No vol la papilla de fruita, ni la fruita en trossos

Teòricament poden menjar de tot.

llunàtica
:: gosset
Entrades: 458
Membre des de: dj. oct. 01, 2009 7:12 pm

No vol la papilla de fruita, ni la fruita en trossos

EntradaAutor: llunàtica » dl. ago. 23, 2010 1:03 am

Hola,
Us volia fer una consulta a veure si a algú li ha passat o li està passant el mateix perquè no sé pas què fer. El Biel - ara té gairebé 17 mesos - sempre ha estat molt menjador i li encantava la papilla de verdura, fruites....tot en general. Ja fa un parell de mesos que estem introduïnt els trossets i anem fent, menja molt poc però anem tirant. El que passa és que tot de sobte ha avorrit la papilla de fruita. Sempre li hem donat la fruita triturada per berenar i sense cap problema (plàtan + prèssec, plàtan + pera + pruna, síndria + poma....), mentre la fruita fós madureta cap problema. La cosa ha estat que hem anat 5 dies de vacances i li he donat la fruita en potito (ecològics)...i clar, quan hem tornat a casa m'ha dit que la fruita me la mengi jo.
Com que li xiflen els iogurts naturals, una cosa que hem provat és donar-li un iogurt amb unes quantes cullerades de fruita triturada, i ha anat colant ( de vegades m'he passat de quantitat de fruita i llavors el tio ho ha notat i gira la cara en rodó). Però avui ja no ha colat. A més, no m'agrada la idea de donar-li un altre iogurt per berenar, ja que se'n menja un de postres de dinar + la llet d'esmorzar + el biberó de cereals de la nit , crec que és massa. Penso que la fruita és molt necessària i vull que continui menjant-ne almenys un cop al dia...però no sé com fer-ho. És que em veu amb el bol i la cullera i ja gira la cara.
He provat de donar-li trossets de meló, de plàtan (que li encanta) però no els vol.
Teniu idees per intentar que li torni a agradar? us ha passat quelcom semblant?
moltes gràcies per la vostra ajuda!
ImatgeImatge
ImatgeImatge
sandrajuli
:: pantera
Entrades: 873
Membre des de: dt. març 16, 2010 9:46 am

Re: No vol la papilla de fruita, ni la fruita en trossos

EntradaAutor: sandrajuli » dl. ago. 23, 2010 9:37 am

a mi m'ha passat el mateix!
jo no li he donat mai res triturat però...
Des del principi de la AC li encantava provar fruites i tenia les seves preferides (meló, taronja, mandarina, plàtan, etc...) però des de fa un temps cap aquí, ha anat reduïnt les fruites fins a quedar a zero! no menja fruita des de fa ben bé 4 o 5 mesos...
Jo també em vaig preocupar, relativament, fins que vaig tornar a llegir el llibre d'en Carlos González, que em va treure del cap totalment que els nens (o adults també) necessiten fruita per sobreviure...
o sigui que cap problema.
A més tinc una amiga que té una filla que no ha tastat mai la fruita (la nena té 2 anys i mig també, com el meu) i està ben sana.
Jo crec que ja li anirà tornant a agafar el gustillu, és qüestió d'anar-li oferint sense obligar-lo i el dia menys pensat en tornarà a menjar. El que crec que sí que és important és oferir-li en trossets, no pas triturada ja que el que pretenem és que s'acostumi al menjar dels adults, no?
mira, et poso una consulta que he trobat a en CG:

Soy madre de tres niños, de 9, 6 y 2 años. Mi hijo mayor de 9 años, desde los cuatro años de edad, no prueba la fruta, ningún tipo de fruta. Se ha intentado que la tome en zumo, castigándole, riñéndole, premiando, comprándole lo que más le guste, llevándole donde el quiera. El año pasado fue al comedor de su colegio dos días a la semana, precisamente para que allí le obliguen a comer fruta...
Lo único que conseguí es que este año no quiera volver. Comía plátano a duras penas con mucho pan y agua para pasarlo. Pero en casa ni eso. Le digo que pruebe un poco de sandía, kiwi, pera, manzana, uva, mandarina, para que descubra si le gusta algún tipo de sabor y no hay manera. No quiere ni tocarlo. Los otros dos hermanos comen cualquier tipo de fruta, incluso zanahorias a cualquier hora. Ha llegado a preocuparme porque hemos ido al dentista hacer una revisión y le han dicho que tiene una caries, yo sé que él se lava los dientes después de las comidas. Así que por limpieza no puede haber salido una caries, tiene que ser por su alimentación, porque no come nada de fruta. Me gustaría que disfrutara comiendo cualquier tipo de fruta, que no le suponga un lloro cada vez que le digo que pruebe algo.

Respuesta del Dr. Carlos González:

Apreciada amiga:
No logro entender por qué está usted tan obsesionada con la fruta.
Su hijo lleva cinco años sin comer fruta. Ya ve que no pasa absolutamente nada (no, la caries no tiene nada que ver con la falta de fruta). Pero, aunque la falta de fruta produjese cáncer... el tabaco produce cáncer, eso está demostradísimo, pero dentro de nueve años (o menos) puede que su hijo fume, y usted no podrá, no tendrá derecho a hacer nada para impedirlo. No se puede castigar a una persona por fumar, aunque eso sí que es malo; mucho menos se puede castigar a una persona por no comer fruta, algo que no tiene ninguna importancia. No tiene usted derecho a hacerlo, y no tienen derecho a hacerlo en el colegio.
¿Cómo espera que su hijo disfrute comiendo fruta, si durante cinco años la fruta ha sido su peor pesadilla? En estos momentos odia la fruta, y odia el comedor escolar.
Deje a su hijo en paz. Si quiere fruta, comerá. Y si no quiere fruta, no comerá. Después de lo que ha pasado, sería muy comprensible que no quisiera fruta en años.

Espero haver-te ajudat o si més no tranquil·litzat...
Imatge
sandrajuli

EntradaAutor: sandrajuli » dl. ago. 23, 2010 12:11 pm

jo tampoc menjo mai peix... i ben sana que estic...
Imatge
gabrielle
:: puça
:: puça
Entrades: 25
Membre des de: dt. set. 01, 2009 11:42 am

EntradaAutor: gabrielle » dl. ago. 23, 2010 1:39 pm

Hola Llunàtica,

has provat d'escalfar-li una mica al microones?
I de posar-li una galeta? I de mica en mica anar-li traient fins que la torni a voler?
A nosaltres ens va passar fa uns dies, i li vam posar unes galetes, però cada dia menys i ara ja se la torna a menjar bé!
Haviam si et funciona a tu també! :-()-)
llunàtica

EntradaAutor: llunàtica » dt. ago. 24, 2010 12:16 am

Moltes gràcies pels vostres comentaris!
Veig que no sóc la única!!!
Sandrajuli, és veritat que potser és més obsessió meva que necessitat real. Porto tant de temps fent lo del quadre de l'alimentació tal i com diu el pediatra que no m'he parat a pensar que no tots els nens són iguals. M'agradaria que li agradés i en mengés, però mai l'he forçat a res, sempre li he deixat provar de tot, però si no en vol, doncs no en vol i punt. Suposo que tot són etapes i que potser el dia menys pensat m'agafa un tros de plàtan o síndria del meu plat. :ok:

Avui ha estat per flipar! li he donat trossets de prèssec i plàtan...i evidentment quan m'ha vist arribar amb el bol s'ha posat a bramar com un boig. Li he afegit iogurt natural, i res. Ho he passat pel turmix i res. Al final li he donat dues llesquetes de pa amb oli i sal i se les ha menjat molt bé. Llavors he tingut una idea: he agafat un pot vell de potito que guardava per altres coses, i hi he posat la barreja allà. He fet com que obro el pot davant d'ell i li dic: "mira, potito com els de la platja!". I se n'ha menjat unes quantes cullerades. Ja estava molt tip i no en volia més. Però vès per on, ho ha volgut provar. O sigui que és més un problema de recipient que de gust realment. No m'agrada haver de fer servir trucs i enganyar-lo...però no se m'ha ocudit res millor.

Ara que...havent llegit això que has posat del Carlos González, potser és millor presentar-li els aliments tal i com són, sense enganys, i si no li agraden doncs cap problema, ja buscaré alternatives. És veritat que el tema dels triturats ja hauria de passar a la història a la seva edat. Aniré provant de deixar-li xupar la fruita que em menjo jo a veure si li vénen ganes de provar-la.

Gabrielle, sí, ja vaig provar lo de la galeta però el problema és que no vol ni la primera cullerada. Crec que el rebuig està en què potser s'espera un iogurt o un potito i no un bol...ai, aquesta psicologia infantil!!! Gràcies de totes maneres.

Merci a totes perquè m'heu deixat més tranquil·la.
ImatgeImatge
ImatgeImatge
sandrajuli

EntradaAutor: sandrajuli » dt. ago. 24, 2010 7:43 am

Ben fet! ja veuràs com els fa més gràcia menjar com els grans... :ok:
Imatge
sandrajuli

EntradaAutor: sandrajuli » dt. ago. 24, 2010 11:50 pm

Que no goga, llegeix el paragraf següent al que has citat...
Imatge
llunàtica

EntradaAutor: llunàtica » dc. ago. 25, 2010 9:56 pm

Goga, no tinc perquè justificar-me, però no trobo que sigui res tan greu intentar provar d'entendre perquè no vol la fruita. No estic fotent-li la fruita per un embut ni res semblant, és que sembla com si el forcès amb la fruita tant si com no, i de cap de les maneres l'he forçat mai a res. Simplement sóc una mare que flipa bastant davant els canvis d'actitud del seu fill: d'un dia a l'altre no la vol. I mirava d'entendre quin era el problema: el gust, la combinació de fruites, la textura. Simplement és això. Per suposat que si no la vol, doncs no la vol i ja està, però havia d'esgotar totes les alternatives.
ImatgeImatge
ImatgeImatge
marysol
:: girafa
Entrades: 2350
Membre des de: dt. set. 23, 2008 1:03 pm
Ubicació: Montevideo, Uruguay
Contacta:

EntradaAutor: marysol » dc. set. 15, 2010 1:46 pm

llunàtica... mi peque hace unos meses ue tuvo una reaccion alergica al platano y desde entonces no quiere ni ver la fruta.... lo he intentado de todas las maneras...

cuando fuimos la ultima vez a la visita de la pediatra, me dijo que tenia que comer fruta un par de veces al dia... pero no hay manera y oye aunque es desesperante el que no quiera saber nada de la fruta... yo la verdad esque he optado por dejarlo y que coma cuando quiera... porque lo unico que consigo esque los dos pasemos un mal rato...

espero que de un dia para el otro le empiece a gustar de nuevo...jejeje ^_^
entrerius
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3452
Membre des de: dv. set. 26, 2008 6:12 pm

EntradaAutor: entrerius » dc. set. 22, 2010 4:22 pm

Bona tarda Llunàtica.

A l'Omar l'agrada molt la fruita......però també hi ha dies que no la vol tastar. Jo el deixo fer. si aquell dia no li ve de gust...doncs passem i ja ho provarem demà.
I quan li torna a venir de gust se la menja.......

De vegades el que faig es oferir-li un altre tipus de fruita. Pot ser el plàtan no li ve de gust però el prèssec sí.....???? ......
De vegades me la demana ell mateix, i la senyala amb el dit.

Ell ja fa molt temps que la menja a trossos, sobretot a mitg matí (carmanyola de la guarderia), desprès dels àpats o per berenar.

Ah.... i una altra cosa.... quan va dir NO a la fruita triturada i li vaig començar a donar a trossets no l'ha tornat a voler mai més triturada.
Hi va haver un temps que sols la volia si la podia tocar i comprovar la textura amb la ma....

Si li agradava, deixa'l fer.... probablement en tornarà a menjar... tu tranquil.la.
curculla
Entrades: 423
Membre des de: dl. oct. 05, 2009 9:00 pm

EntradaAutor: curculla » dt. set. 28, 2010 11:19 am

Noies,
i què en diu en Carlos González si vol la fruita en potito i la natural no?se li ofereix sempre en potito o es canvia per un altre aliment?
Moltes gràcie
silviapml
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1767
Membre des de: ds. gen. 02, 2010 7:18 pm

EntradaAutor: silviapml » dt. set. 28, 2010 12:05 pm

curculla ha escrit:Noies,
i què en diu en Carlos González si vol la fruita en potito i la natural no?se li ofereix sempre en potito o es canvia per un altre aliment?
Moltes gràcie

He llegit a algú que deia que li passava això mateix que expliques. El que va fer va ser posar la papilla natural en un potet buit, obrir-lo davant del fill i se la va menjar tota. No va notar la diferència! Vaig al·lucinar ?-) Potser si agradava el sorollet de la cullera al pot de vidre, ves a saber... Per provar...
El post de la bitxi: viewtopic.php?f=71&t=18573

Soc donant de llet materna!!

Imatge

Imatge
merieng
:: papallona
:: papallona
Entrades: 105
Membre des de: dv. feb. 13, 2009 11:15 am

EntradaAutor: merieng » dj. set. 30, 2010 1:28 pm

A la meva filla últimament tampoc vol la fruita, pero en cambi si li agraden els potitos. Jo crec que ha de ser per la diferencia de textures..... No se.

Pero si crec que han de menjar de tot!
a_fer
Entrades: 2294
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 11:03 am

EntradaAutor: a_fer » dg. oct. 10, 2010 6:15 pm

Ep!

Aquí en tenim una altra a qui no agrada la fruita!!! Bé... en som dues.

A mi tampoc m'agrada la fruita, i per tant no em veig legitimada moralment per fer-li menjar a ella... No la vol. El primer cop que li vaig fer fruita triturada, el primer dia de l'AC, em va dir que ni de conya es menjava allò. Ni una cullerada. Li vaig començar a fer la fruita cuita, i llavors sí qeu se la menjava... fins fa un parell de mesos. Però crua no l'ha volguda mai,des del primer dia.

Així que ara gairebé mai en menja, algun dia cola algun "potito casolà", però poquet. No estava excessivament preocupada però bé, veure que també us passa a vosaltres la veritat és que ajuda!!

He de dir que ens ve de família: el meu avi té 85 anys i no ha menjat mai cap peça de fruita. ;-) ;-) ;-)
Imatge
Imatge
llunàtica

EntradaAutor: llunàtica » dv. oct. 29, 2010 6:02 pm

Hola!
torno a entrar al post per explicar-vos l'evolució en el tema fruites.
A la llar: el campió s'ho menja tot i tot sol, cada tarda un bol sencer.
A casa: negativa en rodó, ni trossos (li fa mania el tacte mullat de la fruita/verdura), ni potitos, ni res. És que ni provar-ho.
Quan li explico a l'educadora no s'ho creu. I jo li dic que un dia m'ha de deixar espiar per un forat perquè jo tampoc m'ho crec. jajaaj
Què hi farem? doncs anar tirant. Després de veure'l tan content amb els seus iogurts, menjant una llesca de pa amb pernil o maries, doncs ja no li'n ofereixo. total, no cal llençar-la a les escombreries. Crec que m'esperaré a que sigui una mica més gran i li aniré oferint la fruita del nostre plat, en plan joc, per si un dia s'anima a provar-la. I si no s'anima, doncs anirem fent igual. Intentaré donar-li altres coses que portin vitamines.
a veure com va.
ànims a les mares desesperades de nens que no mengen!
ImatgeImatge
ImatgeImatge
llunàtica

EntradaAutor: llunàtica » dl. nov. 01, 2010 12:53 pm

Goga reina, gràcies pels ànims!
sí tens raó, i tant que m'ho sento a dir que ens fot el pèl! Però me n'he sentit a dir tantes de coses, que intento no fer-ne massa cas.
Com que veig que no és un problema de pèrdua de gana en general (perquè si li poses alternatives s'ho menja) i va bé de pes, doncs mira, anem tirant així i vull pensar que quan sigui més gran i pugui parlar ja m'explicarà què prefereix.
Una altra cosa que he observat és que ells són molt quadriculats amb els seus horaris, i si per exemple durant el cap de setmana et relaxes i li vols donar el dinar una mica més tard, doncs ja té més son que gana i no vol provar res. Vull dir que, de vegades, no és tant l'aliment en sí, sinó el moment en el que li vols donar. El Biel quan està cansat no té paciència per a res, en canvi quan està de bon humor i descansat, està més obert a provar coses noves.
ImatgeImatge
ImatgeImatge
cosita
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 87
Membre des de: dj. abr. 22, 2010 7:27 pm
Ubicació: Cambrils

EntradaAutor: cosita » dg. abr. 24, 2011 7:10 pm

hola noies,
jo estic igual. la meva filla és bona menjadora i sempre s'ha menjat bé la papilla de fruita del berenar, però ara no la vol ni veure. tampoc la vol en trossets, vaja, que com aquell que sent ploure...
li he provat de donar en suc i diu que te'l beguis tu... o sigui, que em sembla, llegint el que dieu, que també esperaré a que li vinguin les ganes... potser amb les cireres que són vermelles li fa més gràcia...a veure si tenim sort!!!

Per si a algú li serveix: la meva germana li dona a la meva neboda la poma tallada en trossos com si fossin patates fregides (en rodanxes ben fines) i ella els agafa sola i se'ls menja...
feeling
Entrades: 404
Membre des de: dv. ago. 20, 2010 4:42 pm

EntradaAutor: feeling » dl. ago. 29, 2011 8:48 am

Goga ha escrit:
llunàtica ha escrit:Llavors he tingut una idea: he agafat un pot vell de potito que guardava per altres coses, i hi he posat la barreja allà. He fet com que obro el pot davant d'ell i li dic: "mira, potito com els de la platja!". I se n'ha menjat unes quantes cullerades. Ja estava molt tip i no en volia més. Però vès per on, ho ha volgut provar

Vaja, que estàs disposada a fotre-li la fruita tant sí com no per pur caprici teu, fins i tot si l'has d'enganyar. Doncs res més a dir, tu.

Hola,
Entiendo que cada uno es libre de hacer lo que crea mejor respecto a la alimentación de su hijo, pero que esta chica intente que coma fruta, no creo que sea un capricho, yo considero que es lo más normal y correcto del mundo. Efectivamente, el niño no se va a morir si no la come, pero no olvidemos que es una fuente importante de vitaminas, fibra, etc. Imaginaos que pasaría si no intentamos que coman un poco de todo, yo sé de alguno que se alimentaría solo de patatas fritas ;-P
Evidentemente no vas a obligarle a que coma algo que no le gusta nada para que se obsesione pq nosotros tampoco comemos lo que no nos gusta, pero si metiéndola en el tarro del potito se la come, lo que no le gusta es el bote no??
Por cierto, lo que no comparto para nada es el comentario de este señor (que, perdonad mi ignorancia pero no sé quien es) que compara el comer fruta con fumar, ¿estamos locos o qué???
Llunatica, yo sí que intentaría dársela camuflándola en el potito. En mi caso he ido probando hasta dar con la mezcla justa que le gusta a mi hijo y se la come perfectamente.
Salu2
DENÍS

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::