menu sopar nado de 16 mesos

Teòricament poden menjar de tot.

Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

menu sopar nado de 16 mesos

EntradaAutor: Annap82 » dc. gen. 29, 2020 7:56 am

Hola a tots/es
A veure si aquest cop em podeu ajudar. Tinc un nene de 16 mesos i pesa 9,450kgs. Ahir vaig anar el pediatre i em comenta que anem una miqueta justos de pes....

Sempre ha sigut un nen de poc pes però ara em recomana fer una control de pes els 17 mesos. El Martí per esmorzar no menja gaire ( es lleva a les 7 del matí per anar a la guardria) i jo crec que tal com es lleva tampoc te molta gana.
El dinar el fa a la guarderia per tant no puc controlar molt be que menja ( tenim un menu tancat igual per tothom) i l'unica cosa que puc controlar es el sopar.

Bè, el sopar no es que mengui moolt. Em podrieu ajudar a trobar un menù que sigui per nadons de 16 mesos en alguna web. La pediatre em diu que em de fer un primer, un segon i postres. .

El Martí amb mig plat principal ja et diu que no en vol mes...llavors potser auria de prioritzar el segon. Mes proteines.

Gracies per la vostre ajuda
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: menu sopar nado de 16 mesos

EntradaAutor: Bea » dc. gen. 29, 2020 8:02 am

Hola Annap82,

Jo et recomanaria no fer un menú especial per ell, sino fer un sopar saludable per a tota la familia i seure tots plegats. Quan mengeu vosaltres, no té curiositat i vol agafar del vostre plat?
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: menu sopar nado de 16 mesos

EntradaAutor: Annap82 » dc. gen. 29, 2020 9:05 am

Hola! Gràcies per la ràpida resposta. Si ,alguna vegada però no mooolt! Sempre a sigut un nen que no ha menjat gaire...i potser ara que ja no fem triturars la cossa s'ha accentuat.
Nose gaire que fer....
Avatar de l’usuari
aixamb
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dl. abr. 26, 2010 6:21 pm

Re: menu sopar nado de 16 mesos

EntradaAutor: aixamb » dc. gen. 29, 2020 10:21 am

Hola Anna!!
Jo tinc un fill menut, just pesa 15 kg i té 4 anys. El primer que et vull dir és que no t'amoinis si és menut, si el nen està bé, es vital, és un nen que es mostra content, es mou, i va menjant... no hi donis massa voltes. Jo en tinc un de cada, de moment (ja saps que això pot canviar en un obrir i tancar d'ulls) de la gran em diuen que he de vigilar què menja i del petit que hauria de menjar més. Però és que no para quiet i ho crema tot!!
De totes maneres recordo que de sempre, quan va començar a menjar sòlids, mengem tots junts sempre que podem, i mengen el mateix que nosaltres, els sopars molts dies són sopa amb pasta, i una truita o algo de tall (peix, hamburguesa, pollastre, croquetes...), pa amb tomàquet i formatge i algo d'embotit, una bona truita de patates... i de postres alternem fruita i làctics. Però el fet de menjar tots junts sí que ha fet que tingui interès per provar, tocar, tastar...
Molts ànims i paciència!!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: menu sopar nado de 16 mesos

EntradaAutor: Bea » dc. gen. 29, 2020 10:36 pm

Estic d'acord amb l'aixamb, si el nen té un bon estat general, està content, segueix un desenvolupament correcte en tots els aspectes i va menjant ni que sigui poc, no m'amoinaria massa. Però també és veritat que això és molt fàcil de dir. Dius el pes però no l'alçada, el pes que indiques correspondria a un percentil 8, que certament és justet, però no és el mateix si es tracta d'un nen menut amb un percentil d'alçada baix, que si és un nen alt. Hauries de mirar el IMC, que és la xifra més rellevant. Jo et recomano una web que es diu percentilesinfantiles.

Igualment no t'amoinis massa, cada nen és diferent i d'un dia per l'altre fan canvis. Mira, jo tinc tres fills, els dos primers han estat i són molt bons menjadors de sempre, però la petita no, sempre li ha costat molt menjar, tant el pit, com la llet artificial, com els triturats després o qualsevol aliment sòlid, fins i tot els que més agraden als nens, va estar molt de temps rebutjant fins i tot el pa i les galetes, tampoc ha volgut mai cereals al biberó. Fins als 9 mesos, només volia llet, però mai menjava més de 100ml o 120ml. Lògicament estava molt baixa de pes, i ja per rematar va estar un mes seguit amb gastroenteritis i va acabar amb percentil 92 d'alçada vs percentil 17 de pes. Estàvem una mica angoixats la veritat, perque li oferiem de tot i totes les preparacions possibles, sencer, triturat, a trocets i res. I de cop va fer un canvi, sense més.

Ara amb 12 mesos ha pujat a un percentil 50. L'únic que hem fet es posar-la a sopar a taula amb els germans i sempre que és possible donar-li el mateix sopar que a ells i la deixem menjar ella sola amb les mans. Bé, li donem coberts però no els sap fer servir, juga amb ells. Acaba tot fet una marranada, però després es neteja i llestos.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
Annap82
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. oct. 29, 2018 10:52 am

Re: menu sopar nado de 16 mesos

EntradaAutor: Annap82 » dt. feb. 04, 2020 12:01 pm

Hola a tothom,

Perdoneu el retard pero no ho he pogut mirar fins avui les vostres respostes. Per un canto comentar que pesa 9.41kg medeix 77.5 cm que es el que em demanaveu.

Pel que fa el menjar, aquesta setmana otitis, i encara menja menys que mai. Em fa una por anar a la visita de finals de febrer pq ja veig que no haurem pujat gaire de pes....

Pel que fa a el Martí, si ell sempre ha estat juganer i vital . Bè ara estem amb les rabietes per tot pero jo no he notat mai un canvi de caracter o que ell no tingui ganes de fer res.

Vull pensar que un dia canviara i es possara a menjar pero estic preocupada...
Avatar de l’usuari
Bea
:: conillet
:: conillet
Entrades: 389
Membre des de: dj. set. 02, 2010 5:39 pm

Re: menu sopar nado de 16 mesos

EntradaAutor: Bea » dt. feb. 04, 2020 12:10 pm

Anna, el percentil de IMC (relació pes / alçada) és ben normal, 30,8. Per tant, el pes és correcte d'acord a l'alçada. I a més a més és un nen actiu i de desenvolupament normal. Així que estigues tranquil•la, poc a poc anirà menjant més.
Jo: SOP+RI
Ell: Translocació Robertsoniana 13-14 (Des'14)
Jul'10 TE+/Abr'11 Neix L
Set'12 TE+/Mar'13 M marxa
Nov'13 TE+/Des'13 Av. espontani
Ago'14 TE+/Oct'14 P marxa: ILE per anencefalia i trisomia 18
Des'14 TE+/Ago'15 Neix J
Ago'17 TE+/Oct'17 Av. diferit bessons Mo-Mo
Abr'18 TE+/Bioquímic
Mai'18 TE+/Gen'19 Neix V
josegovilla
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dj. juny 17, 2021 12:02 pm
Ubicació: Alicante
Contacta:

Re: menu sopar nado de 16 mesos

EntradaAutor: josegovilla » dj. juny 17, 2021 3:21 pm

Al meu fill li passava el mateix i ara no para de menjar, asi que no et preocupis

Torna a “Els aliments”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 33 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::