Llegir en anglès

Recomanacions, crítiques..
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Llegir en anglès

EntradaAutor: ametista » dt. feb. 06, 2018 12:00 pm

hola noies!

ja fa un temps que intento mirar tot el que puc en anglès (series i pelis) i també vull començar a llegir en anglès... però el tinc una mica abandonat (fa ANYS em vaig treure el First i després per tema feina, nens, etc no m'hi he tornat a posar :ufs: ) així que suposo que hauria de començar amb llibres senzillets i anar pujant de nivell amb el temps...

des de que la idea em ronda pel cap que he anat recopilant llibres i tinc una mica de tot... m'ha anat molt bé trobar aquesta pàgina http://english-e-reader.net/findbook que els classifica per nivells (elementary, pre-intermediate, intermediate, upper-intermediate i advanced) així que suposo que començaré per algun dels elementary i a veure què tal... o això o començo per algun que tinc infantil-juvenil ("The Neverending Story" per exemple) com ho veieu?

algunes de vosaltres llegiu en anglès? com ho feu? heu notat millora en el vostre vocabulari i fluidesa?
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: Sumsi » dt. feb. 06, 2018 6:53 pm

Hola ametista!!

Prova amb un elementary Frozzen Pizza és fàcil de llegir i si veus que és molt fàcil doncs agafa un del nivell següent.
L'important és que puguis seguir la trama i no tinguis que buscar molt en diccionari perquè és fa pesat, però vocabulari agafaràs.

Fa molts anys em vaig llegir los pilares de la tierra en anglès i anaves intuint les paraules i agafes vocabulari.

A veure si alguna experta en anglès et pot assessorar millor.
Imatge
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: Beikost » dc. feb. 07, 2018 10:27 am

Hola,

En base a la meva experiència llegint en anglès des de l'ESO, aprox., l'important és agafar llibres que t'interessin, res de llibres pensats per llegir en anglès (a no ser que aquests t'interessin, clar). La idea és buscar un llibre dins dels teus interessos que sigui curt o fàcil de vocabulari o nivell, per així, si en algun moment defalleixes, tenir les ganes suficients per seguir malgrat l'esforç. I oblida't d'anar buscant paraula sí, paraula no al diccionari: és feixuc i et treu les ganes de llegir, tu ves tirant i mica en mica vas deduïnt les paraules, és un procés força curiós. De fet tinc un record molt viu de quan vaig llegir El Senyor dels Anells en anglès del moment, quan ja portava unes 200 pàgines, de deduir (vaig sentir el clic al cervell i tot!) que "bush" era arbust. Imagina't, doncs, no només la de vocabulari i expressions que aprendràs sinó com se't quedarà de marcat al cervell durant anys! Si a més ja ho està complementant amb pelis i sèries, la millora la notaràs i molt. A casa podríem dir que és així com hem après l'idioma, jo amb llibres i pelis i el meu germà amb videojocs.

I sobre recomanacions, pots provar amb algun conte d'Stevenson, o potser amb Angela's Ashes (aquest el vaig llegir de joveneta i no recordo que costés massa perquè està escrit com ho faria un nen).
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: jaruma » dc. feb. 07, 2018 9:42 pm

Hola! Jo sóc filòloga anglesa, i sempre que puc llegeixo en anglès (de fet estic llegint The Kite Runner :-D ).

Coincideixo en tot el que t'han dit, busca coses senzilles fins que t'hi acostumis. No conec cap col.lecció ni llibre en concret per aconsellar-te, però la idea de començar amb un de juvenil, sencillet, em sembla bona. No és bo anar buscant les paraules una a una, però si hi ha alguna que de debó necessites entendre... amb el kindle és ideal! Mantens apretat i et surt la definició >.-<:

Espero que hi trobis el gust aviat, s'aprèn molt, i a sobre t'estalvies algunes traduccions criminals! :-o00m
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: ametista » ds. feb. 10, 2018 4:14 pm

noies gràcies pels consells i m'apunto les recomanacions! >.-<:

Beikost quina gràcia això del "click" al teu cervell! :content:

i jaruma el kindle >.-<: tots els llibres en anglès que estic recopilant els tinc allí i la idea és aquesta, si hi ha alguna paraula que se m'atravessa, diccionari del kindle i au! :ok:

de moment m'he fet una llista al goodreads amb llibres per llegir en anglès i.... ja passen de 100! :menjadonuts:

he fet un mix i començaré amb algunes juvenils ("The Neverending Story", "Harry Potter"...) i les de nivell fàcil de la pàgina english e-reader ("Emma" de Jane Austen, "A Christmas Carol" de Dickens, etc) i a partir d'aquí, si vaig bé, ja aniré pujant el nivell... ja us explicaré!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: nienna » ds. feb. 10, 2018 6:28 pm

Aquí una altra amb filologia anglesa :-D

Doncs jo et recomano llegir llibres actuals que siguin facilets i tinguin un llenguatge fàcil. Tots aquest llibres de literatura clàssica costen una mica més pel vocabulari i per connectar amb un tema que potser és més dens.

Jo et recomanaria llegir per exemple algun de Megan Maxwell, Marian Keyes, Rainbow Rowell, alguna cosa facileta més aviat de YA (young adult). Per exemple, House Rules (Les normes de la casa) de Jodi Picoult em va semblar molt fàcil en anglés.

Em penso que The Neverending story y Harry potter tenen un vocabulari una mica més complicat, per la seva temática.

Ah, et felicito per voler llegir en anglés, és la millor manera de millorar el teu coneixement d'aquesta llengua. :ok: :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: ametista » ds. feb. 10, 2018 6:39 pm

nienna ha escrit:Em penso que The Neverending story y Harry potter tenen un vocabulari una mica més complicat, per la seva temática


sí?? ostres, pensava que sent infantil/juvenil serien més fàcils, ho tindré en compte doncs!

nienna ha escrit:Doncs jo et recomano llegir llibres actuals que siguin facilets i tinguin un llenguatge fàcil. Tots aquest llibres de literatura clàssica costen una mica més pel vocabulari i per connectar amb un tema que potser és més dens.

Jo et recomanaria llegir per exemple algun de Megan Maxwell, Marian Keyes, Rainbow Rowell, alguna cosa facileta més aviat de YA (young adult)


sí, em va sorprendre que a la pàgina aquesta que he posat recomanessin tants clàssics com a fàcils.... de fet a la llista del Goodreads hi he posat molts llibres estil Marian Keyes també o sigui que potser provo un d'aquests i a veure què tal! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: ametista » dt. ago. 13, 2019 12:17 pm

noies doncs al final vaig trobar per casa mons pares els llibres aquells que ens feien llegir a l'institut de 1500 words etc. i en vaig llegir uns quants, perquè eren curts i fàcils de llegir i així m'animava jo sola :content:

després vaig fer un cop de cap i em vaig apuntar a classes d'anglès >.-<: >.-<: >.-<: he anat de cul tot el curs perquè són molts anys sense fer speaking :menjadonuts: però bé, contenta de tornar a estudiar i aquest proper curs seguiré >.-<:

i ara a l'estiu m'hi he posat en serio amb el tema de llegir en anglès, ja llibres normals :ok:

he començat amb "The Princess Bride" perquè fa poc vaig veure la peli amb els nens i em va semblar que si no entenia algo ja sabria l'argument però clar... també perds la part sorpresa :content: quan l'acabi tinc pensat començar la saga de "The Hunger Games" que no he vist les pelis encara, a veure què tal em va!
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: Anna Maria » dl. ago. 26, 2019 9:15 pm

ametista ha escrit:noies doncs al final vaig trobar per casa mons pares els llibres aquells que ens feien llegir a l'institut de 1500 words etc. i en vaig llegir uns quants, perquè eren curts i fàcils de llegir i així m'animava jo sola :content:

després vaig fer un cop de cap i em vaig apuntar a classes d'anglès >.-<: >.-<: >.-<: he anat de cul tot el curs perquè són molts anys sense fer speaking :menjadonuts: però bé, contenta de tornar a estudiar i aquest proper curs seguiré >.-<:

i ara a l'estiu m'hi he posat en serio amb el tema de llegir en anglès, ja llibres normals :ok:

he començat amb "The Princess Bride" perquè fa poc vaig veure la peli amb els nens i em va semblar que si no entenia algo ja sabria l'argument però clar... també perds la part sorpresa :content: quan l'acabi tinc pensat començar la saga de "The Hunger Games" que no he vist les pelis encara, a veure què tal em va!


Bones, estava repassant posts...
Nena, tenim telepatia! Jo a l'octubre passat vaig tornar a posar-me a fer anglès també!!! JO portava 16 anys sense fer-ne (no sé perquè ho vaig deixar... bé, sí, vaig començar a festejar amb l'Albert i va coincidir que em vaig presentar al First i vaig treure molt mala nota perquè a l'examen vaig anar molt i molt peix). A la prova de nivell em sortia entre Pet i First, però jo vaig decidir fer nivell de Pet, tot i que e moment no em plantejo fer examen. Sí, l'speaking és el que porto pitjor, però és el més normal perquè el problema és que no parlem en anglès en la nostra vida quotidiana, només quan fem classe, i jo en vaig un cop per setmana 1 hora...
Però bé, bravo per nosaltres!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: ametista » dl. ago. 26, 2019 11:27 pm

:-D :-D :-D jo portava 15 anys sense fer anglès!

el que passa és que llavors em vaig treure el First i ara m'han col·locat al grup d'Advanced... quan potser hauria hagut de fer una mica de repàs de First, nooooooooo???? :menjadonuts: :menjadonuts: per això vaig taaaaaant de cuuuuul :menjadonuts: a més, aquest curs passat els meus companys de classe eren tot teens que xerraven pels descosits perquè porten anys fent anglès i ho tenen tot molt fresc... i jo F-L-I-P-A-N-T i pensant "però on m'he fotuuuuuut??????" :-:) :r)

clar, ells s'han presentat tots a l'examen aquest estiu però jo no tinc caaaaaaaaap pressa! seré alumna repetidora durant anys i anys :content: :content: :content: i qui sap si en un futur em picarà per fer l'examen però ara per ara no, ni boja! de moment només espero que aquest proper curs hi hagi algun altre alumne ADULT a classe :content:

ah i ja vaig pel segon llibre de la trilogia de Els jocs de la Fam i la veritat és que molt bé! >.-<: sí que hi ha paraules que no sé què volen dir, però només busco les que realment em dificultin entendre la frase (i perquè al kindle només he d'apretar uns segons damunt la paraula perquè em surti el diccionari) però estic animada a continuar llegint en anglès >.-<: >.-<: >.-<:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: Anna Maria » dc. ago. 28, 2019 10:35 am

Ostres, quina enveja em dones de poder llegir en anglès! Jo vaig sola a classe, l'horari que puc fer és mentre l'Isaac és a l'escola o al casal (fins i tot ara que està per casa m'envien deures per fer i me'ls corregeixen) i la veritat és que em va bé perquè l'atenció és individualitzada.
Deu ser interessant estar a classe amb adolescents, jejeje
I no pots demanar que et posin a nivell del First? Tot i així, si vas aprovar-lo jo diria que poc a poc ja t'aniràs posant a lloc, no?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5480
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Llegir en anglès

EntradaAutor: ametista » dg. set. 01, 2019 11:51 am

Anna Maria ha escrit:Ostres, quina enveja em dones de poder llegir en anglès!

buenuuuuu just acabo de començar! i aquests del Joc de la Fam són Young Adult, així que entenc que són més senzills que altres... però tu pots llegir en anglès també! pots començar amb els llibrets aquests que deia més amunt en aquest post, que van per nivells, saps? a la biblioteca n'hi ha :ok: a mi em va anar bé per veure que sí, que es pot anar seguint la trama :content:

i estic pensant que amb l'edat que té el teu fill és ideal que algun dels contes que llegiu junts sigui en anglès, també no? així tu practiques el reading i ell es va habituant als llibres en anglès com a algo normal... a mi m'agradaria haver-ho fet amb els meus quan eren més petits, ara ja són grandets i em costa més que em segueixin el rotllo :-:) però seguiré insistint!

Anna Maria ha escrit:Jo vaig sola a classe, l'horari que puc fer és mentre l'Isaac és a l'escola o al casal (fins i tot ara que està per casa m'envien deures per fer i me'ls corregeixen) i la veritat és que em va bé perquè l'atenció és individualitzada.

ostres que bé no? així aprendràs molt i et posaràs al dia ràpid! >.-<: (i la vergonya del speaking només és amb el profe, no s'hi afegeixen els alumnes :content: )

Anna Maria ha escrit:Deu ser interessant estar a classe amb adolescents, jejeje

doncs sí i no! la part interessant són totes les coses de les quals t'assabentes i vas prenent nota de cara als fills propis que s'acosten a l'adolescència :content: i la no tant interessant és aquell passotisme teenager que a vegades arrosseguen a la classe, com ara quan no fan deures, fan campana, responen en plan jo-ho-sé-tot.... :-o00m

Anna Maria ha escrit:I no pots demanar que et posin a nivell del First? Tot i així, si vas aprovar-lo jo diria que poc a poc ja t'aniràs posant a lloc, no?

crec que em van dir que pels grups de First que tenien quan agafés el ritme em quedaria curt... que era millor anar de cul amb l'Advanced per no acomodar-me :-:)
clar, m'agrada aprendre coses noves i vaig seguint el ritme, el meu problema és l'speaking (que no trobo les paraules) i quan fem algun exercici de coses concretes tipus Conditionals que m'he de parar a pensar "com eeeeeraaaaa? el first conditional, el second.....???? ?-) total, que això m'ho he d'anar repassant/estudiant jo a banda.... (i no tinc temps :-:) )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?

Torna a “Novel·les”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::