc res.. jajaja, pero tranquila, els meus nebots tenen 3 anys i pico i abans de dormir demanan el seu bibe, i per esmorçar quan no volen, diuen "mama avui bibe"... ja el deixaran..
- heaven25baby
- :: girafa

- Entrades: 2050
- Membre des de: dc. abr. 30, 2008 10:48 am
- Contacta:
Jo a la meva nina li he tret el bibi 2 o 3 messos abans dels 2 anyets. La meva pediatra m'ho va dir que es molt millor treure el bibi i el xupe perque sino les dents van cap endevant. Ara pren els sucs amb palleta i l'aigua amb ampolles sport d'aquestes amb "pitorro". 
Amb la nena va anar molt bé i molt ràpid... en canvi amb el nen no hi ha manera de treure-li el bibi... Es adicte!!! Mai a portat xupe i el bibi el tranquilitza i el relaxa a l'hora de fer siesta i a la nit per anar a dormir... No sé pas com ho faré!!! Abans de setembre li hem de treure el bibi i el bolquer (al menys de dia)...
Amb la nena va anar molt bé i molt ràpid... en canvi amb el nen no hi ha manera de treure-li el bibi... Es adicte!!! Mai a portat xupe i el bibi el tranquilitza i el relaxa a l'hora de fer siesta i a la nit per anar a dormir... No sé pas com ho faré!!! Abans de setembre li hem de treure el bibi i el bolquer (al menys de dia)...

heaven25baby l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. feb. 16, 2013 1:28 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
jo crec q com abans estregui el bibe i xumet millor.
crec q és 1 barbaritat q nens d 5anys, prenguin encara el bibe. ja q com heu dit;i la meva experiència viscuda dia a dia amb nens, causa molts problemes a nivell de parla i les dents queden totes separades i cap endavant.
quant ens arriben nens a l'escola es veu a simple vista qui pren bibe i qui no.
crec q és 1 barbaritat q nens d 5anys, prenguin encara el bibe. ja q com heu dit;i la meva experiència viscuda dia a dia amb nens, causa molts problemes a nivell de parla i les dents queden totes separades i cap endavant.
Nosaltres quan va començar a menjar amb cullera ja no va voler més el biberó, així que li donem els cereals amb cullera i després de dinar i sopar un iogurt.
El meu peque farà 3 anys al maig,i li comentava a son pare que potser era hora de deixar el biberó.Només se´l prenia a la nit amb cereals,perquè no és gaire menjador i amb el biberó nosaltres estavem més tranquils.Però ara sembla que menja una mica més,i fa 2 setmanes va decidir que ja no volia més biberó,així que li donem un got de llet o un iogurt abans d´anar a dormir i llestos.
Com ja s´ha dit,en aquest tema i d´altres,ells són capaços de prendre decisions quan estan preparats,tot i que a nosaltres ens sembli que són massa petits per fer -ho ( tot i que quan tinguin 20 anys segur que encara pensem que són massa petits per decidir per ells mateixos,
)
Com ja s´ha dit,en aquest tema i d´altres,ells són capaços de prendre decisions quan estan preparats,tot i que a nosaltres ens sembli que són massa petits per fer -ho ( tot i que quan tinguin 20 anys segur que encara pensem que són massa petits per decidir per ells mateixos,
)- cuqueta
- :: dragona

- Entrades: 4991
- Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
- Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
- Contacta:
mart ha escrit:jo crec q com abans estregui el bibe i xumet millor.
També depén del número de bibis al dia o de l'estona que du el xumet. Potser 5 anys ho trobo una mica tard, però no es pot generalitzar tant ni dir que quan abans es tregui millor, depén de cada nen i de cada família.

Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!

La meva filla és un cas especial, ja que en menys d'un mes i mig ha deixat el pit, els bibes i els xumets. Pero ho ha decidit ella... als 15 mesos li vaig oferir el pit per dormir , va xumar un parell de cops i després va dir nonono i no en volia més, ja no en demana. El bibe, d'un dia per l'altre, el rebutjava i li venien basques, com si volgués vomitar.
I el xumet, doncs va perdre pel carrer l'únic que es posava a la boca i els altres no els vol, per tant... si ho ha decicit així, millor per ella crec jo.
En el tema de la parla no sé si hi influeix, peró la meva filla diu moltes paraules als seus 16 mesos, massa i tot però no crec que sigui perquè ja no xuma.
I el xumet, doncs va perdre pel carrer l'únic que es posava a la boca i els altres no els vol, per tant... si ho ha decicit així, millor per ella crec jo.
En el tema de la parla no sé si hi influeix, peró la meva filla diu moltes paraules als seus 16 mesos, massa i tot però no crec que sigui perquè ja no xuma.
J encara li segurixo donant bibero el meu nen te un any
Penso que cada nen ja marca quan és el moment de passar a una següent etapa però els pares hem d'actuar en el cas que hi hagi alguna complicació que no deixi avançar-lo, em referixo a la parla, a l'escola et trobes que hi han nens que tenen dificultats en el llenguatge, i és degut al biberó i el xumet que encara utilitzen, i és que et deixa el paladar tou i dificulta la pronunciació dels sons, només en aquests casos seria bo retirar-ho a temps.
Qui està connectat
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 8 visitants
| Membre de l'AMIC | Control OJD Nielsen | Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET |
![]() |
![]() |
![]() |